În Comisia Tehnico-Economică a Ministerului Transporturilor s-a aprobat analiza multicriterială pentru drumul expres Arad-Oradea. Ținând cont că există deja o parte a documentației tehnice, analiza s-a putut ține într-o singură etapă.
Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad, și Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor, au prezentat astăzi, într-o conferință de presă la Arad, ultimele evoluții ale proiectului.
,,Pe ultima estimare, valoarea proiectului este de 1 miliard și 380 milioane euro. Drumul expres va avea o lungime de 119 kilometri și profil cu patru benzi, câte două pe sens, 75 pasaje supraterane și poduri peste cursuri de apă, respectiv intersecții de drumuri. Estimăm că studiul de fezabilitate va fi finalizat în primăvara anului 2022 și că în primăvara anului 2023 vom avea semnat contractul cu un constructor. Durata execuției va fi de 36 de luni, astfel că spre finalul anului 2025 drumul va fi circulabil. Viteza din proiectare a drumului expres este de 140 km/oră. În prezent viteza medie cu care se circulă pe drumul dintre Arad și Oradea este de 60 km/oră, astfel că odată cu realizarea drumului expres timpul va fi redus la jumătate”, a declarat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.
Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad, a adăugat: ,,Drumul acesta expres este unul dintre proiectele de fond importante ale Alianței Vestului. Vă reamintesc că județul Arad a făcut pași importanți și într-un alt proiect consistent, de această dată pe calea ferată: modernizarea căii ferate Arad-Timișoara. Este vorba de un proiect de 800 milioane de euro din fonduri europene în cadrul căruia se fac deja exproprieri pentru noul traseu în Arad, Șagu, Vinga și Vladimirescu. Dacă drumul expres Arad-Oradea va scoate traficul greu din cartierul Gai al municipiului Arad, prin investiția în calea ferată Arad-Timișoara se va scoate traficul feroviar din cartierul Micălaca, se va realiza un pod nou peste Mureș și un pasaj peste calea ferată.
Valoarea cumulată a celor două proiecte este de peste 1,8 miliarde de euro la care se adaugă încă 1,2 miliarde euro investiții în calea ferată Curtici-Arad-Săvârșin. Toate aceste investiții sunt în curs. Niciuna nu este doar o declarație de intenție. Dacă adaugăm la ele proiectele Consiliului Județean Arad și ale instituțiilor sale subordonate pentru dezvoltarea infrastructurii de drumuri și de utilități, respectiv modernizarea sistemului de sănătate publică, avem în lucru în județul Arad investiții de aprox. 4 miliarde de euro, fără să punem la socoteală și proiectele celor 78 de UAT-uri primării de comune, orașe și Primăria Municipiului.”
La conferința de presă au mai participat viceprimarul municipiului Arad, Lazăr Faur, prefectul județului Bihor, Dumitru Țiplea, și vicepreședinții Consiliului Județean Arad, Răzvan Cadar și Ionel Bulbuc.
În Comisia Tehnico-Economică a Ministerului Transporturilor s-a aprobat analiza multicriterială pentru drumul expres Arad-Oradea. Ținând cont că există deja o parte a documentației tehnice, analiza s-a putut ține într-o singură etapă.
Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad, și Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor, au prezentat astăzi, într-o conferință de presă la Arad, ultimele evoluții ale proiectului.
,,Pe ultima estimare, valoarea proiectului este de 1 miliard și 380 milioane euro. Drumul expres va avea o lungime de 119 kilometri și profil cu patru benzi, câte două pe sens, 75 pasaje supraterane și poduri peste cursuri de apă, respectiv intersecții de drumuri. Estimăm că studiul de fezabilitate va fi finalizat în primăvara anului 2022 și că în primăvara anului 2023 vom avea semnat contractul cu un constructor. Durata execuției va fi de 36 de luni, astfel că spre finalul anului 2025 drumul va fi circulabil. Viteza din proiectare a drumului expres este de 140 km/oră. În prezent viteza medie cu care se circulă pe drumul dintre Arad și Oradea este de 60 km/oră, astfel că odată cu realizarea drumului expres timpul va fi redus la jumătate”, a declarat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.
Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad, a adăugat: ,,Drumul acesta expres este unul dintre proiectele de fond importante ale Alianței Vestului. Vă reamintesc că județul Arad a făcut pași importanți și într-un alt proiect consistent, de această dată pe calea ferată: modernizarea căii ferate Arad-Timișoara. Este vorba de un proiect de 800 milioane de euro din fonduri europene în cadrul căruia se fac deja exproprieri pentru noul traseu în Arad, Șagu, Vinga și Vladimirescu. Dacă drumul expres Arad-Oradea va scoate traficul greu din cartierul Gai al municipiului Arad, prin investiția în calea ferată Arad-Timișoara se va scoate traficul feroviar din cartierul Micălaca, se va realiza un pod nou peste Mureș și un pasaj peste calea ferată.
Valoarea cumulată a celor două proiecte este de peste 1,8 miliarde de euro la care se adaugă încă 1,2 miliarde euro investiții în calea ferată Curtici-Arad-Săvârșin. Toate aceste investiții sunt în curs. Niciuna nu este doar o declarație de intenție. Dacă adaugăm la ele proiectele Consiliului Județean Arad și ale instituțiilor sale subordonate pentru dezvoltarea infrastructurii de drumuri și de utilități, respectiv modernizarea sistemului de sănătate publică, avem în lucru în județul Arad investiții de aprox. 4 miliarde de euro, fără să punem la socoteală și proiectele celor 78 de UAT-uri primării de comune, orașe și Primăria Municipiului.”
La conferința de presă au mai participat viceprimarul municipiului Arad, Lazăr Faur, prefectul județului Bihor, Dumitru Țiplea, și vicepreședinții Consiliului Județean Arad, Răzvan Cadar și Ionel Bulbuc.