Pentru prima dată în România, trotinetele electrice vor fi reglementate printr-o lege care vizează modificarea Codului rutier.
Modificarea este prevăzută într-un proiect de lege care a fost înregistrat recent la Senat pentru dezbatere, dar care se va aplica după ce va trece de procesul legislativ. Astfel, prin aceste modificări, conducătorii trotinetelor electrice vor putea circula legal pe drumurile publice.
Recent, a fost înregistrat pentru dezbatere la Senat un proiect de lege care va reglementa circulația pe drumurile publice a trotinetelor electrice. Pentru ca prevederile să se aplice, proiectul trebuie adoptat de Parlament, promulgat de președintele țării și publicat în Monitorul Oficial.
Concret, este vorba despre Proiectul de lege pentru modificarea și completarea OUG nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, prin care se va reglementa și circulația cu trotinetele electrice. În principiu, cei care utilizează o astfel de modalitate de transport vor trebui să urmeze aceleași reguli ca bicicliștii. Această reglementare s-a anunțat încă din luna iunie, printr-o declarație de presă trimisă Camerei Deputaților chiar de unul dintre inițiatorii proiectului legislativ.
În primul rând, prin proiectul de lege va fi propusă o definiție a trotinetei electrice, respectiv „vehicul cu două sau trei roți, a cărui viteză maximă prin construcție nu depășește 40 km/h și care este echipat cu un motor electric a cărui putere nominală continuă maximă nu depășește 2 kW”. În prezent, trotinetele electrice (cele care depășesc, din fabricație, 25 km/h) intră în categoria mopedelor, pentru care este nevoie de un carnet de conducere categoria AM. Prin această reglementare, trotinetele electrice vor fi o categorie de sine stătătoare, iar pentru utilizarea lor nu va fi nevoie de carnet de conducere.
Propunerea legislativă prevede că, pentru a putea conduce o trotinetă electrică, la fel ca în cazul bicicletelor, conducătorul trebuie să aibă vârsta de cel puțin 14 ani. O reglementare introdusă expres prin această propunere legislativă va fi obligația minorilor sub 18 ani de a purta cască de protecție. Această obligație se va aplica atât în cazul trotinetelor electrice, cât și în cazul bicicletelor.
De asemenea, trotinetele electrice vor trebui echipate cu mijloace de iluminare și dispozitive reflectorizant-fluorescente. În caz contrar, circulația acestora pe timpul nopții va fi interzisă.
Asemenea, bicicletelor, nici trotinetele electrice nu vor trebui înmatriculate pentru a se putea circula cu ele pe drumurile publice. Însă obligația celor care le utilizează va fi de a circula exclusiv pe pistele de biciclete, în cazul în care drumul respectiv este prevăzut cu așa ceva.
Cei care nu vor respecta normele de circulație a trotinetelor electrice stabilite prin acest proiect de lege vor fi sancționați cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancțiuni, respectiv între șase și opt puncte de amendă (un punct de amendă este 208 lei, ceea ce înseamnă că amenzile ar putea ajunge chiar și la 1,664 de lei), informează avocatnet.ro
Pentru prima dată în România, trotinetele electrice vor fi reglementate printr-o lege care vizează modificarea Codului rutier.
Modificarea este prevăzută într-un proiect de lege care a fost înregistrat recent la Senat pentru dezbatere, dar care se va aplica după ce va trece de procesul legislativ. Astfel, prin aceste modificări, conducătorii trotinetelor electrice vor putea circula legal pe drumurile publice.
Recent, a fost înregistrat pentru dezbatere la Senat un proiect de lege care va reglementa circulația pe drumurile publice a trotinetelor electrice. Pentru ca prevederile să se aplice, proiectul trebuie adoptat de Parlament, promulgat de președintele țării și publicat în Monitorul Oficial.
Concret, este vorba despre Proiectul de lege pentru modificarea și completarea OUG nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, prin care se va reglementa și circulația cu trotinetele electrice. În principiu, cei care utilizează o astfel de modalitate de transport vor trebui să urmeze aceleași reguli ca bicicliștii. Această reglementare s-a anunțat încă din luna iunie, printr-o declarație de presă trimisă Camerei Deputaților chiar de unul dintre inițiatorii proiectului legislativ.
În primul rând, prin proiectul de lege va fi propusă o definiție a trotinetei electrice, respectiv „vehicul cu două sau trei roți, a cărui viteză maximă prin construcție nu depășește 40 km/h și care este echipat cu un motor electric a cărui putere nominală continuă maximă nu depășește 2 kW”. În prezent, trotinetele electrice (cele care depășesc, din fabricație, 25 km/h) intră în categoria mopedelor, pentru care este nevoie de un carnet de conducere categoria AM. Prin această reglementare, trotinetele electrice vor fi o categorie de sine stătătoare, iar pentru utilizarea lor nu va fi nevoie de carnet de conducere.
Propunerea legislativă prevede că, pentru a putea conduce o trotinetă electrică, la fel ca în cazul bicicletelor, conducătorul trebuie să aibă vârsta de cel puțin 14 ani. O reglementare introdusă expres prin această propunere legislativă va fi obligația minorilor sub 18 ani de a purta cască de protecție. Această obligație se va aplica atât în cazul trotinetelor electrice, cât și în cazul bicicletelor.
De asemenea, trotinetele electrice vor trebui echipate cu mijloace de iluminare și dispozitive reflectorizant-fluorescente. În caz contrar, circulația acestora pe timpul nopții va fi interzisă.
Asemenea, bicicletelor, nici trotinetele electrice nu vor trebui înmatriculate pentru a se putea circula cu ele pe drumurile publice. Însă obligația celor care le utilizează va fi de a circula exclusiv pe pistele de biciclete, în cazul în care drumul respectiv este prevăzut cu așa ceva.
Cei care nu vor respecta normele de circulație a trotinetelor electrice stabilite prin acest proiect de lege vor fi sancționați cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancțiuni, respectiv între șase și opt puncte de amendă (un punct de amendă este 208 lei, ceea ce înseamnă că amenzile ar putea ajunge chiar și la 1,664 de lei), informează avocatnet.ro