Webasto, cel mai cunoscut producător de sisteme auxiliare de încălzire pentru mașini și camioane din lume, a ajuns în pragul falimentului.
Gigantul auto german, Webasto, cel mai cunoscut producător de sisteme auxiliare de încălzire pentru mașini și camioane din lume, a ajuns în pragul falimentului.cu o datorie de peste 1 miliard de euro, asta după ce a închis două fabrici în anul 2024.
În contextul scăderii vânzărilor de autovehicule diesel și implicit a sistemelor sale auxiliare de încălzire, Webasto s-a reorientat și a pariat pe baterii și sisteme de încărcare pentru mașini electrice, pe lângă fabricarea de acoperișuri retractabile pentru mașini decapotabile. Dar, cum și vânzările de electrice au mers cu frâna de mână trasă anul trecut, gigantul auto din Germania are mari probleme.
De asemenea, Webasto s-a aventurat și pe un teritoriu de afaceri necunoscut - soluții de încărcare. Furnizorul a realizat vânzări de aproximativ 92 de milioane de euro cu activitatea de încărcare pentru mașini electrice în 2022, dar pierderea operațională a fost de 82 de milioane de euro.
Situația gigantului german s-a deteriorat semnificativ în a doua jumătate a lui 2024, deși la începutul anului compania părea pe drumul cel bun în urma optimizărilor efectuate, din cauza crizei generale din industria auto provocată în principal de costurile electrificării autovehiculelor care se accentuează continuu.
Datoriile Webasto au ajuns la peste un miliard de euro, iar oficialii companiei au declarat că „Webasto trebuie să continue să-și adapteze în mod constant capacitățile de producție și dezvoltare la situația în schimbare, să-și reducă organizația în ansamblu și să își aprofundeze gama de produse”.
Surse din cadrul firmei au spus că Webasto ia în calcul să reducă unul din zece locuri de muncă din cei peste 16.000 de angajați ai grupului din întreaga lume.

Webasto, cel mai cunoscut producător de sisteme auxiliare de încălzire pentru mașini și camioane din lume, a ajuns în pragul falimentului.
Gigantul auto german, Webasto, cel mai cunoscut producător de sisteme auxiliare de încălzire pentru mașini și camioane din lume, a ajuns în pragul falimentului.cu o datorie de peste 1 miliard de euro, asta după ce a închis două fabrici în anul 2024.
În contextul scăderii vânzărilor de autovehicule diesel și implicit a sistemelor sale auxiliare de încălzire, Webasto s-a reorientat și a pariat pe baterii și sisteme de încărcare pentru mașini electrice, pe lângă fabricarea de acoperișuri retractabile pentru mașini decapotabile. Dar, cum și vânzările de electrice au mers cu frâna de mână trasă anul trecut, gigantul auto din Germania are mari probleme.
De asemenea, Webasto s-a aventurat și pe un teritoriu de afaceri necunoscut - soluții de încărcare. Furnizorul a realizat vânzări de aproximativ 92 de milioane de euro cu activitatea de încărcare pentru mașini electrice în 2022, dar pierderea operațională a fost de 82 de milioane de euro.
Situația gigantului german s-a deteriorat semnificativ în a doua jumătate a lui 2024, deși la începutul anului compania părea pe drumul cel bun în urma optimizărilor efectuate, din cauza crizei generale din industria auto provocată în principal de costurile electrificării autovehiculelor care se accentuează continuu.
Datoriile Webasto au ajuns la peste un miliard de euro, iar oficialii companiei au declarat că „Webasto trebuie să continue să-și adapteze în mod constant capacitățile de producție și dezvoltare la situația în schimbare, să-și reducă organizația în ansamblu și să își aprofundeze gama de produse”.
Surse din cadrul firmei au spus că Webasto ia în calcul să reducă unul din zece locuri de muncă din cei peste 16.000 de angajați ai grupului din întreaga lume.