Persoanele fizice se pot înscrie în cadrul Programului privind casarea autovehiculelor uzate – Rabla Local până pe 29 septembrie 2023, ora 23:59 sau până la epuizarea bugetului alocat fiecărei unități administrativ-teritoriale (UAT).
Instrucțiunile privind înscrierea persoanelor fizice în cadrul Programului privind casarea autovehiculelor uzate – Rabla Local sunt detaliate pe site-ul AFM la următorul link: https://www.afm.ro/casare_auto_uzate.php. Conturile de utilizator ale persoanelor fizice trebuie create anterior înscrierii în aplicație.
În cadrul unui cont pot fi realizate înscrieri aferente unui singur CNP. Persoana fizică se poate înscrie o singură dată în aplicație. Un ghid detaliat pentru înscrierea pe site-ul AFM se regăsește la adresa: https://www.afm.ro/main/programe/casare_auto_uzate/2023/anunt_pf_rabla_local_25.07.2023.pdf, de pe site-ul AFM.
La finalizarea termenului de înscriere, deci după 29 septembrie, AFM va întocmi și transmite către toate primăriile înscrise în program lista cu persoanele fizice eligibile. Este momentul când Primăria Municipiului Arad va reveni cu detalii legate de pașii care trebuie parcurși în continuare în vederea obținerii stimulentului de casare de către arădenii declarați eligibili.
Municipiul Arad a obținut 2.400.000 lei pentru casarea a 1.000 de autovehicule. 80% din valoarea sumei totale alocate acestui proiect la nivelul municipiului Arad, reprezintă cofinanțarea AFM, iar diferența este acoperită din bugetul local.
Vă reamintim care sunt criteriile de eligibilitate a proprietarului:
a) este persoană fizică cu domiciliul sau reședința pe raza teritorială a Municipiului Arad;
b) deține în proprietate un autovehicul uzat înmatriculat pe numele său de cel puțin 5 ani și se află în evidențele fiscale ale Municipiului Arad; excepție o face persoana fizică devenită proprietar ca urmare a partajului judiciar sau a dezbaterii procedurii succesorale;
c) nu este înregistrat cu obligații restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuțiilor către bugetul de stat și bugetul local, conform prevederilor legale în vigoare;
d) nu a obținut și nu este pe cale să obțină finanțare prin proiecte ori programe finanțate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto național 2020-2024 sau prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024, pentru același autovehicul uzat cu care participă în Program;
e) nu este condamnat pentru infracțiuni împotriva mediului, prin hotărâre judecătorească definitivă;
f) se angajează să predea spre casare și să radieze din circulație și din evidențele fiscale autovehiculul uzat pentru care solicită stimulentul pentru casare;
g) se angajează că nu va achiziționa un autoturism cu norma de poluare Euro 5 și/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare;
În situația în care solicitantul de finanțare este proprietar ca urmare a partajului judiciar sau a dezbaterii procedurii succesorale acesta va depune la Primăria Municipiului Arad o declarație pe propria răspundere conform căreia autovehiculul uzat nu a fost folosit de coproprietari/fostul proprietar atât în cadrul Programului, cât și pentru proiecte ori programe de finanțate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto național 2020-2024 sau prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024;
În situația în care autovehiculul uzat este deținut în coproprietate, solicitantul de finanțare va depune la delegat și acordul scris al coproprietarilor privind participarea în cadrul Programului;
Criterii de eligibilitate a autovehiculului uzat sunt următoarele:
a) este înregistrat în evidențele fiscale ale Municipiului Arad;
b) la data solicitării acordării stimulentului pentru casare are o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, calculată de la anul fabricației; dacă anul înmatriculării înscris în cartea de identitate este anterior anului fabricației, se consideră an de fabricație anul înmatriculării;
c) are norma de poluare Euro 3 și/sau inferioară;
d) conține componentele esențiale: motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, șasiu, precum și echipamente electronice de gestionare a funcțiilor autovehiculului și dispozitive catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricație.
Persoanele fizice se pot înscrie în cadrul Programului privind casarea autovehiculelor uzate – Rabla Local până pe 29 septembrie 2023, ora 23:59 sau până la epuizarea bugetului alocat fiecărei unități administrativ-teritoriale (UAT).
Instrucțiunile privind înscrierea persoanelor fizice în cadrul Programului privind casarea autovehiculelor uzate – Rabla Local sunt detaliate pe site-ul AFM la următorul link: https://www.afm.ro/casare_auto_uzate.php. Conturile de utilizator ale persoanelor fizice trebuie create anterior înscrierii în aplicație.
În cadrul unui cont pot fi realizate înscrieri aferente unui singur CNP. Persoana fizică se poate înscrie o singură dată în aplicație. Un ghid detaliat pentru înscrierea pe site-ul AFM se regăsește la adresa: https://www.afm.ro/main/programe/casare_auto_uzate/2023/anunt_pf_rabla_local_25.07.2023.pdf, de pe site-ul AFM.
La finalizarea termenului de înscriere, deci după 29 septembrie, AFM va întocmi și transmite către toate primăriile înscrise în program lista cu persoanele fizice eligibile. Este momentul când Primăria Municipiului Arad va reveni cu detalii legate de pașii care trebuie parcurși în continuare în vederea obținerii stimulentului de casare de către arădenii declarați eligibili.
Municipiul Arad a obținut 2.400.000 lei pentru casarea a 1.000 de autovehicule. 80% din valoarea sumei totale alocate acestui proiect la nivelul municipiului Arad, reprezintă cofinanțarea AFM, iar diferența este acoperită din bugetul local.
Vă reamintim care sunt criteriile de eligibilitate a proprietarului:
a) este persoană fizică cu domiciliul sau reședința pe raza teritorială a Municipiului Arad;
b) deține în proprietate un autovehicul uzat înmatriculat pe numele său de cel puțin 5 ani și se află în evidențele fiscale ale Municipiului Arad; excepție o face persoana fizică devenită proprietar ca urmare a partajului judiciar sau a dezbaterii procedurii succesorale;
c) nu este înregistrat cu obligații restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuțiilor către bugetul de stat și bugetul local, conform prevederilor legale în vigoare;
d) nu a obținut și nu este pe cale să obțină finanțare prin proiecte ori programe finanțate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto național 2020-2024 sau prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024, pentru același autovehicul uzat cu care participă în Program;
e) nu este condamnat pentru infracțiuni împotriva mediului, prin hotărâre judecătorească definitivă;
f) se angajează să predea spre casare și să radieze din circulație și din evidențele fiscale autovehiculul uzat pentru care solicită stimulentul pentru casare;
g) se angajează că nu va achiziționa un autoturism cu norma de poluare Euro 5 și/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare;
În situația în care solicitantul de finanțare este proprietar ca urmare a partajului judiciar sau a dezbaterii procedurii succesorale acesta va depune la Primăria Municipiului Arad o declarație pe propria răspundere conform căreia autovehiculul uzat nu a fost folosit de coproprietari/fostul proprietar atât în cadrul Programului, cât și pentru proiecte ori programe de finanțate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto național 2020-2024 sau prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024;
În situația în care autovehiculul uzat este deținut în coproprietate, solicitantul de finanțare va depune la delegat și acordul scris al coproprietarilor privind participarea în cadrul Programului;
Criterii de eligibilitate a autovehiculului uzat sunt următoarele:
a) este înregistrat în evidențele fiscale ale Municipiului Arad;
b) la data solicitării acordării stimulentului pentru casare are o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, calculată de la anul fabricației; dacă anul înmatriculării înscris în cartea de identitate este anterior anului fabricației, se consideră an de fabricație anul înmatriculării;
c) are norma de poluare Euro 3 și/sau inferioară;
d) conține componentele esențiale: motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, șasiu, precum și echipamente electronice de gestionare a funcțiilor autovehiculului și dispozitive catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricație.