Deși au posibilitatea de a-și exprima părerea asupra actului medical, doar 15% dintre foștii pacienți ai Spitalului Județean Arad au răspuns la chestionarele primite

Deși au posibilitatea de a-și exprima părerea asupra actului medical, doar 15% dintre foștii pacienți ai Spitalului Județean Arad au răspuns la chestionarele primite

Deși au posibilitatea de a-și exprima părerea asupra actului medical, doar 15% dintre foștii pacienți ai Spitalului Județean Arad au răspuns la chestionarele primite

Miercuri, 19 Octombrie, 2022 16:17 Redactie LOCALE Comentarii  Recomanda pe Facebook  Recomanda pe Twitter
Redactie LOCALE Comentarii  Recomanda pe Facebook Recomanda pe Twitter
Miercuri, 19 Octombrie, 2022 16:17 Tiparire

2.364 de pacienți, externați în luna august din Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad, au primit, printr-un mesaj de tip SMS, chestionare cu întrebări despre calitatea actului medical și a condițiilor de spitalizare. 374 au completat și trimis chestionarele, iar dintre aceștia, 146 au completat și rubricile dedicate observațiilor și sugestiilor referitoare la îngrijirile medicale din timpul spitalizării. 86% dintre respondenți s-au arătat mulțumiți și foarte mulțumiți de serviciile oferite de unitatea medicală.

 

Cele mai multe observații trimise de către foștii pacienți au fost axate pe condițiile de spitalizare din clădirile fostului Spital Municipal respectiv fostului Spital Matern: „Să se renoveze spitalul Matern. E păcat de cadrele medicale care sunt extraordinare”, „Accesarea cât mai multor fonduri pentru dotarea spitalului cu tehnologie medicală și echipamente necesare, fonduri pentru mobilier (paturi, saltele, comode) și tot ce ține de amenajarea unui spital la standarde optime pentru confortul pacientului”, „Amenajarea de toalete cu dușuri pentru fiecare salon”.

 

Totodată au fost observații legate și de resursa umană, unii dintre pacienți precizând că: „Unele infirmiere să-și știe locul lor nu să facă pe doctorii”, „Atenție tot timpul la pacienți și la nevoile lor ca să le fie șederea în spital cât mai agreabilă”, „Am apreciat vizita zilnică a medicului și atenția lui pentru pacient. Atenția asistentelor medicale și a infirmierelor a fost satisfăcătoare”, „Medic extraordinar dr.... implicat, ține legătura cu familia, oferă toate informațiile necesare. Având pampers, dura câteodată foarte mult timp până ajungea infirmiera. Având foarte puține infirmiere pe un etaj e de înțeles că dânsele nu fac față.”, „De data asta timpul petrecut în spital m-a făcut să îmi schimb părerea în foarte bine. În special doamnele infirmiere și asistente au fost foarte atente și s-au comportat foarte frumos cu pacienții.”, „Din punct de vedere medical nu am nimic de reproșat. Am fost informată cu privire la tot ceea ce a fost necesar.”

 

„În jur de 15% dintre foștii pacienți care au primit chestionarele prin mesaj text le-au și completat și trimis către spital. Este un număr mic însă am reușit să ne facem o primă analiză. Principalele probleme ridicate de pacienți se referă la clădirile vechi unde, deocamdată, nu avem posibilitatea să amenajăm grupuri sanitare în fiecare salon. Periodic efectuăm igienizări și reparații curente dar vorbim despre clădiri vechi, unele de peste 150 de ani. Printre observațiile trimise de foștii pacienți se regăsesc și cele referitoare la atitudinea unor cadre medicale, în special infirmieri și asistenți medicali. Nu au fost precizate numele acestora însă am prezentat situația fiecărei secții și am cerut reinstruirea și conștientizarea personalului medical acolo unde există sesizări.

 

Partea bună pe care am observat-o la ultimele răspunsuri este faptul că sunt tot mai puține sesizări referitoare la comportament ceea ce îmi dă încredere că, împreună cu foștii pacienți, putem schimba lucrurile în bine. Îi încurajez din nou pe cei care primesc chestionarul prin SMS să nu ezite și să răspundă – identitatea lor nu va fi dezvăluită și ne vor ajuta să remediem problemele sesizate.

 

De asemenea au mai fost observații referitoare la timpii de așteptare pentru analizele medicale. Vreau să fac apel la înțelegerea pacienților deoarece analizele medicale, investigațiile imagistice... presupun uneori timpi de așteptare mai mari, în funcție de complexitate și de modul de analizare. Zilnic, doar în Unitatea Primire Urgențe se prezintă între 150 și 200 de pacienți care necesită analize de sânge dar și alte tipuri de examinări. Acestora li se adaugă pacienții deja internați căror li se efectuează, în continuare, investigații medicale”, a explicat ec. Florina Ionescu, manager SCJU Arad.    

 

Prin intermediul aplicației „SMS Feedback”, într-un interval de două săptămâni de la externare, pacientul primește pe telefon, un mesaj text cu un link de acces către chestionarul de satisfacție. Destinatarul va primi un mesaj de la INFO SPITAL cu următorul conținut: „Vă rugăm să răspundeți întrebărilor din chestionarul următor. Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad” urmat de un link.

 

După accesarea acestui link pacientul va trebui să răspundă la un set de 20 de întrebări referitoare la activitatea și implicarea medicului, asistenților medicali respectiv infirmierilor, dar și despre cazare, curățenie, hrană...

 

Răspunsurile pacienților sunt centralizate, pe fiecare secție în parte respectiv pe medic curant, iar mai apoi, analizate și dezbătute în Consiliul Medical și în Comitetul Director pentru a putea îmbunătăți activitatea medicală și serviciile oferite.

2.364 de pacienți, externați în luna august din Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad, au primit, printr-un mesaj de tip SMS, chestionare cu întrebări despre calitatea actului medical și a condițiilor de spitalizare. 374 au completat și trimis chestionarele, iar dintre aceștia, 146 au completat și rubricile dedicate observațiilor și sugestiilor referitoare la îngrijirile medicale din timpul spitalizării. 86% dintre respondenți s-au arătat mulțumiți și foarte mulțumiți de serviciile oferite de unitatea medicală.

 

Cele mai multe observații trimise de către foștii pacienți au fost axate pe condițiile de spitalizare din clădirile fostului Spital Municipal respectiv fostului Spital Matern: „Să se renoveze spitalul Matern. E păcat de cadrele medicale care sunt extraordinare”, „Accesarea cât mai multor fonduri pentru dotarea spitalului cu tehnologie medicală și echipamente necesare, fonduri pentru mobilier (paturi, saltele, comode) și tot ce ține de amenajarea unui spital la standarde optime pentru confortul pacientului”, „Amenajarea de toalete cu dușuri pentru fiecare salon”.

 

Totodată au fost observații legate și de resursa umană, unii dintre pacienți precizând că: „Unele infirmiere să-și știe locul lor nu să facă pe doctorii”, „Atenție tot timpul la pacienți și la nevoile lor ca să le fie șederea în spital cât mai agreabilă”, „Am apreciat vizita zilnică a medicului și atenția lui pentru pacient. Atenția asistentelor medicale și a infirmierelor a fost satisfăcătoare”, „Medic extraordinar dr.... implicat, ține legătura cu familia, oferă toate informațiile necesare. Având pampers, dura câteodată foarte mult timp până ajungea infirmiera. Având foarte puține infirmiere pe un etaj e de înțeles că dânsele nu fac față.”, „De data asta timpul petrecut în spital m-a făcut să îmi schimb părerea în foarte bine. În special doamnele infirmiere și asistente au fost foarte atente și s-au comportat foarte frumos cu pacienții.”, „Din punct de vedere medical nu am nimic de reproșat. Am fost informată cu privire la tot ceea ce a fost necesar.”

 

„În jur de 15% dintre foștii pacienți care au primit chestionarele prin mesaj text le-au și completat și trimis către spital. Este un număr mic însă am reușit să ne facem o primă analiză. Principalele probleme ridicate de pacienți se referă la clădirile vechi unde, deocamdată, nu avem posibilitatea să amenajăm grupuri sanitare în fiecare salon. Periodic efectuăm igienizări și reparații curente dar vorbim despre clădiri vechi, unele de peste 150 de ani. Printre observațiile trimise de foștii pacienți se regăsesc și cele referitoare la atitudinea unor cadre medicale, în special infirmieri și asistenți medicali. Nu au fost precizate numele acestora însă am prezentat situația fiecărei secții și am cerut reinstruirea și conștientizarea personalului medical acolo unde există sesizări.

 

Partea bună pe care am observat-o la ultimele răspunsuri este faptul că sunt tot mai puține sesizări referitoare la comportament ceea ce îmi dă încredere că, împreună cu foștii pacienți, putem schimba lucrurile în bine. Îi încurajez din nou pe cei care primesc chestionarul prin SMS să nu ezite și să răspundă – identitatea lor nu va fi dezvăluită și ne vor ajuta să remediem problemele sesizate.

 

De asemenea au mai fost observații referitoare la timpii de așteptare pentru analizele medicale. Vreau să fac apel la înțelegerea pacienților deoarece analizele medicale, investigațiile imagistice... presupun uneori timpi de așteptare mai mari, în funcție de complexitate și de modul de analizare. Zilnic, doar în Unitatea Primire Urgențe se prezintă între 150 și 200 de pacienți care necesită analize de sânge dar și alte tipuri de examinări. Acestora li se adaugă pacienții deja internați căror li se efectuează, în continuare, investigații medicale”, a explicat ec. Florina Ionescu, manager SCJU Arad.    

 

Prin intermediul aplicației „SMS Feedback”, într-un interval de două săptămâni de la externare, pacientul primește pe telefon, un mesaj text cu un link de acces către chestionarul de satisfacție. Destinatarul va primi un mesaj de la INFO SPITAL cu următorul conținut: „Vă rugăm să răspundeți întrebărilor din chestionarul următor. Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad” urmat de un link.

 

După accesarea acestui link pacientul va trebui să răspundă la un set de 20 de întrebări referitoare la activitatea și implicarea medicului, asistenților medicali respectiv infirmierilor, dar și despre cazare, curățenie, hrană...

 

Răspunsurile pacienților sunt centralizate, pe fiecare secție în parte respectiv pe medic curant, iar mai apoi, analizate și dezbătute în Consiliul Medical și în Comitetul Director pentru a putea îmbunătăți activitatea medicală și serviciile oferite.

Stiri asemanatoare

Nu parca în zonă, trece un mastodont – vezi traseul!

Miercuri, 16 Octombrie, 2024 11:15

Nu parca în zonă, trece un mastodont – vezi traseul!

În intervalul 17 octombrie (ora 16.00) - 18 octombrie (ora 8.00),  străzile Păstorului, Lipovei și Prutului vor fi tranzitate de câteva transporturi agabaritice constând ...

Accident cu două victime încarcerate între Dezna și Buhani

Miercuri, 16 Octombrie, 2024 10:56

Accident cu două victime încarcerate între Dezna și Buhani

Azi dimineață (16 octombrie), în jurul orei Ora 09.30 o mașină s-a răsturnat între Dezna și Buhani.   În urma accidentului au rezultat 2 victime incarcerate conști ...

Accident cu victimă pe autostrada A1 Nădlac – Sibiu. Traficul este îngreunat

Miercuri, 16 Octombrie, 2024 08:18

Accident cu victimă pe autostrada A1 Nădlac – Sibiu. Traficul este îngreunat

Un accident rutier a avut loc azi dimineață (16 octombrie), în jurul orei 07.40, pe autostrada A1, sensul de mers Sebeș- Sibiu.   Un camion care transporta mărfuri generale s-a r ...

Trei adolescente au fugit dintr-un centru creștin din Vladimirescu. În urmă cu 2 luni 2 dintre cele 3 fete au dispărut din aceeași locație! Un mare semn de întrebare

Marti, 15 Octombrie, 2024 13:42

Trei adolescente au fugit dintr-un centru creștin din Vladimirescu. În urmă cu 2 luni 2 dintre cele 3 fete au dispărut din aceeași locație! Un mare semn de întrebare

Marți, 15 octombrie, polițiștii Secției 1 Rurală Arad au fost sesizați despre faptul că, NICOLICI IONELA,de 16 ani, VARGA RUTH-MARIA, de 14 ani și COVACIU MARIA, de 14 ani, au plecat dint ...

O singură cale de atac a lui Ciunta la sentinţa dată de Tribunalul Arad de 6 ani şi 8 luni

Marti, 15 Octombrie, 2024 12:33

O singură cale de atac a lui Ciunta la sentinţa dată de Tribunalul Arad de 6 ani şi 8 luni

6 ani şi 8 luni de închisoare cu executare a dat Tribunalul Arad fostei angajate a Primăriei Arad, Teodora Ciunta, în urma acuzațiilor de înșelătorie a mai multor persoane, ...

Răzvan Cadar, vicepreședinte al Consiliului Județean Arad: „Se vor construi două noi puțuri de apă și un rezervor, la Bocsig”

Miercuri, 16 Octombrie, 2024 08:48

Răzvan Cadar, vicepreședinte al Consiliului Județean Arad: „Se vor construi două noi puțuri de apă și un rezervor, la Bocsig”

Consiliul Județean Arad a preluat de la comuna Bocsig și, apoi, a concesionat către Compania de Apă un teren de 1.900 m.p. pentru a dezvolta sistemul de alimentare cu apă din zona respective ...

Mișcare de imagine la PSD Arad cu cel mai cunoscut arbitru român - Ovidiu Hațegan pe loc eligibil la Camera Deputaților

Marti, 15 Octombrie, 2024 14:22

Mișcare de imagine la PSD Arad cu cel mai cunoscut arbitru român - Ovidiu Hațegan pe loc eligibil la Camera Deputaților

PSD Arad își depune astăzi, marți, 15 octombrie, la la ora 16:00, listele pentru alegerile Parlamentare. La Senat și Camera Deputaților. După ce s-a clarificat locul 1 la Senat, Euse ...

Comunele Conop, Zerind și Sintea Mare primesc fonduri pentru întreținerea drumurilor comunale

Miercuri, 16 Octombrie, 2024 11:50

Comunele Conop, Zerind și Sintea Mare primesc fonduri pentru întreținerea drumurilor comunale

Trei comune arădene – Conop, Zerind și Sintea Mare – vor primi sume suplimentare pentru întreținerea drumurilor comunale aflate pe teritoriul lor. Fondurile provin de la alte ...

Sărbătorim dragostea la Arad!

Luni, 12 Februarie, 2024 17:02

Sărbătorim dragostea la Arad!

Miercuri, 14 februarie invităm toate cuplurile de îndrăgostiți să se căsătorească pentru o zi pe Platoul Administrativ, într-un cadru festiv.  La kilometrul 0 al orașulu ...

Desfășurări de forțe pe ciotul lipsă din autostrada A1 de la Margina-Holdea

Marti, 15 Octombrie, 2024 17:00

Desfășurări de forțe pe ciotul lipsă din autostrada A1 de la Margina-Holdea

Pe șantierul autostrăzii A1 Lugoj - Deva, sectorul Margina – Holdea se lucrează la partea de drum (blocaje de piatră brută, saltea de balast), la evacuarea scurgerii apelor, la structu ...

Încă o mașină a luat foc în Arad în urma unui scurtcircuit electric

Miercuri, 05 Iunie, 2024 15:48

Încă o mașină a luat foc în Arad în urma unui scurtcircuit electric

În această după-amiază (5 iunie), în jurul orei 15:00, pompierii militari arădeni au fost solicitați să intervină pentru localizarea și lichidarea unui incendiu izbucnit la un ...

Primarul comunei Hălmagiu, Gheorghe Dărău, a semnat adeziunea la PNL

Marti, 15 Octombrie, 2024 11:24

Primarul comunei Hălmagiu, Gheorghe Dărău, a semnat adeziunea la PNL

În prezența a peste 700 de localnici din comuna Hălmagiu și satele aparținătoare, primarul independent Gheorghe Dărău a semnat luni adeziunea la Partidul Național Liberal!   ...

Curătenia de toamnă – programul de colectare a biodeșeurilor voluminoase

Marti, 15 Octombrie, 2024 10:49

Curătenia de toamnă – programul de colectare a biodeșeurilor voluminoase

Începând cu această săptămână, în municipiul Arad se desfășoară programul de colectare gratuită a biodeșeurilor provenite din grădini și parcuri și a deșeuril ...

Pierduți de bonă! Trei frați, cu vârste de 7, 9 și 11 ani, dați dispăruți. Copiii au fost dați în urmărire națională

Marti, 15 Octombrie, 2024 06:42

Pierduți de bonă! Trei frați, cu vârste de 7, 9 și 11 ani, dați dispăruți. Copiii au fost dați în urmărire națională

Trei copii, cu vârste de 7, 9 și 11 ani, frați, din localitatea hunedoreană Sântandrei, au fost dați dispăruți, luni după-amiază. Polițiștii au fost sesizați telefonic de t ...



{**}

Acest site foloseşte cookies pentru a imbunatati experienta ta de navigare. Pentru mai multe detalii referitoare la cum folosim datele tale si la drepturile tale te invitam sa citesti: Politica de cookies sau/si Politica de Confidentialitate si apoi sa confirmi acordul tau.