Proiectul Centurii de Est a municipiului Arad a fost depus spre finanțare din fonduri europene! În luna iulie, președintele Consiliului Județean, Iustin Cionca, vicepreședintele de atunci, Sergiu Bîlcea, europarlamentarul Gheorghe Falcă și primarul Aradului, Călin Bibarț, susțineau proiectul la București, la o întâlnire cu premierul României. În luna august, se semna la Arad parteneriatul dintre Consiliul Județean și CNAIR, prin care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere prelua proiectul și se angaja să îl depună pentru finanțare europeană. Proiectul a fost depus în data de 17 noiembrie.
„Am fost informați de la București că în data de 17.11.2020 a fost transmisă la MT-DGOIT (Ministerul Transporturilor – Direcția Generală Organismul Intermediar pentru Transport) cererea de finanțare pentru proiectul "Varianta ocolitoare a Municipiului Arad Est", cu propunerea finanțării acestuia în cadrul Axei prioritare 1, Obiectivul Specific 1.1 Creşterea mobilităţii pe reţeaua rutieră TEN-T centrală. Cererea de finanțare vizează etapa de proiectare și excuție lucrări a variantei de ocolire Arad Est”, a declarat Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad.
Centura de Est va avea o lungime de aprox. 11 km și va închide inelul de centură din jurul municipiului Arad, care va deveni astfel primul municipiu din România cu șosea de centură integrală. Va include și un pod nou, de 1 km, peste Mureș, la Fântânele, și un pasaj peste calea ferată, la Vladimirescu.
Proiectul „Varianta ocolitoare a Municipiului Arad - Est” presupune proiectarea şi realizarea unui tronson de drum pornind din DN 69 Arad-Timișoara km 46+115 (din sensul giratoriu existent unde DN 69 intersectează breteaua nordică a autostrăzii A1 - nodul rutier Arad Sud) având punctul de racord cu DN 7 Nădlac-Arad-Deva la intersecția acestuia cu DJ 709G (Horia-Vladimirescu).
În anul 2006, Ministerul Transporturilor/CNAIR a elaborat Studiul de fezabilitate pentru ”Varianta de ocolire a Municipiului Arad - Est”. În anul 2018, pentru că lucrarea nu a demarat, Consiliul Județean Arad a preluat investiția de la Ministerul Transporturilor, a elaborat Studiul de fezabilitate și în 24.07.2018 a depus proiectul la ADR Vest pentru obținerea finanțării prin Programul Operațional Regional 2014-2020. În 05.10.2018, proiectul a fost declarat admis, obținând un punctaj de 84 de puncte din 100, dar nu s-a încadrat în finanțarea disponibilă pe axă. Prin parteneriatul cu CNAIR, din luna august a acestui an, Consiliul Județean a relansat proiectul și este foarte aproape de realizarea acestuia din fonduri europene.
Este o veste bună pentru Arad, după ce Ministerul Transporturilor anunțase cu câteva zile în urmă că finanțează din fonduri europene și drumul expres Arad-Oradea!
Proiectul Centurii de Est a municipiului Arad a fost depus spre finanțare din fonduri europene! În luna iulie, președintele Consiliului Județean, Iustin Cionca, vicepreședintele de atunci, Sergiu Bîlcea, europarlamentarul Gheorghe Falcă și primarul Aradului, Călin Bibarț, susțineau proiectul la București, la o întâlnire cu premierul României. În luna august, se semna la Arad parteneriatul dintre Consiliul Județean și CNAIR, prin care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere prelua proiectul și se angaja să îl depună pentru finanțare europeană. Proiectul a fost depus în data de 17 noiembrie.
„Am fost informați de la București că în data de 17.11.2020 a fost transmisă la MT-DGOIT (Ministerul Transporturilor – Direcția Generală Organismul Intermediar pentru Transport) cererea de finanțare pentru proiectul "Varianta ocolitoare a Municipiului Arad Est", cu propunerea finanțării acestuia în cadrul Axei prioritare 1, Obiectivul Specific 1.1 Creşterea mobilităţii pe reţeaua rutieră TEN-T centrală. Cererea de finanțare vizează etapa de proiectare și excuție lucrări a variantei de ocolire Arad Est”, a declarat Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad.
Centura de Est va avea o lungime de aprox. 11 km și va închide inelul de centură din jurul municipiului Arad, care va deveni astfel primul municipiu din România cu șosea de centură integrală. Va include și un pod nou, de 1 km, peste Mureș, la Fântânele, și un pasaj peste calea ferată, la Vladimirescu.
Proiectul „Varianta ocolitoare a Municipiului Arad - Est” presupune proiectarea şi realizarea unui tronson de drum pornind din DN 69 Arad-Timișoara km 46+115 (din sensul giratoriu existent unde DN 69 intersectează breteaua nordică a autostrăzii A1 - nodul rutier Arad Sud) având punctul de racord cu DN 7 Nădlac-Arad-Deva la intersecția acestuia cu DJ 709G (Horia-Vladimirescu).
În anul 2006, Ministerul Transporturilor/CNAIR a elaborat Studiul de fezabilitate pentru ”Varianta de ocolire a Municipiului Arad - Est”. În anul 2018, pentru că lucrarea nu a demarat, Consiliul Județean Arad a preluat investiția de la Ministerul Transporturilor, a elaborat Studiul de fezabilitate și în 24.07.2018 a depus proiectul la ADR Vest pentru obținerea finanțării prin Programul Operațional Regional 2014-2020. În 05.10.2018, proiectul a fost declarat admis, obținând un punctaj de 84 de puncte din 100, dar nu s-a încadrat în finanțarea disponibilă pe axă. Prin parteneriatul cu CNAIR, din luna august a acestui an, Consiliul Județean a relansat proiectul și este foarte aproape de realizarea acestuia din fonduri europene.
Este o veste bună pentru Arad, după ce Ministerul Transporturilor anunțase cu câteva zile în urmă că finanțează din fonduri europene și drumul expres Arad-Oradea!