Decizia de a contracta o agenÈ›ie de marketing online este uÈ™oară, însă partea dificilă vine atunci când trebuie decis ce agenÈ›ie de marketing online merită contractată.
În ziua de astăzi, oricine are o conexiune la internet poate crea un site web È™i poate începe să ofere servicii de marketing, fapt care face ca alegerea agenÈ›iei potrivite de marketing online să fie atât de dificilă.
Cu toate acestea, există câteva lucruri care pot ajuta la simplificarea acestui proces decizional. Din acest motiv, doresc să atrag atenÅ£ia asupra lucrurilor de evitat È™i să îndrum ce ar trebui căutat ÅŸi cum se poate profita la maximum de agenÈ›ia de marketing online cu care doreÅŸti să începi o colaborare.
Dar să începem cu începutul.
Cunoaște-ți obiectivele și rezultatele dorite
Fiecare afacere este diferită, la fel cum și agențiile de marketing online sunt diferite.
AgenÈ›iile de marketing se specializează de obicei în unul sau două domenii. Și, deÈ™i multe dintre ele sunt „full-service”, ele preferă de obicei proiectele din cadrul specialității lor.
Foarte important, ca prim pas în alegerea agenÈ›iei de marketing potrivită este înÈ›elegerea propiilor obiective È™i a ceea ce speraÈ›i să atingeÈ›i lucrând cu aceasta. Asta pentru că atunci când eÅŸti sigur de ce doreÅŸti, È™i agenÈ›ia va È™ti dacă te poate ajuta, fără a să-Å£i irosească timpul.
Iată două exemple care te pot ajuta în alegerea ta:
Exemplul nr. 1: un blog care funcționează automat
Să presupunem că vrei să dezvolÈ›i un sistem de tip ‘content marketing’, iar în cele din urmă să ajungi să doreÅŸti crearea unui blog care să ruleze continuu pe pilot automat, fără a fi necesar să lucrezi la el.
- De livrat: un plan, strategie și sistem de marketing de conținut complet gestionat
- Obiectiv: atragi mai mulÈ›i vizitatori potriviÈ›i pe site-ul dumneavoastră web cu conÈ›inut de înaltă calitate
- Rezultatul final: un blog 100% administrat automat (fără nici o implicare)
De acolo, poÅ£i începe să cauÈ›i companii care se potrivesc cerinÅ£elor, deoarece È™tii exact ce cauÈ›i È™i cum să comunici rezultatele dorite.
Exemplul 2: Implicarea ÅŸi training-ul echipei tale în videoclipuri virale
Este posibil să fi interesat să creezi o serie de videoclipuri de marketing pe care să le poÅ£i utiliza pe social media È™i pe site-ul web, dar nu È™tii cum să o faci sau de unde să începi È™i doreÅŸti ca cineva să te instruiască în acest proces.
- De livrat: o serie de videoclipuri de marketing și materiale vizuale potrivite
- Obiectiv: comunică-È›i oferta într-un mod distractiv È™i captivant pentru publicul tău.
- Rezultatul final: un produs finit și know-how-ul necesar pentru a o face pe cont propriu
PoÈ›i căuta acum în mod activ agenÈ›ii de marketing online care sunt dispuse să te instruiască prin tot procesul. Training-ul este mai palpabil, deci nu toate agenÈ›iile de marketing pot face acest lucru.
Dar pentru că È™tii ce vrei, poÈ›i găsi agenÈ›ia potrivită pentru tine, trecând astfel peste stresul sau dezamăgirea de a angaja pe cineva despre care să realizezi ulterior că nu poate să îÅ£i ofere ceea ce cauÈ›i cu adevărat.
Acesta este motivul pentru care este esenÈ›ial să îÅ£i identifici obiectivele È™i rezultatele dorite înainte de a face orice altceva.
7 caracteristici care fac o agenție de marketing online mare
Acum știi care sunt obiectivele și rezultatele dorite, deci este timpul să vorbim despre ceea ce face ca agențiile excelente de marketing online să fie grozave.
Așadar, e bine să cauți aceste caracteristici pe măsură ce treci prin procesul de a decide cu cine doreşti să lucrezi. Ele te vor ajuta să diferențiezi furnizorii de servicii de top de cei care spun că sunt cei mai buni, fără a avea dovezi care să susțină acest lucru.
1.Un portofoliu considerabil și / sau o listă de clienți anteriori
AgenÈ›iile de marketing online sunt mândre de cei cu care lucrează È™i munca pe care o fac. În plus, de obicei, îÈ™i afiÈ™ează parteneriatele pentru ca lumea să le vadă.
Nu trebuie neapărat să È™tii cine sunt clienÈ›ii lor anteriori (ar fi bine dacă totuÈ™i o faci!), însă dacă nu poÈ›i găsi o listă de clienÈ›i anteriori sau exemple concrete de muncă a acestora, acesta poate fi un semn că este posibil să nu fi lucrat cu nimeni.
TotuÈ™i ar trebui să iei în calcul È™i că unele tipuri de servicii nu sunt uÈ™or de afiÈ™at, cum ar fi ‚content marketing’-ul È™i SEO. AÈ™adar, agenÈ›iile specializate în aceste domenii ar putea să nu-È™i poată prezenta lucrările într-un portofoliu.
Cu toate acestea, un portofoliu de clienți este un bun indiciu al experienței lor.
Notă: în cazul serviciilor precum design grafic sau dezvoltare de site-uri web, ar trebui să vezi o prezentare bine pusă la punct a tipului de muncă pe care o fac. Dacă nu găseÅŸti exemple, poÅ£i să treci la un furnizor de servicii cu un portofoliu care să corespundă aÈ™teptărilor tale.
2. Membrii echipei cu experiență și specializare
Indiferent de tipul de servicii pe care le urmăreşti, este esențial să te asiguri că agenția pe care o contractezi are echipa potrivită proiectului tău. De ce? Nimic mai simplu: Ai angaja pe cineva care să proiecteze o siglă dacă nu are un designer grafic?
PoÈ›i, de exemplu, să cauÈ›i în pagina lor pentru a vedea dacă îÈ™i listează membrii echipei acolo. Dacă nu, poate că n-ar strica să cauÈ›i agenÈ›ia pe LinkedIn, unde cu singur click pe „Oameni” puteÈ›i descoperi dacă au sau nu o listă cu toÈ›i cei care lucrează acolo.
Notă: de obicei, acest lucru nu vă va arăta niciun profesionist sau contractor cu care lucrează, deci nu este întotdeauna 100% indicativ pentru cine face parte din echipa lor. Mai mult, este posibil ca unii dintre membrii echipei lor să nu fie deloc pe LinkedIn. Dar acesta este un loc excelent pentru a începe. Nu uitaÈ›i: poÈ›i pune întotdeauna întrebări în timpul consultării, dacă nu eÅŸti sigur!
3. Prezență media È™i o reputaÈ›ie puternică în industria de publicitate online
Dovezile social media, precum recenziile anterioare ale clienÈ›ilor, îÅ£i pot oferi, de asemenea, o perspectivă profundă despre cum este să lucrezi cu agenÈ›ia respectivă.
SpecialiÈ™tii în marketing înÈ›eleg È™i cunosc importanÈ›a afișării prezenÈ›ei pe social media pe site-ul lor web. AÈ™adar, dacă nu găseÅŸti nicio dovadă în acest sens este posibil ca agenÈ›ia respectivă să nu aibă niciun client anterior sau pur È™i simplu să nu înÈ›eleagă domeniul în care activează aÈ™a cum È›i-ai dori.
În afara recenziilor pozitive, recenziile negative sau neutre pot, de asemenea, să îÅ£i ofere indicii despre domeniile cu care agenÈ›ia se luptă pentru a obÈ›ine o imagine clară a activității lor.
Poți, de ce nu, să cauți recenzii aprofundate pe Google pentru a vedea ce spun alții cu care au interacţionat(inclusiv clienții lor anteriori) despre experiențele lor cu agenția.
4. Valori de bază similare și cultura companiei
Este esențial să cunoști valorile și cultura de bază ale companiei tale.
De ce? Pentru că este crucial să lucrezi cu o agenÈ›ie de marketing online care preÈ›uieÈ™te aceleaÈ™i lucruri È™i funcÈ›ionează într-un mediu similar.
Dacă faci acest lucru, te asiguri că acestea se potrivesc È™i funcÈ›ionează bine cu echipa ta, pentru că în cele din urmă, o agenÈ›ie este o extensie a afacerii pe care doreÅŸÈ›i să o dezvolÈ›i. Alegerea unei agenÈ›ii cu valorile È™i cultura potrivită este la fel de importantă ca È™i luarea în considerare a calității muncii lor.
Ultimul lucru pe care Å£i l-ai dori este stresul de a lucra cu un grup de oameni care nu apreciază aceleaÈ™i lucruri sau nu funcÈ›ionează în acelaÈ™i mod.
Poți arunca o privire sau chiar să cercetezi cuvintele și expresiile pe care le folosește o agenție pentru a descrie ceea ce face. Se aliniază acest lucru la valorile tale de bază și la rezultatele pe care le aștepți să le vezi?
Dacă nu, mergi la o agenție cu care să rezonezi și din acest punct de vedere.
5. Un site web bine conceput
Trebuie să te gândeÈ™ti la site-ul tău ca la o carte de vizită.
Cei mai buni specialiÈ™ti în marketing digital È™tiu cât de esenÈ›ial este un site web bine conceput. Deci, dacă nu execută bine proiectul propriu(propriul lor website), de ce te-ai aÈ™tepta ca aceÅŸtia să ofere ceva mai bun pentru afacerea ta?
Acest lucru este valabil mai ales dacă oferă servicii de dezvoltare sau design de site-uri web.
AÈ™adar, navighează prin site-ul lor È™i ascultă-È›i instinctul. Dacă ai îndoieli în privinÈ›a calității, este mai bine să treci la o agenÈ›ie care înÅ£elege ce e un design bun È™i oferă experienÈ›e excepÈ›ionale utilizatorilor.
6. Nu fac promisiuni ciudate
Tipul de rezultate pe care o agenÈ›ie le promite pe site-ul ei web este un indiciu puternic despre cât de bine înÈ›eleg mediul în care îÅŸi desfaÅŸoară activităţile.
De exemplu, oricine pretinde că îÈ›i deschide rapid drumul către primul loc de pe Google nu È™tie că SEO este atât o strategie de marketing pe termen lung. Sau că necesită o muncă continuă pentru a se menÈ›ine.
Deci, probabil că nu este agenÈ›ia pe care ar trebui să o contractezi pentru a-È›i optimiza site-ul. Încearcă să acorzi o atenÈ›ie deosebită cererilor È™i promisiunilor pe care le face. Asigură-te că se aliniază la ceea ce È™tiÈ›i deja È™i aminteÅŸte-Å£i că promisiunile bizare sau aparent imposibile sunt un steag roÈ™u imens.
Respectă agențiile de marketing digital care oferă transparență și promisiuni realiste.
7. Sunt ușor de contactat
Cele mai bune agenÈ›ii de marketing online fac posibil ca potenÈ›ialii clienÈ›i să le poată contacta cât mai uÈ™or. Navigarea pe site-ul lor web ar trebui să fie accesibilă È™i nicidecum ca un labirint.
Într-o lume perfectă, informaÈ›iile lor de contact nu se află la mai mult de un click distanță, indiferent de pagina pe care te afli. Și oferă un îndemn clar la acÈ›iune, astfel încât să È™tii ce să faci în continuare.
Mai mult, primul pas ar trebui să fie foarte clar. Probabil cel mai e ok e să completezi un formular de contact pentru mai multe informaÈ›ii urmând să fi contactat pentru o ofertă personalizată.
Dacă nu este evident sau dacă te străduieÈ™ti să-È›i dai seama cum funcÈ›ionează lucrurile, poÈ›i lua deja în considerare alegerea unei agenÈ›ii de marketing online care să simplifice procesul.
RAUL BUDUREAN
Brand Strategist & Fondator Icetech Arad
www.icetech.ro

Decizia de a contracta o agenÈ›ie de marketing online este uÈ™oară, însă partea dificilă vine atunci când trebuie decis ce agenÈ›ie de marketing online merită contractată.
În ziua de astăzi, oricine are o conexiune la internet poate crea un site web È™i poate începe să ofere servicii de marketing, fapt care face ca alegerea agenÈ›iei potrivite de marketing online să fie atât de dificilă.
Cu toate acestea, există câteva lucruri care pot ajuta la simplificarea acestui proces decizional. Din acest motiv, doresc să atrag atenÅ£ia asupra lucrurilor de evitat È™i să îndrum ce ar trebui căutat ÅŸi cum se poate profita la maximum de agenÈ›ia de marketing online cu care doreÅŸti să începi o colaborare.
Dar să începem cu începutul.
Cunoaște-ți obiectivele și rezultatele dorite
Fiecare afacere este diferită, la fel cum și agențiile de marketing online sunt diferite.
AgenÈ›iile de marketing se specializează de obicei în unul sau două domenii. Și, deÈ™i multe dintre ele sunt „full-service”, ele preferă de obicei proiectele din cadrul specialității lor.
Foarte important, ca prim pas în alegerea agenÈ›iei de marketing potrivită este înÈ›elegerea propiilor obiective È™i a ceea ce speraÈ›i să atingeÈ›i lucrând cu aceasta. Asta pentru că atunci când eÅŸti sigur de ce doreÅŸti, È™i agenÈ›ia va È™ti dacă te poate ajuta, fără a să-Å£i irosească timpul.
Iată două exemple care te pot ajuta în alegerea ta:
Exemplul nr. 1: un blog care funcționează automat
Să presupunem că vrei să dezvolÈ›i un sistem de tip ‘content marketing’, iar în cele din urmă să ajungi să doreÅŸti crearea unui blog care să ruleze continuu pe pilot automat, fără a fi necesar să lucrezi la el.
- De livrat: un plan, strategie și sistem de marketing de conținut complet gestionat
- Obiectiv: atragi mai mulÈ›i vizitatori potriviÈ›i pe site-ul dumneavoastră web cu conÈ›inut de înaltă calitate
- Rezultatul final: un blog 100% administrat automat (fără nici o implicare)
De acolo, poÅ£i începe să cauÈ›i companii care se potrivesc cerinÅ£elor, deoarece È™tii exact ce cauÈ›i È™i cum să comunici rezultatele dorite.
Exemplul 2: Implicarea ÅŸi training-ul echipei tale în videoclipuri virale
Este posibil să fi interesat să creezi o serie de videoclipuri de marketing pe care să le poÅ£i utiliza pe social media È™i pe site-ul web, dar nu È™tii cum să o faci sau de unde să începi È™i doreÅŸti ca cineva să te instruiască în acest proces.
- De livrat: o serie de videoclipuri de marketing și materiale vizuale potrivite
- Obiectiv: comunică-È›i oferta într-un mod distractiv È™i captivant pentru publicul tău.
- Rezultatul final: un produs finit și know-how-ul necesar pentru a o face pe cont propriu
PoÈ›i căuta acum în mod activ agenÈ›ii de marketing online care sunt dispuse să te instruiască prin tot procesul. Training-ul este mai palpabil, deci nu toate agenÈ›iile de marketing pot face acest lucru.
Dar pentru că È™tii ce vrei, poÈ›i găsi agenÈ›ia potrivită pentru tine, trecând astfel peste stresul sau dezamăgirea de a angaja pe cineva despre care să realizezi ulterior că nu poate să îÅ£i ofere ceea ce cauÈ›i cu adevărat.
Acesta este motivul pentru care este esenÈ›ial să îÅ£i identifici obiectivele È™i rezultatele dorite înainte de a face orice altceva.
7 caracteristici care fac o agenție de marketing online mare
Acum știi care sunt obiectivele și rezultatele dorite, deci este timpul să vorbim despre ceea ce face ca agențiile excelente de marketing online să fie grozave.
Așadar, e bine să cauți aceste caracteristici pe măsură ce treci prin procesul de a decide cu cine doreşti să lucrezi. Ele te vor ajuta să diferențiezi furnizorii de servicii de top de cei care spun că sunt cei mai buni, fără a avea dovezi care să susțină acest lucru.
1.Un portofoliu considerabil și / sau o listă de clienți anteriori
AgenÈ›iile de marketing online sunt mândre de cei cu care lucrează È™i munca pe care o fac. În plus, de obicei, îÈ™i afiÈ™ează parteneriatele pentru ca lumea să le vadă.
Nu trebuie neapărat să È™tii cine sunt clienÈ›ii lor anteriori (ar fi bine dacă totuÈ™i o faci!), însă dacă nu poÈ›i găsi o listă de clienÈ›i anteriori sau exemple concrete de muncă a acestora, acesta poate fi un semn că este posibil să nu fi lucrat cu nimeni.
TotuÈ™i ar trebui să iei în calcul È™i că unele tipuri de servicii nu sunt uÈ™or de afiÈ™at, cum ar fi ‚content marketing’-ul È™i SEO. AÈ™adar, agenÈ›iile specializate în aceste domenii ar putea să nu-È™i poată prezenta lucrările într-un portofoliu.
Cu toate acestea, un portofoliu de clienți este un bun indiciu al experienței lor.
Notă: în cazul serviciilor precum design grafic sau dezvoltare de site-uri web, ar trebui să vezi o prezentare bine pusă la punct a tipului de muncă pe care o fac. Dacă nu găseÅŸti exemple, poÅ£i să treci la un furnizor de servicii cu un portofoliu care să corespundă aÈ™teptărilor tale.
2. Membrii echipei cu experiență și specializare
Indiferent de tipul de servicii pe care le urmăreşti, este esențial să te asiguri că agenția pe care o contractezi are echipa potrivită proiectului tău. De ce? Nimic mai simplu: Ai angaja pe cineva care să proiecteze o siglă dacă nu are un designer grafic?
PoÈ›i, de exemplu, să cauÈ›i în pagina lor pentru a vedea dacă îÈ™i listează membrii echipei acolo. Dacă nu, poate că n-ar strica să cauÈ›i agenÈ›ia pe LinkedIn, unde cu singur click pe „Oameni” puteÈ›i descoperi dacă au sau nu o listă cu toÈ›i cei care lucrează acolo.
Notă: de obicei, acest lucru nu vă va arăta niciun profesionist sau contractor cu care lucrează, deci nu este întotdeauna 100% indicativ pentru cine face parte din echipa lor. Mai mult, este posibil ca unii dintre membrii echipei lor să nu fie deloc pe LinkedIn. Dar acesta este un loc excelent pentru a începe. Nu uitaÈ›i: poÈ›i pune întotdeauna întrebări în timpul consultării, dacă nu eÅŸti sigur!
3. Prezență media È™i o reputaÈ›ie puternică în industria de publicitate online
Dovezile social media, precum recenziile anterioare ale clienÈ›ilor, îÅ£i pot oferi, de asemenea, o perspectivă profundă despre cum este să lucrezi cu agenÈ›ia respectivă.
SpecialiÈ™tii în marketing înÈ›eleg È™i cunosc importanÈ›a afișării prezenÈ›ei pe social media pe site-ul lor web. AÈ™adar, dacă nu găseÅŸti nicio dovadă în acest sens este posibil ca agenÈ›ia respectivă să nu aibă niciun client anterior sau pur È™i simplu să nu înÈ›eleagă domeniul în care activează aÈ™a cum È›i-ai dori.
În afara recenziilor pozitive, recenziile negative sau neutre pot, de asemenea, să îÅ£i ofere indicii despre domeniile cu care agenÈ›ia se luptă pentru a obÈ›ine o imagine clară a activității lor.
Poți, de ce nu, să cauți recenzii aprofundate pe Google pentru a vedea ce spun alții cu care au interacţionat(inclusiv clienții lor anteriori) despre experiențele lor cu agenția.
4. Valori de bază similare și cultura companiei
Este esențial să cunoști valorile și cultura de bază ale companiei tale.
De ce? Pentru că este crucial să lucrezi cu o agenÈ›ie de marketing online care preÈ›uieÈ™te aceleaÈ™i lucruri È™i funcÈ›ionează într-un mediu similar.
Dacă faci acest lucru, te asiguri că acestea se potrivesc È™i funcÈ›ionează bine cu echipa ta, pentru că în cele din urmă, o agenÈ›ie este o extensie a afacerii pe care doreÅŸÈ›i să o dezvolÈ›i. Alegerea unei agenÈ›ii cu valorile È™i cultura potrivită este la fel de importantă ca È™i luarea în considerare a calității muncii lor.
Ultimul lucru pe care Å£i l-ai dori este stresul de a lucra cu un grup de oameni care nu apreciază aceleaÈ™i lucruri sau nu funcÈ›ionează în acelaÈ™i mod.
Poți arunca o privire sau chiar să cercetezi cuvintele și expresiile pe care le folosește o agenție pentru a descrie ceea ce face. Se aliniază acest lucru la valorile tale de bază și la rezultatele pe care le aștepți să le vezi?
Dacă nu, mergi la o agenție cu care să rezonezi și din acest punct de vedere.
5. Un site web bine conceput
Trebuie să te gândeÈ™ti la site-ul tău ca la o carte de vizită.
Cei mai buni specialiÈ™ti în marketing digital È™tiu cât de esenÈ›ial este un site web bine conceput. Deci, dacă nu execută bine proiectul propriu(propriul lor website), de ce te-ai aÈ™tepta ca aceÅŸtia să ofere ceva mai bun pentru afacerea ta?
Acest lucru este valabil mai ales dacă oferă servicii de dezvoltare sau design de site-uri web.
AÈ™adar, navighează prin site-ul lor È™i ascultă-È›i instinctul. Dacă ai îndoieli în privinÈ›a calității, este mai bine să treci la o agenÈ›ie care înÅ£elege ce e un design bun È™i oferă experienÈ›e excepÈ›ionale utilizatorilor.
6. Nu fac promisiuni ciudate
Tipul de rezultate pe care o agenÈ›ie le promite pe site-ul ei web este un indiciu puternic despre cât de bine înÈ›eleg mediul în care îÅŸi desfaÅŸoară activităţile.
De exemplu, oricine pretinde că îÈ›i deschide rapid drumul către primul loc de pe Google nu È™tie că SEO este atât o strategie de marketing pe termen lung. Sau că necesită o muncă continuă pentru a se menÈ›ine.
Deci, probabil că nu este agenÈ›ia pe care ar trebui să o contractezi pentru a-È›i optimiza site-ul. Încearcă să acorzi o atenÈ›ie deosebită cererilor È™i promisiunilor pe care le face. Asigură-te că se aliniază la ceea ce È™tiÈ›i deja È™i aminteÅŸte-Å£i că promisiunile bizare sau aparent imposibile sunt un steag roÈ™u imens.
Respectă agențiile de marketing digital care oferă transparență și promisiuni realiste.
7. Sunt ușor de contactat
Cele mai bune agenÈ›ii de marketing online fac posibil ca potenÈ›ialii clienÈ›i să le poată contacta cât mai uÈ™or. Navigarea pe site-ul lor web ar trebui să fie accesibilă È™i nicidecum ca un labirint.
Într-o lume perfectă, informaÈ›iile lor de contact nu se află la mai mult de un click distanță, indiferent de pagina pe care te afli. Și oferă un îndemn clar la acÈ›iune, astfel încât să È™tii ce să faci în continuare.
Mai mult, primul pas ar trebui să fie foarte clar. Probabil cel mai e ok e să completezi un formular de contact pentru mai multe informaÈ›ii urmând să fi contactat pentru o ofertă personalizată.
Dacă nu este evident sau dacă te străduieÈ™ti să-È›i dai seama cum funcÈ›ionează lucrurile, poÈ›i lua deja în considerare alegerea unei agenÈ›ii de marketing online care să simplifice procesul.
RAUL BUDUREAN
Brand Strategist & Fondator Icetech Arad
www.icetech.ro