Conducătorii auto care n-au împlinit încă vârsta de 21 de ani, precum şi cei care au o experienţă de conducere mai mică de un an nu vor mai avea voie să urce la volanul unor mașini care depăşesc 100 CP, deoarece pot fi scăpate uşor de sub control, potrivit unui proiect de lege care modifică actualul Cod Rutier și schimbă radical regulile inclusiv pentru obținerea permisului de șofer și pentru pietoni.
Inițiatorii, mai mulţi senatori şi deputaţi UDMR, propun ca șoferii care au o vârstă de până la 21 de ani sau care au o experiență de conducere mai mică de un an, pentru vehiculele de categoria B, să aibă dreptul să conducă numai autoturisme cu puterea sub 100 CP sau 75 kW, la maşinile electrice.
Motivul acestei modificări din Codul Rutier: reducerea numărului de accidente auto, în special în orașele mari, unde traficul a devenit infernal.
„Odată cu aglomerarea traficului, îndeosebi în mediul urban, se simte nevoia stabilirii de reguli noi, dar şi de consolidare a unor relaţii civilizate între reprezentanţii poliţiei rutiere şi participanţii la trafic”, spun inițiatorii proiectului de lege, amintind că România continuă să fie pe primul loc în Uniunea Europeană la rata deceselor cauzate de accidentele rutiere.
Una din principalele modificări prevăzute în proiectul de lege este interdicția de a conduce vehicule puternice pentru conducătorii auto fără experiență. Dacă și în prezent există anumite restricții în ceea ce privește viteza cu care pot circula șoferii începători, potrivit noilor reguli, aceștia nici măcar nu vor mai avea voie să urce la volanul unor mașini care pot dezvolta viteze mari şi care pot fi scăpate cu uşurinţă de sub control.
Practic, celor fără experiență li se va permite să conducă doar autovehicule mici, așa-zisele mașini de oraș.
„Conducătorilor cu vârsta de până la 21 de ani, precum şi celor care au o experienţă de conducere mai mică de un an pentru categoria de vehicule B le este interzis să conducă vehicule care depăşesc 100 CP, respectiv 75 kw în cazul vehiculelor electrice”, prevede proiectul legislativ. Iar aceste reguli se vor aplica și în cazul motocicliștilor.
Codul rutier, modificări cu privire la permisul de conducere clasa B
Potrivit noilor modificări din Codul rutier, permisul auto va şi mai scump, și mai greu de obținut. Parlamentarii UDMR propun înăsprirea obținerii permisului de conducere. Dar şi exigențele din timpul examinării.
Se propune crește numărul obligatoriu de ore de pregătire. De la minimum 30 de ore, câte se fac în prezent, la cel puţin 45.
„Numărul minim de ore de pregătire teoretică este de 25 (față de 24, în prezent), iar cel de pregătire practică este de 45”, potrivit documentului. Dacă legea va fi adoptată, cele 15 ore suplimentare vor duce automat și la scumpirea școlii de șoferi.

Conducătorii auto care n-au împlinit încă vârsta de 21 de ani, precum şi cei care au o experienţă de conducere mai mică de un an nu vor mai avea voie să urce la volanul unor mașini care depăşesc 100 CP, deoarece pot fi scăpate uşor de sub control, potrivit unui proiect de lege care modifică actualul Cod Rutier și schimbă radical regulile inclusiv pentru obținerea permisului de șofer și pentru pietoni.
Inițiatorii, mai mulţi senatori şi deputaţi UDMR, propun ca șoferii care au o vârstă de până la 21 de ani sau care au o experiență de conducere mai mică de un an, pentru vehiculele de categoria B, să aibă dreptul să conducă numai autoturisme cu puterea sub 100 CP sau 75 kW, la maşinile electrice.
Motivul acestei modificări din Codul Rutier: reducerea numărului de accidente auto, în special în orașele mari, unde traficul a devenit infernal.
„Odată cu aglomerarea traficului, îndeosebi în mediul urban, se simte nevoia stabilirii de reguli noi, dar şi de consolidare a unor relaţii civilizate între reprezentanţii poliţiei rutiere şi participanţii la trafic”, spun inițiatorii proiectului de lege, amintind că România continuă să fie pe primul loc în Uniunea Europeană la rata deceselor cauzate de accidentele rutiere.
Una din principalele modificări prevăzute în proiectul de lege este interdicția de a conduce vehicule puternice pentru conducătorii auto fără experiență. Dacă și în prezent există anumite restricții în ceea ce privește viteza cu care pot circula șoferii începători, potrivit noilor reguli, aceștia nici măcar nu vor mai avea voie să urce la volanul unor mașini care pot dezvolta viteze mari şi care pot fi scăpate cu uşurinţă de sub control.
Practic, celor fără experiență li se va permite să conducă doar autovehicule mici, așa-zisele mașini de oraș.
„Conducătorilor cu vârsta de până la 21 de ani, precum şi celor care au o experienţă de conducere mai mică de un an pentru categoria de vehicule B le este interzis să conducă vehicule care depăşesc 100 CP, respectiv 75 kw în cazul vehiculelor electrice”, prevede proiectul legislativ. Iar aceste reguli se vor aplica și în cazul motocicliștilor.
Codul rutier, modificări cu privire la permisul de conducere clasa B
Potrivit noilor modificări din Codul rutier, permisul auto va şi mai scump, și mai greu de obținut. Parlamentarii UDMR propun înăsprirea obținerii permisului de conducere. Dar şi exigențele din timpul examinării.
Se propune crește numărul obligatoriu de ore de pregătire. De la minimum 30 de ore, câte se fac în prezent, la cel puţin 45.
„Numărul minim de ore de pregătire teoretică este de 25 (față de 24, în prezent), iar cel de pregătire practică este de 45”, potrivit documentului. Dacă legea va fi adoptată, cele 15 ore suplimentare vor duce automat și la scumpirea școlii de șoferi.