Conform dispozițiilor stabilite în cadrul strategiei "România Neutră - 2050", prin care țara își propune să atingă obiectivul de neutralitate climatică până la mijlocul secolului, utilizarea mașinii personale va fi limitată la 6.500 km/an. De asemenea românii nu vor mai avea voie să circule singuri în mașină.
Prin Hotărârea de Guvern nr. 1215 din 29 noiembrie 2023, Cabinetul Ciolacu a aprobat Strategia pe termen lung a României pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră. Scopul declarat este ca România să atingă neutralitatea climatică până în anul 2050.
Strategia inclusă în documentul "România Neutră – 2050" impune măsuri radicale pentru atingerea obiectivului de neutralitate climatică până la mijlocul secolului.
Domeniul transporturilor este profund afectat de aceste măsuri adoptate de autorități. Oficialii vizează eliminarea completă a autovehiculelor personale, a mijloacelor de transport de persoane și de mărfuri care utilizează benzină, motorină, GPL sau chiar vehicule hibrid până în 2050.
În final, ambiția este ca reducerea emisiilor de CO2 din transport să atingă 82%, comparativ cu nivelul din anul 1990.
Conform dispozițiilor stabilite în cadrul strategiei "România Neutră - 2050", prin care țara își propune să atingă obiectivul de neutralitate climatică până la mijlocul secolului, utilizarea mașinii personale va fi limitată la 6.500 km/an. De asemenea românii nu vor mai avea voie să circule singuri în mașină.
Prin Hotărârea de Guvern nr. 1215 din 29 noiembrie 2023, Cabinetul Ciolacu a aprobat Strategia pe termen lung a României pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră. Scopul declarat este ca România să atingă neutralitatea climatică până în anul 2050.
Strategia inclusă în documentul "România Neutră – 2050" impune măsuri radicale pentru atingerea obiectivului de neutralitate climatică până la mijlocul secolului.
Domeniul transporturilor este profund afectat de aceste măsuri adoptate de autorități. Oficialii vizează eliminarea completă a autovehiculelor personale, a mijloacelor de transport de persoane și de mărfuri care utilizează benzină, motorină, GPL sau chiar vehicule hibrid până în 2050.
În final, ambiția este ca reducerea emisiilor de CO2 din transport să atingă 82%, comparativ cu nivelul din anul 1990.