Șoferii vor trebui să scoată mai mulți bani din buzunar începând cu 1 ianuarie 2026 pentru a-și plăti taxele de drum. O propunere de lege care ar adăuga noi cerințe pentru achiziționarea unei viniete a fost pusă în dezbatere publică de către Ministerul Transporturilor.
Vechimea automobilului va afecta în mod direct prețul taxei. Propunerea ar urma să intre în vigoare la 1 ianuarie 2026. Dacă reglementările propuse vor fi adoptate, proprietarii de vehicule mai vechi vor fi cei mai afectați, deoarece valoarea rovinietei va depinde de vechimea vehiculului, de norma de poluare Euro și de numărul de ani în care acesta a fost condus și parcat pe drumurile publice.
Măsura include, de asemenea, valabilitatea taxei, aceasta poate fi de 24 de ore, 10 zile, o lună, 60 de zile și un an. Oficialii Ministerului Transporturilor au mai precizat că de colectarea taxei de drum se va ocupa Compania Națională de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră, iar taxa stabilită pentru distanța parcursă pe drumurile naționale, județene, europene și de mare viteză va fi administrată prin sistemul TollRo.
Ca urmare a angajamentelor asumate de România în cadrul porțiunii „transport durabil” din Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), noua legislație se bazează pe premisa „poluatorul plătește”.
În prezent, toate vehiculele care utilizează drumurile publice din România trebuie să achiziționeze o rovinietă, diferența de taxe fiind direct legată de tipul de vehicul.
sursa: infoactual.ro

Șoferii vor trebui să scoată mai mulți bani din buzunar începând cu 1 ianuarie 2026 pentru a-și plăti taxele de drum. O propunere de lege care ar adăuga noi cerințe pentru achiziționarea unei viniete a fost pusă în dezbatere publică de către Ministerul Transporturilor.
Vechimea automobilului va afecta în mod direct prețul taxei. Propunerea ar urma să intre în vigoare la 1 ianuarie 2026. Dacă reglementările propuse vor fi adoptate, proprietarii de vehicule mai vechi vor fi cei mai afectați, deoarece valoarea rovinietei va depinde de vechimea vehiculului, de norma de poluare Euro și de numărul de ani în care acesta a fost condus și parcat pe drumurile publice.
Măsura include, de asemenea, valabilitatea taxei, aceasta poate fi de 24 de ore, 10 zile, o lună, 60 de zile și un an. Oficialii Ministerului Transporturilor au mai precizat că de colectarea taxei de drum se va ocupa Compania Națională de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră, iar taxa stabilită pentru distanța parcursă pe drumurile naționale, județene, europene și de mare viteză va fi administrată prin sistemul TollRo.
Ca urmare a angajamentelor asumate de România în cadrul porțiunii „transport durabil” din Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), noua legislație se bazează pe premisa „poluatorul plătește”.
În prezent, toate vehiculele care utilizează drumurile publice din România trebuie să achiziționeze o rovinietă, diferența de taxe fiind direct legată de tipul de vehicul.
sursa: infoactual.ro