Peste 1300 de oameni care se ocupă de mentenanța locomotivelor au intrat în grevă din cauză că CFR Călători a refuzat să încheie un nou contract de mentenanță cu compania la care lucrează.
Cel puțin 19 trenuri au fost anulate.
Sunt afectate trenuri din București, Cluj, Iași, Timișoara, Galați, Ploiești, Satu Mare, Sibiu și Galați.
„Vechiul contract de mentenanta intre CFR Calatori si SCRL a expirat in data de 31 decembrie 2019. Desi nu au existat diferente majore pe plata, pe valoarea financiara a contractului, CFR nu a dorit sa mai semneze contractul, trecand la infiintarea unor puncte paralele de lucru, fapt care ar duce la falimentarea intentionata a SCRL Brasov. Salariatii SCLR, in numar de 1.500 de angajati, au drepturi restante de recuperat, iar falimentarea intentionata ar impiedica salariatii SCRL sa recupereze drepturile financiare restante”, explica Ghita Nicolae, lider de sindicat SCLR.
Ionel Savin, prim vicepresedintele Sindicatului National Solidaritatea 2012, declara, de asemenea, la inceputul anului ca CFR incearca „o falimentare mascata” a SCRL.
„Oamenii refuza sa mai lucreze. Practic, ei (CFR, n.r.) incearca sa falimenteze SCRL, dar este o falimentare mascata, intrucat declarativ au inceput prin a spune initial ca doresc sa absoarba o parte din personalul SCRL, etapizat. Lucrurile au inceput undeva in luna septembrie 2019, cu o notificare catre SCRL precum ca ar trebui sa isi retraga angajatii din patru puncte de lucru, ceea ce s-a si intamplat in luna noiembrie. Numai ca atunci SCRL i-a notificat prin directorul de la acea data, care este si administrator special, intrucat societatea este in insolventa, si le-a spus foarte clar ca aceste retrageri de personal vor duce la costuri suplimentare pentru CFR Calatori si, implicit, daca se continua aceeasi politica, va duce la falimentarea SCRL. Lucrurile au continuat, CFR Calatori a preluat angajatii din cele patru puncte de lucru, iar la momentul de fata angajatii din cele patru puncte de lucru nu presteaza inca activitate de reparatii, ci sunt pusi sa faca alte lucruri care nu tin de reparatii. Prestatiile se fac in alte parti, la depourile de domiciliu ale materialului rulant, ceea ce incarca cu costuri CFR Calatori”, a declarat, marti, pentru Agerpres, Ionel Savin.
Peste 1300 de oameni care se ocupă de mentenanța locomotivelor au intrat în grevă din cauză că CFR Călători a refuzat să încheie un nou contract de mentenanță cu compania la care lucrează.
Cel puțin 19 trenuri au fost anulate.
Sunt afectate trenuri din București, Cluj, Iași, Timișoara, Galați, Ploiești, Satu Mare, Sibiu și Galați.
„Vechiul contract de mentenanta intre CFR Calatori si SCRL a expirat in data de 31 decembrie 2019. Desi nu au existat diferente majore pe plata, pe valoarea financiara a contractului, CFR nu a dorit sa mai semneze contractul, trecand la infiintarea unor puncte paralele de lucru, fapt care ar duce la falimentarea intentionata a SCRL Brasov. Salariatii SCLR, in numar de 1.500 de angajati, au drepturi restante de recuperat, iar falimentarea intentionata ar impiedica salariatii SCRL sa recupereze drepturile financiare restante”, explica Ghita Nicolae, lider de sindicat SCLR.
Ionel Savin, prim vicepresedintele Sindicatului National Solidaritatea 2012, declara, de asemenea, la inceputul anului ca CFR incearca „o falimentare mascata” a SCRL.
„Oamenii refuza sa mai lucreze. Practic, ei (CFR, n.r.) incearca sa falimenteze SCRL, dar este o falimentare mascata, intrucat declarativ au inceput prin a spune initial ca doresc sa absoarba o parte din personalul SCRL, etapizat. Lucrurile au inceput undeva in luna septembrie 2019, cu o notificare catre SCRL precum ca ar trebui sa isi retraga angajatii din patru puncte de lucru, ceea ce s-a si intamplat in luna noiembrie. Numai ca atunci SCRL i-a notificat prin directorul de la acea data, care este si administrator special, intrucat societatea este in insolventa, si le-a spus foarte clar ca aceste retrageri de personal vor duce la costuri suplimentare pentru CFR Calatori si, implicit, daca se continua aceeasi politica, va duce la falimentarea SCRL. Lucrurile au continuat, CFR Calatori a preluat angajatii din cele patru puncte de lucru, iar la momentul de fata angajatii din cele patru puncte de lucru nu presteaza inca activitate de reparatii, ci sunt pusi sa faca alte lucruri care nu tin de reparatii. Prestatiile se fac in alte parti, la depourile de domiciliu ale materialului rulant, ceea ce incarca cu costuri CFR Calatori”, a declarat, marti, pentru Agerpres, Ionel Savin.