Ungaria nu mai plafonează preţul la carburanţi pentru firme şi creşte impozitul pe profitul excepţional al grupului petrolier MOL, în cadrul unor măsuri recente adoptate de guvernul de la Budapesta pentru a combate criza costului vieţii şi presiunile crescânde asupra finanţelor publice, relatează Reuters.
Guvernul Viktor Orban a decis plafonarea prețurilor la benzină și motorină la 480 de foriți per litru în noiembrie anul trecut, când Viktor Orban era în plină campanie electorală pentru alegerile generale. Prețul plafonat este de circa 6,3 lei per litru de motorină, iar prețul normal este de 738 forinți per litrul de motorină, adică 9 lei.
Potrivit anunțului făcut sâmbătă de Gergely Gulyas, șeful de cabinet al premierului Viktor Orban, noile măsuri ar urma să restrângă eligibilitatea la benzină și motorină cu preț plafonat doar pentru automobilele deținute de persoane fizice, vehicule agricole și taximetre. Vor fi excluse, deci, mașinile deținute de companii.
Gulyas a precizat că noile reguli privind prețul plafonat la carburanți au intrat în vigoare începând de sâmbătă la prânz.
El a afirmat că măsura era necesară întrucât principala rafinărie pe Dunăre a MOL va fi oprită, de luni, pentru lucrări de întreținere, ceea ce va reduce considerabil aprovizionarea cu carburanți pe piața internă, deși guvernul va elibera de asemenea până la un sfert din rezervele strategice de combustibil ale țării, pentru a contribui la asigurarea aprovizionării.
Separat, un decret guvernamental publicat sâmbătă arată că Guvernul de la Budapesta a decis să majoreze taxa pe profiturile excesive ale MOL, de la 25% până la 40%, de la 1 august. Un set de taxe suplimentare pe bănci şi anumite companii a fost introdus în Ungaria în luna mai, în încercarea de a strânge aproximativ 800 de miliarde de forinţi şi a reduce un deficit bugetar în creştere.
Ungaria nu mai plafonează preţul la carburanţi pentru firme şi creşte impozitul pe profitul excepţional al grupului petrolier MOL, în cadrul unor măsuri recente adoptate de guvernul de la Budapesta pentru a combate criza costului vieţii şi presiunile crescânde asupra finanţelor publice, relatează Reuters.
Guvernul Viktor Orban a decis plafonarea prețurilor la benzină și motorină la 480 de foriți per litru în noiembrie anul trecut, când Viktor Orban era în plină campanie electorală pentru alegerile generale. Prețul plafonat este de circa 6,3 lei per litru de motorină, iar prețul normal este de 738 forinți per litrul de motorină, adică 9 lei.
Potrivit anunțului făcut sâmbătă de Gergely Gulyas, șeful de cabinet al premierului Viktor Orban, noile măsuri ar urma să restrângă eligibilitatea la benzină și motorină cu preț plafonat doar pentru automobilele deținute de persoane fizice, vehicule agricole și taximetre. Vor fi excluse, deci, mașinile deținute de companii.
Gulyas a precizat că noile reguli privind prețul plafonat la carburanți au intrat în vigoare începând de sâmbătă la prânz.
El a afirmat că măsura era necesară întrucât principala rafinărie pe Dunăre a MOL va fi oprită, de luni, pentru lucrări de întreținere, ceea ce va reduce considerabil aprovizionarea cu carburanți pe piața internă, deși guvernul va elibera de asemenea până la un sfert din rezervele strategice de combustibil ale țării, pentru a contribui la asigurarea aprovizionării.
Separat, un decret guvernamental publicat sâmbătă arată că Guvernul de la Budapesta a decis să majoreze taxa pe profiturile excesive ale MOL, de la 25% până la 40%, de la 1 august. Un set de taxe suplimentare pe bănci şi anumite companii a fost introdus în Ungaria în luna mai, în încercarea de a strânge aproximativ 800 de miliarde de forinţi şi a reduce un deficit bugetar în creştere.