Irina şi Florin Ancuţa din Arad au început să prepare diverse reţete de unturi vegetale acasă, din dorinţa de a-şi diversifica alimentaţia, iar în 2017 au creat brandul Nuts for Nuts, sub care astăzi produc sute de borcane de unturi naturale pe an într-un atelier de la periferia Aradului.
Anul trecut, businessul lor a ajuns la afaceri de aproximativ 330.000 de lei, în creştere cu peste 20% faţă de 2020, iar anul acesta cei doi antreprenori speră să atingă pragul de 500.000 de lei cifră de afaceri.
„Am pornit în joacă, din interes personal, pentru că noi făceam anumite unturi şi produse sănătoase acasă pentru noi şi prieteni. Ei veneau tot mai des către noi şi ne cereau diverse produse. Am vrut să vedem dacă sunt şi alte persoane interesate de astfel de produse. Nu ştiam dacă avem piaţă, nu am luat totul foarte în serios de la început. Noi, înainte de asta, nu am avut afaceri, nu am fost antreprenori. În mai 2017, ne-am luat inima în dinţi şi am decis să înfiinţăm firma. Atunci aveam amândoi alte joburi, nu ne puteam susţine doar din business. În paralel, fiecare încerca să introducă ideea aceasta de diversificare. Ne-am dorit de la început să facem oamenii să înţeleagă că au nevoie de puţină diversificare în alimentaţia lor”, a povestit Irina Ancuţa.
Investiţia de pornire a fost de circa 6.000 de euro, bani pe care cei doi i-au economisit până în momentul deschiderii. Până anul trecut, producţia se realiza într-un atelier care se afla mai aproape de centrul oraşului, dar ulterior aceasta s-a mutat într-un spaţiu mai mare, la periferie. Pentru această nouă locaţie, mai spune antreprenoarea, a mai fost necesară o investiţie de câteva mii de euro. Printre primele produse a fost untul de cocos. Ulterior, în portofoliul Nuts for Nuts au apărut şi untul de arahide, de migdale, untul de caju, unturile macadamia şi untul din seminţe de pin. „În 2019 am creat gama de unturi macadamia. Am îndrăznit să folosim aceste nuci mai speciale, în forma lor crudă şi este una din cele mai apreciate combinaţii. Suntem unic producător în România de aceste tipuri de unt.“
„Apoi untul din seminţe de pin este un produs unicat în România, din seminţe crude, considerate şi alimente medicament datorită proprietăţilor remarcabile antiinflamatorii şi antioxidante. Suntem unic producător în România de acest tip de unt.”
Unul dintre produsele foarte apreciate este Nutty Cream, o gustare dulce şi o variantă sănătoasă a cremei clasice de ciocolată. „Am vrut ca fetiţa noastră să mănânce un dulce cât mai sănătos şi atunci am început primele produse Nutty Cream. Este o cremă de alune de pădure şi migdale, făcuta după o reţetă proprie, care ne-a luat mai bine de un an.”
O altă reţetă gândită de cei doi fondatori este cea a parmezanului cu caju. Acest produs a apărut din dorinţa de a face un parmezan pe care să îl poată consuma şi acei clienţi care fie aveau anumite intoleranţe, fie voiau să renunţe complet la lactate.
Când a început businessul, îşi aminteşte Irina Ancuţa, nici nu exista cod CAEN pentru acest tip de producţie, întrucât nu erau producători de astfel de unturi în România.
Un borcan de unt de arahide, cel mai cunoscut produs în rândul consumatorilor, este fabricat în trei gramaje diferite – 200, 300 şi 700 g –, iar preţul unui borcan este 12, 16 şi respectiv 27 de lei.
Site-ul şi magazinul online sunt principalele canale de vânzare. Antreprenoarea susţine că businessul are şi câteva colaborări cu unele magazine, însă a ţinut foarte mult să rămână în contact cu clienţii prin intermediul livrărilor.
„Noi, cu ceva ani în urmă, am început să facem livrări în mai multe oraşe. Păstrăm aceste deplasări şi acum – mergem periodic la Cluj, la Timişoara şi, ocazional, şi în Braşov, Bucureşti sau Sibiu.”
Printre clienţii care aleg produsele Nuts for Nuts se numără mame cu copii mici, sportivi care merg conştient către o alimentaţie sănătoasă şi persoane care au restricţii sau intoleranţe la anumite alimente.
În 2021, spune Irina Ancuţa, numărul borcanele vândute sub eticheta Nuts fot Nuts a fost de ordinul sutelor.
Un proiect important pe care businessul îl derulează anul acesta este Roade din Arad, ce presupune crearea unui grup de producători locali, care să îşi vândă produsele direct către clientul final.
„Am adunat circa 15 producători locali. Sistemul presupune crearea grupului de Facebook, unde sunt toţi producătorii. Săptămânal sunt scoase la vânzare diverse produse şi în ziua prestabilită ne vom întâlni într-o locaţie fixă cu clienţii. Suntem peste 1.000 de oameni în acest grup”, a detaliat aceasta.
Nuts for Nuts este prima experienţă antreprenorială a Irinei şi a lui Florin Ancuţa. Deşi au fost momente în care şi-au spus amândoi că dacă ştiau ce îi aşteaptă, nu ar mai fi pornit pe acest drum, ei au găsit curajul şi puterea de a depăşi obstacolele, datorită pasiunii pe care o au pentru acest domeniu.
Pentru ei, businessul pe care îl dezvoltă pe zi ce trece înseamnă foarte mult, mai ales prin prisma a ceea ce oferă comunităţii din jur, a aportului pe care îl aduce în viaţa oamenilor şi a faptului că îi educă să consume anumite alimente diferit.
Irina şi Florin Ancuţa din Arad au început să prepare diverse reţete de unturi vegetale acasă, din dorinţa de a-şi diversifica alimentaţia, iar în 2017 au creat brandul Nuts for Nuts, sub care astăzi produc sute de borcane de unturi naturale pe an într-un atelier de la periferia Aradului.
Anul trecut, businessul lor a ajuns la afaceri de aproximativ 330.000 de lei, în creştere cu peste 20% faţă de 2020, iar anul acesta cei doi antreprenori speră să atingă pragul de 500.000 de lei cifră de afaceri.
„Am pornit în joacă, din interes personal, pentru că noi făceam anumite unturi şi produse sănătoase acasă pentru noi şi prieteni. Ei veneau tot mai des către noi şi ne cereau diverse produse. Am vrut să vedem dacă sunt şi alte persoane interesate de astfel de produse. Nu ştiam dacă avem piaţă, nu am luat totul foarte în serios de la început. Noi, înainte de asta, nu am avut afaceri, nu am fost antreprenori. În mai 2017, ne-am luat inima în dinţi şi am decis să înfiinţăm firma. Atunci aveam amândoi alte joburi, nu ne puteam susţine doar din business. În paralel, fiecare încerca să introducă ideea aceasta de diversificare. Ne-am dorit de la început să facem oamenii să înţeleagă că au nevoie de puţină diversificare în alimentaţia lor”, a povestit Irina Ancuţa.
Investiţia de pornire a fost de circa 6.000 de euro, bani pe care cei doi i-au economisit până în momentul deschiderii. Până anul trecut, producţia se realiza într-un atelier care se afla mai aproape de centrul oraşului, dar ulterior aceasta s-a mutat într-un spaţiu mai mare, la periferie. Pentru această nouă locaţie, mai spune antreprenoarea, a mai fost necesară o investiţie de câteva mii de euro. Printre primele produse a fost untul de cocos. Ulterior, în portofoliul Nuts for Nuts au apărut şi untul de arahide, de migdale, untul de caju, unturile macadamia şi untul din seminţe de pin. „În 2019 am creat gama de unturi macadamia. Am îndrăznit să folosim aceste nuci mai speciale, în forma lor crudă şi este una din cele mai apreciate combinaţii. Suntem unic producător în România de aceste tipuri de unt.“
„Apoi untul din seminţe de pin este un produs unicat în România, din seminţe crude, considerate şi alimente medicament datorită proprietăţilor remarcabile antiinflamatorii şi antioxidante. Suntem unic producător în România de acest tip de unt.”
Unul dintre produsele foarte apreciate este Nutty Cream, o gustare dulce şi o variantă sănătoasă a cremei clasice de ciocolată. „Am vrut ca fetiţa noastră să mănânce un dulce cât mai sănătos şi atunci am început primele produse Nutty Cream. Este o cremă de alune de pădure şi migdale, făcuta după o reţetă proprie, care ne-a luat mai bine de un an.”
O altă reţetă gândită de cei doi fondatori este cea a parmezanului cu caju. Acest produs a apărut din dorinţa de a face un parmezan pe care să îl poată consuma şi acei clienţi care fie aveau anumite intoleranţe, fie voiau să renunţe complet la lactate.
Când a început businessul, îşi aminteşte Irina Ancuţa, nici nu exista cod CAEN pentru acest tip de producţie, întrucât nu erau producători de astfel de unturi în România.
Un borcan de unt de arahide, cel mai cunoscut produs în rândul consumatorilor, este fabricat în trei gramaje diferite – 200, 300 şi 700 g –, iar preţul unui borcan este 12, 16 şi respectiv 27 de lei.
Site-ul şi magazinul online sunt principalele canale de vânzare. Antreprenoarea susţine că businessul are şi câteva colaborări cu unele magazine, însă a ţinut foarte mult să rămână în contact cu clienţii prin intermediul livrărilor.
„Noi, cu ceva ani în urmă, am început să facem livrări în mai multe oraşe. Păstrăm aceste deplasări şi acum – mergem periodic la Cluj, la Timişoara şi, ocazional, şi în Braşov, Bucureşti sau Sibiu.”
Printre clienţii care aleg produsele Nuts for Nuts se numără mame cu copii mici, sportivi care merg conştient către o alimentaţie sănătoasă şi persoane care au restricţii sau intoleranţe la anumite alimente.
În 2021, spune Irina Ancuţa, numărul borcanele vândute sub eticheta Nuts fot Nuts a fost de ordinul sutelor.
Un proiect important pe care businessul îl derulează anul acesta este Roade din Arad, ce presupune crearea unui grup de producători locali, care să îşi vândă produsele direct către clientul final.
„Am adunat circa 15 producători locali. Sistemul presupune crearea grupului de Facebook, unde sunt toţi producătorii. Săptămânal sunt scoase la vânzare diverse produse şi în ziua prestabilită ne vom întâlni într-o locaţie fixă cu clienţii. Suntem peste 1.000 de oameni în acest grup”, a detaliat aceasta.
Nuts for Nuts este prima experienţă antreprenorială a Irinei şi a lui Florin Ancuţa. Deşi au fost momente în care şi-au spus amândoi că dacă ştiau ce îi aşteaptă, nu ar mai fi pornit pe acest drum, ei au găsit curajul şi puterea de a depăşi obstacolele, datorită pasiunii pe care o au pentru acest domeniu.
Pentru ei, businessul pe care îl dezvoltă pe zi ce trece înseamnă foarte mult, mai ales prin prisma a ceea ce oferă comunităţii din jur, a aportului pe care îl aduce în viaţa oamenilor şi a faptului că îi educă să consume anumite alimente diferit.