Consiliul Județean Arad a dat astăzi, 13 februarie, publicității condițiile de modernizare a căii ferate Arad-Timișoara și lucrările exacte care se vor realiza pe acest traseu.
Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad, a semnat astăzi certificatul de urbanism în vederea autorizării lucrărilor de construire pentru obiectivul de investiții Lot 2: Proiectare și execuție lucrări aferente obiectivului de investiții “Modernizarea liniei feroviare Caransebeş -Timişoara - Arad, Lot 4 Ronaț Triaj Gr. D – Arad, inclusiv Aradul Nou – Glogovăț”.
„Am discutat această investiție vineri cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și am convingerea că va fi unul dintre proiectele prioritare ale Guvernului României în următoarea perioadă. Pentru Arad este cu atât mai important, cu cât pe culoarul feroviar Arad-Timișoara funcționează un terminal intermodal și sunt mulți arădeni care fac naveta fie la facultate, fie la locul de muncă, la Timișoara. Modernizarea căii ferate, creșterea vitezei și a confortului pe acest traseu va conduce la creșterea gradului de utilizare a trenului ca mijloc de transport între cele două orașe. Nu în ultimul rând, vestea bună pentru locuitorii cartierului Micălaca este că trenurile marfare vor fi eliminate din cartier, rămân în continuare doar trenurile de pasageri și se vor monta panouri fonoabsorbante pentru scăderea disconfortului”, a declarat Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad.
Linia de cale ferată pe tronsonul aferent județului Arad va fi modernizată de la km 28+800, până la km 56+350 (semnalul de intrare în stația Arad, pe linia CF 218), respectiv de la ieșirea din stația Aradul Nou (capY), până la ramificația R2 Glogovăț, ce va fi realizată pe linia CF 200 (varianta ocolitoare a municipiului Arad), pe o distanță de cca 7 km.
Lucrări propuse: infrastructură nouă, modernizarea staţiilor (Vinga, Șagu, P.M. Valea Viilor, Aradul Nou), dublarea liniei existente pe toată lungimea; reabilitarea liniilor din staţii; înlocuire poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terasamentelor; pod nou peste râul Mureş; pasaj superior pe DN 7 la km 5+300; construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (acolo unde nu sunt disponibile drumuri publice); reabilitarea clădirilor staţiilor de călători și cele care servesc traficul feroviar, incluzând construcţiile pasarelelor şi ridicarea nivelului peroanelor; montare panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a zgomotului; instalaţii de centralizare electronică şi introducere sistem de siguranţă ERTMS; modernizarea echipamentului de telecomunicaţii; înlocuirea echipamentelor linie de contact; montarea de încălzitoare de macaz noi; relocări rețele de utilități; devieri de căi de comunicație.
În stația Aradul Nou se va reconstrui atelierul de intervenții linii și magazia de mărfuri. Linia simplă Aradul Nou – Arad va fi modernizată și se va realiza o haltă de călători în cartierul Micălaca. Pentru implementarea proiectului se vor desființa unele construcții existente cu specific feroviar deoarece fie nu mai sunt funcționale, fie nu vor mai fi necesare.
Consiliul Județean Arad a dat astăzi, 13 februarie, publicității condițiile de modernizare a căii ferate Arad-Timișoara și lucrările exacte care se vor realiza pe acest traseu.
Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad, a semnat astăzi certificatul de urbanism în vederea autorizării lucrărilor de construire pentru obiectivul de investiții Lot 2: Proiectare și execuție lucrări aferente obiectivului de investiții “Modernizarea liniei feroviare Caransebeş -Timişoara - Arad, Lot 4 Ronaț Triaj Gr. D – Arad, inclusiv Aradul Nou – Glogovăț”.
„Am discutat această investiție vineri cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și am convingerea că va fi unul dintre proiectele prioritare ale Guvernului României în următoarea perioadă. Pentru Arad este cu atât mai important, cu cât pe culoarul feroviar Arad-Timișoara funcționează un terminal intermodal și sunt mulți arădeni care fac naveta fie la facultate, fie la locul de muncă, la Timișoara. Modernizarea căii ferate, creșterea vitezei și a confortului pe acest traseu va conduce la creșterea gradului de utilizare a trenului ca mijloc de transport între cele două orașe. Nu în ultimul rând, vestea bună pentru locuitorii cartierului Micălaca este că trenurile marfare vor fi eliminate din cartier, rămân în continuare doar trenurile de pasageri și se vor monta panouri fonoabsorbante pentru scăderea disconfortului”, a declarat Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad.
Linia de cale ferată pe tronsonul aferent județului Arad va fi modernizată de la km 28+800, până la km 56+350 (semnalul de intrare în stația Arad, pe linia CF 218), respectiv de la ieșirea din stația Aradul Nou (capY), până la ramificația R2 Glogovăț, ce va fi realizată pe linia CF 200 (varianta ocolitoare a municipiului Arad), pe o distanță de cca 7 km.
Lucrări propuse: infrastructură nouă, modernizarea staţiilor (Vinga, Șagu, P.M. Valea Viilor, Aradul Nou), dublarea liniei existente pe toată lungimea; reabilitarea liniilor din staţii; înlocuire poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terasamentelor; pod nou peste râul Mureş; pasaj superior pe DN 7 la km 5+300; construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (acolo unde nu sunt disponibile drumuri publice); reabilitarea clădirilor staţiilor de călători și cele care servesc traficul feroviar, incluzând construcţiile pasarelelor şi ridicarea nivelului peroanelor; montare panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a zgomotului; instalaţii de centralizare electronică şi introducere sistem de siguranţă ERTMS; modernizarea echipamentului de telecomunicaţii; înlocuirea echipamentelor linie de contact; montarea de încălzitoare de macaz noi; relocări rețele de utilități; devieri de căi de comunicație.
În stația Aradul Nou se va reconstrui atelierul de intervenții linii și magazia de mărfuri. Linia simplă Aradul Nou – Arad va fi modernizată și se va realiza o haltă de călători în cartierul Micălaca. Pentru implementarea proiectului se vor desființa unele construcții existente cu specific feroviar deoarece fie nu mai sunt funcționale, fie nu vor mai fi necesare.