Proiectul de construire a drumului expres Arad-Oradea a parcurs o nouă etapă. Prin Hotărârea de Consiliu Județean de astăzi, 28 septembrie, s-au armonizat toate modificările aduse în timp acordului inițial, dar și creșterea contribuției fiecărei entități administrative – Consiliul Județean Arad și Consiliul Județean Bihor, respectiv municipiile Arad și Oradea – de la 1 milion de euro la 1,5 milioane. Aceste sume sunt necesare pentru realizarea documentației în Etapa I a proiectului: Servicii de elaborare, modificare, revizuire, completare, actualizare Studiu de Fezabilitate.
„Reamintesc că drumul expres Arad-Oradea este cel mai important proiect derulat de administrațiile locale în ultimii 30 de ani. Drumul expres va avea 120 de kilometri și va uni întreg vestul țării, făcând legătura cu cele două autostrăzi, Arad-Timișoara, respectiv Autostrada Transilvaniei, dar și cu drumul expres M44 din Ungaria. Până la accesarea fondurilor necesare construirii acestui drum, ne dorim să parcurgem toți pașii necesari privind documentația, astfel încât proiectul să demareze imediat ce obținem finanțarea. Creșterea contribuției respective armonizarea acordului între administrații reprezintă doi pași esențiali pentru continuarea proiectului”, a precizat Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad.
Contribuția de 6 milioane de euro (1,5 milioane/asociat) este necesară pentru Etapa I Servicii de elaborare, modificare, revizuire, completare, actualizare S.F., inclusiv studii aferente, culoarul de expropriere, alte cheltuieli pentru taxe, avize, acorduri, etc. aferente etapei I și asistență tehnică acordată pentru depunerea și aprobarea aplicației de finanțare; Servicii de evaluare impact asupra siguranței rutiere și audit de siguranță rutieră.
În județul Arad, drumul expres va începe de la Varianta de Ocolire Arad la nivel de autostradă, în nodul rutier existent pe DN7, va ocoli municipiul prin nord-vest, apoi va continua în apropierea drumului național 79 (Arad-Oradea), având în est Șofronea și Macea, iar în vest Zimandu Nou, Șimand și Nădab. Parcursul continuă între Chișineu-Criș și Socodor, apoi în vestul localităților Zerind și Iermata Neagră.
Proiectul de construire a drumului expres Arad-Oradea a parcurs o nouă etapă. Prin Hotărârea de Consiliu Județean de astăzi, 28 septembrie, s-au armonizat toate modificările aduse în timp acordului inițial, dar și creșterea contribuției fiecărei entități administrative – Consiliul Județean Arad și Consiliul Județean Bihor, respectiv municipiile Arad și Oradea – de la 1 milion de euro la 1,5 milioane. Aceste sume sunt necesare pentru realizarea documentației în Etapa I a proiectului: Servicii de elaborare, modificare, revizuire, completare, actualizare Studiu de Fezabilitate.
„Reamintesc că drumul expres Arad-Oradea este cel mai important proiect derulat de administrațiile locale în ultimii 30 de ani. Drumul expres va avea 120 de kilometri și va uni întreg vestul țării, făcând legătura cu cele două autostrăzi, Arad-Timișoara, respectiv Autostrada Transilvaniei, dar și cu drumul expres M44 din Ungaria. Până la accesarea fondurilor necesare construirii acestui drum, ne dorim să parcurgem toți pașii necesari privind documentația, astfel încât proiectul să demareze imediat ce obținem finanțarea. Creșterea contribuției respective armonizarea acordului între administrații reprezintă doi pași esențiali pentru continuarea proiectului”, a precizat Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad.
Contribuția de 6 milioane de euro (1,5 milioane/asociat) este necesară pentru Etapa I Servicii de elaborare, modificare, revizuire, completare, actualizare S.F., inclusiv studii aferente, culoarul de expropriere, alte cheltuieli pentru taxe, avize, acorduri, etc. aferente etapei I și asistență tehnică acordată pentru depunerea și aprobarea aplicației de finanțare; Servicii de evaluare impact asupra siguranței rutiere și audit de siguranță rutieră.
În județul Arad, drumul expres va începe de la Varianta de Ocolire Arad la nivel de autostradă, în nodul rutier existent pe DN7, va ocoli municipiul prin nord-vest, apoi va continua în apropierea drumului național 79 (Arad-Oradea), având în est Șofronea și Macea, iar în vest Zimandu Nou, Șimand și Nădab. Parcursul continuă între Chișineu-Criș și Socodor, apoi în vestul localităților Zerind și Iermata Neagră.