Primul raport anual al Comisiei Europene privind punerea în aplicare a Mecanismului de redresare și reziliență (MRR) a ajuns în comisiile Parlamentului European. Europarlamentarul Gheorghe FALCĂ, raportor PPE în comisia de muncă, își aduce aportul la întocmirea Avizului comisiei de muncă.
„Comisia Europeană a adoptat primul său raport anual privind punerea în aplicare a Mecanismului de redresare și reziliență (MRR), elementul central al instrumentului NextGenerationEU. MRR furnizează statelor membre granturi și împrumuturi în valoare de până la 723,8 miliarde EUR (în prețuri curente) pentru a sprijini investițiile și reformele transformatoare care vor permite UE să iasă mai puternică din pandemia de COVID-19.
La un an de la introducerea sa, raportul trece în revistă progresele înregistrate în ceea ce privește punerea în aplicare a mecanismului, de la adoptarea Regulamentului privind MRR în februarie 2021 până la efectuarea primei plăți periodice în decembrie 2021. Raportul arată că s-au înregistrat progrese majore și confirmă faptul că punerea în aplicare a Mecanismului de redresare și reziliență este pe drumul cel bun”, punctează europarlamentarul FALCĂ.
De asemenea, eurodeputatul PNL/PPE specifică: „Această agendă fără precedent de reforme și investiții își dovedește valoarea în întreaga Uniune Europeană. Statele membre încep să își pună în aplicare planurile naționale de redresare. Să nu uităm că toate plățile efectuate sunt legate de rezultate măsurabile. Instrumentul este, de asemenea, foarte transparent. Oricine poate verifica online progresele înregistrate de un stat membru și poate vedea cum sunt cheltuiți toți acești bani din partea UE”.
În final, referindu-se la planurile adoptate, cheltuielile totale estimate să contribuie la tranziția verde, FALCĂ arată că acestea ajuns la 224,1 miliarde EUR. „Planul României include modificări cheie de reglementare la stimularea transportului rutier cu emisii zero, stimulente pentru vehicule cu emisii zero și cu emisii scăzute și casare scheme de înlocuire a celor mai poluante vehicule”, a mai subliniat Gheorghe FALCĂ.
Primul raport anual al Comisiei Europene privind punerea în aplicare a Mecanismului de redresare și reziliență (MRR) a ajuns în comisiile Parlamentului European. Europarlamentarul Gheorghe FALCĂ, raportor PPE în comisia de muncă, își aduce aportul la întocmirea Avizului comisiei de muncă.
„Comisia Europeană a adoptat primul său raport anual privind punerea în aplicare a Mecanismului de redresare și reziliență (MRR), elementul central al instrumentului NextGenerationEU. MRR furnizează statelor membre granturi și împrumuturi în valoare de până la 723,8 miliarde EUR (în prețuri curente) pentru a sprijini investițiile și reformele transformatoare care vor permite UE să iasă mai puternică din pandemia de COVID-19.
La un an de la introducerea sa, raportul trece în revistă progresele înregistrate în ceea ce privește punerea în aplicare a mecanismului, de la adoptarea Regulamentului privind MRR în februarie 2021 până la efectuarea primei plăți periodice în decembrie 2021. Raportul arată că s-au înregistrat progrese majore și confirmă faptul că punerea în aplicare a Mecanismului de redresare și reziliență este pe drumul cel bun”, punctează europarlamentarul FALCĂ.
De asemenea, eurodeputatul PNL/PPE specifică: „Această agendă fără precedent de reforme și investiții își dovedește valoarea în întreaga Uniune Europeană. Statele membre încep să își pună în aplicare planurile naționale de redresare. Să nu uităm că toate plățile efectuate sunt legate de rezultate măsurabile. Instrumentul este, de asemenea, foarte transparent. Oricine poate verifica online progresele înregistrate de un stat membru și poate vedea cum sunt cheltuiți toți acești bani din partea UE”.
În final, referindu-se la planurile adoptate, cheltuielile totale estimate să contribuie la tranziția verde, FALCĂ arată că acestea ajuns la 224,1 miliarde EUR. „Planul României include modificări cheie de reglementare la stimularea transportului rutier cu emisii zero, stimulente pentru vehicule cu emisii zero și cu emisii scăzute și casare scheme de înlocuire a celor mai poluante vehicule”, a mai subliniat Gheorghe FALCĂ.