Istoria trabucului: Partea III: Primele mărci de trabucuri
Istoria trabucului: Partea III: Primele mărci de trabucuri

Istoria trabucului: Partea III: Primele mărci de trabucuri

Duminica, 09 Aprilie, 2017 22:03 Redactia CULINAR Comentarii 2867 vizualizari  Recomanda pe Facebook  Recomanda pe Twitter
Redactia CULINAR Comentarii  Recomanda pe Facebook Recomanda pe Twitter
Duminica, 09 Aprilie, 2017 22:03 2867 vizualizari Tiparire

Stimați cititori, continuăm astăzi incursiunea în „arta fumatului de trabucuri”, începută în urmă cu două ediții, printr-un episod în care vom descoperi cum au luat ființă câteva dintre cele mai renumite și mai longevive mărci de trabucuri din lume.


Fondată în 1834 de către imigrantul spaniol Ignacio Larañaga, una dintre cele mai vechi mărci de trabucuri, ba chiar cea mai veche ce încă mai există, este Por Larañaga. Un lucru interesant despre această fabrică este că a fost prima din Cuba care a produs în 1925 trabucuri rulate automat cu mașini importate din SUA, lucru care a dus la scăderea prețurilor, dar și la scăderea numărului de angajați. Această situație a dus la greve și boicoturi, în final fabrica văzându-se nevoită să returneze mașinile furnizorului din SUA, revenind astfel la rularea manuală a trabucurilor. Marca Por Larañaga și-a învățat lecția și mai există și astăzi, producând mai multe vitole (modele) de trabucuri rulate manual.





A doua marcă cu care vom face cunoștință astăzi, a doua și în ordinea vechimii, este Punch. Fondată în 1840 de către un neamț pe nume Stockmann, este deseori considerată ca fiind sora mai mică a Por Larañaga. De-a lungul timpului, fabrica a trecut prin mai multe mâini, în 1884 fiind achiziționată de către Manuel Lopez Fernandez, al cărui nume este încă prezent pe toate cutiile și etichetele Punch. Marca a ajuns să fie și încă mai este foarte populară printre rândurile fumătorilor de trabucuri, în special în Marea Britanie, având în gamă o vitolă denumită după unul dintre cei mai cunoscuți fumători de trabucuri din toate timpurile, fostul prim ministru din timpul celui de-al Doilea Război Mondial, Winston Churchill.


 

 
Ultima marcă din trioul cubanez al vechimii este H.Upmann, fondată în 1844 de către întreprinzătorul bancher Herman Upmann, care cu câțiva ani înainte deschisese un fel de serviciu poștal prin care europenii aflați în Cuba puteau trimite trabucuri către bătrânul continent. După aproape 80 de ani de succes, dar și multe controverse, în 1922, banca și fabrica de trabucuri Upmann au fost nevoite să declare falimentul, schimbând mai mulți patroni și ajungând în cele din urmă în posesia statului cubanez după naționalizările ce au urmat Revoluției încheiate în 1959. Deși nu este un fapt confirmat 100%, H.Upmann este creditată deseori cu inventarea împachetării trabucurilor în cutii din lemn de cedru care erau oferite clienților. Inițial, cutiile erau personalizate cu numele H.Upmann, dar conțineau trabucuri ale altor producători, până când aceștia au început să producă propriile trabucuri.

 
Mai citeşte:  Istoria trabucului: Partea I


 

O altă marcă dintre cele mai longevive este și Partagás, fondată de către Donul catalan Jaime Partagás y Ravelo, care a pus în 1845 bazele proprii fabrici de trabucuri în Havana, La Flor de Tabacas de Partagás. Faptul că Don Jaime era proprietarul celor mai bune plantații din regiunea Vuelta Abajo, având astfel posibilitatea de a alege dintre cele mai bune frunze de tutun de pe insulă, a garantat succesul mărcii Partagás, care în 1958 ajungea să fie a doua exportatoare de trabucuri cubaneze, însumând peste un sfert din cantitatea totală de bunuri din tutun exportate.


 

 

De-a lungul timpului au existat, și încă mai există, sute sau poate chiar mii de mărci de trabucuri – unele mai bune, altele mai puțin bune – dar spațiul nostru este limitat, astfel că nu putem să le menționăm pe toate. Totuși, pe lângă mărcile menționate până acum, trebuie să mai trecem în revistă câteva dintre cele mai cunoscute:

 

  • Hoyo de Monterrey – fondată în 1867 de către spaniolul Jose Gener, marca a ajuns să fie extrem de populară, în special în Marea Britanie, transformând în scurt timp fabrica în una dintre cele mai mari din Cuba. 

     
  • Bolívar – fondată în 1927 de către industriașul spaniol Jose F. Rocha, după numele celebrului Símon Bolívar, El Libertador.

     
  • Cohiba – fondată în 1966 ca o marcă privată cu producție limitată exclusiv pentru Fidel Castro și pentru înalți oficiali ai guvernului cubanez, a ajuns să dezvolte în jurul său un „statut de cult”, trabucurile fiind oferite deseori ca daruri diplomatice. Trabucurile Cohiba au fost oferite spre vânzare publicului larg abia în 1982, iar de atunci obțin constant unele dintre cele mai bune scoruri în review-urile de specialitate.

 

După atâtea povești presărate cu bucăți de istorie și cu tentă de tutun cubanez, m-a lovit o poftă grozavă, de aproape că simt deja gustul fumului delicios de aromat, așa că închei aici acest episod și mă duc să îmi aprind un trabuc ce a reușit să-și croiească drum din bine-cunoscuta insulă caraibiană, preț de câteva mii de kilometri, până în colecția personală a subsemnatului. Pe data viitoare!


 
 Marius Porcolean 

 

Istoria trabucului: Partea III: Primele mărci de trabucuri

Stimați cititori, continuăm astăzi incursiunea în „arta fumatului de trabucuri”, începută în urmă cu două ediții, printr-un episod în care vom descoperi cum au luat ființă câteva dintre cele mai renumite și mai longevive mărci de trabucuri din lume.


Fondată în 1834 de către imigrantul spaniol Ignacio Larañaga, una dintre cele mai vechi mărci de trabucuri, ba chiar cea mai veche ce încă mai există, este Por Larañaga. Un lucru interesant despre această fabrică este că a fost prima din Cuba care a produs în 1925 trabucuri rulate automat cu mașini importate din SUA, lucru care a dus la scăderea prețurilor, dar și la scăderea numărului de angajați. Această situație a dus la greve și boicoturi, în final fabrica văzându-se nevoită să returneze mașinile furnizorului din SUA, revenind astfel la rularea manuală a trabucurilor. Marca Por Larañaga și-a învățat lecția și mai există și astăzi, producând mai multe vitole (modele) de trabucuri rulate manual.





A doua marcă cu care vom face cunoștință astăzi, a doua și în ordinea vechimii, este Punch. Fondată în 1840 de către un neamț pe nume Stockmann, este deseori considerată ca fiind sora mai mică a Por Larañaga. De-a lungul timpului, fabrica a trecut prin mai multe mâini, în 1884 fiind achiziționată de către Manuel Lopez Fernandez, al cărui nume este încă prezent pe toate cutiile și etichetele Punch. Marca a ajuns să fie și încă mai este foarte populară printre rândurile fumătorilor de trabucuri, în special în Marea Britanie, având în gamă o vitolă denumită după unul dintre cei mai cunoscuți fumători de trabucuri din toate timpurile, fostul prim ministru din timpul celui de-al Doilea Război Mondial, Winston Churchill.


 

 
Ultima marcă din trioul cubanez al vechimii este H.Upmann, fondată în 1844 de către întreprinzătorul bancher Herman Upmann, care cu câțiva ani înainte deschisese un fel de serviciu poștal prin care europenii aflați în Cuba puteau trimite trabucuri către bătrânul continent. După aproape 80 de ani de succes, dar și multe controverse, în 1922, banca și fabrica de trabucuri Upmann au fost nevoite să declare falimentul, schimbând mai mulți patroni și ajungând în cele din urmă în posesia statului cubanez după naționalizările ce au urmat Revoluției încheiate în 1959. Deși nu este un fapt confirmat 100%, H.Upmann este creditată deseori cu inventarea împachetării trabucurilor în cutii din lemn de cedru care erau oferite clienților. Inițial, cutiile erau personalizate cu numele H.Upmann, dar conțineau trabucuri ale altor producători, până când aceștia au început să producă propriile trabucuri.

 
Mai citeşte:  Istoria trabucului: Partea I


 

O altă marcă dintre cele mai longevive este și Partagás, fondată de către Donul catalan Jaime Partagás y Ravelo, care a pus în 1845 bazele proprii fabrici de trabucuri în Havana, La Flor de Tabacas de Partagás. Faptul că Don Jaime era proprietarul celor mai bune plantații din regiunea Vuelta Abajo, având astfel posibilitatea de a alege dintre cele mai bune frunze de tutun de pe insulă, a garantat succesul mărcii Partagás, care în 1958 ajungea să fie a doua exportatoare de trabucuri cubaneze, însumând peste un sfert din cantitatea totală de bunuri din tutun exportate.


 

 

De-a lungul timpului au existat, și încă mai există, sute sau poate chiar mii de mărci de trabucuri – unele mai bune, altele mai puțin bune – dar spațiul nostru este limitat, astfel că nu putem să le menționăm pe toate. Totuși, pe lângă mărcile menționate până acum, trebuie să mai trecem în revistă câteva dintre cele mai cunoscute:

 

  • Hoyo de Monterrey – fondată în 1867 de către spaniolul Jose Gener, marca a ajuns să fie extrem de populară, în special în Marea Britanie, transformând în scurt timp fabrica în una dintre cele mai mari din Cuba. 

     
  • Bolívar – fondată în 1927 de către industriașul spaniol Jose F. Rocha, după numele celebrului Símon Bolívar, El Libertador.

     
  • Cohiba – fondată în 1966 ca o marcă privată cu producție limitată exclusiv pentru Fidel Castro și pentru înalți oficiali ai guvernului cubanez, a ajuns să dezvolte în jurul său un „statut de cult”, trabucurile fiind oferite deseori ca daruri diplomatice. Trabucurile Cohiba au fost oferite spre vânzare publicului larg abia în 1982, iar de atunci obțin constant unele dintre cele mai bune scoruri în review-urile de specialitate.

 

După atâtea povești presărate cu bucăți de istorie și cu tentă de tutun cubanez, m-a lovit o poftă grozavă, de aproape că simt deja gustul fumului delicios de aromat, așa că închei aici acest episod și mă duc să îmi aprind un trabuc ce a reușit să-și croiească drum din bine-cunoscuta insulă caraibiană, preț de câteva mii de kilometri, până în colecția personală a subsemnatului. Pe data viitoare!


 
 Marius Porcolean 

 

Stiri asemanatoare

Sergiu Bîlcea (PNL): „România pierde miliarde de euro din cauza incompetenţei guvernanţilor”

Marti, 30 Octombrie, 2018 18:04

Sergiu Bîlcea (PNL): „România pierde miliarde de euro din cauza incompetenţei guvernanţilor”

Lipsa de performanţă a guvernanţilor a generat României doar pe infrastructura transport pierderi de 1,8 – 2 miliarde de euro. O spune comisarul european promovat chiar de PSD, Cor ...

Zi neagră pe DN7, o persoană grav rănită în urma unui accicent rutier. Circulația este blocată pe ambele sensuri

Miercuri, 31 Octombrie, 2018 10:49

Zi neagră pe DN7, o persoană grav rănită în urma unui accicent rutier. Circulația este blocată pe ambele sensuri

Un alt accident rutier a avut loc pe DN7 , în jurul orei 10:20 înainte de intrarea în localitatea Toc, comuna Săvârșin. Circulația este blocată pe ambele sensuri de me ...

Situația Cetății Aradului, din nou în prim-plan

Marti, 30 Octombrie, 2018 18:08

Situația Cetății Aradului, din nou în prim-plan

Demersurile de preluare a Cetății Aradului de către municipalitatea arădeană au început încă din anii 1990, însă până la această dată, proiectul nu a fost finali ...

Rochii de seară – ce modele să ai în garderobă sezonul acesta

Vineri, 19 Octombrie, 2018 16:40

Rochii de seară – ce modele să ai în garderobă sezonul acesta

Oricat de mult am incercat sa prelungim aceasta vara, iata ca in cele din urma sezonul rece si-a intrat in gratii si ne obliga sa trecem la garderoba de toamna-iarna. Va trebui sa spunem “l ...

Are 18 ani și este dată DISPĂRUTĂ. Dacă ai vazut-o sună la 112

Marti, 30 Octombrie, 2018 16:57

Are 18 ani și este dată DISPĂRUTĂ. Dacă ai vazut-o sună la 112

Tânăra din imagine are 18 ani și a dispărut de la domiciliul său din Arad, pe data de 27 octombrie a.c. Cine a văzut-o să sune la 112 Paula Barna în vârstă de 18 ani ...

Accident pe Calea Victoriei, două maşini s-au făcut praf!

Joi, 01 Noiembrie, 2018 10:20

Accident pe Calea Victoriei, două maşini s-au făcut praf!

Arad: Luna noiembrie începe cu un accident în care au fost implicate două autoturisme, şi din păcate, accidentul s-a soldat cu daune materiale însemnate, din fericire î ...

A început demolarea Pieţei Soarelui. Vezi ce se va construi în locul ei

Marti, 30 Octombrie, 2018 14:25

A început demolarea Pieţei Soarelui. Vezi ce se va construi în locul ei

Piaţa Soarelui din cartierul Micălaca, locaţie dezafectată aparţinând S.C. TOP S.A. este pusă la pământ în aceste zile. Demolările au început la de câteva zi ...

De Ziua Morților accesul cu mașina în cimitire va fi restricționată

Marti, 30 Octombrie, 2018 10:40

De Ziua Morților accesul cu mașina în cimitire va fi restricționată

Conducerea SC. GOSPODĂRIREA COMUNALĂ ARAD S.A.  anunţă că, în data de 1 noiembrie (cu ocazia Zilei Morţilor), accesul în Cimitirul Pomenirea, Cimitirul Eternitatea, Cimitir ...

Sergiu Bîlcea (PNL): “Ministrul Fifor nu respectă Aradul!”

Joi, 25 Octombrie, 2018 15:49

Sergiu Bîlcea (PNL): “Ministrul Fifor nu respectă Aradul!”

Sergiu Bîlcea a depus o coroană de flori din partea PNL Arad în memoria eroilor români, de Ziua Armatei, la monumentul din Piaţa Avram Iancu. „Este o tradiţie la Arad ...

Toți abonații Apă Canal trebuie să-și reînnoiască contractele

Marti, 30 Octombrie, 2018 10:28

Toți abonații Apă Canal trebuie să-și reînnoiască contractele

Regulamentul Serviciului de Alimentare cu Apă și de Canalizare din aria de competență a Unităților Administrativ Teritoriale membre ale ADIACJA a fost aprobat prin hotărârea AGA ADIA ...

În ATENŢIA şoferilor! Nu mai parcaţi în faţă la Mall Atrium! Bandă nouă de circulaţie!

Vineri, 26 Octombrie, 2018 08:14

În ATENŢIA şoferilor! Nu mai parcaţi în faţă la Mall Atrium! Bandă nouă de circulaţie!

De la începutul acestei săptamâni, mai precis din 22 octombrie, autorităţile au decis ca pentru fluidizarea traficului, în faţa complexului commercial Atrium Mall să se ren ...

Trei camioane au luat foc în marți dimineața, în localitatea Cicir

Marti, 30 Octombrie, 2018 11:55

Trei camioane au luat foc în marți dimineața, în localitatea Cicir

În această dimineață în jurul orei 3:00, Detașamentul de Pompieri Arad a intervenit în localitatea Cicir pentru stingerea unui incendiu la 2 camioane parcate. ”Au fost ...



Acest site foloseşte cookies pentru a imbunatati experienta ta de navigare. Pentru mai multe detalii referitoare la cum folosim datele tale si la drepturile tale te invitam sa citesti: Politica de cookies sau/si Politica de Confidentialitate si apoi sa confirmi acordul tau.