Consilierul judeţean PSD, Cristian Ispravnic, instalat mare şef la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara, adică director peste drumurile din vestul ţării, s-a trezit s-ă arunce cu acuze grave la adresa conducerii Consiliului Judeţean Arad în legătură cu calitatea lucrărilor de reabilitare a drumului judeţean Pâncota – Seleuş, care erau în toi în 25 septembrie a.c.
Acesta a prezentat în cadrul unei conferințe de presă, susținută la PSD Arad, rezultatele unor teste de laborator făcute pe piatra ce stă fundament la drumul Pâncota – Seleuş, teste de laborator plătite cu bani proprii cum se lăuda la vremea respectivă.
În cadrum conferinţei de presă, acesta făcea afirmaţii grave la momentul respective, şi anume: “Cu alte cuvinte, conducerea Consiliului Judeţean Arad girează o manoperă al cărei rezultat final, drumul în sine, nu va rezista traficului decât maximum câteva luni”.
Scandal mare la momentul respective, s-au făcut alte trei expertize, la trei laboratoare diferite care nu confirmau afirmaţiile “farului călăuzitor “ al drumurilor din vestul ţării. Simţind miros de şânge, nici Căprar nu s-a dat în lături, şi a sărit şi el să puncteze la marea “descoperire” a lui Ispravnic: „Spre deosebire de domnii Bîlcea şi Cionca, noi nu putem să stăm și să privim pasivi cum banii cetățenilor se cheltuie din nou pe lucrări de proastă calitate, care peste nici un an vor trebui refăcute, tot din bani publici”, puncta și președintele PSD Arad, Dorel Căprar.
Dar ce să vedem? Piatra dusă la laborator de ispravnicul Ispravnic nu era luată din drumul Pâncota – Seleuş. Cu alte cuvinte, acesta ar fi dus la laborator o piatră luată din altă parte, iar apoi, după ce cu generozitate a plătit analiza din propriul buzunar, a iscat un scandal mediatic cu acuze grave la adresa conducerii Consiliului Judeţean Arad, în stilul tipic socialist.
În ședința ordinară a Consiliului Județean Arad, consilierul județean PSD Cristian Ispravnic a recunoscut că probele de piatră pe baza cărora a afirmat că drumul județean Pâncota-Seleuș (DJ 709, km 33+700-39+200), nu va ține până la iarnă nu au fost prelevate de pe drumul respectiv!
„Piatra pe care am dus-o eu la laborator nu a fost luată din drum. Eu știu de unde să iau piatra”, a declarat Cristian Ispravnic la punctul diverse, într-o discuţie cu directorul general al Direcţiei Tehnice a CJA, Răzvan Ciubotariu, se arătă într-un comunicat de presă al PNL Arad.
Comunicat de presă:
În ședința ordinară a Consiliului Județean Arad, consilierul județean PSD Cristian Ispravnic a recunoscut că probele de piatră pe baza cărora a afirmat că drumul județean Pâncota-Seleuș (DJ 709, km 33+700-39+200), nu va ține până la iarnă nu au fost prelevate de pe drumul respectiv!
„Piatra pe care am dus-o eu la laborator nu a fost luată din drum. Eu știu de unde să iau piatra”, a declarat Cristian Ispravnic la punctul diverse, într-o discuţie cu directorul general al Direcţiei Tehnice a CJA, Răzvan Ciubotariu.
Vă reamintim că faţă de expertiza invocată de consilierul Cristian Ispravnic, există alte trei expertize efectuate la trei laboratoare diferite, care certifică faptul că materialele folosite sunt corespunzătoare. Două au fost comandate de către constructor, iar cel de-al treilea a fost solicitat de către Consiliul Județean Arad, cu mențiunea că acest ultim „Raport de încercare” a fost realizat tocmai în urma faptului că în spațiul public au apărut insinuări cu privire la calitatea lucrărilor, respectiv a materialului folosit. Pentru verificarea rezistenței la fragmentare se prelevă probe sau epruvete din materialul aprovizionat pe șantier, nu cel pus în operă, deoarece acesta din urma a fost deja supus acțiunilor de compactare, deci nu se poate determina rezistența reală. De aceea sunt foarte importante condițiile în care se prelevă probele care urmează să fie analizate, implicit personalul care trebuie să fie calificat, pentru a se respecta întreaga procedură.
În plus, Inspectoratul de Stat în Construcții a efectuat două controale, această instituție fiind singura abilitată să verifice calitatea lucrărilor și respectarea tuturor cerințelor aflate în Proiectul Tehnic și Caietul de Sarcini.
Ca și constatare, nu au existat nereguli și nu este cazul să se dispună alte măsuri.
Firma care a contractat lucrarea a înaintat Consiliului Județean o propunere prin care dorește prelungirea perioadei de garanție de la 80 la 96 de luni, adică opt ani. Este perioada maximă consemnată în normative, pentru acest tip de drumuri și la acest trafic. Firma a făcut acest demers pentru a dovedi buna credință și a elimina toate suspiciunile legate de calitatea lucrărilor efectuate, a materialelor folosite și, implicit, de durata de exploatare a tronsonului.
09.10.2018 Departamentul de Comunicare al PNL Arad
Consilierul judeţean PSD, Cristian Ispravnic, instalat mare şef la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara, adică director peste drumurile din vestul ţării, s-a trezit s-ă arunce cu acuze grave la adresa conducerii Consiliului Judeţean Arad în legătură cu calitatea lucrărilor de reabilitare a drumului judeţean Pâncota – Seleuş, care erau în toi în 25 septembrie a.c.
Acesta a prezentat în cadrul unei conferințe de presă, susținută la PSD Arad, rezultatele unor teste de laborator făcute pe piatra ce stă fundament la drumul Pâncota – Seleuş, teste de laborator plătite cu bani proprii cum se lăuda la vremea respectivă.
În cadrum conferinţei de presă, acesta făcea afirmaţii grave la momentul respective, şi anume: “Cu alte cuvinte, conducerea Consiliului Judeţean Arad girează o manoperă al cărei rezultat final, drumul în sine, nu va rezista traficului decât maximum câteva luni”.
Scandal mare la momentul respective, s-au făcut alte trei expertize, la trei laboratoare diferite care nu confirmau afirmaţiile “farului călăuzitor “ al drumurilor din vestul ţării. Simţind miros de şânge, nici Căprar nu s-a dat în lături, şi a sărit şi el să puncteze la marea “descoperire” a lui Ispravnic: „Spre deosebire de domnii Bîlcea şi Cionca, noi nu putem să stăm și să privim pasivi cum banii cetățenilor se cheltuie din nou pe lucrări de proastă calitate, care peste nici un an vor trebui refăcute, tot din bani publici”, puncta și președintele PSD Arad, Dorel Căprar.
Dar ce să vedem? Piatra dusă la laborator de ispravnicul Ispravnic nu era luată din drumul Pâncota – Seleuş. Cu alte cuvinte, acesta ar fi dus la laborator o piatră luată din altă parte, iar apoi, după ce cu generozitate a plătit analiza din propriul buzunar, a iscat un scandal mediatic cu acuze grave la adresa conducerii Consiliului Judeţean Arad, în stilul tipic socialist.
În ședința ordinară a Consiliului Județean Arad, consilierul județean PSD Cristian Ispravnic a recunoscut că probele de piatră pe baza cărora a afirmat că drumul județean Pâncota-Seleuș (DJ 709, km 33+700-39+200), nu va ține până la iarnă nu au fost prelevate de pe drumul respectiv!
„Piatra pe care am dus-o eu la laborator nu a fost luată din drum. Eu știu de unde să iau piatra”, a declarat Cristian Ispravnic la punctul diverse, într-o discuţie cu directorul general al Direcţiei Tehnice a CJA, Răzvan Ciubotariu, se arătă într-un comunicat de presă al PNL Arad.
Comunicat de presă:
În ședința ordinară a Consiliului Județean Arad, consilierul județean PSD Cristian Ispravnic a recunoscut că probele de piatră pe baza cărora a afirmat că drumul județean Pâncota-Seleuș (DJ 709, km 33+700-39+200), nu va ține până la iarnă nu au fost prelevate de pe drumul respectiv!
„Piatra pe care am dus-o eu la laborator nu a fost luată din drum. Eu știu de unde să iau piatra”, a declarat Cristian Ispravnic la punctul diverse, într-o discuţie cu directorul general al Direcţiei Tehnice a CJA, Răzvan Ciubotariu.
Vă reamintim că faţă de expertiza invocată de consilierul Cristian Ispravnic, există alte trei expertize efectuate la trei laboratoare diferite, care certifică faptul că materialele folosite sunt corespunzătoare. Două au fost comandate de către constructor, iar cel de-al treilea a fost solicitat de către Consiliul Județean Arad, cu mențiunea că acest ultim „Raport de încercare” a fost realizat tocmai în urma faptului că în spațiul public au apărut insinuări cu privire la calitatea lucrărilor, respectiv a materialului folosit. Pentru verificarea rezistenței la fragmentare se prelevă probe sau epruvete din materialul aprovizionat pe șantier, nu cel pus în operă, deoarece acesta din urma a fost deja supus acțiunilor de compactare, deci nu se poate determina rezistența reală. De aceea sunt foarte importante condițiile în care se prelevă probele care urmează să fie analizate, implicit personalul care trebuie să fie calificat, pentru a se respecta întreaga procedură.
În plus, Inspectoratul de Stat în Construcții a efectuat două controale, această instituție fiind singura abilitată să verifice calitatea lucrărilor și respectarea tuturor cerințelor aflate în Proiectul Tehnic și Caietul de Sarcini.
Ca și constatare, nu au existat nereguli și nu este cazul să se dispună alte măsuri.
Firma care a contractat lucrarea a înaintat Consiliului Județean o propunere prin care dorește prelungirea perioadei de garanție de la 80 la 96 de luni, adică opt ani. Este perioada maximă consemnată în normative, pentru acest tip de drumuri și la acest trafic. Firma a făcut acest demers pentru a dovedi buna credință și a elimina toate suspiciunile legate de calitatea lucrărilor efectuate, a materialelor folosite și, implicit, de durata de exploatare a tronsonului.
09.10.2018 Departamentul de Comunicare al PNL Arad