Acuze grave la adresa afaceristului Valer Blidar! Arădeanul ar dori să pună în circulaţie 15 trenuri cu probleme tehnice!
Acuze grave la adresa afaceristului Valer Blidar! Arădeanul ar dori să pună în circulaţie 15 trenuri cu probleme tehnice!

Acuze grave la adresa afaceristului Valer Blidar! Arădeanul ar dori să pună în circulaţie 15 trenuri cu probleme tehnice!

Marti, 21 Noiembrie, 2017 13:18 Redactia LOCALE / NATIONALE Comentarii 3867 vizualizari  Recomanda pe Facebook  Recomanda pe Twitter
Redactia LOCALE / NATIONALE Comentarii  Recomanda pe Facebook Recomanda pe Twitter
Marti, 21 Noiembrie, 2017 13:18 3867 vizualizari Tiparire

Afaceristul arădean Valer Blidar este târât într-un scandal mediatic de proporţii naţionale după ce reprezentanţii ASCORO au declarat că acesta ar intenţiona să importe şi să pună în circulaţie în România mai multe garnituri de tren refuzate de către statul Danez din cauza unor probleme tehnice.

Operatorul feroviar Astra Transcarpatic, deținut de omul de afaceri arădean Valer Blidar, vrea să aducă în România 15 rame diesel IC2 cumpărate de la compania națională de transport feroviar de călători din Danemarca . 


Operatorul feroviar Astra Transcarpatic vrea să achiziționeze  cele 15 trenuri IC2 fabricate de o firmă din Italia în pofida faptului că acestea au fost clasificate ca fiind nesigure pentru circulație pe calea ferată, din Danemarca.  Reprezentanții Asociației Construim România (ASCORO) au făcut publice toate aceste date luni, după ce au obţinut mai multe informaţii legate de trenurile fabricate de italienii de la Ansaldo Breda.


ASCORO a aflat despre intenția operatorului feroviar Astra Transcarpatic de a omologa în România ramele feroviare ex-DSB IC2, pentru operarea cu călători.

 

”Ramele feroviare în cauză au fost produse de Ansaldo Breda, Italia în cadrul unui contract de 106 rame feroviare de 2 și 4 vagoane, denumite IC2, respectiv IC4 și au fost destinate transportului de călători operat de compania națională de transport feroviar de călători din Danemarca, DSB, contract semnat în anul 2000. Ramele au fost livrate abia din 2009, cu 6 ani întârziere față de termenul contractual și din păcate, calitatea proiectării și construcției acestor rame a fost atât de scăzută, încât ele au prezentat din start numeroase riscuri majore în operarea cu călători: risc de incendiu, risc de rupere de osie, risc de deraiare, risc de depășire a spațiului de frânare”, spune ASCORO. Situri de profil afirmă că durata mare scursă între momentul comenzii și cel al livrării este explicabilă prin cerința danezilor ca trenurile să fie particularizate potrivit solicitărilor lor.

Seria de rame feroviare (IC2 – cu două vagoane, IC4 – cu patru vagoane) ar fi fost analizată în detaliu de către PROSE, institut elvețian, în colaborare cu operatorul național elvețian SBB.


”Raportul Prose detaliază toate probleme tehnice ale acestor rame, cele mai multe fiind riscuri în exploatare, care nu pot fi detectate în mod normal în faza de omologare. Toate subsistemele principale (motor, boghiu, sistem de frânare) prezintă probleme majore, care conduc în exploatare de la ruperi de conducte de alimentare cu combustibil, la fisuri în osii și cutiile osii. Din aceste motive, după 8 ani de încercări de a găsi soluții tehnice pentru a le menține în operare si după câteva zeci de milioane de EUR investite în aceste încercări, DSB a ajuns la concluzia că ramele IC2 / IC4 nu sunt apte de circulație cu călători, așa că în 2016 a decis retragerea lor din circulație, urmată de casare. Ramele IC2 pe care dorește să le omologheze Astra Transcarpatic au fost complet retrase din circulație în vara lui 2016, la doar 4 ani de la livrare, majoritatea având zero kilometri în exploatare comercială. Mărturia clară a faptului că ramele erau inapte de circulație cu călători în condiții de siguranță o stă faptul că în afară de cele 15 rame IC2 achiziționate de Astra Transcarpatic, restul de 8 au fost deja dezmembrate de DSB în iunie 2017, alături de o bună parte dintre ramele IC4”, spune ASCORO. Ramele IC4 continuă să fie exploatate urmând să fie retrase în 2024, odată cu electrificarea integrală a liniilor ferate daneze.


”Considerăm că este imposibil ca Astra Transcarpatic împreună cu Astra Vagoane Arad să aibă posibilitatea tehnică și financiară de a reuși în doar câteva luni ceea ce operatorul național din Danemarca, DSB și producătorul ramelor, Ansaldo Breda, nu au reușit în 17 ani, respectiv să facă ramele IC2 sigure pentru operarea cu călători”, spune ASCORO. Asociația cere organismelor de autorizare de pe lângă Ministerul Transporturilor să nu autorizeze pe căile ferate din România aceste automotoare, ”în mod evident nesigure pentru circulația cu călători”.

Acuze grave la adresa afaceristului Valer Blidar! Arădeanul ar dori să pună în circulaţie 15 trenuri cu probleme tehnice!

Afaceristul arădean Valer Blidar este târât într-un scandal mediatic de proporţii naţionale după ce reprezentanţii ASCORO au declarat că acesta ar intenţiona să importe şi să pună în circulaţie în România mai multe garnituri de tren refuzate de către statul Danez din cauza unor probleme tehnice.

Operatorul feroviar Astra Transcarpatic, deținut de omul de afaceri arădean Valer Blidar, vrea să aducă în România 15 rame diesel IC2 cumpărate de la compania națională de transport feroviar de călători din Danemarca . 


Operatorul feroviar Astra Transcarpatic vrea să achiziționeze  cele 15 trenuri IC2 fabricate de o firmă din Italia în pofida faptului că acestea au fost clasificate ca fiind nesigure pentru circulație pe calea ferată, din Danemarca.  Reprezentanții Asociației Construim România (ASCORO) au făcut publice toate aceste date luni, după ce au obţinut mai multe informaţii legate de trenurile fabricate de italienii de la Ansaldo Breda.


ASCORO a aflat despre intenția operatorului feroviar Astra Transcarpatic de a omologa în România ramele feroviare ex-DSB IC2, pentru operarea cu călători.

 

”Ramele feroviare în cauză au fost produse de Ansaldo Breda, Italia în cadrul unui contract de 106 rame feroviare de 2 și 4 vagoane, denumite IC2, respectiv IC4 și au fost destinate transportului de călători operat de compania națională de transport feroviar de călători din Danemarca, DSB, contract semnat în anul 2000. Ramele au fost livrate abia din 2009, cu 6 ani întârziere față de termenul contractual și din păcate, calitatea proiectării și construcției acestor rame a fost atât de scăzută, încât ele au prezentat din start numeroase riscuri majore în operarea cu călători: risc de incendiu, risc de rupere de osie, risc de deraiare, risc de depășire a spațiului de frânare”, spune ASCORO. Situri de profil afirmă că durata mare scursă între momentul comenzii și cel al livrării este explicabilă prin cerința danezilor ca trenurile să fie particularizate potrivit solicitărilor lor.

Seria de rame feroviare (IC2 – cu două vagoane, IC4 – cu patru vagoane) ar fi fost analizată în detaliu de către PROSE, institut elvețian, în colaborare cu operatorul național elvețian SBB.


”Raportul Prose detaliază toate probleme tehnice ale acestor rame, cele mai multe fiind riscuri în exploatare, care nu pot fi detectate în mod normal în faza de omologare. Toate subsistemele principale (motor, boghiu, sistem de frânare) prezintă probleme majore, care conduc în exploatare de la ruperi de conducte de alimentare cu combustibil, la fisuri în osii și cutiile osii. Din aceste motive, după 8 ani de încercări de a găsi soluții tehnice pentru a le menține în operare si după câteva zeci de milioane de EUR investite în aceste încercări, DSB a ajuns la concluzia că ramele IC2 / IC4 nu sunt apte de circulație cu călători, așa că în 2016 a decis retragerea lor din circulație, urmată de casare. Ramele IC2 pe care dorește să le omologheze Astra Transcarpatic au fost complet retrase din circulație în vara lui 2016, la doar 4 ani de la livrare, majoritatea având zero kilometri în exploatare comercială. Mărturia clară a faptului că ramele erau inapte de circulație cu călători în condiții de siguranță o stă faptul că în afară de cele 15 rame IC2 achiziționate de Astra Transcarpatic, restul de 8 au fost deja dezmembrate de DSB în iunie 2017, alături de o bună parte dintre ramele IC4”, spune ASCORO. Ramele IC4 continuă să fie exploatate urmând să fie retrase în 2024, odată cu electrificarea integrală a liniilor ferate daneze.


”Considerăm că este imposibil ca Astra Transcarpatic împreună cu Astra Vagoane Arad să aibă posibilitatea tehnică și financiară de a reuși în doar câteva luni ceea ce operatorul național din Danemarca, DSB și producătorul ramelor, Ansaldo Breda, nu au reușit în 17 ani, respectiv să facă ramele IC2 sigure pentru operarea cu călători”, spune ASCORO. Asociația cere organismelor de autorizare de pe lângă Ministerul Transporturilor să nu autorizeze pe căile ferate din România aceste automotoare, ”în mod evident nesigure pentru circulația cu călători”.

Stiri asemanatoare

ABONARE LA NEWSLETTER

Introduceti adresa dvs de email:
   

Afacere la cheie, de vânzare, în Arad!

Luni, 09 Octombrie, 2017 19:05

Afacere la cheie, de vânzare, în Arad!

O afacere "la cheie" a fost scoasă de curând la vânzare în Arad. Este vorba de ineditele mânere publicitare “bus handle” amplasate în tramvaiele din Ar ...

Se organizează întâlniri cu comercianţii din Piaţa Catedralei pentru ca aceştia să nu mai cadă în capcana dezinformării celor de la PSD

Miercuri, 13 Decembrie, 2017 08:37

Se organizează întâlniri cu comercianţii din Piaţa Catedralei pentru ca aceştia să nu mai cadă în capcana dezinformării celor de la PSD

Primarul municipiului Arad, Gheorghe Falcă a anunţat că intenţionează să organizeze întâlniri cu, comercianţii din Piaţa Catedralei. Acestea vor avea loc la Palatul Administra ...

Peste 1.700 de artificii și petarde, confiscate de polițiștii din Chișineu-Criș

Miercuri, 13 Decembrie, 2017 15:31

Peste 1.700 de artificii și petarde, confiscate de polițiștii din Chișineu-Criș

În baza planului „Foc de artificii”, cu aplicabilitate la nivel național, polițiștii Serviciului Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase, împreună cu cei ai orașul ...

(P) Spălătoria automată Vibo Washing redă frumuseţea covoarelor.

Duminica, 03 Septembrie, 2017 13:50

(P) Spălătoria automată Vibo Washing redă frumuseţea covoarelor.

   Pare greu de crezut că un covor murdar şi plin de praf să se poată întoarce vreodată la starea impecabilă de la început a culorii şi a ţesăturii, însă Vib ...

Ionel Bulbuc (PNL): “Guvernul PSD investește în Medgidia, Vulcan, Turda. Aradul este tăiat de la bugetul de stat!”

Marti, 12 Decembrie, 2017 19:24

Ionel Bulbuc (PNL):  “Guvernul PSD investește în Medgidia, Vulcan, Turda. Aradul este tăiat de la bugetul de stat!”

„Guvernul PSD ne înștiințează că din 2018, Aradul este ca și exclus de la bugetul de stat, ni se alocă doar 43% din totalul pe care îl vărsăm la același buget. În ...

Fostul şef al unui supermarket PROFI din Arad, care îşi acuza superiorii că îi cereau să vândă carne spălată cu detergent, condamnat pentru afirmaţii calomnioase!

Miercuri, 13 Decembrie, 2017 13:04

Fostul şef al unui supermarket PROFI din Arad, care îşi acuza superiorii că îi cereau să vândă carne spălată cu detergent, condamnat pentru afirmaţii calomnioase!

Tribunalul din Arad a tranşat cazul fostului şef al unui supermarket Profi din Arad care îşi acuza superiorii că îl pun să vândă carne expirată spălată cu detergent. & ...

Semnalul de alarmă al preşedintelui CJ Arad trimis printr-o scrisoare oficială este catalogat de Mihai Fifor drept „glumă proastă”

Vineri, 15 Decembrie, 2017 08:34

Semnalul de alarmă al preşedintelui CJ Arad trimis printr-o scrisoare oficială este catalogat de Mihai Fifor drept „glumă proastă”

Sloganul”Aradul înainte de toate” cu care defila Mihai Fifor înainte de alegerile din 2016, se dovedeşte din nou a fi fost o „prosteală” pentru arădenii car ...

Patinoarul din Arad îşi deschide vineri porţile!

Vineri, 08 Decembrie, 2017 13:33

Patinoarul din Arad îşi deschide vineri porţile!

Patinoarul municipal din Arad îşi deschide porţile şi în acest an, spre bucuria iubitorilor sporturilor de iarnă. După ce s-au făcut reviziile necesare la instalaţii şi probe ...

Odiseea unui învingător-CHRISTOS METSKAS

Miercuri, 13 Decembrie, 2017 20:10

Odiseea unui învingător-CHRISTOS METSKAS

Miercuri, 13 decembrie, la ora amiezii, în sala Centenarului de la Complexul Muzeal Arad , a avut loc lansarea oficială a cărţii scrise de Radu Romanescu şi Ionel Costin despre viaţa ...

Pieţele din Arad, controlate de poliţişti înaintea sărbătorilor de iarnă

Marti, 12 Decembrie, 2017 14:04

Pieţele din Arad, controlate de poliţişti înaintea sărbătorilor de iarnă

Polițiștii Serviciului de Investigare a Criminalității Economice, împreună cu cei ai Biroului de Ordine publică au desfășurat, la sfârșitul săptămânii trecute, o acț ...

Servicii diversificate la Gospodăria Comunală Arad

Marti, 05 Decembrie, 2017 08:47

Servicii diversificate la Gospodăria Comunală Arad

Oferta Gospodărirea Comunală Arad S.A.     1.Amenajare și întreținere spații verzi, grădini ornamentale, lucrări agricole   Ancorat arbori cu sârmă Arat ...

UTA bifează un egal cu Metaloglobus care le aduce şi banii de salarii! Prima recţie a lui Todea după meci

Sambata, 09 Decembrie, 2017 14:22

UTA bifează un egal cu Metaloglobus care le aduce şi banii de salarii! Prima recţie a lui Todea după meci

Formații oficiale: Metaloglobus: R. Geantă – A. Robu, Iordache, Caramalău, A. Sava – A. Popa, Ghenovici, Negotei – Șt. Stângă, Asanache, V. Vlad. Antrenor: ...

Falcă: 98 % taxele locale rămân aceleaşi în 2018

Miercuri, 06 Decembrie, 2017 08:13

Falcă: 98 % taxele locale rămân aceleaşi în 2018

„Din 2015, Municipiul Arad nu a mai mărit taxele, ele au fost doar actualizate.” este afirmaţia făcută de primarul Gheorghe Falcă în deschiderea şedinţei ordinare de Cons ...

Inflaţia a atins cel mai mare nivel din ultimii 4 ani!

Marti, 12 Decembrie, 2017 11:11

Inflaţia a atins cel mai mare nivel din ultimii 4 ani!

Prețurile de consum au continuat să crească în luna noiembrie a acestui an, rata anuală a inflației urcând la 3,23%, de la 2,6% în octombrie, pe fondul scumpirii mărfurilo ...

Cutia cu monede revine pe platoul din faţa Primăriei

Joi, 16 Noiembrie, 2017 18:04

Cutia cu monede revine pe platoul din faţa Primăriei

”Cutia cu monede” se întoarce pe platoul din fața Primăriei. După succesul din 2015, când în urma acțiunii a fost achiziționat mobilier modern pentru saloanele ...

Atracții pentru copii, produse tradiționale specifice sărbătorilor și multă distracție în cadrul Târgului de iarnă din Arad

Vineri, 17 Noiembrie, 2017 18:19

Atracții pentru copii, produse tradiționale specifice sărbătorilor și multă distracție în cadrul Târgului de iarnă din Arad

Târgul de Iarnă, ediția 2017, va avea loc în perioada 24 noiembrie 2017 – 7 ianuarie 2018 și va fi organizat în centrul orașului și în Parcul Mihai Eminescu, un ...

Veşnica roată de rezervă de la conducerea ALDE Arad

Joi, 07 Decembrie, 2017 17:43

Veşnica roată de rezervă de la conducerea ALDE Arad

Plecarea deputatului Eusebiu Pistru de la PNL şi înscrierea lui în ALDE nu mai este un secret pentru nimeni. Trecerea se lăsa aşteptată de mai mult timp mai ales de când fal ...