41% dintre români îÈ™i verifică mobilul de peste 200 de ori pe zi!
Când nu suntem pe telefoane, foarte posibil să navigăm pe internet pe un laptop, să jucăm un joc multiplayer online, să vizionăm Netflix pe un Smart TV È™i aÈ™a mai departe... Ideea este că suntem legaÈ›i de o lume digitală, ceea ce înseamnă că fiecare companie are nevoie de o formă de prezență online în aceste zile.
Problema este că tendinÈ›ele de marketing digital se schimbă tot timpul. Și n-ai cum să nu te întrebi cum ar trebui să È›ii pasul, pentru că oamenii vin întotdeauna cu tactici de marketing noi È™i poate È™i mai eficiente.
Nu ai motive de îngrijorare! Un consultant de marketing digital te poate ajuta să actualizezi strategia online.
Moduri în care un consultant de marketing digital vă poate ajuta să vă dezvoltaÈ›i afacerea în Arad.
Un consultant de marketing digital vă va ajuta să vă dezvoltați afacerea prin strategie și planificare.
Iată ce poate face un consultant de marketing digital pentru dvs.:
1. Elaborați o strategie eficientă de marketing digital
Un consultant poate pune la punct o strategie de marketing digitală detaliată, care poate fi acÈ›ionată, pe baza obiectivelor afacerii dumneavoastră. Pentru aceasta va efectua analize aprofundate ale poziÈ›iei dumneavoastre actuală È™i, bineînÈ›eles, ale publicului È›intă.
Acest lucru va începe probabil cu o analiză SWOT care evaluează punctele tari, punctele slabe, oportunitățile È™i amenințările. Acesta vă va oferi o perspectivă excelentă asupra modului în care vă conduceÈ›i afacerea, eficacitatea marketingului, poziÈ›ia pe piaÈ›a concurenÈ›ială È™i va afla cum se poate ajunge cel mai bine la publicul dumneavoastră prin marketing digital, inclusiv prin canalele de marketing preferate.
Cu toate aceste informații, un consultant poate stabili cele mai bune strategii globale, platforme pentru a viza și defini o listă de sarcini care vă vor ajuta să vă dezvoltați afacerea.
2. CreaÈ›i o strategie de vânzări cu conversie ridicată
DoriÈ›i să creÈ™teÈ›i vânzările sau să generaÈ›i mai mulÈ›i clienÈ›i potenÈ›iali? Un consultant de marketing digital vă poate ajuta, de asemenea, cu strategia publicitară.
AnunÈ›urile plătite generează trafic È™i sporesc vânzările. Pentru fiecare 1 euro cheltuit pe reclame Google primiÈ›i venituri de 2 euro.
Cu toate acestea, Google nu este singurul canal de publicitate disponibil pentru dvs. Un consultant va stabili ce canal de publicitate vă va oferi cel mai bun ROI, indiferent dacă acesta este Google, publicitate nativă, anunțuri cu plată pe rețele sociale, anunțuri video sau alte destinații de plasare.
De asemenea, va determina celelalte aspecte care contribuie la o campanie de succes, cum ar fi segmentarea publicului, cuvintele cheie, durata și bugetul.
Un consultant vă poate planifica campanii publicitare de impact de la început până la sfârÈ™it.
3. Stabiliți indicatori de performanță utili
Este posibil să aveți deja o idee despre care sunt obiectivele dumneavoastră de marketing. Dar cum veți ști dacă faceți progrese către aceste obiective?
Un consultant de marketing digital vă va ghida cu privire la indicatorii cheie de performanță È™i valorile pe care ar trebui să le urmăriÈ›i în funcÈ›ie de obiectivele È™i strategiile specifice.
Acestea vă vor ajuta să creați un sistem prin care puteți măsura și raporta performanța proiectelor. De asemenea, vă pot direcționa către instrumentele și programele de analiză potrivite.
Acest lucru vă va ajuta să urmăriți creșterea afacerii și să faceți modificări acolo unde este necesar.
4. Sugerați idei inovatoare
Un alt lucru extraordinar despre lucrul cu un consultant de marketing digital este că aceștia au o perspectivă proaspătă și imparțială asupra strategiei dumneavoastră.
În calitate de experÈ›i în domeniul marketingului digital, aceÈ™tia sunt la curent cu ultimele tendinÈ›e. AÈ™adar, pot să vină cu idei de ultimă generaÈ›ie (creÈ™terea publicității programatice, introducerea căutării vizuale È™i trecerea către conÈ›inutul interactive), care să stimuleze creÈ™terea pentru afacerea dumneavoastră.
Dacă doriÈ›i să faceÈ›i ceva unic ca în exemplele de mai sus pentru a obÈ›ine un avantaj competitiv, atunci un consultant de marketing digital ar putea fi ceea ce aveÈ›i nevoie.
5. Conduceți creșterea pe mai multe canale
În prezent, este necesară o abordare omnicanală a marketingului digital. Unul dintre motive este că oamenii vin în contact cu marca dumneavoastră în mai multe puncte de contact înainte de a face o achiziÈ›ie. În plus, puteÈ›i ajunge la mai mulÈ›i oameni care preferă sau utilizează diferite canale.
Cei mai buni consultanÈ›i de marketing digital au experiență într-o gamă largă de platforme È™i activități de marketing, de la SEO până la marketing prin e-mail la social media. Prin urmare, vă pot ajuta să creaÈ›i campanii consistente care obÈ›in rezultate pe mai multe canale de marketing, cu accent deosebit pe canalele care au cel mai mult sens pentru publicul È›intă.
Cum să începeÈ›i cu consultanÈ›a de marketing digital
Dacă doriÈ›i să obÈ›ineÈ›i maximum din lucrul cu un consultant de marketing digital, există câteva lucruri pe care trebuie să le faceÈ›i pentru a vă pregăti:
1. Asteptari clare
Orice consultant de marketing digital care care se respect va face tot posibilul pentru a vă face fericiÈ›i. Dar acest lucru se poate întâmpla numai dacă stabiliÈ›i aÈ™teptări clare de la început.
După o consultare iniÈ›ială, discutaÈ›i ce vă aÈ™teptaÈ›i să realizaÈ›i È™i în ce număr de sesiuni, apoi consultantul poate face tot posibilul pentru ca acest lucru să se întâmple.
Pentru a vă oferi un exemplu, aÈ›i putea spune că până la sesiunea a È™asea speraÈ›i să fi crescut traficul blogului cu 25%.
Dacă aveți nevoie de el, un consultant vă poate ajuta să stabiliți așteptări realiste.
Alte aÈ™teptări pe care poate doriÈ›i să le împărtășiÈ›i:
- Ce sarcini doriți să acorde prioritate
- Metoda dvs. preferată de comunicare
- Cât de des doriÈ›i să primiÈ›i actualizări
2. Partajare acces
Există anumite active È™i conturi la care un consultant de marketing digital va avea nevoie de acces pentru a-È™i putea face treaba, acesta fiind È™i motivul pentru care este important să lucraÈ›i cu un consultant de încredere.
În primul rând, va dori să vizualizeze orice rapoarte È™i date existente. Va trebui să oferiÈ›i acces la Google Analytics, conturile de social media (pentru a vizualiza analiza socială) È™i alte conturi relevante.
În plus, va trebui să distribuiÈ›i documentaÈ›ia relevantă legată de afacerea dumneavoastră. De exemplu, aceasta ar putea fi cercetarea de piata a publicului existent, liniile de branding È™i altele asemenea.
BineînÈ›eles, ar trebui să divulgaÈ›i doar ceea ce vă simÈ›iÈ›i confortabil È™i ceea ce consideraÈ›i că este relevant. Scopul împărtășirii acestor lucruri este pur È™i simplu astfel încât consultantul să poată afla cât mai multe despre operaÈ›iunile dumneavoastră pentru a lua decizii în cunoÈ™tință de cauză, strategice.
Măsurarea ROI a serviciilor de consultanță în marketing digital
ROI se referă la profitul pe care îl obÈ›ineÈ›i în raport cu costul investiÈ›iei. Pentru a calcula rentabilitatea investiÈ›iei, puteÈ›i utiliza o formula.
Să prezentăm ce înseamnă fiecare dintre aceÈ™ti termeni:
Numărul de clienÈ›i potenÈ›iali - câÈ›i clienÈ›i potenÈ›iali a produs campania?
Rata clienÈ›ilor potenÈ›iali - câÈ›i dintre aceÈ™ti clienÈ›i potenÈ›iali au devenit clienÈ›i?
PreÈ›ul mediu de vânzare - care este preÈ›ul mediu al produsului?
Cost sau cheltuieli publicitare - care au fost costurile dumneavoastră? Aceasta include cheltuielile publicitare sau costul creării conținutului, precum și taxa pentru consultant de marketing digital.
Când calculaÈ›i rentabilitatea investiÈ›iei, reÈ›ineÈ›i că există variabile de luat în considerare. Să presupunem, de exemplu, că o campanie generează o mulÈ›ime de clienÈ›i potenÈ›iali, dar o echipă de vânzări ineficientă sau o strategie de creÈ™tere a clienÈ›ilor potenÈ›iali ar putea să nu transforme acei clienÈ›i potenÈ›iali în clienÈ›i. Aceasta va avea, desigur, un impact asupra rentabilității investiÈ›iei. Pot exista chiar È™i alte variabile mai largi, cum ar fi starea economiei.
În plus, ceea ce câÈ™tigi din campaniile de marketing digital depinde de obiectivele dumneavoastră.
Uneori, ar trebui să măsuraÈ›i rentabilitatea investiÈ›iei serviciilor de consultanță în marketing digital în funcÈ›ie de indicatorii cheie de performanță. Te-au ajutat să ai succes în generarea gradului de conÈ™tientizare a mărcii, creÈ™terea clasamentului, îmbunătățirea ratelor de click ale e-mailurilor etc.?
Una peste alta, reÈ›ineÈ›i că rentabilitatea investiÈ›iei nu înseamnă neapărat sume în euro. PuteÈ›i obÈ›ine câÈ™tiguri uriaÈ™e în alte domenii ale afacerii dumneavoastră, care vor duce la vânzări ulterior, vă vor ajuta să păstraÈ›i clienÈ›ii, să câÈ™tigaÈ›i autoritate pentru marca dvs. È™i aÈ™a mai departe.
Concluzie
Există multe motive pentru care aÈ›i putea dori să angajaÈ›i un consultant de marketing digital. De exemplu, dacă vă luptaÈ›i pentru a È›ine pasul cu progresele în marketingul digital. Sau pur È™i simplu nu pare să depășeÈ™ti concurenÈ›ii.
Un expert în marketing digital vă poate ajuta să veniÈ›i cu strategii de marketing È™i vânzări care stimulează creÈ™terea. Vor aduce idei noi È™i vă vor ajuta să dominaÈ›i mai multe canale. Atâta timp cât găseÈ™ti unul bun.
Când vine vorba de alegerea unui consultant cu care să lucraÈ›i, găsiÈ›i pe cineva care să se potrivească în mod special dumneavoastră, adică să obÈ›ină ceea ce încercaÈ›i să faceÈ›i È™i să aibă experienÈ›a È™i expertiza relevante pentru a vă satisface nevoile.
RAUL BUDUREAN
Brand Strategist & Fondator Icetech Arad
www.icetech.ro

41% dintre români îÈ™i verifică mobilul de peste 200 de ori pe zi!
Când nu suntem pe telefoane, foarte posibil să navigăm pe internet pe un laptop, să jucăm un joc multiplayer online, să vizionăm Netflix pe un Smart TV È™i aÈ™a mai departe... Ideea este că suntem legaÈ›i de o lume digitală, ceea ce înseamnă că fiecare companie are nevoie de o formă de prezență online în aceste zile.
Problema este că tendinÈ›ele de marketing digital se schimbă tot timpul. Și n-ai cum să nu te întrebi cum ar trebui să È›ii pasul, pentru că oamenii vin întotdeauna cu tactici de marketing noi È™i poate È™i mai eficiente.
Nu ai motive de îngrijorare! Un consultant de marketing digital te poate ajuta să actualizezi strategia online.
Moduri în care un consultant de marketing digital vă poate ajuta să vă dezvoltaÈ›i afacerea în Arad.
Un consultant de marketing digital vă va ajuta să vă dezvoltați afacerea prin strategie și planificare.
Iată ce poate face un consultant de marketing digital pentru dvs.:
1. Elaborați o strategie eficientă de marketing digital
Un consultant poate pune la punct o strategie de marketing digitală detaliată, care poate fi acÈ›ionată, pe baza obiectivelor afacerii dumneavoastră. Pentru aceasta va efectua analize aprofundate ale poziÈ›iei dumneavoastre actuală È™i, bineînÈ›eles, ale publicului È›intă.
Acest lucru va începe probabil cu o analiză SWOT care evaluează punctele tari, punctele slabe, oportunitățile È™i amenințările. Acesta vă va oferi o perspectivă excelentă asupra modului în care vă conduceÈ›i afacerea, eficacitatea marketingului, poziÈ›ia pe piaÈ›a concurenÈ›ială È™i va afla cum se poate ajunge cel mai bine la publicul dumneavoastră prin marketing digital, inclusiv prin canalele de marketing preferate.
Cu toate aceste informații, un consultant poate stabili cele mai bune strategii globale, platforme pentru a viza și defini o listă de sarcini care vă vor ajuta să vă dezvoltați afacerea.
2. CreaÈ›i o strategie de vânzări cu conversie ridicată
DoriÈ›i să creÈ™teÈ›i vânzările sau să generaÈ›i mai mulÈ›i clienÈ›i potenÈ›iali? Un consultant de marketing digital vă poate ajuta, de asemenea, cu strategia publicitară.
AnunÈ›urile plătite generează trafic È™i sporesc vânzările. Pentru fiecare 1 euro cheltuit pe reclame Google primiÈ›i venituri de 2 euro.
Cu toate acestea, Google nu este singurul canal de publicitate disponibil pentru dvs. Un consultant va stabili ce canal de publicitate vă va oferi cel mai bun ROI, indiferent dacă acesta este Google, publicitate nativă, anunțuri cu plată pe rețele sociale, anunțuri video sau alte destinații de plasare.
De asemenea, va determina celelalte aspecte care contribuie la o campanie de succes, cum ar fi segmentarea publicului, cuvintele cheie, durata și bugetul.
Un consultant vă poate planifica campanii publicitare de impact de la început până la sfârÈ™it.
3. Stabiliți indicatori de performanță utili
Este posibil să aveți deja o idee despre care sunt obiectivele dumneavoastră de marketing. Dar cum veți ști dacă faceți progrese către aceste obiective?
Un consultant de marketing digital vă va ghida cu privire la indicatorii cheie de performanță È™i valorile pe care ar trebui să le urmăriÈ›i în funcÈ›ie de obiectivele È™i strategiile specifice.
Acestea vă vor ajuta să creați un sistem prin care puteți măsura și raporta performanța proiectelor. De asemenea, vă pot direcționa către instrumentele și programele de analiză potrivite.
Acest lucru vă va ajuta să urmăriți creșterea afacerii și să faceți modificări acolo unde este necesar.
4. Sugerați idei inovatoare
Un alt lucru extraordinar despre lucrul cu un consultant de marketing digital este că aceștia au o perspectivă proaspătă și imparțială asupra strategiei dumneavoastră.
În calitate de experÈ›i în domeniul marketingului digital, aceÈ™tia sunt la curent cu ultimele tendinÈ›e. AÈ™adar, pot să vină cu idei de ultimă generaÈ›ie (creÈ™terea publicității programatice, introducerea căutării vizuale È™i trecerea către conÈ›inutul interactive), care să stimuleze creÈ™terea pentru afacerea dumneavoastră.
Dacă doriÈ›i să faceÈ›i ceva unic ca în exemplele de mai sus pentru a obÈ›ine un avantaj competitiv, atunci un consultant de marketing digital ar putea fi ceea ce aveÈ›i nevoie.
5. Conduceți creșterea pe mai multe canale
În prezent, este necesară o abordare omnicanală a marketingului digital. Unul dintre motive este că oamenii vin în contact cu marca dumneavoastră în mai multe puncte de contact înainte de a face o achiziÈ›ie. În plus, puteÈ›i ajunge la mai mulÈ›i oameni care preferă sau utilizează diferite canale.
Cei mai buni consultanÈ›i de marketing digital au experiență într-o gamă largă de platforme È™i activități de marketing, de la SEO până la marketing prin e-mail la social media. Prin urmare, vă pot ajuta să creaÈ›i campanii consistente care obÈ›in rezultate pe mai multe canale de marketing, cu accent deosebit pe canalele care au cel mai mult sens pentru publicul È›intă.
Cum să începeÈ›i cu consultanÈ›a de marketing digital
Dacă doriÈ›i să obÈ›ineÈ›i maximum din lucrul cu un consultant de marketing digital, există câteva lucruri pe care trebuie să le faceÈ›i pentru a vă pregăti:
1. Asteptari clare
Orice consultant de marketing digital care care se respect va face tot posibilul pentru a vă face fericiÈ›i. Dar acest lucru se poate întâmpla numai dacă stabiliÈ›i aÈ™teptări clare de la început.
După o consultare iniÈ›ială, discutaÈ›i ce vă aÈ™teptaÈ›i să realizaÈ›i È™i în ce număr de sesiuni, apoi consultantul poate face tot posibilul pentru ca acest lucru să se întâmple.
Pentru a vă oferi un exemplu, aÈ›i putea spune că până la sesiunea a È™asea speraÈ›i să fi crescut traficul blogului cu 25%.
Dacă aveți nevoie de el, un consultant vă poate ajuta să stabiliți așteptări realiste.
Alte aÈ™teptări pe care poate doriÈ›i să le împărtășiÈ›i:
- Ce sarcini doriți să acorde prioritate
- Metoda dvs. preferată de comunicare
- Cât de des doriÈ›i să primiÈ›i actualizări
2. Partajare acces
Există anumite active È™i conturi la care un consultant de marketing digital va avea nevoie de acces pentru a-È™i putea face treaba, acesta fiind È™i motivul pentru care este important să lucraÈ›i cu un consultant de încredere.
În primul rând, va dori să vizualizeze orice rapoarte È™i date existente. Va trebui să oferiÈ›i acces la Google Analytics, conturile de social media (pentru a vizualiza analiza socială) È™i alte conturi relevante.
În plus, va trebui să distribuiÈ›i documentaÈ›ia relevantă legată de afacerea dumneavoastră. De exemplu, aceasta ar putea fi cercetarea de piata a publicului existent, liniile de branding È™i altele asemenea.
BineînÈ›eles, ar trebui să divulgaÈ›i doar ceea ce vă simÈ›iÈ›i confortabil È™i ceea ce consideraÈ›i că este relevant. Scopul împărtășirii acestor lucruri este pur È™i simplu astfel încât consultantul să poată afla cât mai multe despre operaÈ›iunile dumneavoastră pentru a lua decizii în cunoÈ™tință de cauză, strategice.
Măsurarea ROI a serviciilor de consultanță în marketing digital
ROI se referă la profitul pe care îl obÈ›ineÈ›i în raport cu costul investiÈ›iei. Pentru a calcula rentabilitatea investiÈ›iei, puteÈ›i utiliza o formula.
Să prezentăm ce înseamnă fiecare dintre aceÈ™ti termeni:
Numărul de clienÈ›i potenÈ›iali - câÈ›i clienÈ›i potenÈ›iali a produs campania?
Rata clienÈ›ilor potenÈ›iali - câÈ›i dintre aceÈ™ti clienÈ›i potenÈ›iali au devenit clienÈ›i?
PreÈ›ul mediu de vânzare - care este preÈ›ul mediu al produsului?
Cost sau cheltuieli publicitare - care au fost costurile dumneavoastră? Aceasta include cheltuielile publicitare sau costul creării conținutului, precum și taxa pentru consultant de marketing digital.
Când calculaÈ›i rentabilitatea investiÈ›iei, reÈ›ineÈ›i că există variabile de luat în considerare. Să presupunem, de exemplu, că o campanie generează o mulÈ›ime de clienÈ›i potenÈ›iali, dar o echipă de vânzări ineficientă sau o strategie de creÈ™tere a clienÈ›ilor potenÈ›iali ar putea să nu transforme acei clienÈ›i potenÈ›iali în clienÈ›i. Aceasta va avea, desigur, un impact asupra rentabilității investiÈ›iei. Pot exista chiar È™i alte variabile mai largi, cum ar fi starea economiei.
În plus, ceea ce câÈ™tigi din campaniile de marketing digital depinde de obiectivele dumneavoastră.
Uneori, ar trebui să măsuraÈ›i rentabilitatea investiÈ›iei serviciilor de consultanță în marketing digital în funcÈ›ie de indicatorii cheie de performanță. Te-au ajutat să ai succes în generarea gradului de conÈ™tientizare a mărcii, creÈ™terea clasamentului, îmbunătățirea ratelor de click ale e-mailurilor etc.?
Una peste alta, reÈ›ineÈ›i că rentabilitatea investiÈ›iei nu înseamnă neapărat sume în euro. PuteÈ›i obÈ›ine câÈ™tiguri uriaÈ™e în alte domenii ale afacerii dumneavoastră, care vor duce la vânzări ulterior, vă vor ajuta să păstraÈ›i clienÈ›ii, să câÈ™tigaÈ›i autoritate pentru marca dvs. È™i aÈ™a mai departe.
Concluzie
Există multe motive pentru care aÈ›i putea dori să angajaÈ›i un consultant de marketing digital. De exemplu, dacă vă luptaÈ›i pentru a È›ine pasul cu progresele în marketingul digital. Sau pur È™i simplu nu pare să depășeÈ™ti concurenÈ›ii.
Un expert în marketing digital vă poate ajuta să veniÈ›i cu strategii de marketing È™i vânzări care stimulează creÈ™terea. Vor aduce idei noi È™i vă vor ajuta să dominaÈ›i mai multe canale. Atâta timp cât găseÈ™ti unul bun.
Când vine vorba de alegerea unui consultant cu care să lucraÈ›i, găsiÈ›i pe cineva care să se potrivească în mod special dumneavoastră, adică să obÈ›ină ceea ce încercaÈ›i să faceÈ›i È™i să aibă experienÈ›a È™i expertiza relevante pentru a vă satisface nevoile.
RAUL BUDUREAN
Brand Strategist & Fondator Icetech Arad
www.icetech.ro