În urmă cu aproape doi ani, ecranizarea live action ”Mica Sirenă” se lansa pe marile ecrane din lumea întreagă, după ce filmul inflamase o parte a publicului pentru că personaje care în animaţia originală erau caucaziene, inclusiv personajul titular, în remake erau interpretate de actori şi actriţe aparţinând altor rase.
Unii utilizatori s-au grăbit atunci să dea rating-uri de 0 sau 1 pe site-uri precum imbd.com şi allocine.fr, ceea ce a determinat administratorii acestor site-uri să publice avertismente de "activitate de vot neobişnuită" şi să-şi îndemne cititorii să nu ia în seamă rating-urile filmului.
Ceea ce a fost doar un antrenament lejer pentru Mica sirenă pare să se fi transformat într-o campanie concertată în cazul lui ”Albă ca Zăpada”, astfel încât în acest moment rating-ul filmului este de doar 2,0 (din 10) pe Imbd, după 54.000 de voturi. De asemenea, se pare că site-ul nu a mai considerat necesar să publice vreun avertisment care să ofere un context de interpretare a acestui rating. Evident, ne întrebăm câţi din cei care au votat au făcut-o după ce au văzut Snow White la cinema.
..
În ce priveşte cronicile, site-ul rottentomatoes.com a calculat un procent de 44% cronici pozitive din cele 186 de recenzii publicate, iar pe Metacritic procentul este de 50% din 47 de texte. Procentul ce evaluează reacţiile publicului este mai mare, de 74% pe Rottentomatoes. În Franţa, criticii au dat o notă medie de 1,8 (din 5, de această dată), iar spectatorii au dat nota 2,2 (tot din 5).
Compania Disney ar putea uşor ignora rating-ul de pe Imdb dacă încasările filmului nu ar fi şi ele surprinzătoare: doar 43 de milioane de dolari încasate în primul weekend în Statele Unite şi Canada, semnificativ mai puţin decât ar fi fost necesar pentru ca producătorii să răsufle uşuraţi că Snow White îşi va termina itinerariul cinematografic pe profit. Spre comparaţie,
Mica sirenă a încasat 95 de milioane în primul weekend în Statele Unite şi Canada şi acel film a devenit profitabil la limită, din moment ce şi-a terminat parcursul cinematografic global cu încasări de doar 570 milioane de dolari, la un buget de producţie de 240 de milioane de dolari.
Trebuie spus aici că cel puţin o treime din încasările unui film rămân la cinematografe. Snow White a avut un buget evaluat la 270 de milioane de dolari. Reacţiile vehemente la vestea că studiourile intenţionează să-i înlocuiască pe cei şapte pitici cu "creaturi magice de rase diverse" a dus la o schimbare din temelii a ecranizării, ceea ce a necesitat refilmarea majorităţii scenelor deja realizate şi a crescut bugetul necesar. În acelaşi timp, pentru a contracara reticenţa publicului, studiourile Disney au organizat o companie de promovare elaborată şi costisitoare, prin urmare totalul cheltuielilor pentru producţia şi promovarea filmului este posibil să fie considerabil mai mare decât cifrele vehiculate.
În România filmul a încasat doar 860.000 de lei în primul weekend, după o prezenţă pe 172 de ecrane din ţară.
Sursa: cinemagia.ro

În urmă cu aproape doi ani, ecranizarea live action ”Mica Sirenă” se lansa pe marile ecrane din lumea întreagă, după ce filmul inflamase o parte a publicului pentru că personaje care în animaţia originală erau caucaziene, inclusiv personajul titular, în remake erau interpretate de actori şi actriţe aparţinând altor rase.
Unii utilizatori s-au grăbit atunci să dea rating-uri de 0 sau 1 pe site-uri precum imbd.com şi allocine.fr, ceea ce a determinat administratorii acestor site-uri să publice avertismente de "activitate de vot neobişnuită" şi să-şi îndemne cititorii să nu ia în seamă rating-urile filmului.
Ceea ce a fost doar un antrenament lejer pentru Mica sirenă pare să se fi transformat într-o campanie concertată în cazul lui ”Albă ca Zăpada”, astfel încât în acest moment rating-ul filmului este de doar 2,0 (din 10) pe Imbd, după 54.000 de voturi. De asemenea, se pare că site-ul nu a mai considerat necesar să publice vreun avertisment care să ofere un context de interpretare a acestui rating. Evident, ne întrebăm câţi din cei care au votat au făcut-o după ce au văzut Snow White la cinema.
..
În ce priveşte cronicile, site-ul rottentomatoes.com a calculat un procent de 44% cronici pozitive din cele 186 de recenzii publicate, iar pe Metacritic procentul este de 50% din 47 de texte. Procentul ce evaluează reacţiile publicului este mai mare, de 74% pe Rottentomatoes. În Franţa, criticii au dat o notă medie de 1,8 (din 5, de această dată), iar spectatorii au dat nota 2,2 (tot din 5).
Compania Disney ar putea uşor ignora rating-ul de pe Imdb dacă încasările filmului nu ar fi şi ele surprinzătoare: doar 43 de milioane de dolari încasate în primul weekend în Statele Unite şi Canada, semnificativ mai puţin decât ar fi fost necesar pentru ca producătorii să răsufle uşuraţi că Snow White îşi va termina itinerariul cinematografic pe profit. Spre comparaţie,
Mica sirenă a încasat 95 de milioane în primul weekend în Statele Unite şi Canada şi acel film a devenit profitabil la limită, din moment ce şi-a terminat parcursul cinematografic global cu încasări de doar 570 milioane de dolari, la un buget de producţie de 240 de milioane de dolari.
Trebuie spus aici că cel puţin o treime din încasările unui film rămân la cinematografe. Snow White a avut un buget evaluat la 270 de milioane de dolari. Reacţiile vehemente la vestea că studiourile intenţionează să-i înlocuiască pe cei şapte pitici cu "creaturi magice de rase diverse" a dus la o schimbare din temelii a ecranizării, ceea ce a necesitat refilmarea majorităţii scenelor deja realizate şi a crescut bugetul necesar. În acelaşi timp, pentru a contracara reticenţa publicului, studiourile Disney au organizat o companie de promovare elaborată şi costisitoare, prin urmare totalul cheltuielilor pentru producţia şi promovarea filmului este posibil să fie considerabil mai mare decât cifrele vehiculate.
În România filmul a încasat doar 860.000 de lei în primul weekend, după o prezenţă pe 172 de ecrane din ţară.
Sursa: cinemagia.ro