Universitatea de Vest „Vasile Goldiș” din Arad, împreună cu asociația „Activ pentru comunitate” și Inspectoratul Școlar Județean Arad au prezentat, într-o conferință de presă, programul-pilot pentru educație non-formală „STEMs.y.S.T.E.M.S.s.”. https://www.facebook.com/watch/?v=587579513584924
(STEM este acronim pentru Science, Technology, Engineering and Mathematics (în limba engleză), care, tradus, devine Știință, Tehnologie, Inginerie și Matematică, fiind un termen multi-disciplinar, larg folosit, în țările de limbă engleză, adoptat în ultimii ani pe scară mai largă, inclusiv în România, pentru a grupa aceste discipline academice.
s.y.S.T.E.M.s. este acronim pentru supporting young Students Throughout Education within Medical syllabus (în limba engleză), care, tradus, devine sprijinirea tinerilor studenți pe parcursul educației în cadrul programei medicale.)
Coordonat de Conf. Univ. Dr. Paul Andrei Albu, scopul proiectului constă în elaborarea unui program educațional non-formal pentru evoluția profesională a tinerilor, în calitate de viitori specialiști ai domeniului biomedical.
Rectorul U.V.V.G. Arad, Dna Prof. univ. dr. habil. Coralia Cotoraci: „Programul a fost elaborat de una din tinerele noastre cadre didactice din cadrul Facultății de Farmacie, în care ne punem mari speranțe. Prin acest program, tinerii se vor putea << antrena >> pentru acest domeniu, atât de drag nouă. Îl felicit pe Paul pentru această inițiativă, și mă bucur să fim parte din acest proiect împreună cu Inspectoratul Școlar Județean și să ne apropiem, astfel, de mediul preuniversitar.”
Pentru grupul țintă, elevii din clasele a XI-a și a XII-a, care își doresc să urmeze studiile universitare în domeniul biomedical (medicină, medicină dentară, farmacie, nutriție și dietetică, ori alt domeniu complementar precum chimie, biochimie sau biologie), acest proiect are ca obiectiv creșterea gradului de literație în domeniul științelor, precum și dezvoltarea de competențe științifice fundamentale, esențiale pentru pregătirea specifică necesară parcurgerii disciplinelor preclinice și paraclinice.
Dl. Inspector general școlar, Marius Göndör : „Acest proiect înseamnă punerea în practică a unei idei excelente, cât se poate de aplicabile, a dlui Paul Albu, și se adresează copiilor cu performanțe, care au dorință de mai mult. Mulțumesc cadrelor din mediul universitar și preuniversitar de față, mă bucur că avem și elevi printre noi. Felicitări Universității de Vest „Vasile Goldiș” pentru infrastructura pe care o deține și mulțumiri pentru că o pune la dispoziția elevilor noștri.”
Proiectul va fi implementat prin desfășurarea de activități educaționale interactive, în mediu non-formal, centrate pe înțelegerea conceptelor științifice fundamentale și conștientizarea aplicațiilor lor în domeniul biomedical și în viața de zi cu zi. Vor fi utilizate metode de educație de la egal la egal bazate pe activități educaționale de expunere, conceptualizare, problematizare, dezbatere, alături de instrumente digitale.
Dl. Conf. univ. dr. Paul Albu: „Prin acest proiect, am adus împreună mediul preuniversitar și mediul universitar. În acest caz, experiența mea de peste 10 ani în domeniul chimiei organice, la Facultatea de Farmacie, și aproximativ tot atâția ani de proiecte educaționale, marea majoritate desfășurate în școlile din municipiu și județul Arad, dar și în alte județe: Timiș, Bihor, Caraș-Severin, Sibiu și chiar și la București. Prin acest proiect încercăm să clădim o fundație mai robustă, pe care elevii să-și poată construi educația viitoare, pas cu pas. Ne dorim ca acest proiect să fie cunoscut în cât mai multe unități de învățământ, pentru ca elevii interesați de domeniul biomedical să aibă acces la primele informații, iar ulterior să participe la partea practică.”
Pentru proiectul-pilot, activitățile vor fi centrate pe chimie organică cu posibilitatea lărgirii ariei curriculare la biologie (anatomie, botanică), fizică (biofizică) sau alte discipline complementare.
Perioada de implementare a acestui proiect va fi împărțit în 2 module – martie-iunie, respectiv septembrie-decembrie, cu frecvență lunară, și un total de 8 activități educaționale non-formale.
Toate activitățile se vor desfășura în Campusul universitar UVVG Arad, în amfiteatrul multifuncțional digitalizat și dotat cu smartboard Orbys.
STEM s.y.S.T.E.M.s. va deveni un program-manisfest, care să ofere sprijin tinerilor ce doresc să devină ambasadorii unui stil de viață sănătos, ca o componentă vitală pentru îmbunătățirea calității vieții și esențială pentru dezvoltarea sustenabilă a societății românești, în context european.
Universitatea de Vest „Vasile Goldiș” din Arad, împreună cu asociația „Activ pentru comunitate” și Inspectoratul Școlar Județean Arad au prezentat, într-o conferință de presă, programul-pilot pentru educație non-formală „STEMs.y.S.T.E.M.S.s.”. https://www.facebook.com/watch/?v=587579513584924
(STEM este acronim pentru Science, Technology, Engineering and Mathematics (în limba engleză), care, tradus, devine Știință, Tehnologie, Inginerie și Matematică, fiind un termen multi-disciplinar, larg folosit, în țările de limbă engleză, adoptat în ultimii ani pe scară mai largă, inclusiv în România, pentru a grupa aceste discipline academice.
s.y.S.T.E.M.s. este acronim pentru supporting young Students Throughout Education within Medical syllabus (în limba engleză), care, tradus, devine sprijinirea tinerilor studenți pe parcursul educației în cadrul programei medicale.)
Coordonat de Conf. Univ. Dr. Paul Andrei Albu, scopul proiectului constă în elaborarea unui program educațional non-formal pentru evoluția profesională a tinerilor, în calitate de viitori specialiști ai domeniului biomedical.
Rectorul U.V.V.G. Arad, Dna Prof. univ. dr. habil. Coralia Cotoraci: „Programul a fost elaborat de una din tinerele noastre cadre didactice din cadrul Facultății de Farmacie, în care ne punem mari speranțe. Prin acest program, tinerii se vor putea << antrena >> pentru acest domeniu, atât de drag nouă. Îl felicit pe Paul pentru această inițiativă, și mă bucur să fim parte din acest proiect împreună cu Inspectoratul Școlar Județean și să ne apropiem, astfel, de mediul preuniversitar.”
Pentru grupul țintă, elevii din clasele a XI-a și a XII-a, care își doresc să urmeze studiile universitare în domeniul biomedical (medicină, medicină dentară, farmacie, nutriție și dietetică, ori alt domeniu complementar precum chimie, biochimie sau biologie), acest proiect are ca obiectiv creșterea gradului de literație în domeniul științelor, precum și dezvoltarea de competențe științifice fundamentale, esențiale pentru pregătirea specifică necesară parcurgerii disciplinelor preclinice și paraclinice.
Dl. Inspector general școlar, Marius Göndör : „Acest proiect înseamnă punerea în practică a unei idei excelente, cât se poate de aplicabile, a dlui Paul Albu, și se adresează copiilor cu performanțe, care au dorință de mai mult. Mulțumesc cadrelor din mediul universitar și preuniversitar de față, mă bucur că avem și elevi printre noi. Felicitări Universității de Vest „Vasile Goldiș” pentru infrastructura pe care o deține și mulțumiri pentru că o pune la dispoziția elevilor noștri.”
Proiectul va fi implementat prin desfășurarea de activități educaționale interactive, în mediu non-formal, centrate pe înțelegerea conceptelor științifice fundamentale și conștientizarea aplicațiilor lor în domeniul biomedical și în viața de zi cu zi. Vor fi utilizate metode de educație de la egal la egal bazate pe activități educaționale de expunere, conceptualizare, problematizare, dezbatere, alături de instrumente digitale.
Dl. Conf. univ. dr. Paul Albu: „Prin acest proiect, am adus împreună mediul preuniversitar și mediul universitar. În acest caz, experiența mea de peste 10 ani în domeniul chimiei organice, la Facultatea de Farmacie, și aproximativ tot atâția ani de proiecte educaționale, marea majoritate desfășurate în școlile din municipiu și județul Arad, dar și în alte județe: Timiș, Bihor, Caraș-Severin, Sibiu și chiar și la București. Prin acest proiect încercăm să clădim o fundație mai robustă, pe care elevii să-și poată construi educația viitoare, pas cu pas. Ne dorim ca acest proiect să fie cunoscut în cât mai multe unități de învățământ, pentru ca elevii interesați de domeniul biomedical să aibă acces la primele informații, iar ulterior să participe la partea practică.”
Pentru proiectul-pilot, activitățile vor fi centrate pe chimie organică cu posibilitatea lărgirii ariei curriculare la biologie (anatomie, botanică), fizică (biofizică) sau alte discipline complementare.
Perioada de implementare a acestui proiect va fi împărțit în 2 module – martie-iunie, respectiv septembrie-decembrie, cu frecvență lunară, și un total de 8 activități educaționale non-formale.
Toate activitățile se vor desfășura în Campusul universitar UVVG Arad, în amfiteatrul multifuncțional digitalizat și dotat cu smartboard Orbys.
STEM s.y.S.T.E.M.s. va deveni un program-manisfest, care să ofere sprijin tinerilor ce doresc să devină ambasadorii unui stil de viață sănătos, ca o componentă vitală pentru îmbunătățirea calității vieții și esențială pentru dezvoltarea sustenabilă a societății românești, în context european.