Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS) aprobat prin H.G. nr. 1309/2021 reprezintă o intervenție sistemică, asumată de Ministerul Educației în vederea combaterii părăsirii timpurii a școlii. PNRAS este implementat în cadrul Planului Național pentru Redresare și Reziliență al României (PNRR) și beneficiază de o finanțare în valoare de 543 milioane de euro.
Schema de granturi PNRAS finanțează proiecte pentru reducerea abandonului școlar și părăsire timpurie a școlii și se adresează unităților de învățământ de stat cu nivel gimnazial, care grupează un număr ridicat de elevi în risc de abandon școlar sau cu performanță scăzută.
În prima rundă de finanțare în județul Arad au fost identificate 48 unități de învățământ cu prioritate de intervenție ridicată și medie. Dintre acestea, 43 unități au depus cereri de finanțare și 40 au obținut finanțare.
Valoarea grantului acordat este între 65.000 – 198.900 euro pentru o perioadă de implemenatre de 3 ani.
Rezultatele așteptate la nivelul unităților de învățământ beneficiare de granturi sunt:
a)scăderea ratei de abandon;
b)creșterea ratei de absolvire a învățământului gimnazial;
c)creșterea ratei de promovabilitate a examenului de evaluare națională;
d)progresul școlar.
e)îmbunătățirea procesele de predare - învățare - evaluare;
f)creșterea accesului elevilor aparținând unor categorii vulnerabile la o educație de calitate;
g) îmbunătățirea climatului școlar.
Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS) aprobat prin H.G. nr. 1309/2021 reprezintă o intervenție sistemică, asumată de Ministerul Educației în vederea combaterii părăsirii timpurii a școlii. PNRAS este implementat în cadrul Planului Național pentru Redresare și Reziliență al României (PNRR) și beneficiază de o finanțare în valoare de 543 milioane de euro.
Schema de granturi PNRAS finanțează proiecte pentru reducerea abandonului școlar și părăsire timpurie a școlii și se adresează unităților de învățământ de stat cu nivel gimnazial, care grupează un număr ridicat de elevi în risc de abandon școlar sau cu performanță scăzută.
În prima rundă de finanțare în județul Arad au fost identificate 48 unități de învățământ cu prioritate de intervenție ridicată și medie. Dintre acestea, 43 unități au depus cereri de finanțare și 40 au obținut finanțare.
Valoarea grantului acordat este între 65.000 – 198.900 euro pentru o perioadă de implemenatre de 3 ani.
Rezultatele așteptate la nivelul unităților de învățământ beneficiare de granturi sunt:
a)scăderea ratei de abandon;
b)creșterea ratei de absolvire a învățământului gimnazial;
c)creșterea ratei de promovabilitate a examenului de evaluare națională;
d)progresul școlar.
e)îmbunătățirea procesele de predare - învățare - evaluare;
f)creșterea accesului elevilor aparținând unor categorii vulnerabile la o educație de calitate;
g) îmbunătățirea climatului școlar.