Acuze grave la adresa afaceristului Valer Blidar! Arădeanul ar dori să pună în circulaţie 15 trenuri cu probleme tehnice!

Acuze grave la adresa afaceristului Valer Blidar! Arădeanul ar dori să pună în circulaţie 15 trenuri cu probleme tehnice!

Acuze grave la adresa afaceristului Valer Blidar! Arădeanul ar dori să pună în circulaţie 15 trenuri cu probleme tehnice!

Marti, 21 Noiembrie, 2017 13:18 Redactia LOCALE / NATIONALE Comentarii  Recomanda pe Facebook  Recomanda pe Twitter
Redactia LOCALE / NATIONALE Comentarii  Recomanda pe Facebook Recomanda pe Twitter
Marti, 21 Noiembrie, 2017 13:18 Tiparire

Afaceristul arădean Valer Blidar este târât într-un scandal mediatic de proporţii naţionale după ce reprezentanţii ASCORO au declarat că acesta ar intenţiona să importe şi să pună în circulaţie în România mai multe garnituri de tren refuzate de către statul Danez din cauza unor probleme tehnice.

Operatorul feroviar Astra Transcarpatic, deținut de omul de afaceri arădean Valer Blidar, vrea să aducă în România 15 rame diesel IC2 cumpărate de la compania națională de transport feroviar de călători din Danemarca . 


Operatorul feroviar Astra Transcarpatic vrea să achiziționeze  cele 15 trenuri IC2 fabricate de o firmă din Italia în pofida faptului că acestea au fost clasificate ca fiind nesigure pentru circulație pe calea ferată, din Danemarca.  Reprezentanții Asociației Construim România (ASCORO) au făcut publice toate aceste date luni, după ce au obţinut mai multe informaţii legate de trenurile fabricate de italienii de la Ansaldo Breda.


ASCORO a aflat despre intenția operatorului feroviar Astra Transcarpatic de a omologa în România ramele feroviare ex-DSB IC2, pentru operarea cu călători.

 

”Ramele feroviare în cauză au fost produse de Ansaldo Breda, Italia în cadrul unui contract de 106 rame feroviare de 2 și 4 vagoane, denumite IC2, respectiv IC4 și au fost destinate transportului de călători operat de compania națională de transport feroviar de călători din Danemarca, DSB, contract semnat în anul 2000. Ramele au fost livrate abia din 2009, cu 6 ani întârziere față de termenul contractual și din păcate, calitatea proiectării și construcției acestor rame a fost atât de scăzută, încât ele au prezentat din start numeroase riscuri majore în operarea cu călători: risc de incendiu, risc de rupere de osie, risc de deraiare, risc de depășire a spațiului de frânare”, spune ASCORO. Situri de profil afirmă că durata mare scursă între momentul comenzii și cel al livrării este explicabilă prin cerința danezilor ca trenurile să fie particularizate potrivit solicitărilor lor.

Seria de rame feroviare (IC2 – cu două vagoane, IC4 – cu patru vagoane) ar fi fost analizată în detaliu de către PROSE, institut elvețian, în colaborare cu operatorul național elvețian SBB.


”Raportul Prose detaliază toate probleme tehnice ale acestor rame, cele mai multe fiind riscuri în exploatare, care nu pot fi detectate în mod normal în faza de omologare. Toate subsistemele principale (motor, boghiu, sistem de frânare) prezintă probleme majore, care conduc în exploatare de la ruperi de conducte de alimentare cu combustibil, la fisuri în osii și cutiile osii. Din aceste motive, după 8 ani de încercări de a găsi soluții tehnice pentru a le menține în operare si după câteva zeci de milioane de EUR investite în aceste încercări, DSB a ajuns la concluzia că ramele IC2 / IC4 nu sunt apte de circulație cu călători, așa că în 2016 a decis retragerea lor din circulație, urmată de casare. Ramele IC2 pe care dorește să le omologheze Astra Transcarpatic au fost complet retrase din circulație în vara lui 2016, la doar 4 ani de la livrare, majoritatea având zero kilometri în exploatare comercială. Mărturia clară a faptului că ramele erau inapte de circulație cu călători în condiții de siguranță o stă faptul că în afară de cele 15 rame IC2 achiziționate de Astra Transcarpatic, restul de 8 au fost deja dezmembrate de DSB în iunie 2017, alături de o bună parte dintre ramele IC4”, spune ASCORO. Ramele IC4 continuă să fie exploatate urmând să fie retrase în 2024, odată cu electrificarea integrală a liniilor ferate daneze.


”Considerăm că este imposibil ca Astra Transcarpatic împreună cu Astra Vagoane Arad să aibă posibilitatea tehnică și financiară de a reuși în doar câteva luni ceea ce operatorul național din Danemarca, DSB și producătorul ramelor, Ansaldo Breda, nu au reușit în 17 ani, respectiv să facă ramele IC2 sigure pentru operarea cu călători”, spune ASCORO. Asociația cere organismelor de autorizare de pe lângă Ministerul Transporturilor să nu autorizeze pe căile ferate din România aceste automotoare, ”în mod evident nesigure pentru circulația cu călători”.

Acuze grave la adresa afaceristului Valer Blidar! Arădeanul ar dori să pună în circulaţie 15 trenuri cu probleme tehnice!

Afaceristul arădean Valer Blidar este târât într-un scandal mediatic de proporţii naţionale după ce reprezentanţii ASCORO au declarat că acesta ar intenţiona să importe şi să pună în circulaţie în România mai multe garnituri de tren refuzate de către statul Danez din cauza unor probleme tehnice.

Operatorul feroviar Astra Transcarpatic, deținut de omul de afaceri arădean Valer Blidar, vrea să aducă în România 15 rame diesel IC2 cumpărate de la compania națională de transport feroviar de călători din Danemarca . 


Operatorul feroviar Astra Transcarpatic vrea să achiziționeze  cele 15 trenuri IC2 fabricate de o firmă din Italia în pofida faptului că acestea au fost clasificate ca fiind nesigure pentru circulație pe calea ferată, din Danemarca.  Reprezentanții Asociației Construim România (ASCORO) au făcut publice toate aceste date luni, după ce au obţinut mai multe informaţii legate de trenurile fabricate de italienii de la Ansaldo Breda.


ASCORO a aflat despre intenția operatorului feroviar Astra Transcarpatic de a omologa în România ramele feroviare ex-DSB IC2, pentru operarea cu călători.

 

”Ramele feroviare în cauză au fost produse de Ansaldo Breda, Italia în cadrul unui contract de 106 rame feroviare de 2 și 4 vagoane, denumite IC2, respectiv IC4 și au fost destinate transportului de călători operat de compania națională de transport feroviar de călători din Danemarca, DSB, contract semnat în anul 2000. Ramele au fost livrate abia din 2009, cu 6 ani întârziere față de termenul contractual și din păcate, calitatea proiectării și construcției acestor rame a fost atât de scăzută, încât ele au prezentat din start numeroase riscuri majore în operarea cu călători: risc de incendiu, risc de rupere de osie, risc de deraiare, risc de depășire a spațiului de frânare”, spune ASCORO. Situri de profil afirmă că durata mare scursă între momentul comenzii și cel al livrării este explicabilă prin cerința danezilor ca trenurile să fie particularizate potrivit solicitărilor lor.

Seria de rame feroviare (IC2 – cu două vagoane, IC4 – cu patru vagoane) ar fi fost analizată în detaliu de către PROSE, institut elvețian, în colaborare cu operatorul național elvețian SBB.


”Raportul Prose detaliază toate probleme tehnice ale acestor rame, cele mai multe fiind riscuri în exploatare, care nu pot fi detectate în mod normal în faza de omologare. Toate subsistemele principale (motor, boghiu, sistem de frânare) prezintă probleme majore, care conduc în exploatare de la ruperi de conducte de alimentare cu combustibil, la fisuri în osii și cutiile osii. Din aceste motive, după 8 ani de încercări de a găsi soluții tehnice pentru a le menține în operare si după câteva zeci de milioane de EUR investite în aceste încercări, DSB a ajuns la concluzia că ramele IC2 / IC4 nu sunt apte de circulație cu călători, așa că în 2016 a decis retragerea lor din circulație, urmată de casare. Ramele IC2 pe care dorește să le omologheze Astra Transcarpatic au fost complet retrase din circulație în vara lui 2016, la doar 4 ani de la livrare, majoritatea având zero kilometri în exploatare comercială. Mărturia clară a faptului că ramele erau inapte de circulație cu călători în condiții de siguranță o stă faptul că în afară de cele 15 rame IC2 achiziționate de Astra Transcarpatic, restul de 8 au fost deja dezmembrate de DSB în iunie 2017, alături de o bună parte dintre ramele IC4”, spune ASCORO. Ramele IC4 continuă să fie exploatate urmând să fie retrase în 2024, odată cu electrificarea integrală a liniilor ferate daneze.


”Considerăm că este imposibil ca Astra Transcarpatic împreună cu Astra Vagoane Arad să aibă posibilitatea tehnică și financiară de a reuși în doar câteva luni ceea ce operatorul național din Danemarca, DSB și producătorul ramelor, Ansaldo Breda, nu au reușit în 17 ani, respectiv să facă ramele IC2 sigure pentru operarea cu călători”, spune ASCORO. Asociația cere organismelor de autorizare de pe lângă Ministerul Transporturilor să nu autorizeze pe căile ferate din România aceste automotoare, ”în mod evident nesigure pentru circulația cu călători”.

Stiri asemanatoare

Accident cu 4 victime la Șimand, dintre care una încarcerată

Miercuri, 05 Iunie, 2024 20:05

Accident cu 4 victime la Șimand, dintre care una încarcerată

În această seară (5 iunie) în Șimand s-a produs un accident rutier în care au fost implicate 3 autoturisme.   Au intervenit pompierii militari ai Gărzii de Intervenț ...

Câți bani primesc pe zi membrii din secțiile de votare la alegerile locale și europarlamentare din 9 iunie

Miercuri, 05 Iunie, 2024 16:07

Câți bani primesc pe zi membrii din secțiile de votare la alegerile locale și europarlamentare din 9 iunie

Alegerile locale și europarlamentare au loc pe 9 iunie 2024. Pentru activitatea desfășurată vor fi acordate indemnizații care pot ajunge la 730 de lei/zi în cazul președinților și l ...

Şapte reţinuţi în dosarul foștilor angajaţi MAI implicaţi în traficul de migranţi

Joi, 06 Iunie, 2024 11:24

Şapte reţinuţi în dosarul foștilor angajaţi MAI implicaţi în traficul de migranţi

Au fost efectuate primele rețineri în dosarul în care mai mulți foști angajați din MAI sunt acuzați de trafic de migranți.   Firmele deținute de grupare aduceau străini ...

Suporter Club UTA (SCU) exclusă oficial din conducerea clubului!

Luni, 12 Februarie, 2024 16:53

Suporter Club UTA (SCU) exclusă oficial din conducerea clubului!

Înainte cu cîteva zeci de minute de începerea meciului cu Botoșani, s-a Încheiat Adunarea Generală a Asociației Fotbal Club UTA, în care s-a decis excluderea SCU ...

Licitație pentru construirea drumului expres Arad-Oradea

Luni, 12 Februarie, 2024 17:08

Licitație pentru construirea drumului expres Arad-Oradea

Săptămâna aceasta se lansează licitația pentru construirea drumului expres Arad-Oradea! Informația, prezentată la București de ministrul Sorin Grindeanu, a fost confirmată de preșe ...

Concubinul soacrei amenințat cu o armă albă de ginerele acesteia

Duminica, 11 Februarie, 2024 16:49

Concubinul soacrei amenințat cu o armă albă de ginerele acesteia

Polițiștii Biroului de ordine Publică au emis, în dimineața zilei de 10 februarie, un ordin de protecție provizoriu, pe numele unui bărbat de 34 de ani, din Arad, care, pe fondul unor ...

O mașină s-a răsturnat în apropierea intrării în ștrandul Neptun. Șoferul era băut

Joi, 06 Iunie, 2024 09:02

O mașină s-a răsturnat în apropierea intrării în ștrandul Neptun. Șoferul era băut

Azi dimineață (6 iunie), în jurul orei 08:30 o mașină s-a răsturnat în afara părtii carosabile la coborârea de pe podul Decebal în apropierea intrării în ștr ...

Restricții de circulație pe mai multe autostrăzi din cauza unor lucrări la partea carosabilă

Joi, 06 Iunie, 2024 09:29

Restricții de circulație pe mai multe autostrăzi din cauza unor lucrări la partea carosabilă

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliției Române informează că astăzi (6 iunie), se vor efectua o serie de lucrări care impun restricții de circulație, astfel: & ...

Sărbătorim dragostea la Arad!

Luni, 12 Februarie, 2024 17:02

Sărbătorim dragostea la Arad!

Miercuri, 14 februarie invităm toate cuplurile de îndrăgostiți să se căsătorească pentru o zi pe Platoul Administrativ, într-un cadru festiv.  La kilometrul 0 al orașulu ...

Donald Trump ar încuraja Rusia să „facă orice vrea” ţărilor NATO care nu cotizează destul pentru Alianță

Luni, 12 Februarie, 2024 12:14

Donald Trump ar încuraja Rusia să „facă orice vrea” ţărilor NATO care nu cotizează destul pentru Alianță

Fostul preşedinte american Donald Trump a afirmat, sâmbătă, că ar încuraja Rusia să facă „orice vrea” oricărei ţări membră a NATO care nu îndeplineşte dir ...

Încă o mașină a luat foc în Arad în urma unui scurtcircuit electric

Miercuri, 05 Iunie, 2024 15:48

Încă o mașină a luat foc în Arad în urma unui scurtcircuit electric

În această după-amiază (5 iunie), în jurul orei 15:00, pompierii militari arădeni au fost solicitați să intervină pentru localizarea și lichidarea unui incendiu izbucnit la un ...

Moneasa are nevoie de un primar care muncește și aduce bani în stațiune

Miercuri, 05 Iunie, 2024 15:49

Moneasa are nevoie de un primar care muncește și aduce bani în stațiune

Consiliul Județean este criticat de Primăria din Moneasa, condusă de un primar PSD, pentru că nu ar fi investit suficient în comună. În realitate, Consiliul Județean, condus de ...

”Lecție” de democrație în Rusia! Rușii au de ales între Vladimir și Putin la alegerile prezidențiale

Duminica, 11 Februarie, 2024 16:45

”Lecție” de democrație în Rusia! Rușii au de ales între Vladimir și Putin la alegerile prezidențiale

Înregistrarea candidaţilor pentru alegerile prezidenţiale din Federația rusă care vor avea loc în luna martie a.c. s-au încheiat. Unicul opozant real al lui Vladimir Putin, ...

Razie a rutieristilor pe raza municipiului și a județului sîmbătă noaptea, au fost vizați vitezomanii și alcoolul la volan, însă n-au scăpat nici cei fără carnet dar nici bicicliștii

Duminica, 11 Februarie, 2024 15:20

Razie a rutieristilor pe raza municipiului și a județului sîmbătă noaptea, au fost vizați vitezomanii și alcoolul la volan, însă n-au scăpat nici cei fără carnet dar nici bicicliștii

Sub coordonarea Serviciului Rutier, la data de 10 februarie a.c., a fost desfășurată o acțiune de amploare, pe drumurile județene din mediul rural, precum și în mediul urban.   ...



{**}

Acest site foloseşte cookies pentru a imbunatati experienta ta de navigare. Pentru mai multe detalii referitoare la cum folosim datele tale si la drepturile tale te invitam sa citesti: Politica de cookies sau/si Politica de Confidentialitate si apoi sa confirmi acordul tau.