Acuze grave la adresa afaceristului Valer Blidar! Arădeanul ar dori să pună în circulaţie 15 trenuri cu probleme tehnice!

Acuze grave la adresa afaceristului Valer Blidar! Arădeanul ar dori să pună în circulaţie 15 trenuri cu probleme tehnice!

Acuze grave la adresa afaceristului Valer Blidar! Arădeanul ar dori să pună în circulaţie 15 trenuri cu probleme tehnice!

Marti, 21 Noiembrie, 2017 13:18 Redactia LOCALE / NATIONALE Comentarii  Recomanda pe Facebook  Recomanda pe Twitter
Redactia LOCALE / NATIONALE Comentarii  Recomanda pe Facebook Recomanda pe Twitter
Marti, 21 Noiembrie, 2017 13:18 Tiparire

Afaceristul arădean Valer Blidar este târât într-un scandal mediatic de proporţii naţionale după ce reprezentanţii ASCORO au declarat că acesta ar intenţiona să importe şi să pună în circulaţie în România mai multe garnituri de tren refuzate de către statul Danez din cauza unor probleme tehnice.

Operatorul feroviar Astra Transcarpatic, deținut de omul de afaceri arădean Valer Blidar, vrea să aducă în România 15 rame diesel IC2 cumpărate de la compania națională de transport feroviar de călători din Danemarca . 


Operatorul feroviar Astra Transcarpatic vrea să achiziționeze  cele 15 trenuri IC2 fabricate de o firmă din Italia în pofida faptului că acestea au fost clasificate ca fiind nesigure pentru circulație pe calea ferată, din Danemarca.  Reprezentanții Asociației Construim România (ASCORO) au făcut publice toate aceste date luni, după ce au obţinut mai multe informaţii legate de trenurile fabricate de italienii de la Ansaldo Breda.


ASCORO a aflat despre intenția operatorului feroviar Astra Transcarpatic de a omologa în România ramele feroviare ex-DSB IC2, pentru operarea cu călători.

 

”Ramele feroviare în cauză au fost produse de Ansaldo Breda, Italia în cadrul unui contract de 106 rame feroviare de 2 și 4 vagoane, denumite IC2, respectiv IC4 și au fost destinate transportului de călători operat de compania națională de transport feroviar de călători din Danemarca, DSB, contract semnat în anul 2000. Ramele au fost livrate abia din 2009, cu 6 ani întârziere față de termenul contractual și din păcate, calitatea proiectării și construcției acestor rame a fost atât de scăzută, încât ele au prezentat din start numeroase riscuri majore în operarea cu călători: risc de incendiu, risc de rupere de osie, risc de deraiare, risc de depășire a spațiului de frânare”, spune ASCORO. Situri de profil afirmă că durata mare scursă între momentul comenzii și cel al livrării este explicabilă prin cerința danezilor ca trenurile să fie particularizate potrivit solicitărilor lor.

Seria de rame feroviare (IC2 – cu două vagoane, IC4 – cu patru vagoane) ar fi fost analizată în detaliu de către PROSE, institut elvețian, în colaborare cu operatorul național elvețian SBB.


”Raportul Prose detaliază toate probleme tehnice ale acestor rame, cele mai multe fiind riscuri în exploatare, care nu pot fi detectate în mod normal în faza de omologare. Toate subsistemele principale (motor, boghiu, sistem de frânare) prezintă probleme majore, care conduc în exploatare de la ruperi de conducte de alimentare cu combustibil, la fisuri în osii și cutiile osii. Din aceste motive, după 8 ani de încercări de a găsi soluții tehnice pentru a le menține în operare si după câteva zeci de milioane de EUR investite în aceste încercări, DSB a ajuns la concluzia că ramele IC2 / IC4 nu sunt apte de circulație cu călători, așa că în 2016 a decis retragerea lor din circulație, urmată de casare. Ramele IC2 pe care dorește să le omologheze Astra Transcarpatic au fost complet retrase din circulație în vara lui 2016, la doar 4 ani de la livrare, majoritatea având zero kilometri în exploatare comercială. Mărturia clară a faptului că ramele erau inapte de circulație cu călători în condiții de siguranță o stă faptul că în afară de cele 15 rame IC2 achiziționate de Astra Transcarpatic, restul de 8 au fost deja dezmembrate de DSB în iunie 2017, alături de o bună parte dintre ramele IC4”, spune ASCORO. Ramele IC4 continuă să fie exploatate urmând să fie retrase în 2024, odată cu electrificarea integrală a liniilor ferate daneze.


”Considerăm că este imposibil ca Astra Transcarpatic împreună cu Astra Vagoane Arad să aibă posibilitatea tehnică și financiară de a reuși în doar câteva luni ceea ce operatorul național din Danemarca, DSB și producătorul ramelor, Ansaldo Breda, nu au reușit în 17 ani, respectiv să facă ramele IC2 sigure pentru operarea cu călători”, spune ASCORO. Asociația cere organismelor de autorizare de pe lângă Ministerul Transporturilor să nu autorizeze pe căile ferate din România aceste automotoare, ”în mod evident nesigure pentru circulația cu călători”.

Acuze grave la adresa afaceristului Valer Blidar! Arădeanul ar dori să pună în circulaţie 15 trenuri cu probleme tehnice!

Afaceristul arădean Valer Blidar este târât într-un scandal mediatic de proporţii naţionale după ce reprezentanţii ASCORO au declarat că acesta ar intenţiona să importe şi să pună în circulaţie în România mai multe garnituri de tren refuzate de către statul Danez din cauza unor probleme tehnice.

Operatorul feroviar Astra Transcarpatic, deținut de omul de afaceri arădean Valer Blidar, vrea să aducă în România 15 rame diesel IC2 cumpărate de la compania națională de transport feroviar de călători din Danemarca . 


Operatorul feroviar Astra Transcarpatic vrea să achiziționeze  cele 15 trenuri IC2 fabricate de o firmă din Italia în pofida faptului că acestea au fost clasificate ca fiind nesigure pentru circulație pe calea ferată, din Danemarca.  Reprezentanții Asociației Construim România (ASCORO) au făcut publice toate aceste date luni, după ce au obţinut mai multe informaţii legate de trenurile fabricate de italienii de la Ansaldo Breda.


ASCORO a aflat despre intenția operatorului feroviar Astra Transcarpatic de a omologa în România ramele feroviare ex-DSB IC2, pentru operarea cu călători.

 

”Ramele feroviare în cauză au fost produse de Ansaldo Breda, Italia în cadrul unui contract de 106 rame feroviare de 2 și 4 vagoane, denumite IC2, respectiv IC4 și au fost destinate transportului de călători operat de compania națională de transport feroviar de călători din Danemarca, DSB, contract semnat în anul 2000. Ramele au fost livrate abia din 2009, cu 6 ani întârziere față de termenul contractual și din păcate, calitatea proiectării și construcției acestor rame a fost atât de scăzută, încât ele au prezentat din start numeroase riscuri majore în operarea cu călători: risc de incendiu, risc de rupere de osie, risc de deraiare, risc de depășire a spațiului de frânare”, spune ASCORO. Situri de profil afirmă că durata mare scursă între momentul comenzii și cel al livrării este explicabilă prin cerința danezilor ca trenurile să fie particularizate potrivit solicitărilor lor.

Seria de rame feroviare (IC2 – cu două vagoane, IC4 – cu patru vagoane) ar fi fost analizată în detaliu de către PROSE, institut elvețian, în colaborare cu operatorul național elvețian SBB.


”Raportul Prose detaliază toate probleme tehnice ale acestor rame, cele mai multe fiind riscuri în exploatare, care nu pot fi detectate în mod normal în faza de omologare. Toate subsistemele principale (motor, boghiu, sistem de frânare) prezintă probleme majore, care conduc în exploatare de la ruperi de conducte de alimentare cu combustibil, la fisuri în osii și cutiile osii. Din aceste motive, după 8 ani de încercări de a găsi soluții tehnice pentru a le menține în operare si după câteva zeci de milioane de EUR investite în aceste încercări, DSB a ajuns la concluzia că ramele IC2 / IC4 nu sunt apte de circulație cu călători, așa că în 2016 a decis retragerea lor din circulație, urmată de casare. Ramele IC2 pe care dorește să le omologheze Astra Transcarpatic au fost complet retrase din circulație în vara lui 2016, la doar 4 ani de la livrare, majoritatea având zero kilometri în exploatare comercială. Mărturia clară a faptului că ramele erau inapte de circulație cu călători în condiții de siguranță o stă faptul că în afară de cele 15 rame IC2 achiziționate de Astra Transcarpatic, restul de 8 au fost deja dezmembrate de DSB în iunie 2017, alături de o bună parte dintre ramele IC4”, spune ASCORO. Ramele IC4 continuă să fie exploatate urmând să fie retrase în 2024, odată cu electrificarea integrală a liniilor ferate daneze.


”Considerăm că este imposibil ca Astra Transcarpatic împreună cu Astra Vagoane Arad să aibă posibilitatea tehnică și financiară de a reuși în doar câteva luni ceea ce operatorul național din Danemarca, DSB și producătorul ramelor, Ansaldo Breda, nu au reușit în 17 ani, respectiv să facă ramele IC2 sigure pentru operarea cu călători”, spune ASCORO. Asociația cere organismelor de autorizare de pe lângă Ministerul Transporturilor să nu autorizeze pe căile ferate din România aceste automotoare, ”în mod evident nesigure pentru circulația cu călători”.

Stiri asemanatoare

Sergiu Bîlcea, mesaj pentru USR: „Guvernarea nu este o joacă”

Miercuri, 06 Octombrie, 2021 13:59

Sergiu Bîlcea, mesaj pentru USR: „Guvernarea nu este o joacă”

Deputații Glad Varga și Sergiu Bîlcea au prezentat în cadrul unei conferințe de presă punctul de vedere al PNL față de criza politică generată de USR, PSD și AUR. Sergiu B&ic ...

Cum va arăta esplanada din proximitatea Tribunalului după reamenajare

Marti, 05 Octombrie, 2021 17:16

Cum va arăta esplanada din proximitatea Tribunalului după reamenajare

Parcul Bujor Buda, Poarta cu Păuni, esplanada și fântâna Cap de leu din Parcul Mihai Eminescu sunt doar câteva dintre poveștile frumoase din Arad care au prins viață grați ...

293 de cazuri noi, alte 8 decese și peste 2700 de cazuri active este bilanțul alarmant în ultimele 24 de ore în Arad

Miercuri, 06 Octombrie, 2021 14:18

293 de cazuri noi, alte 8 decese și peste 2700 de cazuri active este bilanțul alarmant în ultimele 24 de ore în Arad

La nivel national s-au înregistrat 14.744 de cazuri noi de persoane infecate cu SARS – CoV – 2 (COVID – 19) în ultimele 24 de ore. În urma ...

Scăpăm de PET-urile care sufocă România? de la 1 octombrie 2022, ambalajele reutilizabile returnabile în orice magazin

Miercuri, 06 Octombrie, 2021 08:07

Scăpăm de PET-urile care sufocă România? de la 1 octombrie 2022, ambalajele reutilizabile returnabile în orice magazin

Luni, 4 octombrie, a fost aprobată hotărârea de guvern care reglementează sistemul de garanție-returnare (SGR) a deșeurilor de ambalaje, ce devine obligatoriu de la 1 octombrie 2022. A ...

Un bărbat se plimba cu o arbaletă pe Calea Aurel Vlaicu fără să-i pese de cineva. Nu știm dacă a vrut să tragă după vreo cioară sau altceva

Miercuri, 06 Octombrie, 2021 16:24

Un bărbat se plimba cu o arbaletă pe Calea Aurel Vlaicu fără să-i pese de cineva. Nu știm dacă a vrut să tragă după vreo cioară sau altceva

În seara zilei de 5 octombrie a.c., în urma unui apel la 112, polițiștii de ordine publică s-au deplasat pe Calea Aurel Vlaicu, unde a fost identificat un bărbat de 57 de ani, din ...

Gheorghe FALCĂ în plenul Parlamentului European: „Este imperativ necesar exploatarea gazului natural din Marea Neagră”

Miercuri, 06 Octombrie, 2021 13:53

Gheorghe FALCĂ în plenul Parlamentului European: „Este imperativ necesar exploatarea gazului natural din Marea Neagră”

Europarlamentarul PPE/PNL, Gheorghe FALCĂ a luat cuvânt în plenul Parlamentului European, miercuri, 6 octombrie, pentru a atrage atenția privind criza energiei și impactul asupra & ...

Primăria Arad a stabilit amplasamentele pentru desfăşurarea comerţului ambulant cu flori în zona cimitirelor de Ziua Morților, tuturor Sfinților, Luminăția

Miercuri, 06 Octombrie, 2021 18:13

Primăria Arad a stabilit  amplasamentele pentru desfăşurarea comerţului ambulant cu flori în zona cimitirelor de Ziua Morților, tuturor Sfinților, Luminăția

Primăria Municipiului Arad a stabilit  amplasamentele pentru desfăşurarea comerţului ambulant cu flori în zona cimitirelor, în perioada 30.10.2021 – 01.11. 2021. Aceste ...

13 milioane de români vor beneficia de compensarea prețului la curent și gaz

Miercuri, 06 Octombrie, 2021 14:54

13 milioane de români vor beneficia de compensarea prețului la curent și gaz

Guvernul PNL a aprobat în ședința de luni ordonanța de urgență privind stabilirea schemei de compensare pentru consumul de  energie electrică și gaze naturale pentru sezonul rec ...

Sute de operații de pe secțiile de chirurgie și ortopedie ale Spitalului Județean Arad, vor fi reprogramate peste o lună

Miercuri, 06 Octombrie, 2021 16:01

Sute de operații de pe secțiile de chirurgie și ortopedie ale Spitalului Județean Arad, vor fi reprogramate peste o lună

În medie, între 12 și 15 intervenții programate se efectuau zilnic – în această perioadă, de luni până vineri, pe secțiile de chirurgie și ortopedie ale Spita ...

Drumul expres Oradea-Arad, proiect de 1,38 miliarde de euro, intră în linie dreaptă

Miercuri, 06 Octombrie, 2021 09:32

Drumul expres Oradea-Arad, proiect de 1,38 miliarde de euro, intră în linie dreaptă

Consiliul Judeţean Bihor a anunţat că traseul drumului expres Oradea-Arad a fost stabilit, după ce au fost analizate de către comisia tehnico-economică din cadrul Companiei Naţionale de Ad ...

Citire apometre în săptămâna 27.09 - 01.10.2021

Duminica, 26 Septembrie, 2021 13:19

Citire apometre în săptămâna 27.09 - 01.10.2021

Compania de Apă Arad a anunțat programul citirii apometrelor în perioada 27 septembrie-01 octombrie 2021,astfel:   Luni 27.09.2021 Pășunii, Mioritei, Simfoniei, Calea Radnei, Pru ...

Accident cu victimă în Arad. Un tânăr motociclist a intrat într-o mașină pe strada Mărășești. Motociclistul rănit a ajuns la spital

Marti, 28 Septembrie, 2021 16:29

Accident cu victimă în Arad. Un tânăr motociclist a intrat într-o mașină pe strada Mărășești. Motociclistul rănit a ajuns la spital

Astăzi,28 septembrie, în jurul orei 15, a avut loc un accident rutier pe strada Mărășești, din municipiul Arad.   Din cercetări a reieșit că un arădean de 20 de ani, a condu ...

Guvernul Cîțu se confruntă cu două moțiuni de cenzură. Curtea Constituţională a admis sesizarea Guvernului pe tema moţiunii de cenzură, însă moţiunea îşi va continua traseul în Parlament. Și PSD a depus propria moțiune de cenzură

Marti, 28 Septembrie, 2021 15:55

Guvernul Cîțu se confruntă cu două moțiuni de cenzură. Curtea Constituţională a admis sesizarea Guvernului pe tema moţiunii de cenzură, însă moţiunea îşi va continua traseul în Parlament. Și PSD a depus propria moțiune de cenzură

Curtea Constitutională a admis marţi sesizarea premierului privind moţiunea de cenzură depusă de USR şi AUR şi a constatat existenţa unui conflict juridic de natură constituţională &ic ...

Campionii naționali de la ”Tiger Club Karate” premiați de vicepreședintele CJ Arad, Răzvan Cadar

Vineri, 06 August, 2021 20:37

Campionii naționali de la ”Tiger Club Karate” premiați de vicepreședintele CJ Arad, Răzvan Cadar

Campionii naționali ai Clubului Sportiv „Tiger Club Karate” Arad au fost premiați astăzi, la Consiliul Județean Arad, de vicepreședintele Răzvan Cadar. Cu un palmares de 35 de m ...

PNL a primit amenda maximă de 10.000 de lei după congres, pentru nerespectarea măsurilor anti-covid-19

Marti, 28 Septembrie, 2021 14:44

PNL a primit amenda maximă de 10.000 de lei după congres, pentru nerespectarea măsurilor anti-covid-19

PNL a fost amendat de Poliție după congresul de la sfîrșitul săptămânii trecute. Agenții i-au sancționat pe organizatori pentru că nu au respectat măsurile sanitare.&nbs ...

La Domeniul Regal de la Săvârșin a avut loc ”Gala recunoștinței Medicale”. La eveniment a fost invitat și Valeriu Gheorghiță

Vineri, 03 Septembrie, 2021 10:00

La Domeniul Regal de la Săvârșin a avut loc ”Gala recunoștinței Medicale”. La eveniment a fost invitat și Valeriu Gheorghiță

Joi, 2 septembrie, a avut loc evenimentul “Gala Recunoștinței Medicale”, la Domeniul Regal de la Săvârșin.   Acesta a fost dedicat tuturor celor care s-au aflat &icir ...



{**}

Acest site foloseşte cookies pentru a imbunatati experienta ta de navigare. Pentru mai multe detalii referitoare la cum folosim datele tale si la drepturile tale te invitam sa citesti: Politica de cookies sau/si Politica de Confidentialitate si apoi sa confirmi acordul tau.