Vânzările de bere s-au redus în primele cinci luni ale anului cu 9% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, menţinându-se trendul descendent de anul trecut, într-un ritm mai accelerat, arată datele asociaţiei Berarii României.
Scăderea pieţei este pusă pe seama unei serii de factori, inclusiv diminuarea puterii de cumpărare şi contextul economic dificil dat de accelerarea ratelor de inflaţie şi a preţurilor materiilor prime.
Un alt factor responsabil este creşterea costurilor de producţie, care se menţine şi în acest an, chiar dacă anumite categorii, cum ar fi cele cu energia, s-au stabilizat. Au mai contribuit la aceste rezultate şi temperaturile sub media perioadei normale de început de vară, berea fiind o băutură al cărei consum este puternic influenţat de vreme.
De la 1 august 2022, valoarea de bază a accizei la bere a fost majorată cu 20%, iar începând cu 1 ianuarie 2023, nivelul de bază al accizei a crescut cu încă 6%, până la valoarea de 4,20 lei/hl/°Plato.
În România procesele de producţie şi comercializare specifice industriei berii sunt realizate local în proporţie de 97%, iar jumătate din ingredientele folosite în procesul de fabricare a berii provin din agricultura românească.
Potrivit Berarii României, sectorul berii susţine în mod direct şi indirect peste 60.000 de locuri de muncă, iar 1 loc de muncă în producţia de bere generează alte 11 locuri de muncă pe lanţul valoric: 2 în agricultură, 3 în retail, aproape 3 în sectorul ospitalităţii şi 3 pentru furnizori.
In plus, categoria aduce valoare adăugată în economie de 700 milioane de euro anual, iar sectorul este recunoscut pentru comportamentul fiscal onest, cu zero evaziune fiscală pe lanţul de producţie şi contribuţii anuale la bugetul de stat de 530 milioane de euro.
Sursa: produsinardeal.ro
foto: Marius Perijoc / arhivă
Vânzările de bere s-au redus în primele cinci luni ale anului cu 9% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, menţinându-se trendul descendent de anul trecut, într-un ritm mai accelerat, arată datele asociaţiei Berarii României.
Scăderea pieţei este pusă pe seama unei serii de factori, inclusiv diminuarea puterii de cumpărare şi contextul economic dificil dat de accelerarea ratelor de inflaţie şi a preţurilor materiilor prime.
Un alt factor responsabil este creşterea costurilor de producţie, care se menţine şi în acest an, chiar dacă anumite categorii, cum ar fi cele cu energia, s-au stabilizat. Au mai contribuit la aceste rezultate şi temperaturile sub media perioadei normale de început de vară, berea fiind o băutură al cărei consum este puternic influenţat de vreme.
De la 1 august 2022, valoarea de bază a accizei la bere a fost majorată cu 20%, iar începând cu 1 ianuarie 2023, nivelul de bază al accizei a crescut cu încă 6%, până la valoarea de 4,20 lei/hl/°Plato.
În România procesele de producţie şi comercializare specifice industriei berii sunt realizate local în proporţie de 97%, iar jumătate din ingredientele folosite în procesul de fabricare a berii provin din agricultura românească.
Potrivit Berarii României, sectorul berii susţine în mod direct şi indirect peste 60.000 de locuri de muncă, iar 1 loc de muncă în producţia de bere generează alte 11 locuri de muncă pe lanţul valoric: 2 în agricultură, 3 în retail, aproape 3 în sectorul ospitalităţii şi 3 pentru furnizori.
In plus, categoria aduce valoare adăugată în economie de 700 milioane de euro anual, iar sectorul este recunoscut pentru comportamentul fiscal onest, cu zero evaziune fiscală pe lanţul de producţie şi contribuţii anuale la bugetul de stat de 530 milioane de euro.
Sursa: produsinardeal.ro
foto: Marius Perijoc / arhivă