Ministrul Sănătăţii Sorina Pintea a participat luni seara la o dezbatere despre șpaga pe care o dau pacienţii în spitalele de stat, ocazie cu care a afirmat că românii ar fi un popor de infractori.
Din experiența sa ca manager de spital, Pintea a povestit că pacienții nu își exercită dreptul de a face reclamații în aceste cazuri.
"Managerul de spital nu prea stie ce se intampla in relatia pacient-medic decat daca exista reclamatii si exista foarte putine reclamatii in ceea ce priveste spaga pe care o dai la doctor. In general, reclama apartinatorii care isi pierd pacientii si carora li s-au cerut bani si totusi pacientul a murit.
Am fost 9 ani manager de spital, am avut cred ca 9 reclamatii legate de acest sistem. Veneau apartinatorii si-mi spuneau si eu le spuneamsi spuneau ca. OK, dar nu putem face nimic daca nu scrieti, exista niste reguli.
Am incercat o data sa fac eu in scris si ulterior apartinatorul n-a mai recunoscut ca a dat, iar medicul n-a mai recunoscut ca a primit. Credeti-ma, e foarte frustrant", a povestit ministrul.
„Am constatat și de-a lungul carierei mele că, dacă nu există măsuri coercitive, nicio problemă nu se rezolvă. Și nu se referă doar la sesizarea organelor de cercetare penală, trebuie să fie ceva mai mult decât atât”, a spus Sorina Pintea.
„Am publicat pe site-ul Ministerului Sănătății modificarea amenzilor pentru măsuri ingienico-sanitare, pentru depășirea timpilor de staționare în UPU. Vă spun foarte sincer, m-a amuzat reacția unora de după și mă gândeam, sper să nu mă citeze nimeni, eu cred că suntem un popor de infractori. În momentul în care se măresc amenzile, protestăm. Păi dacă eu n-am de gând să încalc legea, de ce să fiu supărat că cresc amenzile?”, a adăugat ministrul, conform înregistrării publicate pe pagina evenimentului.
Declarațiile pot fi ascultate la minutul 8:00 AICI.
Ministrul Sănătăţii Sorina Pintea a participat luni seara la o dezbatere despre șpaga pe care o dau pacienţii în spitalele de stat, ocazie cu care a afirmat că românii ar fi un popor de infractori.
Din experiența sa ca manager de spital, Pintea a povestit că pacienții nu își exercită dreptul de a face reclamații în aceste cazuri.
"Managerul de spital nu prea stie ce se intampla in relatia pacient-medic decat daca exista reclamatii si exista foarte putine reclamatii in ceea ce priveste spaga pe care o dai la doctor. In general, reclama apartinatorii care isi pierd pacientii si carora li s-au cerut bani si totusi pacientul a murit.
Am fost 9 ani manager de spital, am avut cred ca 9 reclamatii legate de acest sistem. Veneau apartinatorii si-mi spuneau si eu le spuneamsi spuneau ca. OK, dar nu putem face nimic daca nu scrieti, exista niste reguli.
Am incercat o data sa fac eu in scris si ulterior apartinatorul n-a mai recunoscut ca a dat, iar medicul n-a mai recunoscut ca a primit. Credeti-ma, e foarte frustrant", a povestit ministrul.
„Am constatat și de-a lungul carierei mele că, dacă nu există măsuri coercitive, nicio problemă nu se rezolvă. Și nu se referă doar la sesizarea organelor de cercetare penală, trebuie să fie ceva mai mult decât atât”, a spus Sorina Pintea.
„Am publicat pe site-ul Ministerului Sănătății modificarea amenzilor pentru măsuri ingienico-sanitare, pentru depășirea timpilor de staționare în UPU. Vă spun foarte sincer, m-a amuzat reacția unora de după și mă gândeam, sper să nu mă citeze nimeni, eu cred că suntem un popor de infractori. În momentul în care se măresc amenzile, protestăm. Păi dacă eu n-am de gând să încalc legea, de ce să fiu supărat că cresc amenzile?”, a adăugat ministrul, conform înregistrării publicate pe pagina evenimentului.
Declarațiile pot fi ascultate la minutul 8:00 AICI.