Sindicaliștii de la Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane au organizat vineri, 15 septembrie, o grevă de avertisment pentru problemele sistemice cu care se confruntă. Protestul a avut loc între orele 07.00 şi 09.00, interval în care trenurile nu au circulat.
Sindicaliștii CFR au precizat că fac greva pentru că toate etapele declanşării conflictului de muncă au fost depăşite.
Aceştia spun că sunt mai multe motive pentru care au decis să organizeze greva de avertisment din 15 septembrie:
-Lipsa bugetelor de venituri şi cheltuieli aprobate pe anul în curs, ceea ce conduce inevitabil la un blocaj generalizat în sectorul feroviar.
-Lipsa finanţării strategice şi coerente a căii ferate.
-Lipsa de investiţii în material rulant de calitate, modern
-Lipsa salariilor corecte la calea ferată, salarii motivante care să permită înlocuirea unor generaţii de ceferişti.
-Probleme din ce în ce mai multe şi nerezolvate care au legătură cu Statutul personalului feroviar.
Sindicaliștii susțin că există un deficit de 6.000 de oameni, iar actualii angajați fac ore suplimentare de ordinul zecilor de mii.
foto: arhivă
Sindicaliștii de la Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane au organizat vineri, 15 septembrie, o grevă de avertisment pentru problemele sistemice cu care se confruntă. Protestul a avut loc între orele 07.00 şi 09.00, interval în care trenurile nu au circulat.
Sindicaliștii CFR au precizat că fac greva pentru că toate etapele declanşării conflictului de muncă au fost depăşite.
Aceştia spun că sunt mai multe motive pentru care au decis să organizeze greva de avertisment din 15 septembrie:
-Lipsa bugetelor de venituri şi cheltuieli aprobate pe anul în curs, ceea ce conduce inevitabil la un blocaj generalizat în sectorul feroviar.
-Lipsa finanţării strategice şi coerente a căii ferate.
-Lipsa de investiţii în material rulant de calitate, modern
-Lipsa salariilor corecte la calea ferată, salarii motivante care să permită înlocuirea unor generaţii de ceferişti.
-Probleme din ce în ce mai multe şi nerezolvate care au legătură cu Statutul personalului feroviar.
Sindicaliștii susțin că există un deficit de 6.000 de oameni, iar actualii angajați fac ore suplimentare de ordinul zecilor de mii.
foto: arhivă