Aeroportul Arad a găzduit atât la venirea în ţară (pe data de 30 mai) cât şi la plecarea spre casa (pe 4 iunie), un grup de 28 de aeronave ultrausoare (tip ULM) pilotate de practicanţi ai turismului aerian din Franţa (turism foarte dezvoltat în această ţară), membri ai Asociaţiei Air du Temps. Grupul, care nu este la prima experienţă de acest gen, a facut un tur aerian al României poposind la Şiria (jud. Arad), Deva, Caransebes, Bistrita, Frătăuţi (jud. Suceava), unde s-au simţit extrem de bine.
Au fost atât de impresionaţi de primirea făcută de gazde, încât sunt hotărâţi să revină de fiecare dată când au ocazia. În ciuda distanţei mari parcurse de micile aeronave (de una sau două locuri), a impedimentelor de natură meteo sau de survol, întâlnite la trecerea prin Germania, Austria si mai ales Ungaria (unde au fost confundaţi ca fiind aeronave infractoare şi s-au ridicat două aparate de vânătoare Grippen pentru interceptarea lor), aceşti pasionaţi de zbor trecuţi de prima tinereţe, cu vârste între 60 şi 70 de ani, nu s-au descurajat şi au reuşit să ajungă în fiecare loc în care şi-au propus, fiind aşteptaţi de prieteni şi camarazi de zbor.
Aparatele de zbor cu care au venit, sunt aparate moderne, performante, cunoscute ca aparate tip Ultra Light, Girocoptere si Motodeltaplane.
Foto& Text: Eugen BORA
Aeroportul Arad a găzduit atât la venirea în ţară (pe data de 30 mai) cât şi la plecarea spre casa (pe 4 iunie), un grup de 28 de aeronave ultrausoare (tip ULM) pilotate de practicanţi ai turismului aerian din Franţa (turism foarte dezvoltat în această ţară), membri ai Asociaţiei Air du Temps. Grupul, care nu este la prima experienţă de acest gen, a facut un tur aerian al României poposind la Şiria (jud. Arad), Deva, Caransebes, Bistrita, Frătăuţi (jud. Suceava), unde s-au simţit extrem de bine.
Au fost atât de impresionaţi de primirea făcută de gazde, încât sunt hotărâţi să revină de fiecare dată când au ocazia. În ciuda distanţei mari parcurse de micile aeronave (de una sau două locuri), a impedimentelor de natură meteo sau de survol, întâlnite la trecerea prin Germania, Austria si mai ales Ungaria (unde au fost confundaţi ca fiind aeronave infractoare şi s-au ridicat două aparate de vânătoare Grippen pentru interceptarea lor), aceşti pasionaţi de zbor trecuţi de prima tinereţe, cu vârste între 60 şi 70 de ani, nu s-au descurajat şi au reuşit să ajungă în fiecare loc în care şi-au propus, fiind aşteptaţi de prieteni şi camarazi de zbor.
Aparatele de zbor cu care au venit, sunt aparate moderne, performante, cunoscute ca aparate tip Ultra Light, Girocoptere si Motodeltaplane.
Foto& Text: Eugen BORA