MARAMUREŞ. La graniţa cu Ucraina, în comuna Câmpulung de Tisa, din Maramureş se întâmplă un fenomen cum numai în România este posibil ! AFLĂ mai multe !
În localitatea amintită mai sus, gara a fost închisă în urmă cu 8 ani, deoarece prin comună nu mai trece niciun tren, dar cu toate acestea au şi în prezent patru angajaţi, impegaţi de mişcare. Şi mai interesant , la trei ani, după ce gara a fost închisă, mai exact, acum cinci ani, gara a fost modernizată, pentru a răspunde cerinţelor europene. Surprinzător este faptul că investiţia a fost una destul de mare : 1 milion de euro.
Aşadar, CFR vrea să respecte cerinţele europene, dar, ca şi companie de stat, prezintă probleme financiare, încă de la infiinţare.
Localnicii cât şi autorităţile locale nu înţeleg de ce s-au mai investit aceşti bani, dacă prin comună nu mai trece niciun tren şi nu foloseşte nimănui. Tot ei spun că dacă s-ar folosi din nou acest tronson, se poate face o legatură mult mai bună cu Budapesta şi cu Viena.
“ Trebuie făcute demersuri pentru redeschiderea acestei căi de acces pe linia ferată. Nu doar noi, ca şi comună am dori acest lucru, ci am înţeles că sunt şi mari agenţi economici ce se ocupă cu prelucrarea lemnului în zonă, care ar dori să-şi aducă materia primă pe calea ferată din Ucraina, sau chiar să ducă produse finite cu trenul de aici. Nici transportul de persoane nu este exclus din ecuaţie, fiind nevoie şi de acesta” a declarat viceprimarul comunei, Mihai Rudolf Lemak.
Cei patru angajaţi, care lucrează pe ture se ocupă de întreţinerea obiectivului şi ştiu că se află într-o situaţie neobisnuită, dar vina nu le aparţine. Prin acest punct de frontieră, doar Căile Ferate din Ucraina au asigurat transport feroviar de călători până în anul 2006, an din care nu au mai solicitat transport, iar traficul de marfa a fost operaţîonal până în anul 2014.
Staţia de cale ferată Câmpulung la Tisa este staţie de frontieră deschisă pentru solicitările de trafic feroviar. Valoarea investiţiei este de 2.2 mil lei, alocaţie de la bugetul de stat.
MARAMUREŞ. La graniţa cu Ucraina, în comuna Câmpulung de Tisa, din Maramureş se întâmplă un fenomen cum numai în România este posibil ! AFLĂ mai multe !
În localitatea amintită mai sus, gara a fost închisă în urmă cu 8 ani, deoarece prin comună nu mai trece niciun tren, dar cu toate acestea au şi în prezent patru angajaţi, impegaţi de mişcare. Şi mai interesant , la trei ani, după ce gara a fost închisă, mai exact, acum cinci ani, gara a fost modernizată, pentru a răspunde cerinţelor europene. Surprinzător este faptul că investiţia a fost una destul de mare : 1 milion de euro.
Aşadar, CFR vrea să respecte cerinţele europene, dar, ca şi companie de stat, prezintă probleme financiare, încă de la infiinţare.
Localnicii cât şi autorităţile locale nu înţeleg de ce s-au mai investit aceşti bani, dacă prin comună nu mai trece niciun tren şi nu foloseşte nimănui. Tot ei spun că dacă s-ar folosi din nou acest tronson, se poate face o legatură mult mai bună cu Budapesta şi cu Viena.
“ Trebuie făcute demersuri pentru redeschiderea acestei căi de acces pe linia ferată. Nu doar noi, ca şi comună am dori acest lucru, ci am înţeles că sunt şi mari agenţi economici ce se ocupă cu prelucrarea lemnului în zonă, care ar dori să-şi aducă materia primă pe calea ferată din Ucraina, sau chiar să ducă produse finite cu trenul de aici. Nici transportul de persoane nu este exclus din ecuaţie, fiind nevoie şi de acesta” a declarat viceprimarul comunei, Mihai Rudolf Lemak.
Cei patru angajaţi, care lucrează pe ture se ocupă de întreţinerea obiectivului şi ştiu că se află într-o situaţie neobisnuită, dar vina nu le aparţine. Prin acest punct de frontieră, doar Căile Ferate din Ucraina au asigurat transport feroviar de călători până în anul 2006, an din care nu au mai solicitat transport, iar traficul de marfa a fost operaţîonal până în anul 2014.
Staţia de cale ferată Câmpulung la Tisa este staţie de frontieră deschisă pentru solicitările de trafic feroviar. Valoarea investiţiei este de 2.2 mil lei, alocaţie de la bugetul de stat.