Adevărul despre boicotul ULAL Arad
Adevărul despre boicotul ULAL Arad

Adevărul despre boicotul ULAL Arad

Joi, 25 Februarie, 2021 13:15 Redactie LOCALE Comentarii  Recomanda pe Facebook  Recomanda pe Twitter
Redactie LOCALE Comentarii  Recomanda pe Facebook Recomanda pe Twitter
Joi, 25 Februarie, 2021 13:15 Tiparire

Județul ARAD s-a angajat de mai bine de 10 ani să implementeze sistemul integrat de management al deșeurilor care are un singur scop simplu: reducerea cantității depozitate în deponeul ecologic (groapa de gunoi) prin sortarea și redirecționarea unei părți cât mai mari a deșeurilor reciclabile și biodegradabile spre reciclare și compostare. Acest sistem care este coordonat de către ADI SIGD ARAD are patru mari contributori și nu poate funcționa în lipsa nici unuia dintre ei:

 

1.Arădenii care sortează din casă deșeurile în cele trei categorii ( reciclabile, biodegradabile și reziduale) și le depozitează adecvat în recipientele destinate fiecărui tip de deșeu (galben – plastic și metal, albastru – hârtie/carton, maro – biodegradabil, negru – rezidual, verde – sticla)

2.RETIM care colectează deșeurile colectate separat de către arădeni și le transportă la stația de sortare, stația de compostare sau la depozitare

3.RECONS care operează stația de sortare, făcând sortarea deșeurilor în vederea trimiterii deșeurilor reciclabile către reciclatori și a celor nereciclabile la depozitare.

4.FCC care operează deopotrivă stația de compostare cât și depozitul, făcând – după caz – compostarea sau depozitarea deșeurilor.

Cadrul de desfășurare ale punctelor 1 și 2 ale acestui sistem este determinat de legea salubrizării din Romania care reglementează atât contractul dintre ADI SIGD Arad și operatorul RETIM, cât și contractele individuale dintre RETIM și populație (gopodării individuale și asociații de locatari) sau agenții economici și instituțiile publice.

Reprezentații asociațiilor de locatari prin intermediul dnei Dorina Lupse, precum și al altor membri din conducerea ULAL Arad (domnii Edmond Hartmann și Flavius Nedelcu), cât și a multor altor administratori de asociații de proprietari, au participat la redactarea contractului prin negocierea anumitor clauze precum prelungirea termenului de plată al facturilor de la 15 la 30 de zile, eliminarea prevederilor legate de predarea recipientelor către asociația de proprietari, prelungirea datei limită de transmitere a numărului de persoane la ultima zi a lunii, iar prin semnarea contractului s-au angajat să participe la derularea sistemului.

În realitate, însă, de la data semnării acestui contract, nu numai că reprezentații ULAL nu susțin sub nici o formă colectarea separată a deșeurilor la sursă (punctul 1 de mai sus), ci fac tot posibilul să îi pună bețe în roate. Un exemplu pentru această atitudine este ultima campanie de denigrare a societății RETIM în spațiul public, prin campania mediatică în presa locala și social media, derulată de aceștia odată cu începutul unei inițiative ADI SIGD Arad și RETIM de informare a populației cu privire la regulile de sortare a deșeurile și sancțiunile impuse de lege pentru nerespectarea acestora.

Campania ULAL are pe agendă câteva puncte care sunt prezentate într-o manieră lipsită de orice adevăr:

Faptul că RETIM ar emite facturile mult prea devreme și le-ar data necorespunzător, ceea ce ar crea dificultăți administratorilor: O falsă problemă, facturile RETIM purtând data ultimei zile a lunii aferente prestării serviciului și fiind emise și trimise către abonați în primele zile ale lunii următoare, așa cum de altfel prevede contractul. Tocmai pentru a veni în sprijinul asociațiilor de proprietari, RETIM a acceptat că termen de plată pentru facturi 30 de zile în loc de 15 (mai mult decât prevede legea). În aceste condiții, 9% din asociații plătesc factura în termen de 15 zile, 64% plătesc intre 16 și 45 de zile și 27% plătesc într-un termen de peste 45 zile. RETIM nu a facturat penalități de întârziere, decât în situația (rar întâlnită) în care, după multe luni de întârziere compania RETIM a fost nevoită să apeleze la executarea silita.

RETIM ar emite facturile pe baza unui număr estimativ de persoane pentru a încasa mai mulți bani decât i se cuvinAfirmație falsă: facturile asociațiilor de proprietari se calculează în funcție de numărul de locatari declarați de asociație (prin intermediul adiministratorilor), iar în lipsa acesteia pe baza numărului de persoane prevăzut în contract. Într-o manieră cât se poate de practică, discutată cu administratorii încă de la începutul colaborării, orice eventuale mici discrepanțe se reglează de către administratori de la o lună la alta. O analiză efectuată pe parcursul contractului asupra numărului de persoane declarat pe întrega perioada scursă până la acel moment, pentru un total de 1.661 de asociații, arată că după mai bine de un an și jumătate de operare 1.281 de asociații nu înregistrau nici o diferență între numărul de persoane declarate (și facturate de către noi) și numărul de persoane trecut pe liste de cheltuieli afișate în cadrul asociației, un număr de 258 de asociații nu declaraseră 10.803 de persoane și doar 16 asociații au declarat 260 de persoane în plus. Cifrele vorbesc de la sine, în nici un caz neputându-se vorbi de vreun număr de persoane facturat suplimentar de către RETIM, ci dimpotrivă.

Imagini de la punctele de colectare a deșeurilor care se doresc a atesta o așa zisă manieră defectuoasă de prestare a serviciului de colectare. Se înțelege că ULAL încearcă să demonstreze că operatorul nu colectează deșeurile ajungându-se la situații precum cele prezentate în imagini.

Realitatea este că infrastructura de colectare a deșeurilor existentă în Arad asigură capacitate de depozitare suficientă pentru asociațiile de proprietari, iar ridicarea se face zilnic (sau 6 zile din 7), colectându-se deșeurile menajere depotrivă din recipiente, cât și de lângă acestea. Întrebarea corectă este de fapt de ce se ajunge în situația în care punctele de colectare sunt inundate de deșeuri? De ce sunt containerele pline și deșeuri de toate felurile lăsate chiar și lângă containere?

 

Răspunsurile sunt în continuare și țin de încălcarea flagranta a regulilor și a legii de către unii dintre utilizatori:

-           La punctele de colectare abandonează deșeuri persoane care nu sunt arondate: agenți economici (în cantități mai mult decât semnificative) sau locuitori de la case (deșeuri voluminoase, vegetale, din amenajări ale locuitelor, etc)

-           Unii dintre locuitorii arondați nu respectă regulile de colectare separată și depozitează deșeuri reciclabile puse în amestec cu deșeurile reziduale

-           Deșeurile reciclabile (în special ambalajele) sunt depozitate la punctul de colectare în starea lor „naturală”, adică nepliate și nestrivite, ocupând în mod inutil spațiu și creând un aspect vizual neplăcut.

 

Aceste situații sunt în mod clar probleme de comportament, de nerespectare a regulilor de depozitare a deșeurilor: prin urmare, absolut toți actorii trebuie să se implice în a rezolva aceste lucruri, deopotrivă asociații de proprietari și ULAL, RETIM și autoritățile publice. RETIM nu reprezintă cauza ce generează situația neplăcută prezentata și nu poate singur, în nici un caz, să fie soluția acesteia.

 

Nu în ultimul rand pe lista falselor acuze aduse de ULAL se afla spălarea și curățarea periodică a recipientelor de la punctele de colectare de la asociațiile de proprietari: Patru administratori, reprezentanți ai asociațiilor de proprietari au depus un număr de 157 de cereri (113 depuse de un singur administrator), invocând faptul că RETIM nu ar fi prestat niciodată serviciile de spălare și curățare periodică menționate, fapt pentru care consideră că trebuie aplicate penalități de 3% pentru toate facturile emise de la începutul contractului (aprilie 2018) și până în prezent, amenințând că în caz contrar contractul este reziliat.

 

Această prestație este reglementata prin contract a se efectua de doua ori pe an în perioada mai - septembrie. RETIM a prestat aceste servicii fiind monitorizat permanent de către ADI SIGD Arad și Primăria Municipiului Arad. Mai mult decât atât, RETIM este nevoit că zilnic să curețe de la respectivele platforme cantitățile impresionante de deșeuri ce se regăsesc în afara recipientelor de colectare, din cauza indisciplinei unor utilizatori, angajând costuri suplimentare ce nu au fost recuperate.

 

În data de 23 februarie a avut loc o întâlnire de mediere cu reprezentanții ULAL, solicitată de către RETIM și organizată de ADI SIGD Arad, la care au participat și reprezentanții Primăriei Municipiului Arad.

 

Tot în 23 februarie ULAL a emis un comunicat de presa în care relatează trunchiat și eronat conținutul discuțiilor purtate, aducând în spațiul public mai multe informații, care în opinia companiei RETIM, sunt menite să inducă în eroare opinia publica, printre care riscând să fie chiar asociațiile de proprietari și președinții acestora.

 

Cel mai probabil pentru a nu fi trași la răspundere pentru faptul că au blocat o relație contractuală între asociațiile pe care le reprezintă și operatorul de salubrizare, invocând motive nereale și interpretând în mod nelegal clauzele contractului de salubrizare, reprezentanții ULAL susțin mai multe neadevăruri.

 

Astfel ULAL ”propune” ca „toate contractele să se încheie între operatorul RETIM și fiecare proprietar de apartament, iar încasarea sumelor să se facă direct de către RETIM de la fiecare abonat și nu prin intermediul asociațiilor de proprietari”.

 

Această „propunere” nu este legală. Cadrul legislativ care reglementează atât activitatea de salubrizare cât și regimul de funcționare al asociațiilor de proprietari prevede că doar asociația de proprietari încheie contract cu operatorul, aceste cheltuieli cu salubrizarea fiind cheltuieli comune ale asociației.

 

Regulamentul de salubrizare al județului Arad este o transpunere a reglementarii naționale, a unui cadru legal general, și prevede că în cazul asociațiilor de proprietari, acestea încheie contractul de salubrizare cu operatorul.

 

Chiar și Legea 196/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor la art 82 spune practic același lucru – „Cheltuielile repartizate după numărul de persoane reprezintă cheltuielile asociației pentru: apă rece, caldă și canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde de consum; energia electrică utilizată pentru funcționarea instalațiilor comune, inclusiv a ascensoarelor; colectarea deșeurilor menajere, vidanjare.”

 

Această campanie de dezinformare este folosită de către ULAL pentru a forța rezilierea contractelor cu asociațiile, situație în care conform legii, Primăria Municipiului Arad va deconta operatorului serviciile prestate și va recupera costurile de la asociațiile de proprietari prin intermediul taxelor de salubrizare. În aceasta situație, asociațiile de proprietari riscă, conform legii, să fie amendate pentru lipsa contractului de salubrizare.

 

Astfel, litera c) a Art. 26(1) din Legea nr. 101/2006, prevede că „utilizatorii achită contravaloarea serviciului de salubrizare prin a) tarife, în cazul prestațiilor de care beneficiază individual, pe bază de contract de prestare a serviciului de salubrizare; b) taxe speciale, în cazul prestațiilor efectuate în beneficiul întregii comunități locale; c) taxe speciale, în cazul prestațiilor de care beneficiază individual fără contract.”

 

RETIM dorește ca cetățenii Aradului să cunoască aceste realități și – totodată – îi invită pe președinții asociaților de locatari să contacteze compania pentru a discuta în mod direct orice aspecte legate de situația creată. Compania dorește să le înțeleagă orice nemulțumiri și să le ofere soluțiile pe care le are la dispoziție, sau să îi îndrume către cei care le pot oferi aceste soluții.

 

Totodată, RETIM dorește că aceștia să fie bine informați, evitând astfel neînțelegerile și neplăcerile ce pot să apară în urma semnării unor cereri care nu au nici bază reală și nici legală.

 

Reprezentanții companiei rămân optimiști în ceea ce privește schimbarea modului în care privim cu toții gestiunea deșeurilor,  cetățeni, operatori în domeniul salubrizării, autorități publice locale, înțelegând că schimbarea de abordare este absolut necesară în demersul comun de a trece de la „strângerea gunoiului” la „colectare separată și reciclare”.

 

 

Județul ARAD s-a angajat de mai bine de 10 ani să implementeze sistemul integrat de management al deșeurilor care are un singur scop simplu: reducerea cantității depozitate în deponeul ecologic (groapa de gunoi) prin sortarea și redirecționarea unei părți cât mai mari a deșeurilor reciclabile și biodegradabile spre reciclare și compostare. Acest sistem care este coordonat de către ADI SIGD ARAD are patru mari contributori și nu poate funcționa în lipsa nici unuia dintre ei:

 

1.Arădenii care sortează din casă deșeurile în cele trei categorii ( reciclabile, biodegradabile și reziduale) și le depozitează adecvat în recipientele destinate fiecărui tip de deșeu (galben – plastic și metal, albastru – hârtie/carton, maro – biodegradabil, negru – rezidual, verde – sticla)

2.RETIM care colectează deșeurile colectate separat de către arădeni și le transportă la stația de sortare, stația de compostare sau la depozitare

3.RECONS care operează stația de sortare, făcând sortarea deșeurilor în vederea trimiterii deșeurilor reciclabile către reciclatori și a celor nereciclabile la depozitare.

4.FCC care operează deopotrivă stația de compostare cât și depozitul, făcând – după caz – compostarea sau depozitarea deșeurilor.

Cadrul de desfășurare ale punctelor 1 și 2 ale acestui sistem este determinat de legea salubrizării din Romania care reglementează atât contractul dintre ADI SIGD Arad și operatorul RETIM, cât și contractele individuale dintre RETIM și populație (gopodării individuale și asociații de locatari) sau agenții economici și instituțiile publice.

Reprezentații asociațiilor de locatari prin intermediul dnei Dorina Lupse, precum și al altor membri din conducerea ULAL Arad (domnii Edmond Hartmann și Flavius Nedelcu), cât și a multor altor administratori de asociații de proprietari, au participat la redactarea contractului prin negocierea anumitor clauze precum prelungirea termenului de plată al facturilor de la 15 la 30 de zile, eliminarea prevederilor legate de predarea recipientelor către asociația de proprietari, prelungirea datei limită de transmitere a numărului de persoane la ultima zi a lunii, iar prin semnarea contractului s-au angajat să participe la derularea sistemului.

În realitate, însă, de la data semnării acestui contract, nu numai că reprezentații ULAL nu susțin sub nici o formă colectarea separată a deșeurilor la sursă (punctul 1 de mai sus), ci fac tot posibilul să îi pună bețe în roate. Un exemplu pentru această atitudine este ultima campanie de denigrare a societății RETIM în spațiul public, prin campania mediatică în presa locala și social media, derulată de aceștia odată cu începutul unei inițiative ADI SIGD Arad și RETIM de informare a populației cu privire la regulile de sortare a deșeurile și sancțiunile impuse de lege pentru nerespectarea acestora.

Campania ULAL are pe agendă câteva puncte care sunt prezentate într-o manieră lipsită de orice adevăr:

Faptul că RETIM ar emite facturile mult prea devreme și le-ar data necorespunzător, ceea ce ar crea dificultăți administratorilor: O falsă problemă, facturile RETIM purtând data ultimei zile a lunii aferente prestării serviciului și fiind emise și trimise către abonați în primele zile ale lunii următoare, așa cum de altfel prevede contractul. Tocmai pentru a veni în sprijinul asociațiilor de proprietari, RETIM a acceptat că termen de plată pentru facturi 30 de zile în loc de 15 (mai mult decât prevede legea). În aceste condiții, 9% din asociații plătesc factura în termen de 15 zile, 64% plătesc intre 16 și 45 de zile și 27% plătesc într-un termen de peste 45 zile. RETIM nu a facturat penalități de întârziere, decât în situația (rar întâlnită) în care, după multe luni de întârziere compania RETIM a fost nevoită să apeleze la executarea silita.

RETIM ar emite facturile pe baza unui număr estimativ de persoane pentru a încasa mai mulți bani decât i se cuvinAfirmație falsă: facturile asociațiilor de proprietari se calculează în funcție de numărul de locatari declarați de asociație (prin intermediul adiministratorilor), iar în lipsa acesteia pe baza numărului de persoane prevăzut în contract. Într-o manieră cât se poate de practică, discutată cu administratorii încă de la începutul colaborării, orice eventuale mici discrepanțe se reglează de către administratori de la o lună la alta. O analiză efectuată pe parcursul contractului asupra numărului de persoane declarat pe întrega perioada scursă până la acel moment, pentru un total de 1.661 de asociații, arată că după mai bine de un an și jumătate de operare 1.281 de asociații nu înregistrau nici o diferență între numărul de persoane declarate (și facturate de către noi) și numărul de persoane trecut pe liste de cheltuieli afișate în cadrul asociației, un număr de 258 de asociații nu declaraseră 10.803 de persoane și doar 16 asociații au declarat 260 de persoane în plus. Cifrele vorbesc de la sine, în nici un caz neputându-se vorbi de vreun număr de persoane facturat suplimentar de către RETIM, ci dimpotrivă.

Imagini de la punctele de colectare a deșeurilor care se doresc a atesta o așa zisă manieră defectuoasă de prestare a serviciului de colectare. Se înțelege că ULAL încearcă să demonstreze că operatorul nu colectează deșeurile ajungându-se la situații precum cele prezentate în imagini.

Realitatea este că infrastructura de colectare a deșeurilor existentă în Arad asigură capacitate de depozitare suficientă pentru asociațiile de proprietari, iar ridicarea se face zilnic (sau 6 zile din 7), colectându-se deșeurile menajere depotrivă din recipiente, cât și de lângă acestea. Întrebarea corectă este de fapt de ce se ajunge în situația în care punctele de colectare sunt inundate de deșeuri? De ce sunt containerele pline și deșeuri de toate felurile lăsate chiar și lângă containere?

 

Răspunsurile sunt în continuare și țin de încălcarea flagranta a regulilor și a legii de către unii dintre utilizatori:

-           La punctele de colectare abandonează deșeuri persoane care nu sunt arondate: agenți economici (în cantități mai mult decât semnificative) sau locuitori de la case (deșeuri voluminoase, vegetale, din amenajări ale locuitelor, etc)

-           Unii dintre locuitorii arondați nu respectă regulile de colectare separată și depozitează deșeuri reciclabile puse în amestec cu deșeurile reziduale

-           Deșeurile reciclabile (în special ambalajele) sunt depozitate la punctul de colectare în starea lor „naturală”, adică nepliate și nestrivite, ocupând în mod inutil spațiu și creând un aspect vizual neplăcut.

 

Aceste situații sunt în mod clar probleme de comportament, de nerespectare a regulilor de depozitare a deșeurilor: prin urmare, absolut toți actorii trebuie să se implice în a rezolva aceste lucruri, deopotrivă asociații de proprietari și ULAL, RETIM și autoritățile publice. RETIM nu reprezintă cauza ce generează situația neplăcută prezentata și nu poate singur, în nici un caz, să fie soluția acesteia.

 

Nu în ultimul rand pe lista falselor acuze aduse de ULAL se afla spălarea și curățarea periodică a recipientelor de la punctele de colectare de la asociațiile de proprietari: Patru administratori, reprezentanți ai asociațiilor de proprietari au depus un număr de 157 de cereri (113 depuse de un singur administrator), invocând faptul că RETIM nu ar fi prestat niciodată serviciile de spălare și curățare periodică menționate, fapt pentru care consideră că trebuie aplicate penalități de 3% pentru toate facturile emise de la începutul contractului (aprilie 2018) și până în prezent, amenințând că în caz contrar contractul este reziliat.

 

Această prestație este reglementata prin contract a se efectua de doua ori pe an în perioada mai - septembrie. RETIM a prestat aceste servicii fiind monitorizat permanent de către ADI SIGD Arad și Primăria Municipiului Arad. Mai mult decât atât, RETIM este nevoit că zilnic să curețe de la respectivele platforme cantitățile impresionante de deșeuri ce se regăsesc în afara recipientelor de colectare, din cauza indisciplinei unor utilizatori, angajând costuri suplimentare ce nu au fost recuperate.

 

În data de 23 februarie a avut loc o întâlnire de mediere cu reprezentanții ULAL, solicitată de către RETIM și organizată de ADI SIGD Arad, la care au participat și reprezentanții Primăriei Municipiului Arad.

 

Tot în 23 februarie ULAL a emis un comunicat de presa în care relatează trunchiat și eronat conținutul discuțiilor purtate, aducând în spațiul public mai multe informații, care în opinia companiei RETIM, sunt menite să inducă în eroare opinia publica, printre care riscând să fie chiar asociațiile de proprietari și președinții acestora.

 

Cel mai probabil pentru a nu fi trași la răspundere pentru faptul că au blocat o relație contractuală între asociațiile pe care le reprezintă și operatorul de salubrizare, invocând motive nereale și interpretând în mod nelegal clauzele contractului de salubrizare, reprezentanții ULAL susțin mai multe neadevăruri.

 

Astfel ULAL ”propune” ca „toate contractele să se încheie între operatorul RETIM și fiecare proprietar de apartament, iar încasarea sumelor să se facă direct de către RETIM de la fiecare abonat și nu prin intermediul asociațiilor de proprietari”.

 

Această „propunere” nu este legală. Cadrul legislativ care reglementează atât activitatea de salubrizare cât și regimul de funcționare al asociațiilor de proprietari prevede că doar asociația de proprietari încheie contract cu operatorul, aceste cheltuieli cu salubrizarea fiind cheltuieli comune ale asociației.

 

Regulamentul de salubrizare al județului Arad este o transpunere a reglementarii naționale, a unui cadru legal general, și prevede că în cazul asociațiilor de proprietari, acestea încheie contractul de salubrizare cu operatorul.

 

Chiar și Legea 196/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor la art 82 spune practic același lucru – „Cheltuielile repartizate după numărul de persoane reprezintă cheltuielile asociației pentru: apă rece, caldă și canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde de consum; energia electrică utilizată pentru funcționarea instalațiilor comune, inclusiv a ascensoarelor; colectarea deșeurilor menajere, vidanjare.”

 

Această campanie de dezinformare este folosită de către ULAL pentru a forța rezilierea contractelor cu asociațiile, situație în care conform legii, Primăria Municipiului Arad va deconta operatorului serviciile prestate și va recupera costurile de la asociațiile de proprietari prin intermediul taxelor de salubrizare. În aceasta situație, asociațiile de proprietari riscă, conform legii, să fie amendate pentru lipsa contractului de salubrizare.

 

Astfel, litera c) a Art. 26(1) din Legea nr. 101/2006, prevede că „utilizatorii achită contravaloarea serviciului de salubrizare prin a) tarife, în cazul prestațiilor de care beneficiază individual, pe bază de contract de prestare a serviciului de salubrizare; b) taxe speciale, în cazul prestațiilor efectuate în beneficiul întregii comunități locale; c) taxe speciale, în cazul prestațiilor de care beneficiază individual fără contract.”

 

RETIM dorește ca cetățenii Aradului să cunoască aceste realități și – totodată – îi invită pe președinții asociaților de locatari să contacteze compania pentru a discuta în mod direct orice aspecte legate de situația creată. Compania dorește să le înțeleagă orice nemulțumiri și să le ofere soluțiile pe care le are la dispoziție, sau să îi îndrume către cei care le pot oferi aceste soluții.

 

Totodată, RETIM dorește că aceștia să fie bine informați, evitând astfel neînțelegerile și neplăcerile ce pot să apară în urma semnării unor cereri care nu au nici bază reală și nici legală.

 

Reprezentanții companiei rămân optimiști în ceea ce privește schimbarea modului în care privim cu toții gestiunea deșeurilor,  cetățeni, operatori în domeniul salubrizării, autorități publice locale, înțelegând că schimbarea de abordare este absolut necesară în demersul comun de a trece de la „strângerea gunoiului” la „colectare separată și reciclare”.

 

 

Stiri asemanatoare

Ipocrizie la vot în Consiliul Local. Consilierii USR deși reclamă cheltuieli mari cu personalul în primărie, nu votează reorganizarea

Joi, 22 Iulie, 2021 18:14

Ipocrizie la vot în Consiliul Local. Consilierii USR deși reclamă cheltuieli mari cu personalul în primărie, nu votează reorganizarea

Joi, 22 iulie 2021, consilierii locali au fost convocați în ședința ordinară a lunii iulie, ședință cu peste 50 de proiecte pe ordinea de zi. Interesul major a fost pentru proiectele ...

Cosmin Mladin, presupusul cap al rețelei de traficanți s-a predat

Vineri, 23 Iulie, 2021 21:23

Cosmin Mladin, presupusul cap al rețelei de traficanți s-a predat

Liderii traficanților de țigări din Arad, Cosmin Mladin şi Daniel Copil, s-au predat la Tribunalul București. Cei doi sunt acuzați de constituirea unui grup infracțional organizat, contrab ...

Bilanţ Pandemie 23 iulie: Aproape 23.000 de personae vindicate de la inceputul pandemiei în Arad

Vineri, 23 Iulie, 2021 21:46

Bilanţ Pandemie 23 iulie: Aproape 23.000 de personae vindicate de la inceputul pandemiei în Arad

La nivel local, autorităţile au anunţat noul bilanţ pentru judeţul Arad înregistrat în  ultimele 24 de ore, niciun caz  nou de persoană infectată ...

Un motociclist din Timișoara și-a pierdut viața pe drumul dintre Arad și Oradea

Vineri, 23 Iulie, 2021 21:02

Un motociclist din Timișoara și-a pierdut viața pe drumul dintre Arad și Oradea

În această dimineață, în jurul orei 10.30 s-a produs un accident rutier grav pe D.N.79, în afara localității Șimand.   La fața locului s-au deplasat cu celeritate ...

Lăsă-te cucerit de notele muzicale “La Băncuțe” în Parcul Eminescu

Joi, 22 Iulie, 2021 19:03

Lăsă-te cucerit de notele muzicale “La Băncuțe”  în Parcul Eminescu

Cvintetul de coarde al Filarmonicii Arad vă dă întâlnire sâmbătă, 24 iulie 2021, cu începere de la ora 20:00 în Parcul Mihai Eminescu, “La Băncuțe” ...

A venit acasă și a găsit casa arsă

Vineri, 23 Iulie, 2021 20:38

A venit acasă și a găsit casa arsă

Detașamentul de Pompieri Arad a intervenit în această după masă cu un echipaj de stingere pe strada Constituției din municipiul Arad pentru stingerea unui incendiu ce se manifesta la o ...

O nouă acțiune de dezinsecție în municipiu, anunță primăria Arad

Luni, 19 Iulie, 2021 15:06

O nouă acțiune de dezinsecție în municipiu, anunță primăria Arad

Primăria Municipiului Arad prin intermediul operatorului specializat va  desfășura o nouă acţiune de dezinsecţie pe domeniul public şi privat al Municipiului Arad. Tratamentul se va a ...

Au început lucrările la Skate-Park-ul din incinta Ștrandului Neptun

Vineri, 23 Iulie, 2021 18:44

Au început lucrările la Skate-Park-ul din incinta Ștrandului Neptun

În luna mai a acestui an, Primăria Arad anunța tranformarea unui bazin pentru copii dezafectat din incinta Ștrandului Neptun într-un Skate-Park   “Vom reface suprafaț ...

Aradul este atractiv pentru investitori – o nouă fabrică cu capital autohton

Joi, 22 Iulie, 2021 08:38

Aradul este atractiv pentru investitori – o nouă fabrică cu capital autohton

Aradul este un punct important pe harta dezvoltării economice susține eurodeputatul Gheorghe Falcă. Este vorba despre o investiție de 6 milioane de euro, la Zimandul Nou în județul Ara ...

Garofiţa Popa: „Turismul arădean crește în fiecare an!”

Joi, 22 Iulie, 2021 17:33

Garofiţa Popa: „Turismul arădean crește în fiecare an!”

Consilierul judeţean Garofiţa Popa afirmă că strategia turistică derulată de către administraţia liberală de la Consiliul Judeţean din Arad dă roade. Conform acesteia, turismul arădea ...

Primăria Municipiului Arad continuă activitatea integrată de spălare cu detergent ecologic profesional a străzilor și trotuarelor din oraș

Vineri, 23 Iulie, 2021 17:43

Primăria Municipiului Arad continuă activitatea integrată de spălare cu detergent ecologic profesional a străzilor și trotuarelor din oraș

Primăria Municipiului Arad desfășoară o amplă acțiune de spălare și dezinfecție a suprafețelor din domeniul public al Municipiului Arad, cu spumă activă și substanțe certificate, pr ...

Întreruperi la energie electrică programate la Pâncota, Sagu și Nadăș

Marti, 20 Iulie, 2021 07:37

Întreruperi la energie electrică programate la Pâncota, Sagu și Nadăș

E-Distribuţie Banat SA, Zona de Medie şi Joasă Tensiune ARAD a redus numărul întreruperilor programate pentru lucrările de reparaţii şi întreţinere instalaţii şi r ...

Expoziție canină cu adopție la finele acestei săptămâni

Vineri, 23 Iulie, 2021 09:20

Expoziție canină cu adopție la finele acestei săptămâni

Primăria Municipiului Arad în parteneriat cu Societatea Gospodărirea Comunală Arad SA, vă invită sâmbătă, 24 iulie 2021, începând cu ora 10.00, la o expoziție cani ...

Raul Nica urcă pe scena de “La Băncuțe”

Vineri, 23 Iulie, 2021 18:23

Raul Nica urcă pe scena de “La Băncuțe”

Vești bune pentru iubitorii muzicii folk. Nici nu s-au stins bine ecourile Festivalului Folk Maris, că în această seară în Parcul Mihai Eminescu se va asculta... muzică folk! Pe ...

Rupt de beat a lovit un biciclist și a fugit de la fața locului

Luni, 19 Iulie, 2021 16:31

Rupt de beat a lovit un biciclist și a fugit de la fața locului

Polițiștii Biroului Rutier cercetează un bărbat de 34 de ani, din comuna Livada, care la data de 17 iulie a.c., ar fi condus un autoturism pe strada Banu Mărăcine, din municipiul Arad, iar ...

Accident grav în Sâmbăteni. Un minor de 7 ani accidentat grav de un șofer de 51 de ani

Vineri, 23 Iulie, 2021 18:06

Accident grav în Sâmbăteni. Un minor de 7 ani accidentat grav de un șofer de 51 de ani

Vineri, în jurul orei 15.51, a avut loc un accident rutier în  localitatea Sâmbăteni, din județul Arad.   Din primele verificări a reieșit că un bărbat de 51 d ...



{**}

Acest site foloseşte cookies pentru a imbunatati experienta ta de navigare. Pentru mai multe detalii referitoare la cum folosim datele tale si la drepturile tale te invitam sa citesti: Politica de cookies sau/si Politica de Confidentialitate si apoi sa confirmi acordul tau.