Realizarea drumului expres Arad-Oradea, de o importanță strategică pentru vestul țării, a mai trecut de o etapă importantă: semnarea certificatului de urbanism. Acest act este necesar pentru întocmirea documentației tehnice. Proiectul va fi împărțit în trei tronsoane: Arad-Chișineu Criș, Chișineu-Criș-Salonta și Salonta-Oradea, pentru scurtarea timpilor de execuție.
„Am semnat certificatul de urbanism, la solicitarea Consiliului Județean Bihor, după ce în urmă cu un an am semnat același tip de document pentru Consiliul Județean Arad. Este un proiect amplu, primul de acest tip generat de administrațiile locale, prin efortul comun al Consiliilor Județene Arad și Bihor, respectiv Primăriile Arad și Oradea. Drumul expres va avea 120 de kilometri și va uni întreg vestul țării, făcând legătura cu cele două autostrăzi, Arad-Timișoara, respectiv Autostrada Transilvaniei. Mai mult, prin racordurile cu drumurile județene și prin modernizarea celor transfrontaliere, avem mai multe legături inclusiv cu Ungaria, ce poate duce la o dezvoltare economică intensă în această zonă și la o mai mare mobilitate a forței de muncă”, a afirmat Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad.
În județul Arad, drumul expres va începe de la Varianta de Ocolire Arad la nivel de autostradă, în nodul rutier existent pe DN7, va ocoli municipiul prin nord-vest, apoi va continua în apropierea drumului național 79 (Arad-Oradea), având în est Șofronea și Macea, iar în vest Zimandu Nou, Șimand și Nădab. Parcursul continuă între Chișineu-Criș și Socodor, apoi în vestul localităților Zerind și Iermata Neagră.
Sunt prevăzute, de asemenea, cel puțin cinci racorduri cu drumuri importante: Varianta Ocolitoare Arad Est, DN 79 (Arad-Oradea), DJ 709C (Arad-Variașu Mic), DJ 792C (Sântana-Curtici), 709 B (Curtici-Macea-Sânmartin-Grăniceri).
Realizarea drumului expres Arad-Oradea, de o importanță strategică pentru vestul țării, a mai trecut de o etapă importantă: semnarea certificatului de urbanism. Acest act este necesar pentru întocmirea documentației tehnice. Proiectul va fi împărțit în trei tronsoane: Arad-Chișineu Criș, Chișineu-Criș-Salonta și Salonta-Oradea, pentru scurtarea timpilor de execuție.
„Am semnat certificatul de urbanism, la solicitarea Consiliului Județean Bihor, după ce în urmă cu un an am semnat același tip de document pentru Consiliul Județean Arad. Este un proiect amplu, primul de acest tip generat de administrațiile locale, prin efortul comun al Consiliilor Județene Arad și Bihor, respectiv Primăriile Arad și Oradea. Drumul expres va avea 120 de kilometri și va uni întreg vestul țării, făcând legătura cu cele două autostrăzi, Arad-Timișoara, respectiv Autostrada Transilvaniei. Mai mult, prin racordurile cu drumurile județene și prin modernizarea celor transfrontaliere, avem mai multe legături inclusiv cu Ungaria, ce poate duce la o dezvoltare economică intensă în această zonă și la o mai mare mobilitate a forței de muncă”, a afirmat Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad.
În județul Arad, drumul expres va începe de la Varianta de Ocolire Arad la nivel de autostradă, în nodul rutier existent pe DN7, va ocoli municipiul prin nord-vest, apoi va continua în apropierea drumului național 79 (Arad-Oradea), având în est Șofronea și Macea, iar în vest Zimandu Nou, Șimand și Nădab. Parcursul continuă între Chișineu-Criș și Socodor, apoi în vestul localităților Zerind și Iermata Neagră.
Sunt prevăzute, de asemenea, cel puțin cinci racorduri cu drumuri importante: Varianta Ocolitoare Arad Est, DN 79 (Arad-Oradea), DJ 709C (Arad-Variașu Mic), DJ 792C (Sântana-Curtici), 709 B (Curtici-Macea-Sânmartin-Grăniceri).