Acuze grave la adresa afaceristului Valer Blidar! Arădeanul ar dori să pună în circulaţie 15 trenuri cu probleme tehnice!
Acuze grave la adresa afaceristului Valer Blidar! Arădeanul ar dori să pună în circulaţie 15 trenuri cu probleme tehnice!

Acuze grave la adresa afaceristului Valer Blidar! Arădeanul ar dori să pună în circulaţie 15 trenuri cu probleme tehnice!

Marti, 21 Noiembrie, 2017 13:18 Redactia LOCALE / NATIONALE Comentarii  Recomanda pe Facebook  Recomanda pe Twitter
Redactia LOCALE / NATIONALE Comentarii  Recomanda pe Facebook Recomanda pe Twitter
Marti, 21 Noiembrie, 2017 13:18 Tiparire

Afaceristul arădean Valer Blidar este târât într-un scandal mediatic de proporţii naţionale după ce reprezentanţii ASCORO au declarat că acesta ar intenţiona să importe şi să pună în circulaţie în România mai multe garnituri de tren refuzate de către statul Danez din cauza unor probleme tehnice.

Operatorul feroviar Astra Transcarpatic, deținut de omul de afaceri arădean Valer Blidar, vrea să aducă în România 15 rame diesel IC2 cumpărate de la compania națională de transport feroviar de călători din Danemarca . 


Operatorul feroviar Astra Transcarpatic vrea să achiziționeze  cele 15 trenuri IC2 fabricate de o firmă din Italia în pofida faptului că acestea au fost clasificate ca fiind nesigure pentru circulație pe calea ferată, din Danemarca.  Reprezentanții Asociației Construim România (ASCORO) au făcut publice toate aceste date luni, după ce au obţinut mai multe informaţii legate de trenurile fabricate de italienii de la Ansaldo Breda.


ASCORO a aflat despre intenția operatorului feroviar Astra Transcarpatic de a omologa în România ramele feroviare ex-DSB IC2, pentru operarea cu călători.

 

”Ramele feroviare în cauză au fost produse de Ansaldo Breda, Italia în cadrul unui contract de 106 rame feroviare de 2 și 4 vagoane, denumite IC2, respectiv IC4 și au fost destinate transportului de călători operat de compania națională de transport feroviar de călători din Danemarca, DSB, contract semnat în anul 2000. Ramele au fost livrate abia din 2009, cu 6 ani întârziere față de termenul contractual și din păcate, calitatea proiectării și construcției acestor rame a fost atât de scăzută, încât ele au prezentat din start numeroase riscuri majore în operarea cu călători: risc de incendiu, risc de rupere de osie, risc de deraiare, risc de depășire a spațiului de frânare”, spune ASCORO. Situri de profil afirmă că durata mare scursă între momentul comenzii și cel al livrării este explicabilă prin cerința danezilor ca trenurile să fie particularizate potrivit solicitărilor lor.

Seria de rame feroviare (IC2 – cu două vagoane, IC4 – cu patru vagoane) ar fi fost analizată în detaliu de către PROSE, institut elvețian, în colaborare cu operatorul național elvețian SBB.


”Raportul Prose detaliază toate probleme tehnice ale acestor rame, cele mai multe fiind riscuri în exploatare, care nu pot fi detectate în mod normal în faza de omologare. Toate subsistemele principale (motor, boghiu, sistem de frânare) prezintă probleme majore, care conduc în exploatare de la ruperi de conducte de alimentare cu combustibil, la fisuri în osii și cutiile osii. Din aceste motive, după 8 ani de încercări de a găsi soluții tehnice pentru a le menține în operare si după câteva zeci de milioane de EUR investite în aceste încercări, DSB a ajuns la concluzia că ramele IC2 / IC4 nu sunt apte de circulație cu călători, așa că în 2016 a decis retragerea lor din circulație, urmată de casare. Ramele IC2 pe care dorește să le omologheze Astra Transcarpatic au fost complet retrase din circulație în vara lui 2016, la doar 4 ani de la livrare, majoritatea având zero kilometri în exploatare comercială. Mărturia clară a faptului că ramele erau inapte de circulație cu călători în condiții de siguranță o stă faptul că în afară de cele 15 rame IC2 achiziționate de Astra Transcarpatic, restul de 8 au fost deja dezmembrate de DSB în iunie 2017, alături de o bună parte dintre ramele IC4”, spune ASCORO. Ramele IC4 continuă să fie exploatate urmând să fie retrase în 2024, odată cu electrificarea integrală a liniilor ferate daneze.


”Considerăm că este imposibil ca Astra Transcarpatic împreună cu Astra Vagoane Arad să aibă posibilitatea tehnică și financiară de a reuși în doar câteva luni ceea ce operatorul național din Danemarca, DSB și producătorul ramelor, Ansaldo Breda, nu au reușit în 17 ani, respectiv să facă ramele IC2 sigure pentru operarea cu călători”, spune ASCORO. Asociația cere organismelor de autorizare de pe lângă Ministerul Transporturilor să nu autorizeze pe căile ferate din România aceste automotoare, ”în mod evident nesigure pentru circulația cu călători”.

Acuze grave la adresa afaceristului Valer Blidar! Arădeanul ar dori să pună în circulaţie 15 trenuri cu probleme tehnice!

Afaceristul arădean Valer Blidar este târât într-un scandal mediatic de proporţii naţionale după ce reprezentanţii ASCORO au declarat că acesta ar intenţiona să importe şi să pună în circulaţie în România mai multe garnituri de tren refuzate de către statul Danez din cauza unor probleme tehnice.

Operatorul feroviar Astra Transcarpatic, deținut de omul de afaceri arădean Valer Blidar, vrea să aducă în România 15 rame diesel IC2 cumpărate de la compania națională de transport feroviar de călători din Danemarca . 


Operatorul feroviar Astra Transcarpatic vrea să achiziționeze  cele 15 trenuri IC2 fabricate de o firmă din Italia în pofida faptului că acestea au fost clasificate ca fiind nesigure pentru circulație pe calea ferată, din Danemarca.  Reprezentanții Asociației Construim România (ASCORO) au făcut publice toate aceste date luni, după ce au obţinut mai multe informaţii legate de trenurile fabricate de italienii de la Ansaldo Breda.


ASCORO a aflat despre intenția operatorului feroviar Astra Transcarpatic de a omologa în România ramele feroviare ex-DSB IC2, pentru operarea cu călători.

 

”Ramele feroviare în cauză au fost produse de Ansaldo Breda, Italia în cadrul unui contract de 106 rame feroviare de 2 și 4 vagoane, denumite IC2, respectiv IC4 și au fost destinate transportului de călători operat de compania națională de transport feroviar de călători din Danemarca, DSB, contract semnat în anul 2000. Ramele au fost livrate abia din 2009, cu 6 ani întârziere față de termenul contractual și din păcate, calitatea proiectării și construcției acestor rame a fost atât de scăzută, încât ele au prezentat din start numeroase riscuri majore în operarea cu călători: risc de incendiu, risc de rupere de osie, risc de deraiare, risc de depășire a spațiului de frânare”, spune ASCORO. Situri de profil afirmă că durata mare scursă între momentul comenzii și cel al livrării este explicabilă prin cerința danezilor ca trenurile să fie particularizate potrivit solicitărilor lor.

Seria de rame feroviare (IC2 – cu două vagoane, IC4 – cu patru vagoane) ar fi fost analizată în detaliu de către PROSE, institut elvețian, în colaborare cu operatorul național elvețian SBB.


”Raportul Prose detaliază toate probleme tehnice ale acestor rame, cele mai multe fiind riscuri în exploatare, care nu pot fi detectate în mod normal în faza de omologare. Toate subsistemele principale (motor, boghiu, sistem de frânare) prezintă probleme majore, care conduc în exploatare de la ruperi de conducte de alimentare cu combustibil, la fisuri în osii și cutiile osii. Din aceste motive, după 8 ani de încercări de a găsi soluții tehnice pentru a le menține în operare si după câteva zeci de milioane de EUR investite în aceste încercări, DSB a ajuns la concluzia că ramele IC2 / IC4 nu sunt apte de circulație cu călători, așa că în 2016 a decis retragerea lor din circulație, urmată de casare. Ramele IC2 pe care dorește să le omologheze Astra Transcarpatic au fost complet retrase din circulație în vara lui 2016, la doar 4 ani de la livrare, majoritatea având zero kilometri în exploatare comercială. Mărturia clară a faptului că ramele erau inapte de circulație cu călători în condiții de siguranță o stă faptul că în afară de cele 15 rame IC2 achiziționate de Astra Transcarpatic, restul de 8 au fost deja dezmembrate de DSB în iunie 2017, alături de o bună parte dintre ramele IC4”, spune ASCORO. Ramele IC4 continuă să fie exploatate urmând să fie retrase în 2024, odată cu electrificarea integrală a liniilor ferate daneze.


”Considerăm că este imposibil ca Astra Transcarpatic împreună cu Astra Vagoane Arad să aibă posibilitatea tehnică și financiară de a reuși în doar câteva luni ceea ce operatorul național din Danemarca, DSB și producătorul ramelor, Ansaldo Breda, nu au reușit în 17 ani, respectiv să facă ramele IC2 sigure pentru operarea cu călători”, spune ASCORO. Asociația cere organismelor de autorizare de pe lângă Ministerul Transporturilor să nu autorizeze pe căile ferate din România aceste automotoare, ”în mod evident nesigure pentru circulația cu călători”.

Stiri asemanatoare

Mașină în flăcări în Micălaca

Vineri, 03 Ianuarie, 2025 18:49

Mașină în flăcări în Micălaca

Detașamentul Arad a intervenit astăzi (3 ianuarie), în cartierul Micălaca, zona 300 pentru stingerea unui incendiu ce se manifesta la un autoturism.   La sosirea echipajului de in ...

Un șofer de 18 ani a omorât doi oameni care mergeau pe lângă șosea

Sambata, 04 Ianuarie, 2025 08:20

Un șofer de 18 ani a omorât doi oameni care mergeau pe lângă șosea

Un tragic accident rutier care s-a soldat cu moartea a doi oameni s-a petrecut vineri seara în comuna doljeană Ostroveni, sat Lișteava.   La fața locului, pe DN 55, polițiști di ...

Ultimele zile ale lui 2024 la UVVG au fost dedicate Galei Premiilor Academice

Sambata, 04 Ianuarie, 2025 12:41

Ultimele zile ale lui 2024 la UVVG au fost dedicate Galei Premiilor Academice

Universitatea de Vest "Vasile Goldiș" din Arad a organizat seara trecută Gala Premiilor Academice UVVG, un eveniment dedicat recunoașterii meritelor și a efortului depus de membrii marii fami ...

Mașină în flăcări în Micălaca

Vineri, 03 Ianuarie, 2025 18:49

Mașină în flăcări în Micălaca

Detașamentul Arad a intervenit astăzi (3 ianuarie), în cartierul Micălaca, zona 300 pentru stingerea unui incendiu ce se manifesta la un autoturism.   La sosirea echipajului de in ...

Deși suntem în spațiul Schengen, MAI a început controalele aleatorii în zona de frontieră din a treia zi de liberă trecere

Sambata, 04 Ianuarie, 2025 16:54

Deși suntem în spațiul Schengen, MAI a început controalele aleatorii în zona de frontieră din a treia zi de liberă trecere

Miercuri dimineața, Ministerul Afacerilor Interne, prin structurile sale, respectiv Poliția Română, Poliția de Frontieră și Jandarmeria Română, a derulat controale în pro ...

Pericol de explozie pe calea ferată. Circulația feroviară întreruptă timp de aproape 6 ore

Sambata, 04 Ianuarie, 2025 08:47

Pericol de explozie pe calea ferată. Circulația feroviară întreruptă timp de aproape 6 ore

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA informează că, vineri, începând cu ora 15:38, traficul feroviar a fost întrerupt în zona HM Albești Târna ...

România închide anul 2024 cu peste 200 de kilometri noi de autostradă și drum expres

Joi, 02 Ianuarie, 2025 10:56

România închide anul 2024 cu peste 200 de kilometri noi de autostradă și drum expres

În total, România a închis anul 2024 cu aproape 201 de kilometri noi de autostradă și drum expres, dintre care, cei mai mulți – 102 km, pe Autostrada Moldovei A7. ...

Sărbătorim dragostea la Arad!

Luni, 12 Februarie, 2024 17:02

Sărbătorim dragostea la Arad!

Miercuri, 14 februarie invităm toate cuplurile de îndrăgostiți să se căsătorească pentru o zi pe Platoul Administrativ, într-un cadru festiv.  La kilometrul 0 al orașulu ...

Câte zile libere și minivacanțe vor avea românii în 2025! Calendarul complet

Vineri, 03 Ianuarie, 2025 16:09

Câte zile libere și minivacanțe vor avea românii în 2025! Calendarul complet

În 2025, angajații din România vor beneficia de 17 zile libere legale, dintre care 13 vor cădea în timpul săptămânii și 4 vor fi în weekend. Un aspect remarcabi ...

Încă o mașină a luat foc în Arad în urma unui scurtcircuit electric

Miercuri, 05 Iunie, 2024 15:48

Încă o mașină a luat foc în Arad în urma unui scurtcircuit electric

În această după-amiază (5 iunie), în jurul orei 15:00, pompierii militari arădeni au fost solicitați să intervină pentru localizarea și lichidarea unui incendiu izbucnit la un ...

Studenții au reducere pe tren din 1 ianuarie 2025 doar în anumite condiții. Anunțul făcut de CFR Călători

Vineri, 03 Ianuarie, 2025 09:26

Studenții au reducere pe tren din 1 ianuarie 2025 doar în anumite condiții. Anunțul făcut de CFR Călători

Prin art. XXIX alin. (1) al Ordonanței de Urgență nr. 156 din 30 decembrie 2024 publicată în Monitorul Oficial nr. 1334 din 31 decembrie 2024, în anul 2025, prin derogare de la pr ...

Nu parca în zonă, trece un mastodont – vezi traseul!

Miercuri, 16 Octombrie, 2024 11:15

Nu parca în zonă, trece un mastodont – vezi traseul!

În intervalul 17 octombrie (ora 16.00) - 18 octombrie (ora 8.00),  străzile Păstorului, Lipovei și Prutului vor fi tranzitate de câteva transporturi agabaritice constând ...

Accident cu două victime încarcerate între Dezna și Buhani

Miercuri, 16 Octombrie, 2024 10:56

Accident cu două victime încarcerate între Dezna și Buhani

Azi dimineață (16 octombrie), în jurul orei Ora 09.30 o mașină s-a răsturnat între Dezna și Buhani.   În urma accidentului au rezultat 2 victime incarcerate conști ...

Curătenia de toamnă – programul de colectare a biodeșeurilor voluminoase

Marti, 15 Octombrie, 2024 10:49

Curătenia de toamnă – programul de colectare a biodeșeurilor voluminoase

Începând cu această săptămână, în municipiul Arad se desfășoară programul de colectare gratuită a biodeșeurilor provenite din grădini și parcuri și a deșeuril ...



Acest site foloseşte cookies pentru a imbunatati experienta ta de navigare. Pentru mai multe detalii referitoare la cum folosim datele tale si la drepturile tale te invitam sa citesti: Politica de cookies sau/si Politica de Confidentialitate si apoi sa confirmi acordul tau.