Deși au posibilitatea de a-și exprima părerea asupra actului medical, doar 15% dintre foștii pacienți ai Spitalului Județean Arad au răspuns la chestionarele primite
Deși au posibilitatea de a-și exprima părerea asupra actului medical, doar 15% dintre foștii pacienți ai Spitalului Județean Arad au răspuns la chestionarele primite

Deși au posibilitatea de a-și exprima părerea asupra actului medical, doar 15% dintre foștii pacienți ai Spitalului Județean Arad au răspuns la chestionarele primite

Miercuri, 19 Octombrie, 2022 16:17 Redactie LOCALE Comentarii  Recomanda pe Facebook  Recomanda pe Twitter
Redactie LOCALE Comentarii  Recomanda pe Facebook Recomanda pe Twitter
Miercuri, 19 Octombrie, 2022 16:17 Tiparire

2.364 de pacienți, externați în luna august din Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad, au primit, printr-un mesaj de tip SMS, chestionare cu întrebări despre calitatea actului medical și a condițiilor de spitalizare. 374 au completat și trimis chestionarele, iar dintre aceștia, 146 au completat și rubricile dedicate observațiilor și sugestiilor referitoare la îngrijirile medicale din timpul spitalizării. 86% dintre respondenți s-au arătat mulțumiți și foarte mulțumiți de serviciile oferite de unitatea medicală.

 

Cele mai multe observații trimise de către foștii pacienți au fost axate pe condițiile de spitalizare din clădirile fostului Spital Municipal respectiv fostului Spital Matern: „Să se renoveze spitalul Matern. E păcat de cadrele medicale care sunt extraordinare”, „Accesarea cât mai multor fonduri pentru dotarea spitalului cu tehnologie medicală și echipamente necesare, fonduri pentru mobilier (paturi, saltele, comode) și tot ce ține de amenajarea unui spital la standarde optime pentru confortul pacientului”, „Amenajarea de toalete cu dușuri pentru fiecare salon”.

 

Totodată au fost observații legate și de resursa umană, unii dintre pacienți precizând că: „Unele infirmiere să-și știe locul lor nu să facă pe doctorii”, „Atenție tot timpul la pacienți și la nevoile lor ca să le fie șederea în spital cât mai agreabilă”, „Am apreciat vizita zilnică a medicului și atenția lui pentru pacient. Atenția asistentelor medicale și a infirmierelor a fost satisfăcătoare”, „Medic extraordinar dr.... implicat, ține legătura cu familia, oferă toate informațiile necesare. Având pampers, dura câteodată foarte mult timp până ajungea infirmiera. Având foarte puține infirmiere pe un etaj e de înțeles că dânsele nu fac față.”, „De data asta timpul petrecut în spital m-a făcut să îmi schimb părerea în foarte bine. În special doamnele infirmiere și asistente au fost foarte atente și s-au comportat foarte frumos cu pacienții.”, „Din punct de vedere medical nu am nimic de reproșat. Am fost informată cu privire la tot ceea ce a fost necesar.”

 

„În jur de 15% dintre foștii pacienți care au primit chestionarele prin mesaj text le-au și completat și trimis către spital. Este un număr mic însă am reușit să ne facem o primă analiză. Principalele probleme ridicate de pacienți se referă la clădirile vechi unde, deocamdată, nu avem posibilitatea să amenajăm grupuri sanitare în fiecare salon. Periodic efectuăm igienizări și reparații curente dar vorbim despre clădiri vechi, unele de peste 150 de ani. Printre observațiile trimise de foștii pacienți se regăsesc și cele referitoare la atitudinea unor cadre medicale, în special infirmieri și asistenți medicali. Nu au fost precizate numele acestora însă am prezentat situația fiecărei secții și am cerut reinstruirea și conștientizarea personalului medical acolo unde există sesizări.

 

Partea bună pe care am observat-o la ultimele răspunsuri este faptul că sunt tot mai puține sesizări referitoare la comportament ceea ce îmi dă încredere că, împreună cu foștii pacienți, putem schimba lucrurile în bine. Îi încurajez din nou pe cei care primesc chestionarul prin SMS să nu ezite și să răspundă – identitatea lor nu va fi dezvăluită și ne vor ajuta să remediem problemele sesizate.

 

De asemenea au mai fost observații referitoare la timpii de așteptare pentru analizele medicale. Vreau să fac apel la înțelegerea pacienților deoarece analizele medicale, investigațiile imagistice... presupun uneori timpi de așteptare mai mari, în funcție de complexitate și de modul de analizare. Zilnic, doar în Unitatea Primire Urgențe se prezintă între 150 și 200 de pacienți care necesită analize de sânge dar și alte tipuri de examinări. Acestora li se adaugă pacienții deja internați căror li se efectuează, în continuare, investigații medicale”, a explicat ec. Florina Ionescu, manager SCJU Arad.    

 

Prin intermediul aplicației „SMS Feedback”, într-un interval de două săptămâni de la externare, pacientul primește pe telefon, un mesaj text cu un link de acces către chestionarul de satisfacție. Destinatarul va primi un mesaj de la INFO SPITAL cu următorul conținut: „Vă rugăm să răspundeți întrebărilor din chestionarul următor. Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad” urmat de un link.

 

După accesarea acestui link pacientul va trebui să răspundă la un set de 20 de întrebări referitoare la activitatea și implicarea medicului, asistenților medicali respectiv infirmierilor, dar și despre cazare, curățenie, hrană...

 

Răspunsurile pacienților sunt centralizate, pe fiecare secție în parte respectiv pe medic curant, iar mai apoi, analizate și dezbătute în Consiliul Medical și în Comitetul Director pentru a putea îmbunătăți activitatea medicală și serviciile oferite.

2.364 de pacienți, externați în luna august din Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad, au primit, printr-un mesaj de tip SMS, chestionare cu întrebări despre calitatea actului medical și a condițiilor de spitalizare. 374 au completat și trimis chestionarele, iar dintre aceștia, 146 au completat și rubricile dedicate observațiilor și sugestiilor referitoare la îngrijirile medicale din timpul spitalizării. 86% dintre respondenți s-au arătat mulțumiți și foarte mulțumiți de serviciile oferite de unitatea medicală.

 

Cele mai multe observații trimise de către foștii pacienți au fost axate pe condițiile de spitalizare din clădirile fostului Spital Municipal respectiv fostului Spital Matern: „Să se renoveze spitalul Matern. E păcat de cadrele medicale care sunt extraordinare”, „Accesarea cât mai multor fonduri pentru dotarea spitalului cu tehnologie medicală și echipamente necesare, fonduri pentru mobilier (paturi, saltele, comode) și tot ce ține de amenajarea unui spital la standarde optime pentru confortul pacientului”, „Amenajarea de toalete cu dușuri pentru fiecare salon”.

 

Totodată au fost observații legate și de resursa umană, unii dintre pacienți precizând că: „Unele infirmiere să-și știe locul lor nu să facă pe doctorii”, „Atenție tot timpul la pacienți și la nevoile lor ca să le fie șederea în spital cât mai agreabilă”, „Am apreciat vizita zilnică a medicului și atenția lui pentru pacient. Atenția asistentelor medicale și a infirmierelor a fost satisfăcătoare”, „Medic extraordinar dr.... implicat, ține legătura cu familia, oferă toate informațiile necesare. Având pampers, dura câteodată foarte mult timp până ajungea infirmiera. Având foarte puține infirmiere pe un etaj e de înțeles că dânsele nu fac față.”, „De data asta timpul petrecut în spital m-a făcut să îmi schimb părerea în foarte bine. În special doamnele infirmiere și asistente au fost foarte atente și s-au comportat foarte frumos cu pacienții.”, „Din punct de vedere medical nu am nimic de reproșat. Am fost informată cu privire la tot ceea ce a fost necesar.”

 

„În jur de 15% dintre foștii pacienți care au primit chestionarele prin mesaj text le-au și completat și trimis către spital. Este un număr mic însă am reușit să ne facem o primă analiză. Principalele probleme ridicate de pacienți se referă la clădirile vechi unde, deocamdată, nu avem posibilitatea să amenajăm grupuri sanitare în fiecare salon. Periodic efectuăm igienizări și reparații curente dar vorbim despre clădiri vechi, unele de peste 150 de ani. Printre observațiile trimise de foștii pacienți se regăsesc și cele referitoare la atitudinea unor cadre medicale, în special infirmieri și asistenți medicali. Nu au fost precizate numele acestora însă am prezentat situația fiecărei secții și am cerut reinstruirea și conștientizarea personalului medical acolo unde există sesizări.

 

Partea bună pe care am observat-o la ultimele răspunsuri este faptul că sunt tot mai puține sesizări referitoare la comportament ceea ce îmi dă încredere că, împreună cu foștii pacienți, putem schimba lucrurile în bine. Îi încurajez din nou pe cei care primesc chestionarul prin SMS să nu ezite și să răspundă – identitatea lor nu va fi dezvăluită și ne vor ajuta să remediem problemele sesizate.

 

De asemenea au mai fost observații referitoare la timpii de așteptare pentru analizele medicale. Vreau să fac apel la înțelegerea pacienților deoarece analizele medicale, investigațiile imagistice... presupun uneori timpi de așteptare mai mari, în funcție de complexitate și de modul de analizare. Zilnic, doar în Unitatea Primire Urgențe se prezintă între 150 și 200 de pacienți care necesită analize de sânge dar și alte tipuri de examinări. Acestora li se adaugă pacienții deja internați căror li se efectuează, în continuare, investigații medicale”, a explicat ec. Florina Ionescu, manager SCJU Arad.    

 

Prin intermediul aplicației „SMS Feedback”, într-un interval de două săptămâni de la externare, pacientul primește pe telefon, un mesaj text cu un link de acces către chestionarul de satisfacție. Destinatarul va primi un mesaj de la INFO SPITAL cu următorul conținut: „Vă rugăm să răspundeți întrebărilor din chestionarul următor. Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad” urmat de un link.

 

După accesarea acestui link pacientul va trebui să răspundă la un set de 20 de întrebări referitoare la activitatea și implicarea medicului, asistenților medicali respectiv infirmierilor, dar și despre cazare, curățenie, hrană...

 

Răspunsurile pacienților sunt centralizate, pe fiecare secție în parte respectiv pe medic curant, iar mai apoi, analizate și dezbătute în Consiliul Medical și în Comitetul Director pentru a putea îmbunătăți activitatea medicală și serviciile oferite.

Stiri asemanatoare

Accident cu 4 victime la Șimand, dintre care una încarcerată

Miercuri, 05 Iunie, 2024 20:05

Accident cu 4 victime la Șimand, dintre care una încarcerată

În această seară (5 iunie) în Șimand s-a produs un accident rutier în care au fost implicate 3 autoturisme.   Au intervenit pompierii militari ai Gărzii de Intervenț ...

Câți bani primesc pe zi membrii din secțiile de votare la alegerile locale și europarlamentare din 9 iunie

Miercuri, 05 Iunie, 2024 16:07

Câți bani primesc pe zi membrii din secțiile de votare la alegerile locale și europarlamentare din 9 iunie

Alegerile locale și europarlamentare au loc pe 9 iunie 2024. Pentru activitatea desfășurată vor fi acordate indemnizații care pot ajunge la 730 de lei/zi în cazul președinților și l ...

Şapte reţinuţi în dosarul foștilor angajaţi MAI implicaţi în traficul de migranţi

Joi, 06 Iunie, 2024 11:24

Şapte reţinuţi în dosarul foștilor angajaţi MAI implicaţi în traficul de migranţi

Au fost efectuate primele rețineri în dosarul în care mai mulți foști angajați din MAI sunt acuzați de trafic de migranți.   Firmele deținute de grupare aduceau străini ...

Suporter Club UTA (SCU) exclusă oficial din conducerea clubului!

Luni, 12 Februarie, 2024 16:53

Suporter Club UTA (SCU) exclusă oficial din conducerea clubului!

Înainte cu cîteva zeci de minute de începerea meciului cu Botoșani, s-a Încheiat Adunarea Generală a Asociației Fotbal Club UTA, în care s-a decis excluderea SCU ...

Licitație pentru construirea drumului expres Arad-Oradea

Luni, 12 Februarie, 2024 17:08

Licitație pentru construirea drumului expres Arad-Oradea

Săptămâna aceasta se lansează licitația pentru construirea drumului expres Arad-Oradea! Informația, prezentată la București de ministrul Sorin Grindeanu, a fost confirmată de preșe ...

Concubinul soacrei amenințat cu o armă albă de ginerele acesteia

Duminica, 11 Februarie, 2024 16:49

Concubinul soacrei amenințat cu o armă albă de ginerele acesteia

Polițiștii Biroului de ordine Publică au emis, în dimineața zilei de 10 februarie, un ordin de protecție provizoriu, pe numele unui bărbat de 34 de ani, din Arad, care, pe fondul unor ...

O mașină s-a răsturnat în apropierea intrării în ștrandul Neptun. Șoferul era băut

Joi, 06 Iunie, 2024 09:02

O mașină s-a răsturnat în apropierea intrării în ștrandul Neptun. Șoferul era băut

Azi dimineață (6 iunie), în jurul orei 08:30 o mașină s-a răsturnat în afara părtii carosabile la coborârea de pe podul Decebal în apropierea intrării în ștr ...

Restricții de circulație pe mai multe autostrăzi din cauza unor lucrări la partea carosabilă

Joi, 06 Iunie, 2024 09:29

Restricții de circulație pe mai multe autostrăzi din cauza unor lucrări la partea carosabilă

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliției Române informează că astăzi (6 iunie), se vor efectua o serie de lucrări care impun restricții de circulație, astfel: & ...

Sărbătorim dragostea la Arad!

Luni, 12 Februarie, 2024 17:02

Sărbătorim dragostea la Arad!

Miercuri, 14 februarie invităm toate cuplurile de îndrăgostiți să se căsătorească pentru o zi pe Platoul Administrativ, într-un cadru festiv.  La kilometrul 0 al orașulu ...

Donald Trump ar încuraja Rusia să „facă orice vrea” ţărilor NATO care nu cotizează destul pentru Alianță

Luni, 12 Februarie, 2024 12:14

Donald Trump ar încuraja Rusia să „facă orice vrea” ţărilor NATO care nu cotizează destul pentru Alianță

Fostul preşedinte american Donald Trump a afirmat, sâmbătă, că ar încuraja Rusia să facă „orice vrea” oricărei ţări membră a NATO care nu îndeplineşte dir ...

Încă o mașină a luat foc în Arad în urma unui scurtcircuit electric

Miercuri, 05 Iunie, 2024 15:48

Încă o mașină a luat foc în Arad în urma unui scurtcircuit electric

În această după-amiază (5 iunie), în jurul orei 15:00, pompierii militari arădeni au fost solicitați să intervină pentru localizarea și lichidarea unui incendiu izbucnit la un ...

Moneasa are nevoie de un primar care muncește și aduce bani în stațiune

Miercuri, 05 Iunie, 2024 15:49

Moneasa are nevoie de un primar care muncește și aduce bani în stațiune

Consiliul Județean este criticat de Primăria din Moneasa, condusă de un primar PSD, pentru că nu ar fi investit suficient în comună. În realitate, Consiliul Județean, condus de ...

”Lecție” de democrație în Rusia! Rușii au de ales între Vladimir și Putin la alegerile prezidențiale

Duminica, 11 Februarie, 2024 16:45

”Lecție” de democrație în Rusia! Rușii au de ales între Vladimir și Putin la alegerile prezidențiale

Înregistrarea candidaţilor pentru alegerile prezidenţiale din Federația rusă care vor avea loc în luna martie a.c. s-au încheiat. Unicul opozant real al lui Vladimir Putin, ...

Razie a rutieristilor pe raza municipiului și a județului sîmbătă noaptea, au fost vizați vitezomanii și alcoolul la volan, însă n-au scăpat nici cei fără carnet dar nici bicicliștii

Duminica, 11 Februarie, 2024 15:20

Razie a rutieristilor pe raza municipiului și a județului sîmbătă noaptea, au fost vizați vitezomanii și alcoolul la volan, însă n-au scăpat nici cei fără carnet dar nici bicicliștii

Sub coordonarea Serviciului Rutier, la data de 10 februarie a.c., a fost desfășurată o acțiune de amploare, pe drumurile județene din mediul rural, precum și în mediul urban.   ...



{**}

Acest site foloseşte cookies pentru a imbunatati experienta ta de navigare. Pentru mai multe detalii referitoare la cum folosim datele tale si la drepturile tale te invitam sa citesti: Politica de cookies sau/si Politica de Confidentialitate si apoi sa confirmi acordul tau.