”Pledez pentru încheierea anului școlar în predare online pentru tot învățământul preuniversitar. Argumente în favoare acestei soluții:
- cu o medie în jur de 30 de elevi în clasă, cu spații la limită pentru populația școlară. Fizic este imposibil să implementezi reguli de minimă distanțare socială și igienă. Majoritatea școlilor noastre sunt suprapopulate,
- reîncepem procesul școlar la o dată când temperaturile vor fi în urcare, ridicate. Mă gândesc cum vor învăța elevii cu masca de protecție pe față în aceste condiții?
- comportând și alte afecțiuni. Am pledat pentru evitarea totală a contactelor între copii și oamenii din categoria de vârstă vulnerabilă, și acum există riscul să expunem cadrele didactice la contaminare. O importantă parte a cadrelor didactice se încadrează în categoria de vârstă vulnerabilă la COVID-19,
- crește traficul sub toate aspectele sale. O creștere bruscă a transportului public ridică serioase probleme de respectare a distanțării sociale și de igienă.
- exuberanța, bucuria naturală și normală a elevilor, cu atât mai mult că vin după o lungă perioadă de izolare este în totală provocare cu un comportament în linie cu regulile de distanțare și protecție. Legat de ordinul MEC – în interpretarea mea, pentru evitarea discriminării, se poate solicita verificarea prezenței la predările online, doar în cazul acelor elevi care dispun de resursele necesare învățării online.
Este evident, că în această criză, bruscă și temporară, există un număr de elevi care nu au acces la tehnologie și resursă pentru a beneficia de predarea online. În cazul acestora suntem într-o situație de discriminare.
Să nu uităm, că învățământul de stat obligatoriu este gratuit.
De asemenea, propun, ca începând cu viitorul an școlar, să se introducă obligatoriu predare și învățarea online 1 zi pe săptămână sau la două săptămâni pentru a exersa și această formă de educație, având în vedere eventualele situații de criză. Desigur, o astfel de măsură ar accelera gradul de digitalizare a învățământului, cu efecte evident benefice asupra calității educației, potrivit experiențelor altor state. S-ar crea și o infrastructură, bază de date și cunoaștere în domeniu, cu accent pe asigurarea condițiilor de educație online și elevilor din grupurile vulnerabile.“