Agenția pentru Protecția Mediului Timiș a emis, în 28 martie 2024, Acordul de Mediu pentru proiectul Autostrada Timișoara – Moravița.
Traseul propus al autostrăzii A9 va trece prin extravilanul/intravilanul UAT Remetea Mare, Recaș, Bucovăț, Moșnița Nouă, Giroc, Sacoșu Turcesc, Pădureni, Liebling, Jebel, Voiteg, Birda, Deta, Denta, Moravița.
Date tehnice despre A9:
-Lungimea traseului este de 73 km, viteza de proiectare care va fi asigurată fiind de 140 km/h;
-Legătura între rețeaua rutieră existentă și autostradă va fi realizată prin 6 noduri rutiere: A1 Remetea Mare (asigură conexiunea cu DN 6), DJ 592 Albina, VO Timișoara Sud, DN 59 Pădureni, DN 58B Voiteg, DN 57 Moravița;
-Lucrări de artă – viaducte, poduri peste râuri, canale sau văi, pasaje peste autostrada A1, peste drumuri naționale, județene, comunale sau peste cale ferată: 46;
-Podețe prevăzute pe autostradă și pe noduri rutiere: 193;
-Dotări: 2 centre de întreținere și coordonare (CIC), 2 parcări de scurtă durată stânga-dreapta, 1 spațiu de servicii stânga-dreapta, 1 punct de trecere a frontierei, la Moravița;
-Panouri fonoabsorbante, pentru reducerea nivelului de zgomot generat de lucrările de construcție și de traficul rutier: 18 zone.
Autostrada A9 este inclusă în Planul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020- 2030.
Sursa: DRDP Timișoara
Agenția pentru Protecția Mediului Timiș a emis, în 28 martie 2024, Acordul de Mediu pentru proiectul Autostrada Timișoara – Moravița.
Traseul propus al autostrăzii A9 va trece prin extravilanul/intravilanul UAT Remetea Mare, Recaș, Bucovăț, Moșnița Nouă, Giroc, Sacoșu Turcesc, Pădureni, Liebling, Jebel, Voiteg, Birda, Deta, Denta, Moravița.
Date tehnice despre A9:
-Lungimea traseului este de 73 km, viteza de proiectare care va fi asigurată fiind de 140 km/h;
-Legătura între rețeaua rutieră existentă și autostradă va fi realizată prin 6 noduri rutiere: A1 Remetea Mare (asigură conexiunea cu DN 6), DJ 592 Albina, VO Timișoara Sud, DN 59 Pădureni, DN 58B Voiteg, DN 57 Moravița;
-Lucrări de artă – viaducte, poduri peste râuri, canale sau văi, pasaje peste autostrada A1, peste drumuri naționale, județene, comunale sau peste cale ferată: 46;
-Podețe prevăzute pe autostradă și pe noduri rutiere: 193;
-Dotări: 2 centre de întreținere și coordonare (CIC), 2 parcări de scurtă durată stânga-dreapta, 1 spațiu de servicii stânga-dreapta, 1 punct de trecere a frontierei, la Moravița;
-Panouri fonoabsorbante, pentru reducerea nivelului de zgomot generat de lucrările de construcție și de traficul rutier: 18 zone.
Autostrada A9 este inclusă în Planul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020- 2030.
Sursa: DRDP Timișoara