Guvernul a implementat un proiect-pilot prin care speră să convingă transportatorii că transportul automarfarelor cu trenul este o alternativă viabilă pentru orele pierdute în trafic, pe ÅŸosele. Primul astfel de transport de tip Ro-La , a fost făcut sâmbătă, în data de 10 februarie, atunci când opt autocamioane au fost urcate pe o platformă feroviară, de pe terminalul de la Curtici, cu destinaÅ£ia Craiova.
„Sâmbătă, 10 februarie 2018, Ministerul Transporturilor împreună cu CFR Marfă, CFR SA È™i CFR Călători, au pus in circulaÈ›ie un tren-probă de tip Ro-La pe relaÈ›ia Terminal Curtici – Simeria – PetroÈ™ani – Craiova. Trenul încărcat cu 8 camioane a parcurs întreaga distanță în mai puÈ›in de 12 ore È™i a reprezentat un prim pas pentru implementarea acestui proiect, cu beneficii importante atât pentru transportatorii rutieri, cât È™i pentru mediu” se arată într-un comunicat transmis de Ministerul Transporturilor.
Prin acest proiect, Ministerul Transporturilor încearcă să resusciteze colosul CFR Marfă care are mari probleme financiare ÅŸi totodată, să reducă numărul accidentelor rutiere dar ÅŸi poluarea. Pe lângă eliminarea riscului de a încasa amenzi, economie la carburant ÅŸi odihna ÅŸoferului, transportul cu trenul testat de către autorităţile Române are un mare neajuns: timpul pierdut.
Ce nu a luat în calcul Guvernul, este faptul că transportatorii sunt mereu presaÅ£i de timp iar distanÅ£a rutieră de 398,7 km dintre Curtici ÅŸi Craiova, care în mod normal se parcurge în aproximativ 5 ore, a durat aproximativ 12 ore cu trenul, adică mai mult decât dublu faţă de durata normală, pe care un autovehicul o face pe drumurile publice.
Cursa de sâmbătă este prima de acest fel iar rezultatele transportului experimental nu sunt tocmai îmbucurătoare pentru Guvern: infrastructura feroviară învechită face ca timpul necesar unei călătorii să se dubleze, în loc să fie mai scurt. Dacă într-adevăr CFR Marfă îÅŸi propune să devină o alternativă pentru transportatori, se impun investiÅ£ii masive în căile ferate, astfel încât compania să devină competitivă ÅŸi deluat în seamă, investiÅ£ii pe care nici CFR Marfă, dar nici Guvernul nu ÅŸi le permit.
Astfel de practici, de transport cu trenul a camioanelor de mare tonaj, se întâlnesc în statele din vestul Europei, cu precădere în Austria ÅŸi Germania. Rămâne de văzut câÅ£i dintre transportatori vor opta pentru transportul feroviar în detrimentul ÅŸoselelor, pe teritoriul României, dar mai ales, cum vor încerca oficialii de la Ministerul Transporturilor să reducă timpul de călătorie.


Guvernul a implementat un proiect-pilot prin care speră să convingă transportatorii că transportul automarfarelor cu trenul este o alternativă viabilă pentru orele pierdute în trafic, pe ÅŸosele. Primul astfel de transport de tip Ro-La , a fost făcut sâmbătă, în data de 10 februarie, atunci când opt autocamioane au fost urcate pe o platformă feroviară, de pe terminalul de la Curtici, cu destinaÅ£ia Craiova.
„Sâmbătă, 10 februarie 2018, Ministerul Transporturilor împreună cu CFR Marfă, CFR SA È™i CFR Călători, au pus in circulaÈ›ie un tren-probă de tip Ro-La pe relaÈ›ia Terminal Curtici – Simeria – PetroÈ™ani – Craiova. Trenul încărcat cu 8 camioane a parcurs întreaga distanță în mai puÈ›in de 12 ore È™i a reprezentat un prim pas pentru implementarea acestui proiect, cu beneficii importante atât pentru transportatorii rutieri, cât È™i pentru mediu” se arată într-un comunicat transmis de Ministerul Transporturilor.
Prin acest proiect, Ministerul Transporturilor încearcă să resusciteze colosul CFR Marfă care are mari probleme financiare ÅŸi totodată, să reducă numărul accidentelor rutiere dar ÅŸi poluarea. Pe lângă eliminarea riscului de a încasa amenzi, economie la carburant ÅŸi odihna ÅŸoferului, transportul cu trenul testat de către autorităţile Române are un mare neajuns: timpul pierdut.
Ce nu a luat în calcul Guvernul, este faptul că transportatorii sunt mereu presaÅ£i de timp iar distanÅ£a rutieră de 398,7 km dintre Curtici ÅŸi Craiova, care în mod normal se parcurge în aproximativ 5 ore, a durat aproximativ 12 ore cu trenul, adică mai mult decât dublu faţă de durata normală, pe care un autovehicul o face pe drumurile publice.
Cursa de sâmbătă este prima de acest fel iar rezultatele transportului experimental nu sunt tocmai îmbucurătoare pentru Guvern: infrastructura feroviară învechită face ca timpul necesar unei călătorii să se dubleze, în loc să fie mai scurt. Dacă într-adevăr CFR Marfă îÅŸi propune să devină o alternativă pentru transportatori, se impun investiÅ£ii masive în căile ferate, astfel încât compania să devină competitivă ÅŸi deluat în seamă, investiÅ£ii pe care nici CFR Marfă, dar nici Guvernul nu ÅŸi le permit.
Astfel de practici, de transport cu trenul a camioanelor de mare tonaj, se întâlnesc în statele din vestul Europei, cu precădere în Austria ÅŸi Germania. Rămâne de văzut câÅ£i dintre transportatori vor opta pentru transportul feroviar în detrimentul ÅŸoselelor, pe teritoriul României, dar mai ales, cum vor încerca oficialii de la Ministerul Transporturilor să reducă timpul de călătorie.
