Consiliul Județean investește în infrastructura rutieră a județului Arad, în prezent fiind finalizați, în execuție sau la nivel de întocmire a documentației peste 450 de kilometri de drumuri județene. O strategie importantă o reprezintă crearea de șosele de centură și scoaterea traficului greu din unele orașe ale județului.
„Dorim decongestionarea traficului din majoritatea localităților mari ale județului Arad, căutăm variante și, de asemenea, fonduri pentru a realiza cât mai multe șosele ocolitoare. Avem în vedere siguranța în trafic și eliminarea pe cât posibil a traficului greu din localități. Am început cu Ineul, continuăm cu Chișineu-Criș și Curtici, iar în perspectivă sunt municipiul Arad, orașul Lipova, cât și majoritatea localităților de pe traseul Arad-Oradea, prin construirea drumului expres Arad-Oradea”, a declarat Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad.
Prima șosea de centură din județul Arad, exceptând municipiul, a fost realizată la Ineu, din fonduri europene, lucrare inaugurată în 2010. Centura ocolitoare este de 4,1 kilometri, cu o valoare de 14 milioane de lei (plus TVA). „Pentru orașul Ineu contează foarte mult această centură. Tranzitarea prin oraș nu crea doar disconfort, zi și noapte, ci și daune, unele străzi fiind înguste și, astfel, erau afectate casele oamenilor, din cauza trepidațiilor provocate de traficul greu”, a afirmat Călin Abrudan, primarul orașului Ineu.
În prezent, prin programul transfrontalier INTEREG Ro-Hu, sunt în execuție alte două centuri ocolitoare, ale orașelor Curtici și, respectiv, Chișineu-Criș.
La Curtici, șoseaua de centură este realizată în parteneriat cu Primăria Curtici, lungimea acesteia fiind de 7,3 kilometri, cu o valoare eligibilă de 4,1 milioane de euro. Lucrările sunt avansate, constructorul a turnat deja cel de-al doilea strat de asfalt pe tronsonul Curtici-intersecție DJ792C (drumul Sântana-Curtici), iar cea de a doua parte a centurii, spre Macea, este pregătită pentru primul strat de asfalt. „Curticiul va avea un inel de centură complet. În parteneriat cu Consiliul Județean am început lucrările la șoseaua ocolitoare ce va face legătura cu drumurile județene Curtici-Sântana și Curtici-Macea, iar în perspectivă avem încă două proiecte, pentru care pregătim documentația: centura de nord-vest, de la pasaj la drumul Curtici-Macea, respectiv un pasaj peste calea ferată, la intrarea în Curtici dinspre Arad”, a declarat Bogdan Ban, primarul orașului Curtici.
Chișineu-Criș va beneficia, de asemenea, de scoaterea traficului greu din oraș, prin modernizarea drumului Socodor-Nădab, pentru cei care tranzitează județul nostru dinspre vama Vărșand spre Arad.
Chereji Flavius, primarul orașului Chișineu-Criș, consideră că „această șosea de legătură, dintre Socodor și Nădab, este foarte importantă pentru noi. Principalul trafic de tranzit, care trece prin Chișineu-Criș, este pe relația Arad-Nădab-Socodor-Vărșand. Astfel, vom scoate în principal traficul greu din cartierul Pădureni și se va evita aglomerația din centrul orașului, cea de lângă podul de peste Criș”.
Alte două proiecte, foarte importante, pe care Consiliul Județean le are în perspectivă sunt „Varianta ocolitoare a Municipiului Arad – Est” (care va întregi inelul de centură al municipiului) respectiv șoseaua de centură a orașului Lipova (din momentul în care Primăria Lipova va face exproprierile de teren necesare).
Tronsonul de drum de 11 km, care include un pod nou peste râul Mureș și un pasaj peste calea ferată, reprezintă cel mai mare proiect de infrastructură al Aradului, va lega DN 7 între localitățile Mândruloc și Vladimirescu, de autostrada Nădlac-Arad-Timișoara. Astfel, va fi scos traficul de tranzit atât din municipiul Arad, cât și cel din Vladimirescu.
Consiliul Județean Arad are în vedere proiectul șoselei de centură din Lipova, care include și un pod peste Mureș. Valoarea aproximativă a proiectului este de 45 de milioane de euro. Centura va face legătura între DN 7 și drumul către autostrada A1. Realizarea centurii ocolitoare va asigura locuitorilor Lipovei un acces mai rapid la serviciile de sănătate, la activităţile culturale şi educaţionale aflate în municipiul Arad, dar și către locurile de muncă aflate în zona industrială Lipova sau în municipiul reședință de județ.
Cel mai mare proiect de infrastructură rutieră este, însă, drumul expres Oradea-Arad, cu o valoare estimată la un miliard de euro. Acest proiect se va realiza prin asocierea a patru entități administrative, Municipiul Oradea, Municipiul Arad, Județul Arad și Județul Bihor, iar sursa de finanțare o reprezintă fondurile europene. Prin construirea acestui drum va fi scos traficul de tranzit din localitățile de pe DN 79 de la Arad la Zerind (Zimandcuz, Zimandul Nou, Șimand, Chișineu-Criș, Zerind). În prezent, proiectul se află la stadiul de studiu de fezabilitate.
Consiliul Județean investește în infrastructura rutieră a județului Arad, în prezent fiind finalizați, în execuție sau la nivel de întocmire a documentației peste 450 de kilometri de drumuri județene. O strategie importantă o reprezintă crearea de șosele de centură și scoaterea traficului greu din unele orașe ale județului.
„Dorim decongestionarea traficului din majoritatea localităților mari ale județului Arad, căutăm variante și, de asemenea, fonduri pentru a realiza cât mai multe șosele ocolitoare. Avem în vedere siguranța în trafic și eliminarea pe cât posibil a traficului greu din localități. Am început cu Ineul, continuăm cu Chișineu-Criș și Curtici, iar în perspectivă sunt municipiul Arad, orașul Lipova, cât și majoritatea localităților de pe traseul Arad-Oradea, prin construirea drumului expres Arad-Oradea”, a declarat Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad.
Prima șosea de centură din județul Arad, exceptând municipiul, a fost realizată la Ineu, din fonduri europene, lucrare inaugurată în 2010. Centura ocolitoare este de 4,1 kilometri, cu o valoare de 14 milioane de lei (plus TVA). „Pentru orașul Ineu contează foarte mult această centură. Tranzitarea prin oraș nu crea doar disconfort, zi și noapte, ci și daune, unele străzi fiind înguste și, astfel, erau afectate casele oamenilor, din cauza trepidațiilor provocate de traficul greu”, a afirmat Călin Abrudan, primarul orașului Ineu.
În prezent, prin programul transfrontalier INTEREG Ro-Hu, sunt în execuție alte două centuri ocolitoare, ale orașelor Curtici și, respectiv, Chișineu-Criș.
La Curtici, șoseaua de centură este realizată în parteneriat cu Primăria Curtici, lungimea acesteia fiind de 7,3 kilometri, cu o valoare eligibilă de 4,1 milioane de euro. Lucrările sunt avansate, constructorul a turnat deja cel de-al doilea strat de asfalt pe tronsonul Curtici-intersecție DJ792C (drumul Sântana-Curtici), iar cea de a doua parte a centurii, spre Macea, este pregătită pentru primul strat de asfalt. „Curticiul va avea un inel de centură complet. În parteneriat cu Consiliul Județean am început lucrările la șoseaua ocolitoare ce va face legătura cu drumurile județene Curtici-Sântana și Curtici-Macea, iar în perspectivă avem încă două proiecte, pentru care pregătim documentația: centura de nord-vest, de la pasaj la drumul Curtici-Macea, respectiv un pasaj peste calea ferată, la intrarea în Curtici dinspre Arad”, a declarat Bogdan Ban, primarul orașului Curtici.
Chișineu-Criș va beneficia, de asemenea, de scoaterea traficului greu din oraș, prin modernizarea drumului Socodor-Nădab, pentru cei care tranzitează județul nostru dinspre vama Vărșand spre Arad.
Chereji Flavius, primarul orașului Chișineu-Criș, consideră că „această șosea de legătură, dintre Socodor și Nădab, este foarte importantă pentru noi. Principalul trafic de tranzit, care trece prin Chișineu-Criș, este pe relația Arad-Nădab-Socodor-Vărșand. Astfel, vom scoate în principal traficul greu din cartierul Pădureni și se va evita aglomerația din centrul orașului, cea de lângă podul de peste Criș”.
Alte două proiecte, foarte importante, pe care Consiliul Județean le are în perspectivă sunt „Varianta ocolitoare a Municipiului Arad – Est” (care va întregi inelul de centură al municipiului) respectiv șoseaua de centură a orașului Lipova (din momentul în care Primăria Lipova va face exproprierile de teren necesare).
Tronsonul de drum de 11 km, care include un pod nou peste râul Mureș și un pasaj peste calea ferată, reprezintă cel mai mare proiect de infrastructură al Aradului, va lega DN 7 între localitățile Mândruloc și Vladimirescu, de autostrada Nădlac-Arad-Timișoara. Astfel, va fi scos traficul de tranzit atât din municipiul Arad, cât și cel din Vladimirescu.
Consiliul Județean Arad are în vedere proiectul șoselei de centură din Lipova, care include și un pod peste Mureș. Valoarea aproximativă a proiectului este de 45 de milioane de euro. Centura va face legătura între DN 7 și drumul către autostrada A1. Realizarea centurii ocolitoare va asigura locuitorilor Lipovei un acces mai rapid la serviciile de sănătate, la activităţile culturale şi educaţionale aflate în municipiul Arad, dar și către locurile de muncă aflate în zona industrială Lipova sau în municipiul reședință de județ.
Cel mai mare proiect de infrastructură rutieră este, însă, drumul expres Oradea-Arad, cu o valoare estimată la un miliard de euro. Acest proiect se va realiza prin asocierea a patru entități administrative, Municipiul Oradea, Municipiul Arad, Județul Arad și Județul Bihor, iar sursa de finanțare o reprezintă fondurile europene. Prin construirea acestui drum va fi scos traficul de tranzit din localitățile de pe DN 79 de la Arad la Zerind (Zimandcuz, Zimandul Nou, Șimand, Chișineu-Criș, Zerind). În prezent, proiectul se află la stadiul de studiu de fezabilitate.