Deși au posibilitatea de a-și exprima părerea asupra actului medical, doar 15% dintre foștii pacienți ai Spitalului Județean Arad au răspuns la chestionarele primite

Deși au posibilitatea de a-și exprima părerea asupra actului medical, doar 15% dintre foștii pacienți ai Spitalului Județean Arad au răspuns la chestionarele primite

Deși au posibilitatea de a-și exprima părerea asupra actului medical, doar 15% dintre foștii pacienți ai Spitalului Județean Arad au răspuns la chestionarele primite

Miercuri, 19 Octombrie, 2022 16:17 Redactie LOCALE Comentarii  Recomanda pe Facebook  Recomanda pe Twitter
Redactie LOCALE Comentarii  Recomanda pe Facebook Recomanda pe Twitter
Miercuri, 19 Octombrie, 2022 16:17 Tiparire

2.364 de pacienți, externați în luna august din Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad, au primit, printr-un mesaj de tip SMS, chestionare cu întrebări despre calitatea actului medical și a condițiilor de spitalizare. 374 au completat și trimis chestionarele, iar dintre aceștia, 146 au completat și rubricile dedicate observațiilor și sugestiilor referitoare la îngrijirile medicale din timpul spitalizării. 86% dintre respondenți s-au arătat mulțumiți și foarte mulțumiți de serviciile oferite de unitatea medicală.

 

Cele mai multe observații trimise de către foștii pacienți au fost axate pe condițiile de spitalizare din clădirile fostului Spital Municipal respectiv fostului Spital Matern: „Să se renoveze spitalul Matern. E păcat de cadrele medicale care sunt extraordinare”, „Accesarea cât mai multor fonduri pentru dotarea spitalului cu tehnologie medicală și echipamente necesare, fonduri pentru mobilier (paturi, saltele, comode) și tot ce ține de amenajarea unui spital la standarde optime pentru confortul pacientului”, „Amenajarea de toalete cu dușuri pentru fiecare salon”.

 

Totodată au fost observații legate și de resursa umană, unii dintre pacienți precizând că: „Unele infirmiere să-și știe locul lor nu să facă pe doctorii”, „Atenție tot timpul la pacienți și la nevoile lor ca să le fie șederea în spital cât mai agreabilă”, „Am apreciat vizita zilnică a medicului și atenția lui pentru pacient. Atenția asistentelor medicale și a infirmierelor a fost satisfăcătoare”, „Medic extraordinar dr.... implicat, ține legătura cu familia, oferă toate informațiile necesare. Având pampers, dura câteodată foarte mult timp până ajungea infirmiera. Având foarte puține infirmiere pe un etaj e de înțeles că dânsele nu fac față.”, „De data asta timpul petrecut în spital m-a făcut să îmi schimb părerea în foarte bine. În special doamnele infirmiere și asistente au fost foarte atente și s-au comportat foarte frumos cu pacienții.”, „Din punct de vedere medical nu am nimic de reproșat. Am fost informată cu privire la tot ceea ce a fost necesar.”

 

„În jur de 15% dintre foștii pacienți care au primit chestionarele prin mesaj text le-au și completat și trimis către spital. Este un număr mic însă am reușit să ne facem o primă analiză. Principalele probleme ridicate de pacienți se referă la clădirile vechi unde, deocamdată, nu avem posibilitatea să amenajăm grupuri sanitare în fiecare salon. Periodic efectuăm igienizări și reparații curente dar vorbim despre clădiri vechi, unele de peste 150 de ani. Printre observațiile trimise de foștii pacienți se regăsesc și cele referitoare la atitudinea unor cadre medicale, în special infirmieri și asistenți medicali. Nu au fost precizate numele acestora însă am prezentat situația fiecărei secții și am cerut reinstruirea și conștientizarea personalului medical acolo unde există sesizări.

 

Partea bună pe care am observat-o la ultimele răspunsuri este faptul că sunt tot mai puține sesizări referitoare la comportament ceea ce îmi dă încredere că, împreună cu foștii pacienți, putem schimba lucrurile în bine. Îi încurajez din nou pe cei care primesc chestionarul prin SMS să nu ezite și să răspundă – identitatea lor nu va fi dezvăluită și ne vor ajuta să remediem problemele sesizate.

 

De asemenea au mai fost observații referitoare la timpii de așteptare pentru analizele medicale. Vreau să fac apel la înțelegerea pacienților deoarece analizele medicale, investigațiile imagistice... presupun uneori timpi de așteptare mai mari, în funcție de complexitate și de modul de analizare. Zilnic, doar în Unitatea Primire Urgențe se prezintă între 150 și 200 de pacienți care necesită analize de sânge dar și alte tipuri de examinări. Acestora li se adaugă pacienții deja internați căror li se efectuează, în continuare, investigații medicale”, a explicat ec. Florina Ionescu, manager SCJU Arad.    

 

Prin intermediul aplicației „SMS Feedback”, într-un interval de două săptămâni de la externare, pacientul primește pe telefon, un mesaj text cu un link de acces către chestionarul de satisfacție. Destinatarul va primi un mesaj de la INFO SPITAL cu următorul conținut: „Vă rugăm să răspundeți întrebărilor din chestionarul următor. Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad” urmat de un link.

 

După accesarea acestui link pacientul va trebui să răspundă la un set de 20 de întrebări referitoare la activitatea și implicarea medicului, asistenților medicali respectiv infirmierilor, dar și despre cazare, curățenie, hrană...

 

Răspunsurile pacienților sunt centralizate, pe fiecare secție în parte respectiv pe medic curant, iar mai apoi, analizate și dezbătute în Consiliul Medical și în Comitetul Director pentru a putea îmbunătăți activitatea medicală și serviciile oferite.

2.364 de pacienți, externați în luna august din Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad, au primit, printr-un mesaj de tip SMS, chestionare cu întrebări despre calitatea actului medical și a condițiilor de spitalizare. 374 au completat și trimis chestionarele, iar dintre aceștia, 146 au completat și rubricile dedicate observațiilor și sugestiilor referitoare la îngrijirile medicale din timpul spitalizării. 86% dintre respondenți s-au arătat mulțumiți și foarte mulțumiți de serviciile oferite de unitatea medicală.

 

Cele mai multe observații trimise de către foștii pacienți au fost axate pe condițiile de spitalizare din clădirile fostului Spital Municipal respectiv fostului Spital Matern: „Să se renoveze spitalul Matern. E păcat de cadrele medicale care sunt extraordinare”, „Accesarea cât mai multor fonduri pentru dotarea spitalului cu tehnologie medicală și echipamente necesare, fonduri pentru mobilier (paturi, saltele, comode) și tot ce ține de amenajarea unui spital la standarde optime pentru confortul pacientului”, „Amenajarea de toalete cu dușuri pentru fiecare salon”.

 

Totodată au fost observații legate și de resursa umană, unii dintre pacienți precizând că: „Unele infirmiere să-și știe locul lor nu să facă pe doctorii”, „Atenție tot timpul la pacienți și la nevoile lor ca să le fie șederea în spital cât mai agreabilă”, „Am apreciat vizita zilnică a medicului și atenția lui pentru pacient. Atenția asistentelor medicale și a infirmierelor a fost satisfăcătoare”, „Medic extraordinar dr.... implicat, ține legătura cu familia, oferă toate informațiile necesare. Având pampers, dura câteodată foarte mult timp până ajungea infirmiera. Având foarte puține infirmiere pe un etaj e de înțeles că dânsele nu fac față.”, „De data asta timpul petrecut în spital m-a făcut să îmi schimb părerea în foarte bine. În special doamnele infirmiere și asistente au fost foarte atente și s-au comportat foarte frumos cu pacienții.”, „Din punct de vedere medical nu am nimic de reproșat. Am fost informată cu privire la tot ceea ce a fost necesar.”

 

„În jur de 15% dintre foștii pacienți care au primit chestionarele prin mesaj text le-au și completat și trimis către spital. Este un număr mic însă am reușit să ne facem o primă analiză. Principalele probleme ridicate de pacienți se referă la clădirile vechi unde, deocamdată, nu avem posibilitatea să amenajăm grupuri sanitare în fiecare salon. Periodic efectuăm igienizări și reparații curente dar vorbim despre clădiri vechi, unele de peste 150 de ani. Printre observațiile trimise de foștii pacienți se regăsesc și cele referitoare la atitudinea unor cadre medicale, în special infirmieri și asistenți medicali. Nu au fost precizate numele acestora însă am prezentat situația fiecărei secții și am cerut reinstruirea și conștientizarea personalului medical acolo unde există sesizări.

 

Partea bună pe care am observat-o la ultimele răspunsuri este faptul că sunt tot mai puține sesizări referitoare la comportament ceea ce îmi dă încredere că, împreună cu foștii pacienți, putem schimba lucrurile în bine. Îi încurajez din nou pe cei care primesc chestionarul prin SMS să nu ezite și să răspundă – identitatea lor nu va fi dezvăluită și ne vor ajuta să remediem problemele sesizate.

 

De asemenea au mai fost observații referitoare la timpii de așteptare pentru analizele medicale. Vreau să fac apel la înțelegerea pacienților deoarece analizele medicale, investigațiile imagistice... presupun uneori timpi de așteptare mai mari, în funcție de complexitate și de modul de analizare. Zilnic, doar în Unitatea Primire Urgențe se prezintă între 150 și 200 de pacienți care necesită analize de sânge dar și alte tipuri de examinări. Acestora li se adaugă pacienții deja internați căror li se efectuează, în continuare, investigații medicale”, a explicat ec. Florina Ionescu, manager SCJU Arad.    

 

Prin intermediul aplicației „SMS Feedback”, într-un interval de două săptămâni de la externare, pacientul primește pe telefon, un mesaj text cu un link de acces către chestionarul de satisfacție. Destinatarul va primi un mesaj de la INFO SPITAL cu următorul conținut: „Vă rugăm să răspundeți întrebărilor din chestionarul următor. Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad” urmat de un link.

 

După accesarea acestui link pacientul va trebui să răspundă la un set de 20 de întrebări referitoare la activitatea și implicarea medicului, asistenților medicali respectiv infirmierilor, dar și despre cazare, curățenie, hrană...

 

Răspunsurile pacienților sunt centralizate, pe fiecare secție în parte respectiv pe medic curant, iar mai apoi, analizate și dezbătute în Consiliul Medical și în Comitetul Director pentru a putea îmbunătăți activitatea medicală și serviciile oferite.

Stiri asemanatoare

Două victime, dintre care o femeie în stop cardio respirator, în urma unui accident produs pe centura Ineului. Echipajul medical de pe ambulanță a reușit resuscitarea femeii

Luni, 12 Februarie, 2024 09:31

Două victime, dintre care o femeie în stop cardio respirator, în urma unui accident produs pe centura Ineului. Echipajul medical de pe ambulanță a reușit resuscitarea femeii

Duminică seara (11 februarie), în jurul orei 17:30, s-a produs un accident rutier pe centura orașului Ineu. Un autoturism a părăsit carosabilul și a ieșit în décor. &nbs ...

Atac cibernetic la 18 spitale din toată țara. Sistemul e nefuncțional!

Luni, 12 Februarie, 2024 13:30

Atac cibernetic la 18 spitale din toată țara. Sistemul e nefuncțional!

Ministerul Sănătăţii a transmis lista cu spitalele afectate de atacul cibernetic, acolo unde sistemul este nefuncţional. În total, 18 unităţi medicale sunt afectate, de la spitale ma ...

Șoferii fără poliță RCA la mașină ar putea riscă amenzi de până la 10.000 de lei. Propunere ASF trimisă în Parlament

Luni, 12 Februarie, 2024 15:40

Șoferii fără poliță RCA la mașină ar putea riscă amenzi de până la 10.000 de lei. Propunere ASF trimisă în Parlament

Șoferii care conduc mașina fără a avea poliță RCA riscă amenzi de cinci ori mai mari. Totodată, asigurarea poate fi plătită în rate sau suspendată la cererea proprietarului. &nb ...

Suporter Club UTA (SCU) exclusă oficial din conducerea clubului!

Luni, 12 Februarie, 2024 16:53

Suporter Club UTA (SCU) exclusă oficial din conducerea clubului!

Înainte cu cîteva zeci de minute de începerea meciului cu Botoșani, s-a Încheiat Adunarea Generală a Asociației Fotbal Club UTA, în care s-a decis excluderea SCU ...

Licitație pentru construirea drumului expres Arad-Oradea

Luni, 12 Februarie, 2024 17:08

Licitație pentru construirea drumului expres Arad-Oradea

Săptămâna aceasta se lansează licitația pentru construirea drumului expres Arad-Oradea! Informația, prezentată la București de ministrul Sorin Grindeanu, a fost confirmată de preșe ...

Concubinul soacrei amenințat cu o armă albă de ginerele acesteia

Duminica, 11 Februarie, 2024 16:49

Concubinul soacrei amenințat cu o armă albă de ginerele acesteia

Polițiștii Biroului de ordine Publică au emis, în dimineața zilei de 10 februarie, un ordin de protecție provizoriu, pe numele unui bărbat de 34 de ani, din Arad, care, pe fondul unor ...

Acțiune de amploare a polițiștilor arădeni în zona Pecica

Duminica, 11 Februarie, 2024 15:10

Acțiune de amploare a polițiștilor arădeni în zona Pecica

În dimineața zilei de 10 februarie a.c., polițiștii orașului Pecica, împreună cu cei ai Serviciului Rutier, Serviciului de Investigare a Criminalității Economice, Biroului pent ...

Supărat că și-a pierdut salariul la păcănele, un bărbat din Grăniceri a vrut să distrugă aparatul de joc

Duminica, 11 Februarie, 2024 16:13

Supărat că și-a pierdut salariul la păcănele, un bărbat din Grăniceri a vrut să distrugă aparatul de joc

Sâmbătă 10 februarie, în urma unui apel la 112, polițiștii Secției 3 Rurală Chișineu-Criș au fost solicitați la un local din localitatea Grăniceri, unde, un bărbat de 42 de ...

Sărbătorim dragostea la Arad!

Luni, 12 Februarie, 2024 17:02

Sărbătorim dragostea la Arad!

Miercuri, 14 februarie invităm toate cuplurile de îndrăgostiți să se căsătorească pentru o zi pe Platoul Administrativ, într-un cadru festiv.  La kilometrul 0 al orașulu ...

Donald Trump ar încuraja Rusia să „facă orice vrea” ţărilor NATO care nu cotizează destul pentru Alianță

Luni, 12 Februarie, 2024 12:14

Donald Trump ar încuraja Rusia să „facă orice vrea” ţărilor NATO care nu cotizează destul pentru Alianță

Fostul preşedinte american Donald Trump a afirmat, sâmbătă, că ar încuraja Rusia să facă „orice vrea” oricărei ţări membră a NATO care nu îndeplineşte dir ...

Lucrări de spălare a rețelelor de apă în localitățile Ineu, Beliu și Tăgădău în cursul zilei de marți

Luni, 12 Februarie, 2024 17:31

Lucrări de spălare a rețelelor de apă în localitățile Ineu, Beliu și Tăgădău în cursul zilei de marți

Compania de Apă Arad anunță că marți, 13.02.2024, între orele 09:00- 17:00, în localitățile Beliu și Tăgădău vor avea loc lucrări de spălare a rețelelor de apă. Atragem ...

Timișoara, primul oraș românesc care va intra oficial în Schengen

Duminica, 11 Februarie, 2024 15:47

Timișoara, primul oraș românesc care va intra oficial în Schengen

Inaugurarea noului Terminal de plecări externe al Aeroportului Internațional „Traian Vuia” din Timișoara este programată chiar în 31 martie, data agreată, în principi ...

”Lecție” de democrație în Rusia! Rușii au de ales între Vladimir și Putin la alegerile prezidențiale

Duminica, 11 Februarie, 2024 16:45

”Lecție” de democrație în Rusia! Rușii au de ales între Vladimir și Putin la alegerile prezidențiale

Înregistrarea candidaţilor pentru alegerile prezidenţiale din Federația rusă care vor avea loc în luna martie a.c. s-au încheiat. Unicul opozant real al lui Vladimir Putin, ...

Razie a rutieristilor pe raza municipiului și a județului sîmbătă noaptea, au fost vizați vitezomanii și alcoolul la volan, însă n-au scăpat nici cei fără carnet dar nici bicicliștii

Duminica, 11 Februarie, 2024 15:20

Razie a rutieristilor pe raza municipiului și a județului sîmbătă noaptea, au fost vizați vitezomanii și alcoolul la volan, însă n-au scăpat nici cei fără carnet dar nici bicicliștii

Sub coordonarea Serviciului Rutier, la data de 10 februarie a.c., a fost desfășurată o acțiune de amploare, pe drumurile județene din mediul rural, precum și în mediul urban.   ...



{**}

Acest site foloseşte cookies pentru a imbunatati experienta ta de navigare. Pentru mai multe detalii referitoare la cum folosim datele tale si la drepturile tale te invitam sa citesti: Politica de cookies sau/si Politica de Confidentialitate si apoi sa confirmi acordul tau.