Vin roșu de la Miniș pentru tratarea holerei și altor boli contagioase! În 1892 asta era superoferta, promovată la Budapesta, prin furnizorul Casei Imperiale!
Am descoperit un anunț publicitar în ziarul Magyar Hirlap, prin care Cooperativa Producătorilor de Vin din Podgoria Miniș-Măderat oferea spre vânzare vinuri la butoi sau la sticlă clienților din Capitală, chiar de la un depozit budapestan, iar pentru comenzi mai mari trimitea catalog de prețuri la domiciliul clientului.
Oferta aceasta din ziarul Magyar Hirlap, din 3 august 1892, relevă câteva aspecte importante ale vinificației arădene:
1.faptul că exista și funcționa o cooperativă a vinificatorilor din Podgoria Miniș-Măderat, care au înțeles că împreună au șanse mari mari să își vândă vinul la preț mai bun, decât prin oferte izolate;
2.inteligența marketingului, vinul roșu de Miniș-Măderat fiind promovat ca un leac al bolilor contagioase, în condițiile în care în anul 1892 în Europa încă făcea ravagii holera (au fost semnalate cazuri inclusiv la Regimentul cantonat în Cetatea Aradului);
3.Podgoria Miniș-Măderat avea agent de vânzări la Budapesta, compania Dietrich&Gottschlig, furnizor al Curții Imperiale de la Viena - deci viticultorii arădeni aveau cea mai puternică reprezentare posibil!
O lecție inteligentă de asociere și vânzări care poate fi considerată actuală și astăzi!
Vin roșu de la Miniș pentru tratarea holerei și altor boli contagioase! În 1892 asta era superoferta, promovată la Budapesta, prin furnizorul Casei Imperiale!
Am descoperit un anunț publicitar în ziarul Magyar Hirlap, prin care Cooperativa Producătorilor de Vin din Podgoria Miniș-Măderat oferea spre vânzare vinuri la butoi sau la sticlă clienților din Capitală, chiar de la un depozit budapestan, iar pentru comenzi mai mari trimitea catalog de prețuri la domiciliul clientului.
Oferta aceasta din ziarul Magyar Hirlap, din 3 august 1892, relevă câteva aspecte importante ale vinificației arădene:
1.faptul că exista și funcționa o cooperativă a vinificatorilor din Podgoria Miniș-Măderat, care au înțeles că împreună au șanse mari mari să își vândă vinul la preț mai bun, decât prin oferte izolate;
2.inteligența marketingului, vinul roșu de Miniș-Măderat fiind promovat ca un leac al bolilor contagioase, în condițiile în care în anul 1892 în Europa încă făcea ravagii holera (au fost semnalate cazuri inclusiv la Regimentul cantonat în Cetatea Aradului);
3.Podgoria Miniș-Măderat avea agent de vânzări la Budapesta, compania Dietrich&Gottschlig, furnizor al Curții Imperiale de la Viena - deci viticultorii arădeni aveau cea mai puternică reprezentare posibil!
O lecție inteligentă de asociere și vânzări care poate fi considerată actuală și astăzi!