Vineri, 16 februarie, a fost lansată la licitație construcția Drumului Expres Arad – Oradea. Traseul noului drum de mare viteză are o lungime de 120 de kilometri și un cost estimat de 8,5 miliarde de lei. Proiectul face parte din coridorul rutier care va asigura conexiunea între Marea Baltică – Marea Neagră și Marea Egee, proiect al Uniunii Europene, stabilit prin Inițiativa celor Trei Mări.

Anunțul licitației a fost făcut de ministrul transporturilor Sorin Grindeanu în cursul zilei de vineri.
„Tot astăzi lansăm în licitație contractul pentru execuția Drumului Expres Arad – Oradea (120,47 km)!”, a transmis șeful Transporturilor pe pagina proprie de Facebook.
Valoarea investiției drumului expres este estimată la 8,5 miliarde de lei (fără TVA), finanțată prin Programul Transport 2021 – 2027, și este împărțită în 3 loturi:
-Lotul 1 (33,7 km), la care se adaugă drumul de legatură dintre DN 79 și Salonta (5,3 km),
-Lotul 2 (39,7 km), la care se adaugă drumul de legatură până la granița cu Ungaria (10 km),
-Lotul 3 (47,07 km), la care se adaugă drumul de legatură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km)
Contractul prevede și construcția a 12 noduri rutiere, 4 Centre de Întreținere și Coordonare și 86 de poduri și pasaje.
Termenul de finalizare a execuției pentru fiecare lot în parte este prevăzut în contract la maximum 24 de luni.

Vineri, 16 februarie, a fost lansată la licitație construcția Drumului Expres Arad – Oradea. Traseul noului drum de mare viteză are o lungime de 120 de kilometri și un cost estimat de 8,5 miliarde de lei. Proiectul face parte din coridorul rutier care va asigura conexiunea între Marea Baltică – Marea Neagră și Marea Egee, proiect al Uniunii Europene, stabilit prin Inițiativa celor Trei Mări.

Anunțul licitației a fost făcut de ministrul transporturilor Sorin Grindeanu în cursul zilei de vineri.
„Tot astăzi lansăm în licitație contractul pentru execuția Drumului Expres Arad – Oradea (120,47 km)!”, a transmis șeful Transporturilor pe pagina proprie de Facebook.
Valoarea investiției drumului expres este estimată la 8,5 miliarde de lei (fără TVA), finanțată prin Programul Transport 2021 – 2027, și este împărțită în 3 loturi:
-Lotul 1 (33,7 km), la care se adaugă drumul de legatură dintre DN 79 și Salonta (5,3 km),
-Lotul 2 (39,7 km), la care se adaugă drumul de legatură până la granița cu Ungaria (10 km),
-Lotul 3 (47,07 km), la care se adaugă drumul de legatură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km)
Contractul prevede și construcția a 12 noduri rutiere, 4 Centre de Întreținere și Coordonare și 86 de poduri și pasaje.
Termenul de finalizare a execuției pentru fiecare lot în parte este prevăzut în contract la maximum 24 de luni.