Drumul expres Arad-Oradea, pentru care s-a semnat contractul de realizare a studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic, va fi parte componentă a proiectului Via Carpatia, unul dintre cele mai ample proiecte europene de infrastructură. Via Carpatia are ca obiectiv principal crearea unui coridor de transport din partea de nord a Europei spre sud. Va traversa Lituania, Polonia, Slovacia, Ungaria, România, Bulgaria și Grecia.
„Atunci când a fost enunțat, multora li s-a părut că proiectul autostrăzii care va lega nordul și sudul Europei este atât de grandios încât e aproape neverosimil. Iată că lucrările avansează, sunt state unde porțiunile de drum care vor compune Via Carpatia au fost deja finalizate. Practic, putem spune că Via Carpatia se compune ca un puzzle de proiecte naționale, unele cu finanțare europeană, așa cum este și cazul drumului expres Arad-Oradea. În România există deja segmente funcționale ale Via Carpatia, pe care se circulă. Este vorba despre autostrada Arad-Timișoara-Lugoj-Sibiu și de autostrada Pitești-București-Constanța. Sigur, eu sunt foarte conștient de faptul că o parte din traseul propus în România va mai dura, dar pe drumul expres Arad-Oradea am semnat contractul pentru studiul de fezabilitate și proiectarea tehnică și sunt și alte tronsoane în țară care vor intra în lucru. Deci Via Carpatia prinde contur și în România”, a declarat președintele Consiliului Județean Arad, Iustin Cionca.
Via Carpatia va avea pe teritoriul României două direcții. Drumul expres Arad-Oradea este inclus în ambele! Prima este ruta spre Marea Neagră, pe traseul Episcopia Bihor – Oradea – Arad – Timișoara – Lugoj – Făget – Deva – Orăștie – Sibiu – Pitești – București – Constanța – Marea Neagră. A doua rută merge spre Dunăre, pe traseul Episcopia Bihor – Oradea – Arad – Timișoara – Lugoj – Caransebeș – Herculane – Orșova – Drobeta Turnu Severin – Vînju Mare – Calafat.
Drumul expres Arad-Oradea, pentru care s-a semnat contractul de realizare a studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic, va fi parte componentă a proiectului Via Carpatia, unul dintre cele mai ample proiecte europene de infrastructură. Via Carpatia are ca obiectiv principal crearea unui coridor de transport din partea de nord a Europei spre sud. Va traversa Lituania, Polonia, Slovacia, Ungaria, România, Bulgaria și Grecia.
„Atunci când a fost enunțat, multora li s-a părut că proiectul autostrăzii care va lega nordul și sudul Europei este atât de grandios încât e aproape neverosimil. Iată că lucrările avansează, sunt state unde porțiunile de drum care vor compune Via Carpatia au fost deja finalizate. Practic, putem spune că Via Carpatia se compune ca un puzzle de proiecte naționale, unele cu finanțare europeană, așa cum este și cazul drumului expres Arad-Oradea. În România există deja segmente funcționale ale Via Carpatia, pe care se circulă. Este vorba despre autostrada Arad-Timișoara-Lugoj-Sibiu și de autostrada Pitești-București-Constanța. Sigur, eu sunt foarte conștient de faptul că o parte din traseul propus în România va mai dura, dar pe drumul expres Arad-Oradea am semnat contractul pentru studiul de fezabilitate și proiectarea tehnică și sunt și alte tronsoane în țară care vor intra în lucru. Deci Via Carpatia prinde contur și în România”, a declarat președintele Consiliului Județean Arad, Iustin Cionca.
Via Carpatia va avea pe teritoriul României două direcții. Drumul expres Arad-Oradea este inclus în ambele! Prima este ruta spre Marea Neagră, pe traseul Episcopia Bihor – Oradea – Arad – Timișoara – Lugoj – Făget – Deva – Orăștie – Sibiu – Pitești – București – Constanța – Marea Neagră. A doua rută merge spre Dunăre, pe traseul Episcopia Bihor – Oradea – Arad – Timișoara – Lugoj – Caransebeș – Herculane – Orșova – Drobeta Turnu Severin – Vînju Mare – Calafat.