Alexandru Tiberiu Dekany: PNRR, o poveste de peste 1200 pagini pentru a păcăli românii

Alexandru Tiberiu Dekany: PNRR, o poveste de peste 1200 pagini pentru a păcăli românii

Alexandru Tiberiu Dekany: PNRR, o poveste de peste 1200 pagini pentru a păcăli românii

Vineri, 04 Iunie, 2021 14:35 Redactie POLITIC Comentarii  Recomanda pe Facebook  Recomanda pe Twitter
Redactie POLITIC Comentarii  Recomanda pe Facebook Recomanda pe Twitter
Vineri, 04 Iunie, 2021 14:35 Tiparire

Guvernul României a prezentat în mod fastuos PNRR, un plan așteptat de luni de zile, dar care până acum a fost secretizat. ALDE consideră că Guvernul a vrut să ia ochii românilor și celor de la Comisia Europeană cu un document de 1203 pagini, în care se angajează că țara noastră va realiza în 5 – 10 ani ceea ce nu s-a reușit în 30 de ani. Pe hârtie lucrurile arată destul de bine, însă, analizat mai în amănunt, se vede că proiecte importante și categorii esențiale pentru economia românească sunt excluse.

 

Vorbim, în primul rând, despre mediul de afaceri românesc. Guvernul ne spune că ajută firmele românești, dar vedem că măsurile de sprijin întârzie să apară, iar în PNRR prezentat de Guvern, IMM-urile sunt aproape inexistente. Dacă voiau cu adevărat să facă ceva pentru firmele românești, ar fi trebuit să inițieze un program național de tip start-up, să ofere granturi pentru redresarea economică. În schimb, în PNRR guvernanții s-au axat mai mult pe instrumente financiare, care nu sunt de ajuns pentru situația actuală în care se regăsește mediul de afaceri.

 

De asemenea, dacă se dorea cu adevărat susținerea mediului de afaceri din România, atunci se puteau lua exemple din alte țări. Spre exemplu, ar fi putut să includă în PNRR condiții prin care minimum 30% din contractele care sunt derulate prin PNRR să fie încheiate cu IMM-urile din ţara noastră pe fiecare domeniu, fie că vorbim de infrastructură, de achiziţii, de software sau altul etc...

 

„Un alt domeniu din PNRR care scapă din vederea guvernanților este cel al căilor ferate. Un sector păstorit de useristul Drulă, transporturile înseamnă pentru USR doar autostrăzi și metrou, și acela în Cluj. În vreme ce infrastructura feroviară se degradează continuu, Cătălin Drulă de la Transporturi nu a considerat că e important ca în PNRR să fie vizate și proiectele de cale ferată.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            Transportul feroviar este un transport verde pentru care sunt fonduri alocate special de Comisia Europeană. Însă, acest lucru se pare că nu contează pentru mai nimeni din Guvern. Nu contează nici măcar faptul că sunt șine în România ce reprezintă un pericol public pentru călători. Din proiectele înscrise în PNRR, așa cum s-a prezentat în spațiul public, concluzia e simplă: transportul feroviar nu mai interesează pe nimeni din actualul guvern. Cele care sunt incluse în proiect vizează cele trei coridoare pan-europene de transport pe calea ferată, care sunt de interes pentru Uniunea Europeană și care probabil au fost impuse”, a declarat Alexandru Tiberiu Dekany, prim-vicepreședinte ALDE.

 

În privința autorităților locale, nemulțumirea după apariția PNRR este și mai mare.

„De ce? Pentru că tot ce și-au dorit, toate proiectele pe care le-au transmis către centru, au fost ignorate. La noi, ministrul fondurilor europene, care s-a ocupat de PNRR, împreună cu consultanții săi, a pus carul înaintea boilor. În loc să lase autoritățile locale să stabilească prioritățile lor prin PNRR, Guvernul a adus totul la nivel central. Practic, și-au asumat ca de la centru să implementeze doar ce îșI doresc. Decizia trebuie să pornească de jos în sus şi nu invers în privinţa proiectelor finanţate din fondurile europene, deoarece reprezentanţii administraţiilor locale cunosc mai bine ce are nevoie comunitatea respectivă.

Pentru autoritățile locale, în special pentru orașele mici și medii, PNRR a fost o mare speranţă, care s-a transformat într-un vis îndepărtat. Orașelor mici și medii li s-a promis la începutul discuțiilor cu privire la PNRR sume egale pentru investiţii de mare importanţă, investiții pentru care s-au și trimis proiecte care se aflau aproape de maturitate, dar care au fost respinse de ilustrul ministru Ghinea. Prima impresie după prezentarea PNRR este aceea că este un plan clientelar, prin care consultanții domnului Ghinea au încercat să aloce banii către prietenii partidelor de guvernământ. PNRR este al României, nu al USR, nici al PNL, nici al UDMR!”, a mai declarat Alexandru Tiberiu Dekany, prim-vicepreședinte ALDE.

 

 

 

Guvernul României a prezentat în mod fastuos PNRR, un plan așteptat de luni de zile, dar care până acum a fost secretizat. ALDE consideră că Guvernul a vrut să ia ochii românilor și celor de la Comisia Europeană cu un document de 1203 pagini, în care se angajează că țara noastră va realiza în 5 – 10 ani ceea ce nu s-a reușit în 30 de ani. Pe hârtie lucrurile arată destul de bine, însă, analizat mai în amănunt, se vede că proiecte importante și categorii esențiale pentru economia românească sunt excluse.

 

Vorbim, în primul rând, despre mediul de afaceri românesc. Guvernul ne spune că ajută firmele românești, dar vedem că măsurile de sprijin întârzie să apară, iar în PNRR prezentat de Guvern, IMM-urile sunt aproape inexistente. Dacă voiau cu adevărat să facă ceva pentru firmele românești, ar fi trebuit să inițieze un program național de tip start-up, să ofere granturi pentru redresarea economică. În schimb, în PNRR guvernanții s-au axat mai mult pe instrumente financiare, care nu sunt de ajuns pentru situația actuală în care se regăsește mediul de afaceri.

 

De asemenea, dacă se dorea cu adevărat susținerea mediului de afaceri din România, atunci se puteau lua exemple din alte țări. Spre exemplu, ar fi putut să includă în PNRR condiții prin care minimum 30% din contractele care sunt derulate prin PNRR să fie încheiate cu IMM-urile din ţara noastră pe fiecare domeniu, fie că vorbim de infrastructură, de achiziţii, de software sau altul etc...

 

„Un alt domeniu din PNRR care scapă din vederea guvernanților este cel al căilor ferate. Un sector păstorit de useristul Drulă, transporturile înseamnă pentru USR doar autostrăzi și metrou, și acela în Cluj. În vreme ce infrastructura feroviară se degradează continuu, Cătălin Drulă de la Transporturi nu a considerat că e important ca în PNRR să fie vizate și proiectele de cale ferată.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            Transportul feroviar este un transport verde pentru care sunt fonduri alocate special de Comisia Europeană. Însă, acest lucru se pare că nu contează pentru mai nimeni din Guvern. Nu contează nici măcar faptul că sunt șine în România ce reprezintă un pericol public pentru călători. Din proiectele înscrise în PNRR, așa cum s-a prezentat în spațiul public, concluzia e simplă: transportul feroviar nu mai interesează pe nimeni din actualul guvern. Cele care sunt incluse în proiect vizează cele trei coridoare pan-europene de transport pe calea ferată, care sunt de interes pentru Uniunea Europeană și care probabil au fost impuse”, a declarat Alexandru Tiberiu Dekany, prim-vicepreședinte ALDE.

 

În privința autorităților locale, nemulțumirea după apariția PNRR este și mai mare.

„De ce? Pentru că tot ce și-au dorit, toate proiectele pe care le-au transmis către centru, au fost ignorate. La noi, ministrul fondurilor europene, care s-a ocupat de PNRR, împreună cu consultanții săi, a pus carul înaintea boilor. În loc să lase autoritățile locale să stabilească prioritățile lor prin PNRR, Guvernul a adus totul la nivel central. Practic, și-au asumat ca de la centru să implementeze doar ce îșI doresc. Decizia trebuie să pornească de jos în sus şi nu invers în privinţa proiectelor finanţate din fondurile europene, deoarece reprezentanţii administraţiilor locale cunosc mai bine ce are nevoie comunitatea respectivă.

Pentru autoritățile locale, în special pentru orașele mici și medii, PNRR a fost o mare speranţă, care s-a transformat într-un vis îndepărtat. Orașelor mici și medii li s-a promis la începutul discuțiilor cu privire la PNRR sume egale pentru investiţii de mare importanţă, investiții pentru care s-au și trimis proiecte care se aflau aproape de maturitate, dar care au fost respinse de ilustrul ministru Ghinea. Prima impresie după prezentarea PNRR este aceea că este un plan clientelar, prin care consultanții domnului Ghinea au încercat să aloce banii către prietenii partidelor de guvernământ. PNRR este al României, nu al USR, nici al PNL, nici al UDMR!”, a mai declarat Alexandru Tiberiu Dekany, prim-vicepreședinte ALDE.

 

 

 

Stiri asemanatoare

Accident cu 4 victime la Șimand, dintre care una încarcerată

Miercuri, 05 Iunie, 2024 20:05

Accident cu 4 victime la Șimand, dintre care una încarcerată

În această seară (5 iunie) în Șimand s-a produs un accident rutier în care au fost implicate 3 autoturisme.   Au intervenit pompierii militari ai Gărzii de Intervenț ...

Câți bani primesc pe zi membrii din secțiile de votare la alegerile locale și europarlamentare din 9 iunie

Miercuri, 05 Iunie, 2024 16:07

Câți bani primesc pe zi membrii din secțiile de votare la alegerile locale și europarlamentare din 9 iunie

Alegerile locale și europarlamentare au loc pe 9 iunie 2024. Pentru activitatea desfășurată vor fi acordate indemnizații care pot ajunge la 730 de lei/zi în cazul președinților și l ...

Şapte reţinuţi în dosarul foștilor angajaţi MAI implicaţi în traficul de migranţi

Joi, 06 Iunie, 2024 11:24

Şapte reţinuţi în dosarul foștilor angajaţi MAI implicaţi în traficul de migranţi

Au fost efectuate primele rețineri în dosarul în care mai mulți foști angajați din MAI sunt acuzați de trafic de migranți.   Firmele deținute de grupare aduceau străini ...

Suporter Club UTA (SCU) exclusă oficial din conducerea clubului!

Luni, 12 Februarie, 2024 16:53

Suporter Club UTA (SCU) exclusă oficial din conducerea clubului!

Înainte cu cîteva zeci de minute de începerea meciului cu Botoșani, s-a Încheiat Adunarea Generală a Asociației Fotbal Club UTA, în care s-a decis excluderea SCU ...

Licitație pentru construirea drumului expres Arad-Oradea

Luni, 12 Februarie, 2024 17:08

Licitație pentru construirea drumului expres Arad-Oradea

Săptămâna aceasta se lansează licitația pentru construirea drumului expres Arad-Oradea! Informația, prezentată la București de ministrul Sorin Grindeanu, a fost confirmată de preșe ...

Concubinul soacrei amenințat cu o armă albă de ginerele acesteia

Duminica, 11 Februarie, 2024 16:49

Concubinul soacrei amenințat cu o armă albă de ginerele acesteia

Polițiștii Biroului de ordine Publică au emis, în dimineața zilei de 10 februarie, un ordin de protecție provizoriu, pe numele unui bărbat de 34 de ani, din Arad, care, pe fondul unor ...

O mașină s-a răsturnat în apropierea intrării în ștrandul Neptun. Șoferul era băut

Joi, 06 Iunie, 2024 09:02

O mașină s-a răsturnat în apropierea intrării în ștrandul Neptun. Șoferul era băut

Azi dimineață (6 iunie), în jurul orei 08:30 o mașină s-a răsturnat în afara părtii carosabile la coborârea de pe podul Decebal în apropierea intrării în ștr ...

Restricții de circulație pe mai multe autostrăzi din cauza unor lucrări la partea carosabilă

Joi, 06 Iunie, 2024 09:29

Restricții de circulație pe mai multe autostrăzi din cauza unor lucrări la partea carosabilă

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliției Române informează că astăzi (6 iunie), se vor efectua o serie de lucrări care impun restricții de circulație, astfel: & ...

Sărbătorim dragostea la Arad!

Luni, 12 Februarie, 2024 17:02

Sărbătorim dragostea la Arad!

Miercuri, 14 februarie invităm toate cuplurile de îndrăgostiți să se căsătorească pentru o zi pe Platoul Administrativ, într-un cadru festiv.  La kilometrul 0 al orașulu ...

Donald Trump ar încuraja Rusia să „facă orice vrea” ţărilor NATO care nu cotizează destul pentru Alianță

Luni, 12 Februarie, 2024 12:14

Donald Trump ar încuraja Rusia să „facă orice vrea” ţărilor NATO care nu cotizează destul pentru Alianță

Fostul preşedinte american Donald Trump a afirmat, sâmbătă, că ar încuraja Rusia să facă „orice vrea” oricărei ţări membră a NATO care nu îndeplineşte dir ...

Încă o mașină a luat foc în Arad în urma unui scurtcircuit electric

Miercuri, 05 Iunie, 2024 15:48

Încă o mașină a luat foc în Arad în urma unui scurtcircuit electric

În această după-amiază (5 iunie), în jurul orei 15:00, pompierii militari arădeni au fost solicitați să intervină pentru localizarea și lichidarea unui incendiu izbucnit la un ...

Moneasa are nevoie de un primar care muncește și aduce bani în stațiune

Miercuri, 05 Iunie, 2024 15:49

Moneasa are nevoie de un primar care muncește și aduce bani în stațiune

Consiliul Județean este criticat de Primăria din Moneasa, condusă de un primar PSD, pentru că nu ar fi investit suficient în comună. În realitate, Consiliul Județean, condus de ...

”Lecție” de democrație în Rusia! Rușii au de ales între Vladimir și Putin la alegerile prezidențiale

Duminica, 11 Februarie, 2024 16:45

”Lecție” de democrație în Rusia! Rușii au de ales între Vladimir și Putin la alegerile prezidențiale

Înregistrarea candidaţilor pentru alegerile prezidenţiale din Federația rusă care vor avea loc în luna martie a.c. s-au încheiat. Unicul opozant real al lui Vladimir Putin, ...

Razie a rutieristilor pe raza municipiului și a județului sîmbătă noaptea, au fost vizați vitezomanii și alcoolul la volan, însă n-au scăpat nici cei fără carnet dar nici bicicliștii

Duminica, 11 Februarie, 2024 15:20

Razie a rutieristilor pe raza municipiului și a județului sîmbătă noaptea, au fost vizați vitezomanii și alcoolul la volan, însă n-au scăpat nici cei fără carnet dar nici bicicliștii

Sub coordonarea Serviciului Rutier, la data de 10 februarie a.c., a fost desfășurată o acțiune de amploare, pe drumurile județene din mediul rural, precum și în mediul urban.   ...



{**}

Acest site foloseşte cookies pentru a imbunatati experienta ta de navigare. Pentru mai multe detalii referitoare la cum folosim datele tale si la drepturile tale te invitam sa citesti: Politica de cookies sau/si Politica de Confidentialitate si apoi sa confirmi acordul tau.