Grupul polonez Amrest, ce deţine pe plan local 59 de cafenele Starbucks şi 10 restaurante Burger King, a obţinut anul trecut în România un profit înainte de taxe de 3,2 milioane de euro. Acesta este cu 28% mai mare decât cel realizat în 2022, un an marcat de război la graniţă şi de inflaţie record.
În ceea ce priveşte profitabilitatea, România e aproape la egalitate cu Cehia (27,1%) când vine vorba de ritmul de creştere al câştigului înainte de taxe. Iar singura piaţă care e pe minus, pe pierdere, e Franţa. În rest, în Polonia, Spania, Ungaria, Germania şi Bulgaria, ritmul de creştere al profitului brut variază între 38,7% (în Bulgaria) şi 277% (în Spania).
Aceste avansuri, inclusiv cel din România, au fost susţinute şi de majorările de preţuri care au avut loc pe bandă rulantă în ultimii doi ani. Chiar şi aşa, profitul brut în valoare absolută (în euro), pe plan local, este printre cele mai mici. Mai exact, dincolo de Franţa care e pe pierdere, România are cel mai mic profit înainte de taxe, de peste cinci ori mai mic decât cel din Ungaria şi de peste 11 ori mai mic faţă de cel din Cehia. Şi, deşi piaţa autohtonă are mai puţine localuri operate de Amrest – 69 în total, diferenţa faţă de alte state nu e la fel de mare ca în cazul profitului. În Ungaria sunt mai puţin de 160 de unităţi, iar în Cehia sunt puţin peste 230, diferenţa fiind astfel de unu la doi şi, respectiv, unu la 3,4.
Amrest are în România 69 de restaurante şi cafenele, cu patru unităţi mai multe decât la final de decembrie 2022. Grupul a reluat expansiunea sub brandul Starbucks după mai mulţi ani de dezvoltări prudente, iar asta în contextul în care în toamna anului trecut a fost reînnoit contractul de franciză pentru încă cinci ani.
Pe de altă parte, în ceea ce priveşte Burger King, Amrest nu mai are voie să dezvolte operaţiunile din regiune din cauza unei decizii a grupului american. Brandul de fast-food are acum un alt partener francizat. Chiar şi aşa, polonezii păstrează unităţile deja deschise în Europa Centrală şi de Est, dintre care zece sunt în România.
Sursa: produsinardeal.ro
Grupul polonez Amrest, ce deţine pe plan local 59 de cafenele Starbucks şi 10 restaurante Burger King, a obţinut anul trecut în România un profit înainte de taxe de 3,2 milioane de euro. Acesta este cu 28% mai mare decât cel realizat în 2022, un an marcat de război la graniţă şi de inflaţie record.
În ceea ce priveşte profitabilitatea, România e aproape la egalitate cu Cehia (27,1%) când vine vorba de ritmul de creştere al câştigului înainte de taxe. Iar singura piaţă care e pe minus, pe pierdere, e Franţa. În rest, în Polonia, Spania, Ungaria, Germania şi Bulgaria, ritmul de creştere al profitului brut variază între 38,7% (în Bulgaria) şi 277% (în Spania).
Aceste avansuri, inclusiv cel din România, au fost susţinute şi de majorările de preţuri care au avut loc pe bandă rulantă în ultimii doi ani. Chiar şi aşa, profitul brut în valoare absolută (în euro), pe plan local, este printre cele mai mici. Mai exact, dincolo de Franţa care e pe pierdere, România are cel mai mic profit înainte de taxe, de peste cinci ori mai mic decât cel din Ungaria şi de peste 11 ori mai mic faţă de cel din Cehia. Şi, deşi piaţa autohtonă are mai puţine localuri operate de Amrest – 69 în total, diferenţa faţă de alte state nu e la fel de mare ca în cazul profitului. În Ungaria sunt mai puţin de 160 de unităţi, iar în Cehia sunt puţin peste 230, diferenţa fiind astfel de unu la doi şi, respectiv, unu la 3,4.
Amrest are în România 69 de restaurante şi cafenele, cu patru unităţi mai multe decât la final de decembrie 2022. Grupul a reluat expansiunea sub brandul Starbucks după mai mulţi ani de dezvoltări prudente, iar asta în contextul în care în toamna anului trecut a fost reînnoit contractul de franciză pentru încă cinci ani.
Pe de altă parte, în ceea ce priveşte Burger King, Amrest nu mai are voie să dezvolte operaţiunile din regiune din cauza unei decizii a grupului american. Brandul de fast-food are acum un alt partener francizat. Chiar şi aşa, polonezii păstrează unităţile deja deschise în Europa Centrală şi de Est, dintre care zece sunt în România.
Sursa: produsinardeal.ro