Consiliul Judeţean Bihor a anunţat că traseul drumului expres Oradea-Arad a fost stabilit, după ce au fost analizate de către comisia tehnico-economică din cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) patru trasee din punct de vedere tehnic, financiar, mediu şi social. Drumul expres (DX) Oradea-Arad va avea o lungime de 119 kilometri, cu două benzi de circulaţie pe sens. Vor fi construite 75 de pasaje supraterane şi poduri peste cursuri de apă şi intersecţii cu alte drumuri. Sunt propuse opt noduri rutiere, patru în judeţul Bihor şi patru în judeţul Arad.
”Drumul pleacă din legătura dintre Centura Oradea şi Autostrada Transilvania. Primul nod rutier este la aproximativ 8 kilometri de Oradea, la intersectţia dintre drumul comunal care asigură accesul în localitatea Livada, comuna Nojorid. Următorul nod rutier este la intersecţia dintre DX şi Drumul Naţional 19, în zona localităţilor Cefa şi Gepiu. Al treilea nod rutier este în zona municipiului Salonta, la intersectţia cu drumul judeţean care leagă Salonta de Tinca şi Beiuş, iar al patrulea nod este la limita cu judeţul Arad, în zona comunelor Avram Iancu şi Zerind”, a declarat Ilie Bolojan, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, într-un comunicat de presă.
Valoarea estimată a proiectului este de 1,38 miliarde de euro, iar perioada de execuţie este de 36 de luni. Finanţarea lucrărilor pentru execuţia acestui obiectiv de investiţie rutieră sunt prevăzute a fi realizate prin Programul Operaţional de Transport 2021-2027
”Echipele de topografi care sunt parte a echipei Consitrans vor fi în teren şi vor începe lucrările topografice. Peste două săptămâni îşi încep activitatea echipele care realizează studiile geologice. Estimăm că până în primăvara anului viitor studiul de fezabilitate va fi gata, ca în primăvara anului 2023 să avem un contract cu un constructor pentru începerea lucrărilor. Conform proiectantului, durata de execuţie va fi de 36 de luni, deci spre finalul anului 2025 am putea deja circula pe unele structuri din drumul expres Oradea-Arad”, a mai spus Ilie Bolojan.
Sursa:produsinardeal.ro
Consiliul Judeţean Bihor a anunţat că traseul drumului expres Oradea-Arad a fost stabilit, după ce au fost analizate de către comisia tehnico-economică din cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) patru trasee din punct de vedere tehnic, financiar, mediu şi social. Drumul expres (DX) Oradea-Arad va avea o lungime de 119 kilometri, cu două benzi de circulaţie pe sens. Vor fi construite 75 de pasaje supraterane şi poduri peste cursuri de apă şi intersecţii cu alte drumuri. Sunt propuse opt noduri rutiere, patru în judeţul Bihor şi patru în judeţul Arad.
”Drumul pleacă din legătura dintre Centura Oradea şi Autostrada Transilvania. Primul nod rutier este la aproximativ 8 kilometri de Oradea, la intersectţia dintre drumul comunal care asigură accesul în localitatea Livada, comuna Nojorid. Următorul nod rutier este la intersecţia dintre DX şi Drumul Naţional 19, în zona localităţilor Cefa şi Gepiu. Al treilea nod rutier este în zona municipiului Salonta, la intersectţia cu drumul judeţean care leagă Salonta de Tinca şi Beiuş, iar al patrulea nod este la limita cu judeţul Arad, în zona comunelor Avram Iancu şi Zerind”, a declarat Ilie Bolojan, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, într-un comunicat de presă.
Valoarea estimată a proiectului este de 1,38 miliarde de euro, iar perioada de execuţie este de 36 de luni. Finanţarea lucrărilor pentru execuţia acestui obiectiv de investiţie rutieră sunt prevăzute a fi realizate prin Programul Operaţional de Transport 2021-2027
”Echipele de topografi care sunt parte a echipei Consitrans vor fi în teren şi vor începe lucrările topografice. Peste două săptămâni îşi încep activitatea echipele care realizează studiile geologice. Estimăm că până în primăvara anului viitor studiul de fezabilitate va fi gata, ca în primăvara anului 2023 să avem un contract cu un constructor pentru începerea lucrărilor. Conform proiectantului, durata de execuţie va fi de 36 de luni, deci spre finalul anului 2025 am putea deja circula pe unele structuri din drumul expres Oradea-Arad”, a mai spus Ilie Bolojan.
Sursa:produsinardeal.ro