Și da, se pare ca demersurile făcute de primarul Călin Bibarț au și niste răspunsuri favorabile
În cursul zilei de miercuri, primarul Bibarț, cum ne-a obișnuit să-l tot vedem, a făcut un “rond de zi” la șantierul care se apropie de finalizare a pasajului (istoric) de pe centura orașului din zona Micălaca.
Din toate calculele, acesta va fi finalizat la sfârșitul acestei luni, iar la începutul lunii decembrie se preconizează deschiderea circulației pe el. Lucrarea nu este în administrarea Primăriei Arad, însă ce a ținut de aceasta, adică trecerea peste liniile de tramvai a fost reabilitată de către Primărie în vederea deschiderii traficului pe viaduct.
Mărul discordiei însă nu este termenul de finalizare și deschiderea circulației, ci trecerea actuală la nivel cu calea ferată care ar urma sa fie închisă conform normalor CFR, care prevăd ca pe căile de rulare a trenului unde se atinge o viteză medie de 160 km /h, nu este permis trecere la nivel cu calea ferată, chiar dacă trecerea este prevăzută cu barieire.
Problema nu ar fi nici că strada Șiriei ar deveni o stradă înfundată, ci faptul că pentru a merge spre Șiria, particpanții la trafic ar fi nevoiți să meragă pâna la primul sens giratoriu de pe centură iar apoi să se întoarcă pentru a ajunge pe drumul spre Șiria, viaductul nefiind prevăzut cu o coborâre în acest sens.
Primarul a făcut mai multe intervenții la CFR și la ministrul transportului pentru a nu se închide acest drum, mai ales având în vedere că investiția CFR ar fi minimă, barielele existând și în prezent, iar păstrarea acestei treceri ar ușura mult deplasarea spre Horia-Șiria.
În urma demersurilor, se pare că Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, este deschis la soluționarea solicitării Primăriei Arad și va face demersurile necesare pentru păstrarea acestei treceri.
Rămâne să vedem cum se concretizează aceste demers după deschiderea circulației pe noul pasaj.
Și da, se pare ca demersurile făcute de primarul Călin Bibarț au și niste răspunsuri favorabile
În cursul zilei de miercuri, primarul Bibarț, cum ne-a obișnuit să-l tot vedem, a făcut un “rond de zi” la șantierul care se apropie de finalizare a pasajului (istoric) de pe centura orașului din zona Micălaca.
Din toate calculele, acesta va fi finalizat la sfârșitul acestei luni, iar la începutul lunii decembrie se preconizează deschiderea circulației pe el. Lucrarea nu este în administrarea Primăriei Arad, însă ce a ținut de aceasta, adică trecerea peste liniile de tramvai a fost reabilitată de către Primărie în vederea deschiderii traficului pe viaduct.
Mărul discordiei însă nu este termenul de finalizare și deschiderea circulației, ci trecerea actuală la nivel cu calea ferată care ar urma sa fie închisă conform normalor CFR, care prevăd ca pe căile de rulare a trenului unde se atinge o viteză medie de 160 km /h, nu este permis trecere la nivel cu calea ferată, chiar dacă trecerea este prevăzută cu barieire.
Problema nu ar fi nici că strada Șiriei ar deveni o stradă înfundată, ci faptul că pentru a merge spre Șiria, particpanții la trafic ar fi nevoiți să meragă pâna la primul sens giratoriu de pe centură iar apoi să se întoarcă pentru a ajunge pe drumul spre Șiria, viaductul nefiind prevăzut cu o coborâre în acest sens.
Primarul a făcut mai multe intervenții la CFR și la ministrul transportului pentru a nu se închide acest drum, mai ales având în vedere că investiția CFR ar fi minimă, barielele existând și în prezent, iar păstrarea acestei treceri ar ușura mult deplasarea spre Horia-Șiria.
În urma demersurilor, se pare că Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, este deschis la soluționarea solicitării Primăriei Arad și va face demersurile necesare pentru păstrarea acestei treceri.
Rămâne să vedem cum se concretizează aceste demers după deschiderea circulației pe noul pasaj.