Joi, 3 octombrie 2024, ora 19.00, Sala Palatului Cultural
Deschiderea stagiunii 2024 – 2025- Giacomo Puccini 100
Dirijor: Victor Gheorghe Dumănescu
Soliști:Paul Lungu tenor
Adrian Mărcan bariton
Dirijorul corului: Robert Daniel Rădoiaș
Selecțiuni din operele Manon Lescaut, La bohème, Tosca, Madama Butterfly, Il Tabarro, Turandot
MESSA DI GLORIA pentru soliști, cor și orchestră
Giacomo Puccini 100” este evenimentul care inaugureaza stagiunea 2024-2025 a Filarmonicii, o seară vocal simfonică cu mesaj universal, un omagiu adus unuia dintre cei mai însemnați compozitori ai lumii, la împlinirea a 100 de ani de la dispariția sa. Selecțiuni din operele Manon Lescaut, La bohème, Tosca, Madama Butterfly, Il Tabarro, Turandot, preced spectaculoasa Messa di Gloria, pentru soliști, cor și orchestră, partitura care îi confirmă lui Puccini, la început de carieră, abilitățile lirice și dramatice extraordinare
Alături de prezențe remarcabile ale scenelor noastre de operă, dirijorul Victor Gheorghe Dumănescu, tenorul Paul Lungu și baritonul Adrian Mărcan, orchestra simfonică și corul academic pregătit de Robert Daniel Rădoiaș vă invită la unul dintre cele mai consistente evenimente muzicale ale toamnei, menit să celebreze gloria, splendoarea și măreția unora dintre cele mai captivante și extraordinare creații, esențiale pentru arta lirică și întreaga scenă de operă universală.
Joi 10 octombrie 2024 ora 19.00, Sala Palatului Cultural
Concert simfonic dedicat bicentenarului nașterii lui Anton Bruckner (1824 – 1896)
Dirijor: Cristian Neagu
Solist: Gabriel Croitoru
Max Bruch Concertul nr. 1 pentru vioară și orchestră în sol minor op.26;
Anton Bruckner Simfonia nr. 4 în mi bemol major „Romantica”;
Ca temă principală a anului 2024, „Bicentenarul Anton Bruckner” ne îndeamnă să prospectăm un tărâm sonor inconfundabil, să îi atingem și să îi valorificăm profunzimile, iar odată cu Simfonia nr. 4, „Romantica”, să ne alăturăm omagiului universal, pe care lumea muzicii clasice îl aduce admirabilului compozitor, la două sute de ani de la nașterea sa.
Vă invităm, așadar, în seara de joi, 10 octombrie 2024, la ora 19.00, la o seară simfonică profund romantică, la o reîntâlnire cu una dintre vastele partituri ale maestrului, cu Simfonia nr. 4, în mi bemol major, privită și înțeleasă astăzi ca epitom al romantismului în muzica simfonică universală.
O prefațăm cu un mare favorit al scenelor de pretutindeni, Concertul nr. 1 în sol minor pentru vioară și orchestră de Max Bruch, pe care vi-l propunem să îl ascultați în versiunea inegalabilului Gabriel Croitoru și să vă bucurați de bogăția acustică a instrumentului care îl însoțește, „Catedrala”, vioara Guarneri, care i-a aparținut lui George Enescu.
Vineri, 11 octombrie 2024 ora 19.00, Sala Palatului Cultural
CLASIC LA PUTEREA A TREIA, ansamblul VIOLONCELISSIMO
Turneul Național Violoncellissimo – Clasic la puterea a treia, ediţia a 6-a,
începe pe 11 octombrie la Arad
Violoncelistul Marin Cazacu și binecunoscutul ansamblu Violoncellissimo, revin cu Turneul Naţional Clasic la Puterea a treia, care va avea loc în toamnă în întreaga ţară. Ajuns la cea de-a șasea ediție, va avea loc în lunile octombrie şi noiembrie și va ajunge în mari orașe ale României precum Arad, Deva, Bistrița, Craiova, Iași, București, Ploieşti, Botoșani și nu numai.
”Turneul Național Clasic la Puterea a treia continuă să fie o adevărată sărbătoare a violoncelului, un prilej de a aduce în fața publicului din întreaga țară o energie muzicală unică. Îmi doresc ca fiecare concert să fie o experiență memorabilă, în care sunetul acestui instrument minunat să ajungă la sufletele tuturor. Prin acest turneu, ne propunem să demonstrăm că muzica clasică poate fi accesibilă, plină de viață și emoție, indiferent de orașul în care ajungem.” (Violoncelistul Marin Cazacu)
Violoncellissimo este unul dintre cele mai vestite ansambluri camerale românești din ultimii 15 ani și s-a format la inițiativa renumitului violoncelist Marin Cazacu, care, alături de actuali şi foşti studenţi ai săi, a deschis astfel un nou drum în promovarea muzicii şi a tinerelor talente din România. În anul 2001, concertul susținut de Violoncellissimo în cadrul Festivalului Internațional George Enescu s-a bucurat de un mare succes. Șapte ani mai târziu, Violoncellissimo uimea publicul cu un moment muzical fără precedent, când 60 de violonceliști au urcat pe scena Ateneului Român – „un concert demn de cartea recordurilor”, după cum a scris, la acel moment, presa. În data de 26 mai 2013, Marin Cazacu a urcat din nou pe scena Ateneul Român, de această dată într-un concert extraordinar alături de 100 de violonceliști.
În ultimii ani, ansamblul Violoncellissimo a susținut concerte în cadrul a unor importante evenimente culturale din România și străinătate, dintre care amintim: Concert cu ocazia aniversării a 140 de ani de la nașterea lui Constantin Brâncuși, Ziua Culturii Naționale, Gala premiilor UNITER, Hope Concert si UNESCO 2021.
În 2023 Ansamblul Violoncellissimo a susținut două concerte extraordinare cu ocazia sărbătoririi Zilei Naţionale a României la Madrid şi Barcelona.
Joi 17 octombrie 2024 ora 19.00, Sala Palatului Cultural
MOZART MEETS JAZZ
Tálas Áron Jazz Trio
Tálas Áron – pian, Tóth István – contrabas, Richter Ambrus – percuție
Dirijor: Hermann Szabolcs
Program
Wolfgang Amadeus Mozart -Tálas Áron Concertul nr. 27 în si bemol major pentru pian și orchestră K 595
Concepție Hámori Máté
Aranjament Tálas Áron
Wolfgang Amadeus Mozart Simfonia nr. 41 în do major K 551 Jupiter
Dacă vă plac provocările, dacă iubiți muzica clasică, dar împărtășiți aceeași pasiune pentru teritorii sonore lipsite de frontiere, dacă priviți fără suspiciune o încrucișare între genuri și aveți curiozitatea să vă imaginați o întâlnire sau o conversație dintre un mare clasic și un muzician de jazz, dacă vreți să cunoasteți cu adevărat cât de liberă poate să fie muzica și câtă libertate îi este îngăduită unui interpret, cât de spontan și imprevizibil se transformă un text al unei partituri perfect notate și măsurate prin filtrul unor viziuni și talente emergente și, nu în ultimul rând, cât de minunată poate să fie muzica lui Mozart, în amprenta pianistică a ultimului concert pentru pian, nr. 27, în si bemol major, nu veți ocoli întâlnirea cu oaspeții serii de joi, 17 octombrie 2024, trio-ul de jazz Tálas Áron și dirijorul Hermann Szabolcs.
Pentru că splendida partitura mozartiană își continuă povestea, simplu și dezinvolt, dincolo de autograful și grafia unei partituri.
O seară cu adevărat fantastică, al cărei final ne readuce în atmosfera strălucitoare și ceremonială a Simfoniei nr. 41 (Jupiter), în do major.
Joi 24 octombrie 2024 ora 19.00, Sala Palatului Cultural
Concert simfonic
Dirijor: József Horváth
Solistă: Adela Liculescu
Program
Franz Liszt Concertul nr. 1 pentru pian și orchestră în mi bemol major S.124
Fantezia pe teme populare maghiare S.123
Vasily Kalinnikov Simfonia nr. 1 în sol minor
Personalitate crucială a secolului al XIX-lea, unul dintre cei mai de seamă interpreți – compozitori ai tuturor timpurilor, Franz Liszt a simțit forța inevitabilă a ceea ce el considera a fi progresul muzicii, a extins în mod substanțial registrul și eficacitatea tehnicii pianistice, a împins sistemul sonor până la limite și chiar a anticipat multiple tendințe ale muzicii moderne, care vor lua naștere după dispariția sa.
Intimă sau furtunoasă, tandră sau pasională, pianistica lisztiană rămâne unul dintre cele mai fascinante subiecte ale muzicii clasice, pe care îl abordăm și noi în seara de 24 octombrie 2024, alături de pianista Adela Liculescu și dirijorul József Horváth, odată cu reluarea a două dintre cele mai impresionante ópusuri ale catalogului de concert, Concertul nr. 1 pentru pian și orchestră în mi bemol major și Fantezia pe teme populare maghiare.
Le asociem cu o amplă și plină de virtuozitate partitură de orchestră, Simfonia nr. 1 în sol minor de Vasily Kalinnikov, o capodoperă a aceleeași lumi romantice, pe care vă invităm să o descoperiți alături de noi și dirijorul invitat al serii simfonice.
Joi 31 octombrie 2024 ora 19.00, Sala Palatului Cultural
WOLFGANG AMADEUS MOZART
Trei piese liturgice
Misericordias Domini K 222 (205a)
Ave Verum corpus K 618
Inter natos mulierum K 72 (74f)
REQUIEM K 626
pentru soliști, cor și orchestră
Dirijor: Cristian Neagu
Soliști:
Renáta Gebe-Fügi soprană
Aura Twarowska mezzosoprană
Eusebiu Huțan tenor
Sebastian Balaj bariton
Prin intermediul călătoriilor sale în centrele muzicale importante ale Europei, copil fiind, Mozart a ajuns să asimileze cele mai însemnate curente muzicale ale vremii și i-a cunoscut pe cei mai de seamă reprezentanți ai acestora, o serie de lucrări religioase semnate acum fiind fructul acestor studii și întâlniri, care au culminat cu primirea sa la celebra „Accademia Filarmonica di Bologna”, în anul 1770, la vârsta de paisprezece ani.
De la offertoriumul Sf. Ioan Botezătorul, „Inter natos mulierum” K 72, scris în 1771, până la construcția nefinalizată a Recviemului K 626, capodopera detașată de corpul creațiilor sale religioase, care impresioneaza prin trăsăturile sale subiective și pe care Mozart a semnat-o în 1791, în anul dispariției sale, creația spirituală mozartiană este un capitol de o frumusețe și profunzime uluitoare.
Vă invităm în această ultimă seară de octombrie la o călătorie în lumea muzicii sacre, un teritoriu în care contrapunctul baroc se întâlnește cu sensibilitatea unică, aproape romantică a genialului muzician, un demers care reunește vocile corului academic, pregătit de Robert Daniel Rădoiaș, acompaniamentul ansamblului simfonic, susținut de la pupitrul dirijoral de Cristian Neagu și soliștii invitați, Renáta Gebe-Fügi (soprană), Aura Twarowska (mezzosoprană), Eusebiu Huțan (tenor), Sebastian Balaj (bariton).
Joi, 3 octombrie 2024, ora 19.00, Sala Palatului Cultural
Deschiderea stagiunii 2024 – 2025- Giacomo Puccini 100
Dirijor: Victor Gheorghe Dumănescu
Soliști:Paul Lungu tenor
Adrian Mărcan bariton
Dirijorul corului: Robert Daniel Rădoiaș
Selecțiuni din operele Manon Lescaut, La bohème, Tosca, Madama Butterfly, Il Tabarro, Turandot
MESSA DI GLORIA pentru soliști, cor și orchestră
Giacomo Puccini 100” este evenimentul care inaugureaza stagiunea 2024-2025 a Filarmonicii, o seară vocal simfonică cu mesaj universal, un omagiu adus unuia dintre cei mai însemnați compozitori ai lumii, la împlinirea a 100 de ani de la dispariția sa. Selecțiuni din operele Manon Lescaut, La bohème, Tosca, Madama Butterfly, Il Tabarro, Turandot, preced spectaculoasa Messa di Gloria, pentru soliști, cor și orchestră, partitura care îi confirmă lui Puccini, la început de carieră, abilitățile lirice și dramatice extraordinare
Alături de prezențe remarcabile ale scenelor noastre de operă, dirijorul Victor Gheorghe Dumănescu, tenorul Paul Lungu și baritonul Adrian Mărcan, orchestra simfonică și corul academic pregătit de Robert Daniel Rădoiaș vă invită la unul dintre cele mai consistente evenimente muzicale ale toamnei, menit să celebreze gloria, splendoarea și măreția unora dintre cele mai captivante și extraordinare creații, esențiale pentru arta lirică și întreaga scenă de operă universală.
Joi 10 octombrie 2024 ora 19.00, Sala Palatului Cultural
Concert simfonic dedicat bicentenarului nașterii lui Anton Bruckner (1824 – 1896)
Dirijor: Cristian Neagu
Solist: Gabriel Croitoru
Max Bruch Concertul nr. 1 pentru vioară și orchestră în sol minor op.26;
Anton Bruckner Simfonia nr. 4 în mi bemol major „Romantica”;
Ca temă principală a anului 2024, „Bicentenarul Anton Bruckner” ne îndeamnă să prospectăm un tărâm sonor inconfundabil, să îi atingem și să îi valorificăm profunzimile, iar odată cu Simfonia nr. 4, „Romantica”, să ne alăturăm omagiului universal, pe care lumea muzicii clasice îl aduce admirabilului compozitor, la două sute de ani de la nașterea sa.
Vă invităm, așadar, în seara de joi, 10 octombrie 2024, la ora 19.00, la o seară simfonică profund romantică, la o reîntâlnire cu una dintre vastele partituri ale maestrului, cu Simfonia nr. 4, în mi bemol major, privită și înțeleasă astăzi ca epitom al romantismului în muzica simfonică universală.
O prefațăm cu un mare favorit al scenelor de pretutindeni, Concertul nr. 1 în sol minor pentru vioară și orchestră de Max Bruch, pe care vi-l propunem să îl ascultați în versiunea inegalabilului Gabriel Croitoru și să vă bucurați de bogăția acustică a instrumentului care îl însoțește, „Catedrala”, vioara Guarneri, care i-a aparținut lui George Enescu.
Vineri, 11 octombrie 2024 ora 19.00, Sala Palatului Cultural
CLASIC LA PUTEREA A TREIA, ansamblul VIOLONCELISSIMO
Turneul Național Violoncellissimo – Clasic la puterea a treia, ediţia a 6-a,
începe pe 11 octombrie la Arad
Violoncelistul Marin Cazacu și binecunoscutul ansamblu Violoncellissimo, revin cu Turneul Naţional Clasic la Puterea a treia, care va avea loc în toamnă în întreaga ţară. Ajuns la cea de-a șasea ediție, va avea loc în lunile octombrie şi noiembrie și va ajunge în mari orașe ale României precum Arad, Deva, Bistrița, Craiova, Iași, București, Ploieşti, Botoșani și nu numai.
”Turneul Național Clasic la Puterea a treia continuă să fie o adevărată sărbătoare a violoncelului, un prilej de a aduce în fața publicului din întreaga țară o energie muzicală unică. Îmi doresc ca fiecare concert să fie o experiență memorabilă, în care sunetul acestui instrument minunat să ajungă la sufletele tuturor. Prin acest turneu, ne propunem să demonstrăm că muzica clasică poate fi accesibilă, plină de viață și emoție, indiferent de orașul în care ajungem.” (Violoncelistul Marin Cazacu)
Violoncellissimo este unul dintre cele mai vestite ansambluri camerale românești din ultimii 15 ani și s-a format la inițiativa renumitului violoncelist Marin Cazacu, care, alături de actuali şi foşti studenţi ai săi, a deschis astfel un nou drum în promovarea muzicii şi a tinerelor talente din România. În anul 2001, concertul susținut de Violoncellissimo în cadrul Festivalului Internațional George Enescu s-a bucurat de un mare succes. Șapte ani mai târziu, Violoncellissimo uimea publicul cu un moment muzical fără precedent, când 60 de violonceliști au urcat pe scena Ateneului Român – „un concert demn de cartea recordurilor”, după cum a scris, la acel moment, presa. În data de 26 mai 2013, Marin Cazacu a urcat din nou pe scena Ateneul Român, de această dată într-un concert extraordinar alături de 100 de violonceliști.
În ultimii ani, ansamblul Violoncellissimo a susținut concerte în cadrul a unor importante evenimente culturale din România și străinătate, dintre care amintim: Concert cu ocazia aniversării a 140 de ani de la nașterea lui Constantin Brâncuși, Ziua Culturii Naționale, Gala premiilor UNITER, Hope Concert si UNESCO 2021.
În 2023 Ansamblul Violoncellissimo a susținut două concerte extraordinare cu ocazia sărbătoririi Zilei Naţionale a României la Madrid şi Barcelona.
Joi 17 octombrie 2024 ora 19.00, Sala Palatului Cultural
MOZART MEETS JAZZ
Tálas Áron Jazz Trio
Tálas Áron – pian, Tóth István – contrabas, Richter Ambrus – percuție
Dirijor: Hermann Szabolcs
Program
Wolfgang Amadeus Mozart -Tálas Áron Concertul nr. 27 în si bemol major pentru pian și orchestră K 595
Concepție Hámori Máté
Aranjament Tálas Áron
Wolfgang Amadeus Mozart Simfonia nr. 41 în do major K 551 Jupiter
Dacă vă plac provocările, dacă iubiți muzica clasică, dar împărtășiți aceeași pasiune pentru teritorii sonore lipsite de frontiere, dacă priviți fără suspiciune o încrucișare între genuri și aveți curiozitatea să vă imaginați o întâlnire sau o conversație dintre un mare clasic și un muzician de jazz, dacă vreți să cunoasteți cu adevărat cât de liberă poate să fie muzica și câtă libertate îi este îngăduită unui interpret, cât de spontan și imprevizibil se transformă un text al unei partituri perfect notate și măsurate prin filtrul unor viziuni și talente emergente și, nu în ultimul rând, cât de minunată poate să fie muzica lui Mozart, în amprenta pianistică a ultimului concert pentru pian, nr. 27, în si bemol major, nu veți ocoli întâlnirea cu oaspeții serii de joi, 17 octombrie 2024, trio-ul de jazz Tálas Áron și dirijorul Hermann Szabolcs.
Pentru că splendida partitura mozartiană își continuă povestea, simplu și dezinvolt, dincolo de autograful și grafia unei partituri.
O seară cu adevărat fantastică, al cărei final ne readuce în atmosfera strălucitoare și ceremonială a Simfoniei nr. 41 (Jupiter), în do major.
Joi 24 octombrie 2024 ora 19.00, Sala Palatului Cultural
Concert simfonic
Dirijor: József Horváth
Solistă: Adela Liculescu
Program
Franz Liszt Concertul nr. 1 pentru pian și orchestră în mi bemol major S.124
Fantezia pe teme populare maghiare S.123
Vasily Kalinnikov Simfonia nr. 1 în sol minor
Personalitate crucială a secolului al XIX-lea, unul dintre cei mai de seamă interpreți – compozitori ai tuturor timpurilor, Franz Liszt a simțit forța inevitabilă a ceea ce el considera a fi progresul muzicii, a extins în mod substanțial registrul și eficacitatea tehnicii pianistice, a împins sistemul sonor până la limite și chiar a anticipat multiple tendințe ale muzicii moderne, care vor lua naștere după dispariția sa.
Intimă sau furtunoasă, tandră sau pasională, pianistica lisztiană rămâne unul dintre cele mai fascinante subiecte ale muzicii clasice, pe care îl abordăm și noi în seara de 24 octombrie 2024, alături de pianista Adela Liculescu și dirijorul József Horváth, odată cu reluarea a două dintre cele mai impresionante ópusuri ale catalogului de concert, Concertul nr. 1 pentru pian și orchestră în mi bemol major și Fantezia pe teme populare maghiare.
Le asociem cu o amplă și plină de virtuozitate partitură de orchestră, Simfonia nr. 1 în sol minor de Vasily Kalinnikov, o capodoperă a aceleeași lumi romantice, pe care vă invităm să o descoperiți alături de noi și dirijorul invitat al serii simfonice.
Joi 31 octombrie 2024 ora 19.00, Sala Palatului Cultural
WOLFGANG AMADEUS MOZART
Trei piese liturgice
Misericordias Domini K 222 (205a)
Ave Verum corpus K 618
Inter natos mulierum K 72 (74f)
REQUIEM K 626
pentru soliști, cor și orchestră
Dirijor: Cristian Neagu
Soliști:
Renáta Gebe-Fügi soprană
Aura Twarowska mezzosoprană
Eusebiu Huțan tenor
Sebastian Balaj bariton
Prin intermediul călătoriilor sale în centrele muzicale importante ale Europei, copil fiind, Mozart a ajuns să asimileze cele mai însemnate curente muzicale ale vremii și i-a cunoscut pe cei mai de seamă reprezentanți ai acestora, o serie de lucrări religioase semnate acum fiind fructul acestor studii și întâlniri, care au culminat cu primirea sa la celebra „Accademia Filarmonica di Bologna”, în anul 1770, la vârsta de paisprezece ani.
De la offertoriumul Sf. Ioan Botezătorul, „Inter natos mulierum” K 72, scris în 1771, până la construcția nefinalizată a Recviemului K 626, capodopera detașată de corpul creațiilor sale religioase, care impresioneaza prin trăsăturile sale subiective și pe care Mozart a semnat-o în 1791, în anul dispariției sale, creația spirituală mozartiană este un capitol de o frumusețe și profunzime uluitoare.
Vă invităm în această ultimă seară de octombrie la o călătorie în lumea muzicii sacre, un teritoriu în care contrapunctul baroc se întâlnește cu sensibilitatea unică, aproape romantică a genialului muzician, un demers care reunește vocile corului academic, pregătit de Robert Daniel Rădoiaș, acompaniamentul ansamblului simfonic, susținut de la pupitrul dirijoral de Cristian Neagu și soliștii invitați, Renáta Gebe-Fügi (soprană), Aura Twarowska (mezzosoprană), Eusebiu Huțan (tenor), Sebastian Balaj (bariton).