Asociațiile de proprietari trebuie să folosească RO e-factura începând cu data de 1 ianuarie 2024. Obligația de a utiliza RO e-factura se aplică atât pentru facturile emise de asociație către furnizori, cât și pentru facturile primite de asociație de la furnizori.Asociațiile de proprietari pot emite facturi electronice prin intermediul unui software de facturare online sau prin intermediul unui program de facturare instalat pe un computer. Pentru a transmite facturile electronice în sistemul RO e-factura, asociațiile de proprietari trebuie să obțină un certificat digital calificat.
Pe pagina ULAL ARAD - Uniunea Locală a Asociațiilor Locative Arad există o informare în acest sens, care clarifică o sumedenie de aspecte legate de noile reglementări.
”Schimbari importante in privinta facturilor emise de catre Asociatiile de Proprietari ca urmare a existentei contractelor de inchiriere spatii comune sau cand avem ca proprietar in asociație o persoanǎ juridicǎ.
Ce trebui sa stii:
-Facturile trebuie transmise prin sistemul national RO e-Factura.
-Dacă factura respectă structura prevăzută, va avea semnătura electronică a Ministerului Finanțelor și se va trimite imediat către destinatar.
-Exemplarul original al facturii electronice este un fișier XML cu semnătura electronică a Ministerului Finanțelor.
-Pana la 1 iulie 2024 se va merge in paralel cu facturi emise si primite si in format de hartie, pdf/mail, ca in momentul de fata, dar raportarea lor in sistemul RO e-Factura este obligatorie.
-Din 1 iulie 2024 facturile se vor transmite doar prin Ro e-Factura si doar facturile transmise si validate vor fi considerate facturi originale.
-Termenul limita pentru transmiterea facturilor este de 5 zile lucratoare de la data emiterii. Prin exceptie, in perioada 1 ianuarie-31 martie 2024, nerespectarea termenului nu se sanctionaza.
-Din 1 aprilie 2024 se sanctioneaza cu amenda de la 5000 lei la 10000 lei – persoane juridice contribuabili mari, de la 2500 lei la 5000 lei – persoane juridice contribuabili mijlocii, de la 1000 lei la 2500 lei – celelalte persoane juridice precum si persoane fizice.
-Este important să luăm în considerare aceste modificări pentru o conformare corespunzătoare și pentru evitarea sancțiunilor. Asigurați-vă că sunteți la curent cu toate schimbările!


Asociațiile de proprietari trebuie să folosească RO e-factura începând cu data de 1 ianuarie 2024. Obligația de a utiliza RO e-factura se aplică atât pentru facturile emise de asociație către furnizori, cât și pentru facturile primite de asociație de la furnizori.Asociațiile de proprietari pot emite facturi electronice prin intermediul unui software de facturare online sau prin intermediul unui program de facturare instalat pe un computer. Pentru a transmite facturile electronice în sistemul RO e-factura, asociațiile de proprietari trebuie să obțină un certificat digital calificat.
Pe pagina ULAL ARAD - Uniunea Locală a Asociațiilor Locative Arad există o informare în acest sens, care clarifică o sumedenie de aspecte legate de noile reglementări.
”Schimbari importante in privinta facturilor emise de catre Asociatiile de Proprietari ca urmare a existentei contractelor de inchiriere spatii comune sau cand avem ca proprietar in asociație o persoanǎ juridicǎ.
Ce trebui sa stii:
-Facturile trebuie transmise prin sistemul national RO e-Factura.
-Dacă factura respectă structura prevăzută, va avea semnătura electronică a Ministerului Finanțelor și se va trimite imediat către destinatar.
-Exemplarul original al facturii electronice este un fișier XML cu semnătura electronică a Ministerului Finanțelor.
-Pana la 1 iulie 2024 se va merge in paralel cu facturi emise si primite si in format de hartie, pdf/mail, ca in momentul de fata, dar raportarea lor in sistemul RO e-Factura este obligatorie.
-Din 1 iulie 2024 facturile se vor transmite doar prin Ro e-Factura si doar facturile transmise si validate vor fi considerate facturi originale.
-Termenul limita pentru transmiterea facturilor este de 5 zile lucratoare de la data emiterii. Prin exceptie, in perioada 1 ianuarie-31 martie 2024, nerespectarea termenului nu se sanctionaza.
-Din 1 aprilie 2024 se sanctioneaza cu amenda de la 5000 lei la 10000 lei – persoane juridice contribuabili mari, de la 2500 lei la 5000 lei – persoane juridice contribuabili mijlocii, de la 1000 lei la 2500 lei – celelalte persoane juridice precum si persoane fizice.
-Este important să luăm în considerare aceste modificări pentru o conformare corespunzătoare și pentru evitarea sancțiunilor. Asigurați-vă că sunteți la curent cu toate schimbările!
