„Hackathon”, denumit È™i
hackfest sau
codefest, este un eveniment dedicat dezvoltării de software, opÈ›ional cu o componentă hardware, într-un timp cât mai scurt posibil, de obicei 24 ore, sub forma unui maraton fără oprire. Hackathon a început ca o sesiune de verificare a vulnerabilităților È™i la găsirea de soluÈ›ii pentru sisteme IT funcÈ›ionale de către părÈ›i terÈ›e È™i s-a extins la găsirea de idei noi legate de tehnologie sau dezvoltarea tehnologică care să ajute comunitatea.
Hack4Arad este primul hackathon organizat în oraÈ™ul nostru de Primăria Municipiului Arad în colaborare cu Universitatea „Aurel Vlaicu”. Evenimentul va avea loc în Corpul M al universității arădene È™i se va desfășura non-stop, timp de 24 de ore, sub forma unei sesiuni maraton de codare.
“Pentru că Aradul are nevoie de aplicaÈ›ii È™i tu poÈ›i ajuta.”. Acesta a fost îndemnul organizatorilor la care au răspuns peste 50 de programatori din domeniul IT, printre care analiÈ™ti, programatori È™i web designeri, cât È™i pasionaÈ›i de domeniu. Ei vor forma echipe care într-un timp cât mai scurt vor lucra la dezvoltarea unor aplicaÈ›ii utile pentru maturitatea digitală a Aradului.
Temele propuse în cadrul primului Hackathon arădean sunt:
- Transparență în atribuirea locuinÈ›elor sociale (un site care va afiÈ™a data următoarei atribuiri de locuinÈ›e sociale, va permite completarea online a formularului/cererii de atribuire, va afiÈ™a adrese tuturor locuinÈ›elor sociale disponibile etc.);
- Transparență în cheltuirea fondurilor publice (site ce va promova lista cu proiectele de investiÈ›ii);
- Aplicație știri interactivă;
- Un portal pentru open data pentru Arad;
- Un software de tip mission control pentru Arad;
- Un soft care să folosească datele referitoare la trafic și informațiile referitoare la dimensiunea drumurilor și la densitatea populației și profilul acesteia;
- Site pentru Alumni;
- Program pentru evidența cercetării.
Publicul este invitat să participe la deschiderea evenimentului ce va avea loc sâmbătă, 16 noiembrie 2019, ora 12:00. Prezentarea rezultatelor È™i festivitatea de premiere vor avea loc duminică, 17 noiembrie, începând cu ora 12:00.
Program
Sâmbată, 16.11.2019
ora 12.00 – 12.15, Primirea participanÈ›ilor È™i a vizitatorilor
ora 12.15 – 12.30, Deschiderea evenimentului
- Cuvântul oficialităților È™i al reprezentanÈ›ilor sponsorilor
ora 12.30 – 13.00, Formarea echipelor È™i anunÈ›area temelor
ora 13.00 – Începerea activității creative
Pe parcurs:
ora 15.00 – 17.00, Prezentări propuse de parteneri È™i sponsori
Permanent: stand cu materiale promoționale ale partenerilor și sponsorilor
Duminică, 17.11.2019
ora 12.00 – 13.15, Prezentarea aplicaÈ›iilor create în cadrul Hack4Arad
ora 13.15 – 13.45, Deliberarea juriului
Pe parcurs:
ora 13.15 – 13.30, Moment artistic susÈ›inut de Școala de dans Tango Evolution
ora 13.45 – 14.00, Festivitatea de premiere. Închiderea evenimentului.
Teme hackathon Hack4Arad 2019
Mai jos găsiÈ›i temele la alegere pentru Hack4Arad 2019. Aceste teme pot fi alese de către orice echipă participantă la acest hackathon în cazul în care echipa nu are deja o temă prestabilită.
Transparență în atribuirea locuinÈ›elor sociale:
Un site care:
1. Are afișată data următoarei atribuiri de locuințe sociale.
2. Permite completarea online a formularului/cererii de atribuire, care, în urma completării rubricilor corespunzătoare să afiÈ™eze punctajul de prioritate obÈ›inut.
3.AfiÈ™area locului în clasamentul de prioritate a atribuirii locuinÈ›ei.
4. Posibilitatea de imprimare a cererii/formularului (eventual semnare electronică, înregistrare online în baza de date a primăriei, recepÈ›ionare număr/document de certificare a înregistrării).
5. Posibilitatea de a vedea formularele celorlalți petenți cu datele personale de identificare secretizate.
6. Afișarea adreselor tuturor locuințelor sociale disponibile.
7. Un algoritm de atribuire în funcÈ›ie de datele de pe formular (de exemplu: locuinÈ›ele cu suprafață mai mare să meargă la familiile mai numeroase, etc.)
8. Orice alte facilități și informații pe care echipa participantă la hackathon le consideră utile și relevante.
(se va pune la dispoziÈ›ie un Formular de Înscriere Criterii ANL)
Transparență în cheltuirea fondurilor publice
Un site care:
Are afiÈ™ată lista cu proiectele de investiÈ›ii. În cadrul fiecărui proiect:
1. Care este firma căreia i s-a atribuit executarea proiectului È™i care sunt firmele implicate în eventuale subcontractări.
2. Fazele de implementare a proiectului.
3. Stadiul executării proiectului la momentul accesării site-ului.
Orice alte informații pe care echipa participantă la hackathon le consideră relevante.
Aplicație știri interactivă
O aplicație de știri (pe mobil probabil) care să afișeze ultimele știri. Aceste știri pot fi de exemplu preluate de pe site-uri de genul http://www.stirialert.ro sau pot fi obținute prin trimiterea lor de către utilizatori, cu mențiunea că știrile trimise de către utilizatori ar trebui să treacă printr-un filtru al administratorilor aplicației.
De asemenea aplicaÈ›ia ar putea să fie conectata la un grup de facebook sau instagram astfel încât È™tirile să poată fi afiÈ™ate direct pe acel grup.
Un posibil exemplu de astfel de aplicaÈ›ie probabil ar fi News Republic – Breaking and Trending News – Apps on Google Play, dar aplicaÈ›ia ar trebui să afiÈ™eze È™tiri din Arad/Romania. Utilizatorii ar trebui să poată folosi un login de Facebook pentru autentificare.
Un portal pentru open data pentru Arad.
Pe acest portal ar trebui să se poată găsi toate sursele de Open Data pe care le poate oferi primăria Arad. Site-ul ar fi ideal să aibă doua interfețe.
- Una vizibilă publicului, care trebuie să dea posibilitatea de vizualizare, filtrare, căutare, etc.
- Una vizibilă administratorilor, care să ofere posibilitatea încărcării datelor sau updatării acestora.
Ar fi ideal să se ofere È™i posibilitatea accesării prin API-uri pentru a putea să se utilizeze atât datele existente cât È™i pentru a putea încărca date noi.
Modele pentru asemenea portale se pot vedea la: https://insights.rlist.io/2019/10/smart-cities-rise-of-aggregated-open.html
Un software de tip mission control pentru Arad.
Un astfel de soft ar putea fi folosit pentru a concentra într-un singur loc datele/probemele existente la nivelul diferitor servicii din primărie.
De exemplu,
– de la Gospodărirea comunală se pot vedea echipele care sunt pe teren, cu proiectele de care se ocupă
– de la poliÈ›ia locală se pot vedea date live (camere, amenzi etc.)
– se pot vizualiza datele în caz de urgenÈ›e
– se pot vizualiza datele de la taxe È™i impozite
– se pot vizualiza stadiile de rezolvare a diferitor plângeri/doleanÈ›e/lucrări
– date despre cazurile de gripă sau alte boli, etc.
Posibil să fie prezent chiar câte un reprezentant al câte unei societăți din subordinea primăriei …. poate ca punct unic de contact pentru populaÈ›ie …
Vezi: https://www.nytimes.com/2012/03/04/business/ibm-takes-smarter-cities-concept-to-rio-de-janeiro.html
Un soft care să folosească datele referitoare la trafic și informațiile referitoare la dimensiunea drumurilor și la densitatea populației și profilul acesteia.
Softul ar face simulări pe baza unor modele (la alegerea participanților) pentru a vedea cum ar schimba anumite modificări traficul.
De exemplu, adăugarea unei piste de biciclete pe drum vs trotuar sau lărgirea sau îngustarea unor benzi de circulaÈ›ie.
Sau în ce măsură unele lucrări ar fi mai bine să fie făcute în anumite ore ale zilei pentru a avea un impact negativ cât mai mic.
Sau cum ar creste nivelul de trai la introducerea anumitor utilități și ce costuri ar fi necesare pentru a le introduce.
Sau unde ar fi mai benefică înfiinÈ›area unui parc.
Poate ceva de genul SimCity, dar fără grafica sofisticată.
Site pentru Alumni:
– absolvenÈ›ii să se poată înregistra – din anul terminal / oricând ulterior. Date personale, contact, loc de muncă.
-să permită actualizarea uÈ™oară a datelor, atât din partea absolvenÈ›ilor cât È™i din partea universității (dacă aflăm modificări pe o alta cale)
– să avem un istoric al locurilor de muncă
– să se poată actualiza cu studiile de master
– absolvenÈ›ii pot fi de master sau de licență È™i să se poată cross actualiza
– să permită filtre: pe ani / pe formă de învățământ / facultate / program de studii, etc
– să permită trimiterea de mesaje (emails) către absolvenÈ›i (pe filtre)
– să permită absolvenÈ›ilor să contacteze Comisia de alumni
– ar fi util È™i un chat
– să permită postarea de mesaje – de ex., dacă organizăm un eveniment pentru alumni, sau dacă vrem să ii invitam (la hack4arad)
Program pentru evidența cercetării
– Să permită introducerea lucrărilor de către cadrele didactice, într-un format stabilit (va fi furnizat echipei care alege tema)
– Să elimine dublurile
– Să permită actualizare
– Să permită rapoarte pe o structura la cerere.
– Responsabilul cu cercetarea pe fiecare facultate să aibă acces (aproape nelimitat)
– Să acceseze baze de date È™i să stabilească factorul de impact al revistei / articolului, să calculeze punctul cadrelor didactice, pe ultimul an, 5 ani sau, ulterior, pe un an anume (în care să se actualizeze È™i punctajul revistei).

„Hackathon”, denumit È™i
hackfest sau
codefest, este un eveniment dedicat dezvoltării de software, opÈ›ional cu o componentă hardware, într-un timp cât mai scurt posibil, de obicei 24 ore, sub forma unui maraton fără oprire. Hackathon a început ca o sesiune de verificare a vulnerabilităților È™i la găsirea de soluÈ›ii pentru sisteme IT funcÈ›ionale de către părÈ›i terÈ›e È™i s-a extins la găsirea de idei noi legate de tehnologie sau dezvoltarea tehnologică care să ajute comunitatea.
Hack4Arad este primul hackathon organizat în oraÈ™ul nostru de Primăria Municipiului Arad în colaborare cu Universitatea „Aurel Vlaicu”. Evenimentul va avea loc în Corpul M al universității arădene È™i se va desfășura non-stop, timp de 24 de ore, sub forma unei sesiuni maraton de codare.
“Pentru că Aradul are nevoie de aplicaÈ›ii È™i tu poÈ›i ajuta.”. Acesta a fost îndemnul organizatorilor la care au răspuns peste 50 de programatori din domeniul IT, printre care analiÈ™ti, programatori È™i web designeri, cât È™i pasionaÈ›i de domeniu. Ei vor forma echipe care într-un timp cât mai scurt vor lucra la dezvoltarea unor aplicaÈ›ii utile pentru maturitatea digitală a Aradului.
Temele propuse în cadrul primului Hackathon arădean sunt:
- Transparență în atribuirea locuinÈ›elor sociale (un site care va afiÈ™a data următoarei atribuiri de locuinÈ›e sociale, va permite completarea online a formularului/cererii de atribuire, va afiÈ™a adrese tuturor locuinÈ›elor sociale disponibile etc.);
- Transparență în cheltuirea fondurilor publice (site ce va promova lista cu proiectele de investiÈ›ii);
- Aplicație știri interactivă;
- Un portal pentru open data pentru Arad;
- Un software de tip mission control pentru Arad;
- Un soft care să folosească datele referitoare la trafic și informațiile referitoare la dimensiunea drumurilor și la densitatea populației și profilul acesteia;
- Site pentru Alumni;
- Program pentru evidența cercetării.
Publicul este invitat să participe la deschiderea evenimentului ce va avea loc sâmbătă, 16 noiembrie 2019, ora 12:00. Prezentarea rezultatelor È™i festivitatea de premiere vor avea loc duminică, 17 noiembrie, începând cu ora 12:00.
Program
Sâmbată, 16.11.2019
ora 12.00 – 12.15, Primirea participanÈ›ilor È™i a vizitatorilor
ora 12.15 – 12.30, Deschiderea evenimentului
- Cuvântul oficialităților È™i al reprezentanÈ›ilor sponsorilor
ora 12.30 – 13.00, Formarea echipelor È™i anunÈ›area temelor
ora 13.00 – Începerea activității creative
Pe parcurs:
ora 15.00 – 17.00, Prezentări propuse de parteneri È™i sponsori
Permanent: stand cu materiale promoționale ale partenerilor și sponsorilor
Duminică, 17.11.2019
ora 12.00 – 13.15, Prezentarea aplicaÈ›iilor create în cadrul Hack4Arad
ora 13.15 – 13.45, Deliberarea juriului
Pe parcurs:
ora 13.15 – 13.30, Moment artistic susÈ›inut de Școala de dans Tango Evolution
ora 13.45 – 14.00, Festivitatea de premiere. Închiderea evenimentului.
Teme hackathon Hack4Arad 2019
Mai jos găsiÈ›i temele la alegere pentru Hack4Arad 2019. Aceste teme pot fi alese de către orice echipă participantă la acest hackathon în cazul în care echipa nu are deja o temă prestabilită.
Transparență în atribuirea locuinÈ›elor sociale:
Un site care:
1. Are afișată data următoarei atribuiri de locuințe sociale.
2. Permite completarea online a formularului/cererii de atribuire, care, în urma completării rubricilor corespunzătoare să afiÈ™eze punctajul de prioritate obÈ›inut.
3.AfiÈ™area locului în clasamentul de prioritate a atribuirii locuinÈ›ei.
4. Posibilitatea de imprimare a cererii/formularului (eventual semnare electronică, înregistrare online în baza de date a primăriei, recepÈ›ionare număr/document de certificare a înregistrării).
5. Posibilitatea de a vedea formularele celorlalți petenți cu datele personale de identificare secretizate.
6. Afișarea adreselor tuturor locuințelor sociale disponibile.
7. Un algoritm de atribuire în funcÈ›ie de datele de pe formular (de exemplu: locuinÈ›ele cu suprafață mai mare să meargă la familiile mai numeroase, etc.)
8. Orice alte facilități și informații pe care echipa participantă la hackathon le consideră utile și relevante.
(se va pune la dispoziÈ›ie un Formular de Înscriere Criterii ANL)
Transparență în cheltuirea fondurilor publice
Un site care:
Are afiÈ™ată lista cu proiectele de investiÈ›ii. În cadrul fiecărui proiect:
1. Care este firma căreia i s-a atribuit executarea proiectului È™i care sunt firmele implicate în eventuale subcontractări.
2. Fazele de implementare a proiectului.
3. Stadiul executării proiectului la momentul accesării site-ului.
Orice alte informații pe care echipa participantă la hackathon le consideră relevante.
Aplicație știri interactivă
O aplicație de știri (pe mobil probabil) care să afișeze ultimele știri. Aceste știri pot fi de exemplu preluate de pe site-uri de genul http://www.stirialert.ro sau pot fi obținute prin trimiterea lor de către utilizatori, cu mențiunea că știrile trimise de către utilizatori ar trebui să treacă printr-un filtru al administratorilor aplicației.
De asemenea aplicaÈ›ia ar putea să fie conectata la un grup de facebook sau instagram astfel încât È™tirile să poată fi afiÈ™ate direct pe acel grup.
Un posibil exemplu de astfel de aplicaÈ›ie probabil ar fi News Republic – Breaking and Trending News – Apps on Google Play, dar aplicaÈ›ia ar trebui să afiÈ™eze È™tiri din Arad/Romania. Utilizatorii ar trebui să poată folosi un login de Facebook pentru autentificare.
Un portal pentru open data pentru Arad.
Pe acest portal ar trebui să se poată găsi toate sursele de Open Data pe care le poate oferi primăria Arad. Site-ul ar fi ideal să aibă doua interfețe.
- Una vizibilă publicului, care trebuie să dea posibilitatea de vizualizare, filtrare, căutare, etc.
- Una vizibilă administratorilor, care să ofere posibilitatea încărcării datelor sau updatării acestora.
Ar fi ideal să se ofere È™i posibilitatea accesării prin API-uri pentru a putea să se utilizeze atât datele existente cât È™i pentru a putea încărca date noi.
Modele pentru asemenea portale se pot vedea la: https://insights.rlist.io/2019/10/smart-cities-rise-of-aggregated-open.html
Un software de tip mission control pentru Arad.
Un astfel de soft ar putea fi folosit pentru a concentra într-un singur loc datele/probemele existente la nivelul diferitor servicii din primărie.
De exemplu,
– de la Gospodărirea comunală se pot vedea echipele care sunt pe teren, cu proiectele de care se ocupă
– de la poliÈ›ia locală se pot vedea date live (camere, amenzi etc.)
– se pot vizualiza datele în caz de urgenÈ›e
– se pot vizualiza datele de la taxe È™i impozite
– se pot vizualiza stadiile de rezolvare a diferitor plângeri/doleanÈ›e/lucrări
– date despre cazurile de gripă sau alte boli, etc.
Posibil să fie prezent chiar câte un reprezentant al câte unei societăți din subordinea primăriei …. poate ca punct unic de contact pentru populaÈ›ie …
Vezi: https://www.nytimes.com/2012/03/04/business/ibm-takes-smarter-cities-concept-to-rio-de-janeiro.html
Un soft care să folosească datele referitoare la trafic și informațiile referitoare la dimensiunea drumurilor și la densitatea populației și profilul acesteia.
Softul ar face simulări pe baza unor modele (la alegerea participanților) pentru a vedea cum ar schimba anumite modificări traficul.
De exemplu, adăugarea unei piste de biciclete pe drum vs trotuar sau lărgirea sau îngustarea unor benzi de circulaÈ›ie.
Sau în ce măsură unele lucrări ar fi mai bine să fie făcute în anumite ore ale zilei pentru a avea un impact negativ cât mai mic.
Sau cum ar creste nivelul de trai la introducerea anumitor utilități și ce costuri ar fi necesare pentru a le introduce.
Sau unde ar fi mai benefică înfiinÈ›area unui parc.
Poate ceva de genul SimCity, dar fără grafica sofisticată.
Site pentru Alumni:
– absolvenÈ›ii să se poată înregistra – din anul terminal / oricând ulterior. Date personale, contact, loc de muncă.
-să permită actualizarea uÈ™oară a datelor, atât din partea absolvenÈ›ilor cât È™i din partea universității (dacă aflăm modificări pe o alta cale)
– să avem un istoric al locurilor de muncă
– să se poată actualiza cu studiile de master
– absolvenÈ›ii pot fi de master sau de licență È™i să se poată cross actualiza
– să permită filtre: pe ani / pe formă de învățământ / facultate / program de studii, etc
– să permită trimiterea de mesaje (emails) către absolvenÈ›i (pe filtre)
– să permită absolvenÈ›ilor să contacteze Comisia de alumni
– ar fi util È™i un chat
– să permită postarea de mesaje – de ex., dacă organizăm un eveniment pentru alumni, sau dacă vrem să ii invitam (la hack4arad)
Program pentru evidența cercetării
– Să permită introducerea lucrărilor de către cadrele didactice, într-un format stabilit (va fi furnizat echipei care alege tema)
– Să elimine dublurile
– Să permită actualizare
– Să permită rapoarte pe o structura la cerere.
– Responsabilul cu cercetarea pe fiecare facultate să aibă acces (aproape nelimitat)
– Să acceseze baze de date È™i să stabilească factorul de impact al revistei / articolului, să calculeze punctul cadrelor didactice, pe ultimul an, 5 ani sau, ulterior, pe un an anume (în care să se actualizeze È™i punctajul revistei).