Realizarea drumului expres Arad-Oradea, de o importanță strategică pentru vestul țării, a mai trecut de o etapă importantă: semnarea certificatului de urbanism. Acest act este necesar pentru întocmirea documentaÈ›iei tehnice. Proiectul va fi împărÈ›it în trei tronsoane: Arad-ChiÈ™ineu CriÈ™, ChiÈ™ineu-CriÈ™-Salonta È™i Salonta-Oradea, pentru scurtarea timpilor de execuÈ›ie.
„Am semnat certificatul de urbanism, la solicitarea Consiliului JudeÈ›ean Bihor, după ce în urmă cu un an am semnat acelaÈ™i tip de document pentru Consiliul JudeÈ›ean Arad. Este un proiect amplu, primul de acest tip generat de administraÈ›iile locale, prin efortul comun al Consiliilor JudeÈ›ene Arad È™i Bihor, respectiv Primăriile Arad È™i Oradea. Drumul expres va avea 120 de kilometri È™i va uni întreg vestul țării, făcând legătura cu cele două autostrăzi, Arad-TimiÈ™oara, respectiv Autostrada Transilvaniei. Mai mult, prin racordurile cu drumurile judeÈ›ene È™i prin modernizarea celor transfrontaliere, avem mai multe legături inclusiv cu Ungaria, ce poate duce la o dezvoltare economică intensă în această zonă È™i la o mai mare mobilitate a forÈ›ei de muncă”, a afirmat Iustin Cionca, preÈ™edintele Consiliului JudeÈ›ean Arad.
În judeÈ›ul Arad, drumul expres va începe de la Varianta de Ocolire Arad la nivel de autostradă, în nodul rutier existent pe DN7, va ocoli municipiul prin nord-vest, apoi va continua în apropierea drumului naÈ›ional 79 (Arad-Oradea), având în est Șofronea È™i Macea, iar în vest Zimandu Nou, Șimand È™i Nădab. Parcursul continuă între ChiÈ™ineu-CriÈ™ È™i Socodor, apoi în vestul localităților Zerind È™i Iermata Neagră.
Sunt prevăzute, de asemenea, cel puÈ›in cinci racorduri cu drumuri importante: Varianta Ocolitoare Arad Est, DN 79 (Arad-Oradea), DJ 709C (Arad-VariaÈ™u Mic), DJ 792C (Sântana-Curtici), 709 B (Curtici-Macea-Sânmartin-Grăniceri).



Realizarea drumului expres Arad-Oradea, de o importanță strategică pentru vestul țării, a mai trecut de o etapă importantă: semnarea certificatului de urbanism. Acest act este necesar pentru întocmirea documentaÈ›iei tehnice. Proiectul va fi împărÈ›it în trei tronsoane: Arad-ChiÈ™ineu CriÈ™, ChiÈ™ineu-CriÈ™-Salonta È™i Salonta-Oradea, pentru scurtarea timpilor de execuÈ›ie.
„Am semnat certificatul de urbanism, la solicitarea Consiliului JudeÈ›ean Bihor, după ce în urmă cu un an am semnat acelaÈ™i tip de document pentru Consiliul JudeÈ›ean Arad. Este un proiect amplu, primul de acest tip generat de administraÈ›iile locale, prin efortul comun al Consiliilor JudeÈ›ene Arad È™i Bihor, respectiv Primăriile Arad È™i Oradea. Drumul expres va avea 120 de kilometri È™i va uni întreg vestul țării, făcând legătura cu cele două autostrăzi, Arad-TimiÈ™oara, respectiv Autostrada Transilvaniei. Mai mult, prin racordurile cu drumurile judeÈ›ene È™i prin modernizarea celor transfrontaliere, avem mai multe legături inclusiv cu Ungaria, ce poate duce la o dezvoltare economică intensă în această zonă È™i la o mai mare mobilitate a forÈ›ei de muncă”, a afirmat Iustin Cionca, preÈ™edintele Consiliului JudeÈ›ean Arad.
În judeÈ›ul Arad, drumul expres va începe de la Varianta de Ocolire Arad la nivel de autostradă, în nodul rutier existent pe DN7, va ocoli municipiul prin nord-vest, apoi va continua în apropierea drumului naÈ›ional 79 (Arad-Oradea), având în est Șofronea È™i Macea, iar în vest Zimandu Nou, Șimand È™i Nădab. Parcursul continuă între ChiÈ™ineu-CriÈ™ È™i Socodor, apoi în vestul localităților Zerind È™i Iermata Neagră.
Sunt prevăzute, de asemenea, cel puÈ›in cinci racorduri cu drumuri importante: Varianta Ocolitoare Arad Est, DN 79 (Arad-Oradea), DJ 709C (Arad-VariaÈ™u Mic), DJ 792C (Sântana-Curtici), 709 B (Curtici-Macea-Sânmartin-Grăniceri).

