ANPC, după amendarea Blue Air: Compania se pregăteşte să iasă din piaţă şi trage de timp să nu returneze banii consumatorilor. Din noiembrie Blue Air ar trebui să efectueze zboruri de pe Aeroportul Arad

ANPC, după amendarea Blue Air: Compania se pregăteşte să iasă din piaţă şi trage de timp să nu returneze banii consumatorilor. Din noiembrie Blue Air ar trebui să efectueze zboruri de pe Aeroportul Arad

ANPC, după amendarea Blue Air: Compania se pregăteşte să iasă din piaţă şi trage de timp să nu returneze banii consumatorilor. Din noiembrie Blue Air ar trebui să efectueze zboruri de pe Aeroportul Arad

Marti, 19 Iulie, 2022 09:17 Redactie NATIONALE Comentarii  Recomanda pe Facebook  Recomanda pe Twitter
Redactie NATIONALE Comentarii  Recomanda pe Facebook Recomanda pe Twitter
Marti, 19 Iulie, 2022 09:17 Tiparire

Blue Air se pregăteşte să iasă din piaţă şi tergiversează primirea procesului verbal privind amenda aplicată de ANPC şi privind obligaţia de a da consumatorilor banii înapoi, a afirmat, luni, 18 iulie, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, într-o conferinţă de presă.

 

„Blue Air de mult lua în calcul ieşirea de pe piaţă. Conform deciziei ANPC, ei trebuie să dea banii înapoi consumatorilor şi să le plătească despăgubiri în termen de 10 zile de la primirea procesului verbal, însă trag de timp. Nu au venit să îl ridice, aşa cum era normal. Noi am trimis procesul verbal prin poştă, cu confirmare de primire, iar acum aşteptăm să se întoarcă refuzul de primire.

Următorul pas este să afişăm pe geam decizia de amendă. În mod normal, dacă ştii că eşti nevinovat, vii să ridici procesul verbal şi îl conteşti în instanţă, dar dacă nici măcar nu vii să-l ridici, aceasta arată că vrei să tragi de timp. Că poate între timp mai anunţi nişte curse pe care le anulezi în ultimul moment”, a spus Constantinescu.



Citește și: Cu avionul de la Arad la Paris, Milano sau Stuttgart. Se relansează zborurile de linie de pe Aeroportul Arad 

 

El a arătat că, din păcate, nu prea sunt şanse ca oamenii să-şi primească banii înapoi, atâta timp cât compania nu şi-a plătit nici măcar propriii angajaţi.

 

Am primit mailuri de la angajaţi ai Blue Air care ne spun că nu şi-au mai primit banii de trei luni şi ne spun «de unde să dea banii clienţilor dacă nici nouă nu ne dau»", a susţinut preşedintele ANPC.

 

Acesta a precizat că tot ce conţine procesul verbal a fost discutat deja cu un reprezentant al companiei, la sediul ANPC, conform Agerpres.

 

Între întocmirea procesului verbal şi stabilirea sancţiunii am avut o întâlnire cu un reprezentant al Blue Air, domnul Năstase, împreună cu comisarii ANPC care au întocmit documentul de control. Ne scotea puţin la tablă şi ne spunea că ar fi greşit să fie sancţionat Blue Air pentru că situaţia financiară este discutabilă. Am discutat punctual situaţia la noi la birou, inclusiv ce s-a întâmplat cu banii consumatorilor.

Au fost 73.000 de consumatori vătămaţi, consumatori vulnerabili, cărora nu li s-au rambursat banii, nici măcar portofelul electronic nu era funcţional. El a admis că acesta este numărul consumatorilor vătămaţi”, a arătat Constantinescu.

 

El a relatat că a propus inclusiv o variantă prin care sumele să fie transformate în acţiuni Blue Air, lucru neacceptat de către reprezentantul companiei.

 

Aceasta ar fi fost doar o măsură dintr-un ansamblu mai mare de măsuri pentru rambursarea banilor. Dânsul pretindea că va rambursa 15.000 de euro pe zi, ceea ce ar fi însemnat că ar fi dat oamenilor banii înapoi în termen de 700 de zile. A propus o majorare la 20.000 de euro pe zi, care însemna 500 şi ceva de zile, lucru care, în opinia noastră, nu era o rezolvare pentru cei care îşi aşteaptă banii de un an şi jumătate”, a adăugat responsabilul autorităţii.

 

Constantinescu a subliniat că nu a existat vreodată o discuţie privind o sumă pe care compania să o dea comisarilor ANPC, aşa cum se precizează într-un comunicat Blue Air, afirmaţii pe care preşedintele ANPC le consideră calomnioase.

 

„Reprezentantul Blue Air ne-a spus că compania este în derivă şi el şi-a pus gaj la bancă toate proprietăţile, iar atunci unul dintre colegii noştri i-a spus că poate renunţa la ceasul scump de la mână, aceasta a fost discuţia despre ceasuri. Acest domn se află în spatele mai multor societăţi comerciale satelitare, care aprovizionează cu alimente şi băutură Blue Air. Niciunul dintre cei prezenţi la acea întâlnire nu au adus în discuţie rotunjirea veniturilor comisarilor, s-au discutat doar soluţii corecte”, a mai spus Constantinescu.

 

În acest timp, Blue Air continuă să pună pe piaţă curse pe care ulterior le anulează, deşi cele două părţi se puseseră de acord că vor fi doar curse pe care le pot efectua.

 

În continuare suntem inundaţi de sesizări din partea oamenilor care sunt în poarta avionului, cu copii, cu bagaje. Ţineţi cont şi de faptul că doar 5% din cei afectaţi fac sesizări, restul nu. Am luat în calcul că, dacă nu vom lua aceste măsuri ferme, ne-am fi putut confrunta cu ieşirea din piaţă până la finalul anului a Blue Air. Eram siguri că vor găsi orice scuză pentru a gestiona o situaţie dificilă. Au primit de la stat un ajutor de 67 de milioane de euro în timpul pandemiei, nu este treaba noastră ce au făcut cu aceşti bani, există instituţii ale statului care să verifice acest lucru”, a adăugat Constantinescu.

 

Săptămâna trecută, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a anunţat că a amendat Blue Air cu suma de 2 milioane de euro, cea mai mare din istoria ANPC, pentru anularea a peste 11.000 de zboruri în perioada 30 aprilie 2021 - 30 aprilie 2022, şi obligă compania să returneze clienţilor banii în maximum zece zile pentru toate zborurile anulate.

 

„În urma sesizărilor depuse de consumatori şi ca urmare a reacţiilor din media Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a realizat, în cursul lunii iunie 2022, o acţiune de control la operatorul economic Blue Air Aviation SA. Mai exact, în perioada 30.04.2021 - 30.04.2022, operatorul economic a anulat 11.289 de zboruri, acestora corespunzându-le 178.405 rezervări, pentru care s-au efectuat plăţi în valoare toatală de 66.585.967,68 lei, de către consumatori din 20 de state membre ale Uniunii Europene, în care compania aeriană supusă verificărilor operează, cu regularitate, zboruri”, precizează ANPC.

 

Sursa:digi24.ro

Foto:Blue Air

Blue Air se pregăteşte să iasă din piaţă şi tergiversează primirea procesului verbal privind amenda aplicată de ANPC şi privind obligaţia de a da consumatorilor banii înapoi, a afirmat, luni, 18 iulie, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, într-o conferinţă de presă.

 

„Blue Air de mult lua în calcul ieşirea de pe piaţă. Conform deciziei ANPC, ei trebuie să dea banii înapoi consumatorilor şi să le plătească despăgubiri în termen de 10 zile de la primirea procesului verbal, însă trag de timp. Nu au venit să îl ridice, aşa cum era normal. Noi am trimis procesul verbal prin poştă, cu confirmare de primire, iar acum aşteptăm să se întoarcă refuzul de primire.

Următorul pas este să afişăm pe geam decizia de amendă. În mod normal, dacă ştii că eşti nevinovat, vii să ridici procesul verbal şi îl conteşti în instanţă, dar dacă nici măcar nu vii să-l ridici, aceasta arată că vrei să tragi de timp. Că poate între timp mai anunţi nişte curse pe care le anulezi în ultimul moment”, a spus Constantinescu.



Citește și: Cu avionul de la Arad la Paris, Milano sau Stuttgart. Se relansează zborurile de linie de pe Aeroportul Arad 

 

El a arătat că, din păcate, nu prea sunt şanse ca oamenii să-şi primească banii înapoi, atâta timp cât compania nu şi-a plătit nici măcar propriii angajaţi.

 

Am primit mailuri de la angajaţi ai Blue Air care ne spun că nu şi-au mai primit banii de trei luni şi ne spun «de unde să dea banii clienţilor dacă nici nouă nu ne dau»", a susţinut preşedintele ANPC.

 

Acesta a precizat că tot ce conţine procesul verbal a fost discutat deja cu un reprezentant al companiei, la sediul ANPC, conform Agerpres.

 

Între întocmirea procesului verbal şi stabilirea sancţiunii am avut o întâlnire cu un reprezentant al Blue Air, domnul Năstase, împreună cu comisarii ANPC care au întocmit documentul de control. Ne scotea puţin la tablă şi ne spunea că ar fi greşit să fie sancţionat Blue Air pentru că situaţia financiară este discutabilă. Am discutat punctual situaţia la noi la birou, inclusiv ce s-a întâmplat cu banii consumatorilor.

Au fost 73.000 de consumatori vătămaţi, consumatori vulnerabili, cărora nu li s-au rambursat banii, nici măcar portofelul electronic nu era funcţional. El a admis că acesta este numărul consumatorilor vătămaţi”, a arătat Constantinescu.

 

El a relatat că a propus inclusiv o variantă prin care sumele să fie transformate în acţiuni Blue Air, lucru neacceptat de către reprezentantul companiei.

 

Aceasta ar fi fost doar o măsură dintr-un ansamblu mai mare de măsuri pentru rambursarea banilor. Dânsul pretindea că va rambursa 15.000 de euro pe zi, ceea ce ar fi însemnat că ar fi dat oamenilor banii înapoi în termen de 700 de zile. A propus o majorare la 20.000 de euro pe zi, care însemna 500 şi ceva de zile, lucru care, în opinia noastră, nu era o rezolvare pentru cei care îşi aşteaptă banii de un an şi jumătate”, a adăugat responsabilul autorităţii.

 

Constantinescu a subliniat că nu a existat vreodată o discuţie privind o sumă pe care compania să o dea comisarilor ANPC, aşa cum se precizează într-un comunicat Blue Air, afirmaţii pe care preşedintele ANPC le consideră calomnioase.

 

„Reprezentantul Blue Air ne-a spus că compania este în derivă şi el şi-a pus gaj la bancă toate proprietăţile, iar atunci unul dintre colegii noştri i-a spus că poate renunţa la ceasul scump de la mână, aceasta a fost discuţia despre ceasuri. Acest domn se află în spatele mai multor societăţi comerciale satelitare, care aprovizionează cu alimente şi băutură Blue Air. Niciunul dintre cei prezenţi la acea întâlnire nu au adus în discuţie rotunjirea veniturilor comisarilor, s-au discutat doar soluţii corecte”, a mai spus Constantinescu.

 

În acest timp, Blue Air continuă să pună pe piaţă curse pe care ulterior le anulează, deşi cele două părţi se puseseră de acord că vor fi doar curse pe care le pot efectua.

 

În continuare suntem inundaţi de sesizări din partea oamenilor care sunt în poarta avionului, cu copii, cu bagaje. Ţineţi cont şi de faptul că doar 5% din cei afectaţi fac sesizări, restul nu. Am luat în calcul că, dacă nu vom lua aceste măsuri ferme, ne-am fi putut confrunta cu ieşirea din piaţă până la finalul anului a Blue Air. Eram siguri că vor găsi orice scuză pentru a gestiona o situaţie dificilă. Au primit de la stat un ajutor de 67 de milioane de euro în timpul pandemiei, nu este treaba noastră ce au făcut cu aceşti bani, există instituţii ale statului care să verifice acest lucru”, a adăugat Constantinescu.

 

Săptămâna trecută, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a anunţat că a amendat Blue Air cu suma de 2 milioane de euro, cea mai mare din istoria ANPC, pentru anularea a peste 11.000 de zboruri în perioada 30 aprilie 2021 - 30 aprilie 2022, şi obligă compania să returneze clienţilor banii în maximum zece zile pentru toate zborurile anulate.

 

„În urma sesizărilor depuse de consumatori şi ca urmare a reacţiilor din media Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a realizat, în cursul lunii iunie 2022, o acţiune de control la operatorul economic Blue Air Aviation SA. Mai exact, în perioada 30.04.2021 - 30.04.2022, operatorul economic a anulat 11.289 de zboruri, acestora corespunzându-le 178.405 rezervări, pentru care s-au efectuat plăţi în valoare toatală de 66.585.967,68 lei, de către consumatori din 20 de state membre ale Uniunii Europene, în care compania aeriană supusă verificărilor operează, cu regularitate, zboruri”, precizează ANPC.

 

Sursa:digi24.ro

Foto:Blue Air

Stiri asemanatoare

Umilință la adresa elevilor care învață. 450 de lei atât pentru cei de 10, dar și pentru cei de 2 (doi). Bursă de merit pentru aproape 8.500 de elevi cu medii mai mici de 5. Peste 150 au medii mai mici de 2

Miercuri, 01 Noiembrie, 2023 12:27

Umilință la adresa elevilor care învață. 450 de lei atât pentru cei de 10, dar și pentru cei de 2 (doi). Bursă de merit pentru aproape 8.500 de elevi cu medii mai mici de 5. Peste 150 au medii mai mici de 2

Aproape 8.500 de elevi care au media sub 5 iau bursă de merit, potrivit Ministerului Educației. Concret, este vorba de 8.494 de elevi care se află în această situație. Dintre ace ...

Pentru a face economii, Guvernul României vrea să interzică târgurile de Crăciun și concertele din această iarnă. Ce alte cheltuieli se limitează

Vineri, 27 Octombrie, 2023 12:28

Pentru a face economii, Guvernul României vrea să interzică târgurile de Crăciun și concertele din această iarnă. Ce alte cheltuieli se limitează

Guvernul vrea să limiteze cheltuielile făcute de administrațiile locale la sfârșit de an pentru a ține sub control deficitul bugetar, potrivit unui proiect de Ordonanță de Urgență ...

Zilele Armatei României sărbătorite la Arad

Sambata, 21 Octombrie, 2023 17:45

Zilele Armatei României sărbătorite la Arad

Batalionul 191 Infanterie ,,Colonel Radu Golescu" organizează în perioada 23-25 octombrie 2023, o serie de activități dedicate sărbătoririi Zilei Armatei României. În peri ...

Comuna Buteni va rămâne fără curent electric

Vineri, 27 Octombrie, 2023 15:59

Comuna Buteni va rămâne fără curent electric

E-Distribuţie Banat a redus pe cât posibil numărul întreruperilor programate pentru buna administrare și funcționare a rețelei de distribuție a energiei electrice, pentru a mini ...

Nici magazinele Lidl nu au scăpat fără verificările celor de la Protecția Consumatorului. Au fost aplicate amenzi de aproape 400.000 de lei pentru deficiențele constatate

Miercuri, 01 Noiembrie, 2023 09:29

Nici magazinele Lidl nu au scăpat fără verificările celor de la Protecția Consumatorului. Au fost aplicate amenzi de aproape 400.000 de lei pentru deficiențele constatate

Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Arad a  desfășurat,   o serie de acțiuni de  control de  verificarea prevederilor legale  privind p ...

Kaufland își continuă expansiunea și vrea să ajungă la 200 de hipermarketuri în România până în 2025

Miercuri, 01 Noiembrie, 2023 09:56

Kaufland își continuă expansiunea și vrea să ajungă la 200 de hipermarketuri în România până în 2025

Retailerul german Kaufland ţinteşte să atingă borna de 200 de hipermarketuri pe piaţa locală până în 2025, de la 171 de unităţi în prezent, ritmul de dezvoltare fiind u ...

Pe strada Orizontului se vor efectua lucrări pentru montarea contoarelor inteligente în 1 noiembrie

Marti, 31 Octombrie, 2023 19:17

Pe strada Orizontului se vor efectua lucrări pentru montarea contoarelor inteligente în 1 noiembrie

Compania de Apă Arad anunță că miercuri, 01.11.2023, în intervalul orar 08:30- 15:30, furnizarea apei potabile va fi întreruptă pe str. Orizontului - pentru lucrări de schimbare ...

Guvernul a aprobat ordonanța privind salariul de bază minim în construcții și agricultură. Salariile nete rămân neschimbate după reţinerea CASS

Miercuri, 01 Noiembrie, 2023 09:11

Guvernul a aprobat ordonanța privind salariul de bază minim în construcții și agricultură. Salariile nete rămân neschimbate după reţinerea CASS

Guvernul a aprobat, în ședința de marți, 31 octombrie, ordonanța privind stabilirea salariului de bază minim brut în construcții, sectorul agricol și industria alimentară. &n ...

Întreruperi de curent electric programate între 31 octombrie – 3 noiembrie

Joi, 26 Octombrie, 2023 17:21

Întreruperi de curent electric programate între 31 octombrie – 3 noiembrie

E-Distribuţie Banat a redus pe cât posibil numărul întreruperilor programate pentru buna administrare și funcționare a rețelei de distribuție a energiei electrice, pentru a mini ...

Programul de citire al contoarelor de apă rece începând cu 30 octombrie

Vineri, 27 Octombrie, 2023 15:46

Programul de citire al contoarelor de apă rece începând cu 30 octombrie

Luni 30.10.2023: Liviu Rebreanu, Pădurii, Bodrogului, Condurasilor, Clujului, Oituz, Voinicilor,  Zona Ind. Vest, Insula Mureș, (Asociațiile de proprietari de pe străzile): Zona Ind. Ves ...

Gheorghe Seculici: S-a inaugurat o nouă clădire de birouri în Arad

Marti, 31 Octombrie, 2023 19:11

Gheorghe Seculici: S-a inaugurat o nouă clădire de birouri în Arad

Compania Panduit continuă să investească și să se dezvolte în județul Arad. Membră a Camerei de Comerț și o prezență constantă în Topul Firmelor, Panduit este un reper &ic ...

Coadă de sute de metri pentru expoziția Brâncuși de la Timișoara

Miercuri, 01 Noiembrie, 2023 13:42

Coadă de sute de metri pentru expoziția Brâncuși de la Timișoara

Inițiativa organizatorilor expoziției Brâncuși de la Timișoara, de a lăsa intrarea liberă în prima miercuri a fiecărei luni, se bucură de succes.   Astfel, astăzi ...

Programul de citire al contoarelor de apă rece în perioada 23-27 octombrie

Sambata, 21 Octombrie, 2023 00:09

Programul de citire al contoarelor de apă rece în perioada 23-27 octombrie

Luni, 23.10.2023 : Aleea Rasarit, P-ta Sporturilor, Aleea Calimanesti,Calea Iuliu Maniu, Podgoriei, Vasile Alecsandri, Voltaire, Ilarie Chendi, Slacz Gyula, Marasesti, Octavian Goga, Bella B ...

Conversaţii cu trecutul militar al Aradului. 260 de ani de la începerea construcției ”Cetății Aradului”. 168 de case demolate pentru a face loc edificiului

Sambata, 28 Ianuarie, 2023 10:31

Conversaţii cu trecutul militar al Aradului. 260 de ani de la începerea construcției ”Cetății Aradului”. 168 de case demolate pentru a face loc edificiului

În conversaţiile noastre cu trecutul, nu putem să trecem cu vederea unul dintre obiectivele emblemă: Cetatea Aradului, una dintre cele cinci fortificaţii de tip vauban din Romania &nbs ...



{**}

Acest site foloseşte cookies pentru a imbunatati experienta ta de navigare. Pentru mai multe detalii referitoare la cum folosim datele tale si la drepturile tale te invitam sa citesti: Politica de cookies sau/si Politica de Confidentialitate si apoi sa confirmi acordul tau.