Acuze grave la adresa afaceristului Valer Blidar! Arădeanul ar dori să pună în circulaţie 15 trenuri cu probleme tehnice!
Acuze grave la adresa afaceristului Valer Blidar! Arădeanul ar dori să pună în circulaţie 15 trenuri cu probleme tehnice!

Acuze grave la adresa afaceristului Valer Blidar! Arădeanul ar dori să pună în circulaţie 15 trenuri cu probleme tehnice!

Marti, 21 Noiembrie, 2017 13:18 Redactia LOCALE / NATIONALE Comentarii 4223 vizualizari  Recomanda pe Facebook  Recomanda pe Twitter
Redactia LOCALE / NATIONALE Comentarii  Recomanda pe Facebook Recomanda pe Twitter
Marti, 21 Noiembrie, 2017 13:18 4223 vizualizari Tiparire

Afaceristul arădean Valer Blidar este târât într-un scandal mediatic de proporţii naţionale după ce reprezentanţii ASCORO au declarat că acesta ar intenţiona să importe şi să pună în circulaţie în România mai multe garnituri de tren refuzate de către statul Danez din cauza unor probleme tehnice.

Operatorul feroviar Astra Transcarpatic, deținut de omul de afaceri arădean Valer Blidar, vrea să aducă în România 15 rame diesel IC2 cumpărate de la compania națională de transport feroviar de călători din Danemarca . 


Operatorul feroviar Astra Transcarpatic vrea să achiziționeze  cele 15 trenuri IC2 fabricate de o firmă din Italia în pofida faptului că acestea au fost clasificate ca fiind nesigure pentru circulație pe calea ferată, din Danemarca.  Reprezentanții Asociației Construim România (ASCORO) au făcut publice toate aceste date luni, după ce au obţinut mai multe informaţii legate de trenurile fabricate de italienii de la Ansaldo Breda.


ASCORO a aflat despre intenția operatorului feroviar Astra Transcarpatic de a omologa în România ramele feroviare ex-DSB IC2, pentru operarea cu călători.

 

”Ramele feroviare în cauză au fost produse de Ansaldo Breda, Italia în cadrul unui contract de 106 rame feroviare de 2 și 4 vagoane, denumite IC2, respectiv IC4 și au fost destinate transportului de călători operat de compania națională de transport feroviar de călători din Danemarca, DSB, contract semnat în anul 2000. Ramele au fost livrate abia din 2009, cu 6 ani întârziere față de termenul contractual și din păcate, calitatea proiectării și construcției acestor rame a fost atât de scăzută, încât ele au prezentat din start numeroase riscuri majore în operarea cu călători: risc de incendiu, risc de rupere de osie, risc de deraiare, risc de depășire a spațiului de frânare”, spune ASCORO. Situri de profil afirmă că durata mare scursă între momentul comenzii și cel al livrării este explicabilă prin cerința danezilor ca trenurile să fie particularizate potrivit solicitărilor lor.

Seria de rame feroviare (IC2 – cu două vagoane, IC4 – cu patru vagoane) ar fi fost analizată în detaliu de către PROSE, institut elvețian, în colaborare cu operatorul național elvețian SBB.


”Raportul Prose detaliază toate probleme tehnice ale acestor rame, cele mai multe fiind riscuri în exploatare, care nu pot fi detectate în mod normal în faza de omologare. Toate subsistemele principale (motor, boghiu, sistem de frânare) prezintă probleme majore, care conduc în exploatare de la ruperi de conducte de alimentare cu combustibil, la fisuri în osii și cutiile osii. Din aceste motive, după 8 ani de încercări de a găsi soluții tehnice pentru a le menține în operare si după câteva zeci de milioane de EUR investite în aceste încercări, DSB a ajuns la concluzia că ramele IC2 / IC4 nu sunt apte de circulație cu călători, așa că în 2016 a decis retragerea lor din circulație, urmată de casare. Ramele IC2 pe care dorește să le omologheze Astra Transcarpatic au fost complet retrase din circulație în vara lui 2016, la doar 4 ani de la livrare, majoritatea având zero kilometri în exploatare comercială. Mărturia clară a faptului că ramele erau inapte de circulație cu călători în condiții de siguranță o stă faptul că în afară de cele 15 rame IC2 achiziționate de Astra Transcarpatic, restul de 8 au fost deja dezmembrate de DSB în iunie 2017, alături de o bună parte dintre ramele IC4”, spune ASCORO. Ramele IC4 continuă să fie exploatate urmând să fie retrase în 2024, odată cu electrificarea integrală a liniilor ferate daneze.


”Considerăm că este imposibil ca Astra Transcarpatic împreună cu Astra Vagoane Arad să aibă posibilitatea tehnică și financiară de a reuși în doar câteva luni ceea ce operatorul național din Danemarca, DSB și producătorul ramelor, Ansaldo Breda, nu au reușit în 17 ani, respectiv să facă ramele IC2 sigure pentru operarea cu călători”, spune ASCORO. Asociația cere organismelor de autorizare de pe lângă Ministerul Transporturilor să nu autorizeze pe căile ferate din România aceste automotoare, ”în mod evident nesigure pentru circulația cu călători”.

Acuze grave la adresa afaceristului Valer Blidar! Arădeanul ar dori să pună în circulaţie 15 trenuri cu probleme tehnice!

Afaceristul arădean Valer Blidar este târât într-un scandal mediatic de proporţii naţionale după ce reprezentanţii ASCORO au declarat că acesta ar intenţiona să importe şi să pună în circulaţie în România mai multe garnituri de tren refuzate de către statul Danez din cauza unor probleme tehnice.

Operatorul feroviar Astra Transcarpatic, deținut de omul de afaceri arădean Valer Blidar, vrea să aducă în România 15 rame diesel IC2 cumpărate de la compania națională de transport feroviar de călători din Danemarca . 


Operatorul feroviar Astra Transcarpatic vrea să achiziționeze  cele 15 trenuri IC2 fabricate de o firmă din Italia în pofida faptului că acestea au fost clasificate ca fiind nesigure pentru circulație pe calea ferată, din Danemarca.  Reprezentanții Asociației Construim România (ASCORO) au făcut publice toate aceste date luni, după ce au obţinut mai multe informaţii legate de trenurile fabricate de italienii de la Ansaldo Breda.


ASCORO a aflat despre intenția operatorului feroviar Astra Transcarpatic de a omologa în România ramele feroviare ex-DSB IC2, pentru operarea cu călători.

 

”Ramele feroviare în cauză au fost produse de Ansaldo Breda, Italia în cadrul unui contract de 106 rame feroviare de 2 și 4 vagoane, denumite IC2, respectiv IC4 și au fost destinate transportului de călători operat de compania națională de transport feroviar de călători din Danemarca, DSB, contract semnat în anul 2000. Ramele au fost livrate abia din 2009, cu 6 ani întârziere față de termenul contractual și din păcate, calitatea proiectării și construcției acestor rame a fost atât de scăzută, încât ele au prezentat din start numeroase riscuri majore în operarea cu călători: risc de incendiu, risc de rupere de osie, risc de deraiare, risc de depășire a spațiului de frânare”, spune ASCORO. Situri de profil afirmă că durata mare scursă între momentul comenzii și cel al livrării este explicabilă prin cerința danezilor ca trenurile să fie particularizate potrivit solicitărilor lor.

Seria de rame feroviare (IC2 – cu două vagoane, IC4 – cu patru vagoane) ar fi fost analizată în detaliu de către PROSE, institut elvețian, în colaborare cu operatorul național elvețian SBB.


”Raportul Prose detaliază toate probleme tehnice ale acestor rame, cele mai multe fiind riscuri în exploatare, care nu pot fi detectate în mod normal în faza de omologare. Toate subsistemele principale (motor, boghiu, sistem de frânare) prezintă probleme majore, care conduc în exploatare de la ruperi de conducte de alimentare cu combustibil, la fisuri în osii și cutiile osii. Din aceste motive, după 8 ani de încercări de a găsi soluții tehnice pentru a le menține în operare si după câteva zeci de milioane de EUR investite în aceste încercări, DSB a ajuns la concluzia că ramele IC2 / IC4 nu sunt apte de circulație cu călători, așa că în 2016 a decis retragerea lor din circulație, urmată de casare. Ramele IC2 pe care dorește să le omologheze Astra Transcarpatic au fost complet retrase din circulație în vara lui 2016, la doar 4 ani de la livrare, majoritatea având zero kilometri în exploatare comercială. Mărturia clară a faptului că ramele erau inapte de circulație cu călători în condiții de siguranță o stă faptul că în afară de cele 15 rame IC2 achiziționate de Astra Transcarpatic, restul de 8 au fost deja dezmembrate de DSB în iunie 2017, alături de o bună parte dintre ramele IC4”, spune ASCORO. Ramele IC4 continuă să fie exploatate urmând să fie retrase în 2024, odată cu electrificarea integrală a liniilor ferate daneze.


”Considerăm că este imposibil ca Astra Transcarpatic împreună cu Astra Vagoane Arad să aibă posibilitatea tehnică și financiară de a reuși în doar câteva luni ceea ce operatorul național din Danemarca, DSB și producătorul ramelor, Ansaldo Breda, nu au reușit în 17 ani, respectiv să facă ramele IC2 sigure pentru operarea cu călători”, spune ASCORO. Asociația cere organismelor de autorizare de pe lângă Ministerul Transporturilor să nu autorizeze pe căile ferate din România aceste automotoare, ”în mod evident nesigure pentru circulația cu călători”.

Stiri asemanatoare

Cursuri de calificare pentru meseria de “INFRACTOR”

Vineri, 06 Iulie, 2018 10:41

Cursuri de calificare pentru meseria de “INFRACTOR”

În urma modificărilor aduse Codului Penal, se zvoneşte deja că sunt iniţiative care ar dori îmbogăţirea Codului Caen al meseriilor din România cu cea de „infractor&r ...

Un bebeluș de numai 3 luni a murit într-un tragic accident de circulație

Luni, 09 Iulie, 2018 15:58

Un bebeluș de numai 3 luni a murit într-un tragic accident de circulație

În acest weekend, un grav accident de circulație s-a transformat într-o adevărată tragedie. Accidentul rutier a avut loc pe Drumul Național 68, pe raza localității Băuțar din ...

Alertă! Cod portocaliu de inundații în Arad şi alte 22 de judeţe!

Duminica, 08 Iulie, 2018 19:30

Alertă! Cod portocaliu de inundații în Arad şi alte 22 de judeţe!

ANM a transmis o avertizare de cod portocaliu de inundaţii în 23 de judeţe, pentru intervalul: 08 Iulie ora 16:00 - 11 Iulie ora 00:00. Judeţe: Alba, Arad, Argeș, Brașov, Buzău, Cara ...

Doi copaci puşi la pământ şi un acoperit luat de vânt este bilanţul unei mici furtuni de vară de duminică după amiaza

Duminica, 08 Iulie, 2018 16:37

Doi copaci puşi la pământ şi un acoperit luat de vânt este bilanţul unei mici furtuni de vară de duminică după amiaza

O furtună de vară, scurtă dar intensă s-a abătut peste municipiul Arad duminică după amiaza, şi a reuşit să facă câteva pagube.   Doi copaci au fost puşi la pământ ...

Sergiu Bîlcea:„Parlamentarii PSD au dat liber la furat prin dezincriminarea abuzului în serviciu!”

Joi, 05 Iulie, 2018 13:56

Sergiu Bîlcea:„Parlamentarii PSD au dat liber la furat prin dezincriminarea abuzului în serviciu!”

PSD continuă eforturile disperate de a controla justiţia şi de a modifica legislaţia penală, în aşa fel încât Liviu Dragnea să scape de condamnare. „PSD urmăreş ...

Destinaţii de călătorie, astăzi câteva impresii din Dubai

Duminica, 08 Iulie, 2018 11:48

Destinaţii de călătorie, astăzi câteva impresii din Dubai

De la un simplu sat de pescari în urmă cu câteva zeci de ani, Dubai a ajuns unul din cele mai moderne şi impresionante oraşe ale lumii. Este una dintre cele mai râvnite desti ...

Rezultatele tragerii Loto 6 din 49 din 8 iulie 2018

Duminica, 08 Iulie, 2018 19:09

Rezultatele tragerii Loto 6 din 49 din 8 iulie 2018

Rezultatele tragerii Loto 6 din 49 din 8 iulie 2018. Loteria Română a organizat noi trageri LOTO duminică, 8 iulie, fiind extrase numerele câştigătoare la Loto 6/49, Noroc, Loto 5 ...

Proiectul „100 de femei liberale, 100 de ani de la Marea Unire” a adus alte 10 doamne în PNL!

Miercuri, 04 Iulie, 2018 14:47

Proiectul „100 de femei liberale, 100 de ani de la Marea Unire” a adus alte 
10 doamne în PNL!

Campania prin care doamnele şi domnişoarele sunt invitate să se implice în viaţa comunităţii continuă cu succes la PNL. Geanina Pistru, prim-vicepreşedintele Organizaţiei Femeilor ...

Tu ştii cum să alegi butonii personalizaţi potriviţi?

Vineri, 06 Iulie, 2018 07:47

Tu ştii cum să alegi butonii personalizaţi potriviţi?

Barbatii nu au o cutie de bijuterii la fel de bogata precum a femeilor, insa un lucru este cert: multi stiu ca ceasul si butonii nu ar trebui sa le lipseasca. Iar un barbat stilat va aprecia into ...

GRAV accident rutier la Pleșcuța. Elicopterul SMURD s-a deplasat la fața locului

Luni, 09 Iulie, 2018 16:35

GRAV accident rutier la Pleșcuța. Elicopterul SMURD s-a deplasat la fața locului

Un grav accident de circulație a avut loc în urmă cu puțin timp pe DN79 A, între Pleșcuța și Vârfurile, în județul Arad. Din primele informații, la fața locu ...

Accident violent pe strada Şaguna, una din maşini a spart zidul unei case!

Sambata, 07 Iulie, 2018 15:39

Accident violent pe strada Şaguna, una din maşini a spart zidul unei case!

Arad: Sâmbătă în jurul orei 14:50, a avut loc un accident violent la intersecţia străzilor Andrei Şaguna cu Liviu Rebreanu.   În accident au fost implicate două aut ...

Vaca care a ieşit la plimbare prin oraş ziua în amiaza mare

Vineri, 06 Iulie, 2018 09:06

Vaca care a ieşit la plimbare prin oraş ziua în amiaza mare

Proprietarul vacii care a fost văzută joi, 5 iulie 2017, umblând pe străzile din centrul municipiului Arad a fost identificat. P.I. le-a declarat oamenilor legii că animalul nu s-a mai ...