Lucrările de modernizare pe drumul judeţean Pâncota – Seleuş respectă toate cerințele de calitate impuse de lege

Lucrările de modernizare pe drumul judeţean Pâncota – Seleuş respectă toate cerințele de calitate impuse de lege

Lucrările de modernizare pe drumul judeţean Pâncota – Seleuş respectă toate cerințele de calitate impuse de lege

Miercuri, 26 Septembrie, 2018 20:05 Redactia LOCALE Comentarii  Recomanda pe Facebook  Recomanda pe Twitter
Redactia LOCALE Comentarii  Recomanda pe Facebook Recomanda pe Twitter
Miercuri, 26 Septembrie, 2018 20:05 Tiparire

Ca urmare a unor informații apărute în spațiul public, referitoare la lucrările efectuate pe drumul județean Pâncota-Seleuș (DJ 709, km 33+700-39+200), Consiliul Județean dorește să aducă unele precizări:

Lucrările de modernizare care se efectuează pe acest tronson de drum respectă toate cerințele de calitate impuse de lege. În spațiul public a fost mediatizat un Raport de încercare, referitor la calitatea materialului pietros folosit la lucrare. Nu avem certitudinea că probele pentru întocmirea acestui Raport de încercare sunt prelevate de pe acest șantier deoarece nu s-a respectat procedura de prelevare legală. Adică, aceste probe nu au fost prelevate de către un personal calificat (laborant), în prezența dirigintelui de șantier (reprezentantul Consiliului Județean), al constructorului și al proiectantului (sau reprezentanții acestora).




Respectivul Raport de încercare relevă că, în urma testelor efectuate, coeficientul Los Angeles (termen tehnic care arată rezistența la fragmentare a materialului pietros) este de 47%. Neîncrederea față de datele prezentate în respectivul Raport este întărită de faptul că există alte trei analize efectuate la trei laboratoare diferite. Două au fost comandate de către constructor, iar cel de-al treilea solicitat de către Consiliul Județean Arad, cu mențiunea că acest ultim Raport de încercare a fost realizat tocmai în urma faptului că în spațiul public au apărut insinuări cu privire la calitatea lucrărilor, respectiv a materialului folosit. Pentru verificarea rezistenței la fragmentare se prelevă probe sau epruvete din materialul aprovizionat pe șantier, nu cel pus în operă, deoarece acesta din urma a fost deja supus acțiunilor de compactare, deci nu se poate determina rezistența reală. De aceea sunt foarte importante condițiile în care se prelevă probele care urmează să fie analizate, implicit personalul care trebuie să fie calificat, pentru a se respecta întreaga procedură.

În plus, Inspectoratul de Stat în Construcții a efectuat două controale, această instituție fiind singura abilitată să verifice calitatea lucrărilor și respectarea tuturor cerințelor aflate în Proiectul Tehnic și Caietul de Sarcini. Ca și constatare, nu au existat nereguli și nu este cazul să se dispună alte măsuri.

De asemenea, în 7.09.2018, s-a efectuat o nouă verificare, de această dată internă, un control al calității în faza determinantă și de această dată totul încadrându-se în cerințele proiectantului și ale caietului de sarcini.

Ca un element suplimentar, pentru a înlătura orice dubii și acuze referitoare la calitatea materialului pietros, există inclusiv o expertiză geologică, efectuată de un expert tehnic-judiciar, dr. Mădălin Cornel Văleanu, specialist în domeniu, care a certificat că „roca extrasă din cariera Chiciora-Dud… este o rocă sedimentară, respectiv o gresie cuarțoasă”. Se infirmă astfel ideea că acest material pietros este de origine calcaroasă. Materialul pietros care se folosește la această lucrare provine din cariera sus-menționată, conform documentelor de proveniență, exploatarea se realizează conform permiselor de exploatare emise de ANRM, iar toate materialele folosite la lucrare sunt transportate cu avize de însoțire a mărfii.  

Ca o concluzie generală, toți factorii abilitați – constructor, diriginte de șantier, proiectant, responsabil tehnic cu execuția – certifică lucrarea, calitatea acesteia și a materialelor folosite.

Consiliul Județean face aceste precizări pentru a dovedi buna credință a constructorului, a beneficiarului și a tuturor factorilor implicați, dar și pentru a elimina orice fel de suspiciune sau îndoială cu privire la calitatea lucrărilor efectuate pe acest tronson de drum. Pentru conformitate, anexăm documente justificative care să confirme cele afirmate.

Ca o completare a acestei conduite, firma care a contractat lucrarea a înaintat Consiliului Județean o propunere prin care dorește prelungirea perioadei de garanție de la 80 la 96 de luni, adică opt ani. „Este perioada maximă consemnată în normative, pentru acest tip de drumuri și la acest trafic. Facem acest demers pentru a ne dovedi buna credință și a elimina toate suspiciunile legate de calitatea lucrărilor efectuate, a materialelor folosite și, implicit, de durata de exploatare a tronsonului”, a declarat Nicolae Popovici, administrator SC Intermed Utilaj SRL, firma câștigătoare a proiectului.

***

În prezent, lucrările sunt într-un stadiu avansat, mult peste calendarul inițial, care prevedea finalizarea lucrării în termen de 18 luni. Pe o lungime de 4,5 kilometri s-a așternut deja primul strat de asfalt, între cele două localități. În interiorul localității Seleuș se lucrează la nivel de săpătură, stadiul fiind de 50%. Se estimează ca până la sfârșitul lunii octombrie să fie așternut primul strat de asfalt pe toată lungimea tronsonului (5,5km), pentru a reduce disconfortul creat participanților la trafic, în special al locuitorilor din Seleuș. Se va dispune și un marcaj provizoriu, de culoare galbenă, pentru ca circulația să se desfășoare în condiții bune și sigure. Cel de-al doilea strat (cel de uzură) va fi așternut în măsura timpului favorabil.

Ca urmare a unor informații apărute în spațiul public, referitoare la lucrările efectuate pe drumul județean Pâncota-Seleuș (DJ 709, km 33+700-39+200), Consiliul Județean dorește să aducă unele precizări:

Lucrările de modernizare care se efectuează pe acest tronson de drum respectă toate cerințele de calitate impuse de lege. În spațiul public a fost mediatizat un Raport de încercare, referitor la calitatea materialului pietros folosit la lucrare. Nu avem certitudinea că probele pentru întocmirea acestui Raport de încercare sunt prelevate de pe acest șantier deoarece nu s-a respectat procedura de prelevare legală. Adică, aceste probe nu au fost prelevate de către un personal calificat (laborant), în prezența dirigintelui de șantier (reprezentantul Consiliului Județean), al constructorului și al proiectantului (sau reprezentanții acestora).




Respectivul Raport de încercare relevă că, în urma testelor efectuate, coeficientul Los Angeles (termen tehnic care arată rezistența la fragmentare a materialului pietros) este de 47%. Neîncrederea față de datele prezentate în respectivul Raport este întărită de faptul că există alte trei analize efectuate la trei laboratoare diferite. Două au fost comandate de către constructor, iar cel de-al treilea solicitat de către Consiliul Județean Arad, cu mențiunea că acest ultim Raport de încercare a fost realizat tocmai în urma faptului că în spațiul public au apărut insinuări cu privire la calitatea lucrărilor, respectiv a materialului folosit. Pentru verificarea rezistenței la fragmentare se prelevă probe sau epruvete din materialul aprovizionat pe șantier, nu cel pus în operă, deoarece acesta din urma a fost deja supus acțiunilor de compactare, deci nu se poate determina rezistența reală. De aceea sunt foarte importante condițiile în care se prelevă probele care urmează să fie analizate, implicit personalul care trebuie să fie calificat, pentru a se respecta întreaga procedură.

În plus, Inspectoratul de Stat în Construcții a efectuat două controale, această instituție fiind singura abilitată să verifice calitatea lucrărilor și respectarea tuturor cerințelor aflate în Proiectul Tehnic și Caietul de Sarcini. Ca și constatare, nu au existat nereguli și nu este cazul să se dispună alte măsuri.

De asemenea, în 7.09.2018, s-a efectuat o nouă verificare, de această dată internă, un control al calității în faza determinantă și de această dată totul încadrându-se în cerințele proiectantului și ale caietului de sarcini.

Ca un element suplimentar, pentru a înlătura orice dubii și acuze referitoare la calitatea materialului pietros, există inclusiv o expertiză geologică, efectuată de un expert tehnic-judiciar, dr. Mădălin Cornel Văleanu, specialist în domeniu, care a certificat că „roca extrasă din cariera Chiciora-Dud… este o rocă sedimentară, respectiv o gresie cuarțoasă”. Se infirmă astfel ideea că acest material pietros este de origine calcaroasă. Materialul pietros care se folosește la această lucrare provine din cariera sus-menționată, conform documentelor de proveniență, exploatarea se realizează conform permiselor de exploatare emise de ANRM, iar toate materialele folosite la lucrare sunt transportate cu avize de însoțire a mărfii.  

Ca o concluzie generală, toți factorii abilitați – constructor, diriginte de șantier, proiectant, responsabil tehnic cu execuția – certifică lucrarea, calitatea acesteia și a materialelor folosite.

Consiliul Județean face aceste precizări pentru a dovedi buna credință a constructorului, a beneficiarului și a tuturor factorilor implicați, dar și pentru a elimina orice fel de suspiciune sau îndoială cu privire la calitatea lucrărilor efectuate pe acest tronson de drum. Pentru conformitate, anexăm documente justificative care să confirme cele afirmate.

Ca o completare a acestei conduite, firma care a contractat lucrarea a înaintat Consiliului Județean o propunere prin care dorește prelungirea perioadei de garanție de la 80 la 96 de luni, adică opt ani. „Este perioada maximă consemnată în normative, pentru acest tip de drumuri și la acest trafic. Facem acest demers pentru a ne dovedi buna credință și a elimina toate suspiciunile legate de calitatea lucrărilor efectuate, a materialelor folosite și, implicit, de durata de exploatare a tronsonului”, a declarat Nicolae Popovici, administrator SC Intermed Utilaj SRL, firma câștigătoare a proiectului.

***

În prezent, lucrările sunt într-un stadiu avansat, mult peste calendarul inițial, care prevedea finalizarea lucrării în termen de 18 luni. Pe o lungime de 4,5 kilometri s-a așternut deja primul strat de asfalt, între cele două localități. În interiorul localității Seleuș se lucrează la nivel de săpătură, stadiul fiind de 50%. Se estimează ca până la sfârșitul lunii octombrie să fie așternut primul strat de asfalt pe toată lungimea tronsonului (5,5km), pentru a reduce disconfortul creat participanților la trafic, în special al locuitorilor din Seleuș. Se va dispune și un marcaj provizoriu, de culoare galbenă, pentru ca circulația să se desfășoare în condiții bune și sigure. Cel de-al doilea strat (cel de uzură) va fi așternut în măsura timpului favorabil.


Galeria Foto

Lucrările de modernizare pe drumul judeţean Pâncota – Seleuş respectă toate cerințele de calitate impuse de lege FOTO - 1
Lucrările de modernizare pe drumul judeţean Pâncota – Seleuş respectă toate cerințele de calitate impuse de lege FOTO - 2
Lucrările de modernizare pe drumul judeţean Pâncota – Seleuş respectă toate cerințele de calitate impuse de lege FOTO - 3
Lucrările de modernizare pe drumul judeţean Pâncota – Seleuş respectă toate cerințele de calitate impuse de lege FOTO - 4
Lucrările de modernizare pe drumul judeţean Pâncota – Seleuş respectă toate cerințele de calitate impuse de lege FOTO - 5
Lucrările de modernizare pe drumul judeţean Pâncota – Seleuş respectă toate cerințele de calitate impuse de lege FOTO - 6
Lucrările de modernizare pe drumul judeţean Pâncota – Seleuş respectă toate cerințele de calitate impuse de lege FOTO - 7
Lucrările de modernizare pe drumul judeţean Pâncota – Seleuş respectă toate cerințele de calitate impuse de lege FOTO - 8
Lucrările de modernizare pe drumul judeţean Pâncota – Seleuş respectă toate cerințele de calitate impuse de lege FOTO - 9
Lucrările de modernizare pe drumul judeţean Pâncota – Seleuş respectă toate cerințele de calitate impuse de lege FOTO - 10
Lucrările de modernizare pe drumul judeţean Pâncota – Seleuş respectă toate cerințele de calitate impuse de lege FOTO - 11
Lucrările de modernizare pe drumul judeţean Pâncota – Seleuş respectă toate cerințele de calitate impuse de lege FOTO - 12
Lucrările de modernizare pe drumul judeţean Pâncota – Seleuş respectă toate cerințele de calitate impuse de lege FOTO - 13

Stiri asemanatoare

Nu parca în zonă, trece un mastodont – vezi traseul!

Miercuri, 16 Octombrie, 2024 11:15

Nu parca în zonă, trece un mastodont – vezi traseul!

În intervalul 17 octombrie (ora 16.00) - 18 octombrie (ora 8.00),  străzile Păstorului, Lipovei și Prutului vor fi tranzitate de câteva transporturi agabaritice constând ...

Accident cu două victime încarcerate între Dezna și Buhani

Miercuri, 16 Octombrie, 2024 10:56

Accident cu două victime încarcerate între Dezna și Buhani

Azi dimineață (16 octombrie), în jurul orei Ora 09.30 o mașină s-a răsturnat între Dezna și Buhani.   În urma accidentului au rezultat 2 victime incarcerate conști ...

Accident cu victimă pe autostrada A1 Nădlac – Sibiu. Traficul este îngreunat

Miercuri, 16 Octombrie, 2024 08:18

Accident cu victimă pe autostrada A1 Nădlac – Sibiu. Traficul este îngreunat

Un accident rutier a avut loc azi dimineață (16 octombrie), în jurul orei 07.40, pe autostrada A1, sensul de mers Sebeș- Sibiu.   Un camion care transporta mărfuri generale s-a r ...

Trei adolescente au fugit dintr-un centru creștin din Vladimirescu. În urmă cu 2 luni 2 dintre cele 3 fete au dispărut din aceeași locație! Un mare semn de întrebare

Marti, 15 Octombrie, 2024 13:42

Trei adolescente au fugit dintr-un centru creștin din Vladimirescu. În urmă cu 2 luni 2 dintre cele 3 fete au dispărut din aceeași locație! Un mare semn de întrebare

Marți, 15 octombrie, polițiștii Secției 1 Rurală Arad au fost sesizați despre faptul că, NICOLICI IONELA,de 16 ani, VARGA RUTH-MARIA, de 14 ani și COVACIU MARIA, de 14 ani, au plecat dint ...

O singură cale de atac a lui Ciunta la sentinţa dată de Tribunalul Arad de 6 ani şi 8 luni

Marti, 15 Octombrie, 2024 12:33

O singură cale de atac a lui Ciunta la sentinţa dată de Tribunalul Arad de 6 ani şi 8 luni

6 ani şi 8 luni de închisoare cu executare a dat Tribunalul Arad fostei angajate a Primăriei Arad, Teodora Ciunta, în urma acuzațiilor de înșelătorie a mai multor persoane, ...

Răzvan Cadar, vicepreședinte al Consiliului Județean Arad: „Se vor construi două noi puțuri de apă și un rezervor, la Bocsig”

Miercuri, 16 Octombrie, 2024 08:48

Răzvan Cadar, vicepreședinte al Consiliului Județean Arad: „Se vor construi două noi puțuri de apă și un rezervor, la Bocsig”

Consiliul Județean Arad a preluat de la comuna Bocsig și, apoi, a concesionat către Compania de Apă un teren de 1.900 m.p. pentru a dezvolta sistemul de alimentare cu apă din zona respective ...

Mișcare de imagine la PSD Arad cu cel mai cunoscut arbitru român - Ovidiu Hațegan pe loc eligibil la Camera Deputaților

Marti, 15 Octombrie, 2024 14:22

Mișcare de imagine la PSD Arad cu cel mai cunoscut arbitru român - Ovidiu Hațegan pe loc eligibil la Camera Deputaților

PSD Arad își depune astăzi, marți, 15 octombrie, la la ora 16:00, listele pentru alegerile Parlamentare. La Senat și Camera Deputaților. După ce s-a clarificat locul 1 la Senat, Euse ...

Comunele Conop, Zerind și Sintea Mare primesc fonduri pentru întreținerea drumurilor comunale

Miercuri, 16 Octombrie, 2024 11:50

Comunele Conop, Zerind și Sintea Mare primesc fonduri pentru întreținerea drumurilor comunale

Trei comune arădene – Conop, Zerind și Sintea Mare – vor primi sume suplimentare pentru întreținerea drumurilor comunale aflate pe teritoriul lor. Fondurile provin de la alte ...

Sărbătorim dragostea la Arad!

Luni, 12 Februarie, 2024 17:02

Sărbătorim dragostea la Arad!

Miercuri, 14 februarie invităm toate cuplurile de îndrăgostiți să se căsătorească pentru o zi pe Platoul Administrativ, într-un cadru festiv.  La kilometrul 0 al orașulu ...

Desfășurări de forțe pe ciotul lipsă din autostrada A1 de la Margina-Holdea

Marti, 15 Octombrie, 2024 17:00

Desfășurări de forțe pe ciotul lipsă din autostrada A1 de la Margina-Holdea

Pe șantierul autostrăzii A1 Lugoj - Deva, sectorul Margina – Holdea se lucrează la partea de drum (blocaje de piatră brută, saltea de balast), la evacuarea scurgerii apelor, la structu ...

Încă o mașină a luat foc în Arad în urma unui scurtcircuit electric

Miercuri, 05 Iunie, 2024 15:48

Încă o mașină a luat foc în Arad în urma unui scurtcircuit electric

În această după-amiază (5 iunie), în jurul orei 15:00, pompierii militari arădeni au fost solicitați să intervină pentru localizarea și lichidarea unui incendiu izbucnit la un ...

Primarul comunei Hălmagiu, Gheorghe Dărău, a semnat adeziunea la PNL

Marti, 15 Octombrie, 2024 11:24

Primarul comunei Hălmagiu, Gheorghe Dărău, a semnat adeziunea la PNL

În prezența a peste 700 de localnici din comuna Hălmagiu și satele aparținătoare, primarul independent Gheorghe Dărău a semnat luni adeziunea la Partidul Național Liberal!   ...

Curătenia de toamnă – programul de colectare a biodeșeurilor voluminoase

Marti, 15 Octombrie, 2024 10:49

Curătenia de toamnă – programul de colectare a biodeșeurilor voluminoase

Începând cu această săptămână, în municipiul Arad se desfășoară programul de colectare gratuită a biodeșeurilor provenite din grădini și parcuri și a deșeuril ...

Pierduți de bonă! Trei frați, cu vârste de 7, 9 și 11 ani, dați dispăruți. Copiii au fost dați în urmărire națională

Marti, 15 Octombrie, 2024 06:42

Pierduți de bonă! Trei frați, cu vârste de 7, 9 și 11 ani, dați dispăruți. Copiii au fost dați în urmărire națională

Trei copii, cu vârste de 7, 9 și 11 ani, frați, din localitatea hunedoreană Sântandrei, au fost dați dispăruți, luni după-amiază. Polițiștii au fost sesizați telefonic de t ...



{**}

Acest site foloseşte cookies pentru a imbunatati experienta ta de navigare. Pentru mai multe detalii referitoare la cum folosim datele tale si la drepturile tale te invitam sa citesti: Politica de cookies sau/si Politica de Confidentialitate si apoi sa confirmi acordul tau.