O nouă lege, prin care este interzisă modificarea kilometrajului real, a fost publicată în Monitorul Oficial.
Începând de luni, 29 mai a.c., toate valorile indicate de odometrele mașinilor din România se vor regăsi într-un registru electronic gestionat de Registrul Auto Român (RAR), programat să apară în 2024.
Astfel modificarea kilometrajului real a devenit interzisă prin lege, începând de luni, potrivit unei legi publicate în Monitorul Oficial.
De asemenea, în cazul în care odometrul unei mașini este defect sau nu funcționează corect, proprietarul acesteia va trebui să îl repare sau să îl înlocuiască “fără întârziere”.
Potrivit Legii 142/2023, se stabilește că: “este interzisă manipularea odometrului unui autovehicul, solicitarea manipulării odometrului sau orice acțiune de natură să influențeze înregistrarea exactă a numărului kilometrilor parcurși de un autovehicul”.
Legea mai stabilește că, începând din toamna anului viitor, la vânzarea unei mașini, proprietarul va trebui să-i dea celui care-o cumpără un certificat eliberat de RAR în baza informațiilor din registrul electronic, ce va conține istoricul citirii odometrului, implicarea mașinii într-un eveniment care a produs avarii grave la sistemul de direcție, sistemul de frânare, structura de rezistență a caroseriei ori a șasiului sau la alte sisteme de siguranță activă ori pasivă.
Certificatul va fi eliberat contra cost celui ce intenționează să vândă o mașină și va avea o valabilitate de 60 de zile de la data eliberării.

O nouă lege, prin care este interzisă modificarea kilometrajului real, a fost publicată în Monitorul Oficial.
Începând de luni, 29 mai a.c., toate valorile indicate de odometrele mașinilor din România se vor regăsi într-un registru electronic gestionat de Registrul Auto Român (RAR), programat să apară în 2024.
Astfel modificarea kilometrajului real a devenit interzisă prin lege, începând de luni, potrivit unei legi publicate în Monitorul Oficial.
De asemenea, în cazul în care odometrul unei mașini este defect sau nu funcționează corect, proprietarul acesteia va trebui să îl repare sau să îl înlocuiască “fără întârziere”.
Potrivit Legii 142/2023, se stabilește că: “este interzisă manipularea odometrului unui autovehicul, solicitarea manipulării odometrului sau orice acțiune de natură să influențeze înregistrarea exactă a numărului kilometrilor parcurși de un autovehicul”.
Legea mai stabilește că, începând din toamna anului viitor, la vânzarea unei mașini, proprietarul va trebui să-i dea celui care-o cumpără un certificat eliberat de RAR în baza informațiilor din registrul electronic, ce va conține istoricul citirii odometrului, implicarea mașinii într-un eveniment care a produs avarii grave la sistemul de direcție, sistemul de frânare, structura de rezistență a caroseriei ori a șasiului sau la alte sisteme de siguranță activă ori pasivă.
Certificatul va fi eliberat contra cost celui ce intenționează să vândă o mașină și va avea o valabilitate de 60 de zile de la data eliberării.